دستگاه بخور: معرفی بهترین دستگاه بخور گرم و سرد (لیست قیمت)

دستگاه بخور یا رطوبت ساز چیست؟

از دستگاه بخور برای تنظیم سطح رطوبت در داخل خانه استفاده می شود. مرطوب کننده ها انواع مختلفی دارند، اما عملکرد اصلی دستگاه رطوبت ساز این است که آب را به مه یا بخار تبدیل کرده و رطوبت را به هوا بازگرداند.

چرا به یک دستگاه بخور در خانه نیاز داریم؟

چه در آب و هوای دائماً خشک زندگی کنید، یا خانه شما در طول زمستان به دلیل استفاده از گرما بسیار خشک‌تر شده باشد، هوای خشک داخل خانه می‌تواند دلیل این شرایط آزاردهنده و بالقوه مضر باشد:

  • گلو تحریک شده، لب های ترک خورده، بینی خونی، خارش پوست و سایر علائم ناراحت کننده.
  • تشدید علائم آلرژی، شعله ور شدن آسم، سرماخوردگی و عفونت سینوسی.
  • ترک خوردگی یا تاب برداشتن کفپوش چوبی و مبلمان.

مشکلات سلامتی رایج که اغلب با هوای خشک همراه است عبارتند از: 

  • خشکی راه های هوایی که باعث تحریک آسم، سرفه و گلودرد می شود.
  • پوست خشک، لب های ترک خورده.
  • التهاب و درد سینوس.
  • سردرد.
  • آلرژی.


چگونه یک دستگاه مرطوب کننده می تواند کمک کند؟

اضافه کردن رطوبت به هوای خانه یا محل کار به جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست و مجرای بینی کمک می کند. یک دستگاه بخور همچنین راه بسیار خوبی برای محافظت از یکپارچگی ساختاری خانه شما و همچنین وسایل چوبی ارزشمند است.

انواع دستگاه بخور خانگی:
دستگاه بخور گرم:

دستگاه بخور گرم آب را در مخزن می جوشانند و سپس بخار را به عنوان مه فیلتر می کنند تا به رطوبت اضافه شود.

  • این نوع دستگاه بی‌صداتر از سایر مرطوب‌کننده‌ها کار می‌کند، زیرا آب به بخار تبدیل می‌شود و برای دمیدن رطوبت به اتاق نیازی به فن ندارد.
  • از آنجایی که مخزن آب را قبل از تبخیر می جوشاند، مرطوب کننده های بخور گرم می توانند به جای آب تصفیه شده از آب معمولی شیر استفاده کنند.
  • رطوبت‌سازهای بخار گرم این امتیاز را دارند که اتاق  را کمی گرم کنند.

دستگاه بخور سرد:

سه روش متداول برای ایجاد بخور سرد وجود دارد:

  • مرطوب کننده های تبخیری: یک فیتیله یا فیلتر، آب را از مخزن جذب می کند و یک فن هوا را از اتاق می کشد تا از فیلتر عبور دهد. رطوبت تبخیر شده و به داخل اتاق بازگردانده می شود.
  • مرطوب‌کننده‌های التراسونیک: یک نبولایزر زیر یک مخزن آب می‌لرزد، با حرکت آن‌قدر آب را به هم می‌زند تا بخار ایجاد شود.
  • مرطوب کننده های پروانه ای یا ایر واشر: یک دیسک چرخان آب را از طریق صفحه انتشار حرکت می دهد و غبار ایجاد می کند و ناخالصی ها و آلرژن ها را از هوا حذف می کند.

 

این دستگاه بخور سرد، با 2 کیلوگرم وزن، موردی مناسب برای مصارف خانگی است. این مدل دارای چراغ خواب، کلید تنظیم بخار، قابلیت خاموشی خودکار بعد از اتمام آب، نمایش میزان آب و هشدار اتمام آب است.

مصرف کنندگان این مدل از میزان بخور مناسب این دستگاه بسیار احساس رضایت داشته‌اند. طراحی زیبا در رنگهای مختلف نیز از مواردی است که گیرایی این دستگاه بخور را بیشتر نموده است. 

از مهمترین مزایای استفاده از این دستگاه کارکرد ساده و آسان آن است.

گفتنی است حجم مخزن این مدل4/2 لیتر است.

بخور سرد سایلن با دارا بودن 8/1کیلوگرم گرم وزن و 2/5 لیتر گنجایش یکی از بهترین انتخابهای بخور سرد برای مصارف خانگی است. شدت بخار این دستگاه بخور 400 میلی‌لیتر در ساعت است. 

اقلام همراه این دستگاه عبارتند از: پد اضافی اسانس، پودر تمیزکننده‌ دستگاه، فرچه‌ پاکسازی، دفترچه راهنما .

این دستگاه دارای کلید لمسی است و طراحی آن ساده و زیبا است. بی‌صدا بودن آن از مهمترین مزایای این دستگاه بخور است. این دستگاه محلی برای خوشبو کننده هوا نیز دارد. و اگر آب دستگاه تمام شود، به صورت خودکار خاموش می‌گردد.

دستگاه بخور سرد امسیگ مدل US408-Plus دارای دفترچه راهنمای فارسی و انگلیسی به همراه گارانتی است. این دستگاه دارای کلید تنظیم بخار است. مخزن آب دستگاه بخور سرد مورد نظر 2/5 لیتر است و بین 12 تا 24 ساعت می‌تواند مداوم کار کند.

این دستگاه دارای خروجی بخار بسیار عالی است. کیفیت ساخت خوب و قابل قبولی دارد. کم صداست و مصرف برق آن هم بسیار پایین است. برق مصرفی آن حدود 32 وات است. 

دستگاه بخور سرد بی تی بی مدل HYB-B14 دارای یک کیلوگرم وزن است. کاربرد آن به صورت مصرف خانگی است و دارای کلید تنظیم بخار است. نوع بخور آن هم سرد است. این دستگاه بخور دارای دفترچه راهنما انگلیسی و فارسی نیز هست. همچنین به همراه این دستگاه بخور فرچه برای تمیز کردن پیزو نیز ارسال خواهد شد. 

ظرفیت مخزن آب آن 4 لیتر بوده و قدرت آن هم 25 وات است. منبع انرژی که از آن هم تغذیه می‌کند آداپتور برق است. شما با استفاده از این دستگاه بخور سرد می‌تونید به جلوگیری از خشک شدن پوست و بهبود هوای خشک در منزل کمک نمایید. این دستگاه به طراحی مناسب، کم صداست اما دارای موتوری بسیار قوی است. این دستگاه قابلیت چرخش 360 درجه‌ای خروجی بخار را نیز داراست

دستگاه بخور سرد گل مدل GO-2011Fرا در تصویر ملاحظه‌ می‌نمایید. این دستگاه کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد. این دستگاه بخور سرد کاملا مصرف خانگی دارد و مخزن آب هم تا 5/2 لیتر گنجایش. این دستگاه دارای کلید تنظیم بخار است. و شما می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که قابلیت خاموشی خودکار نیز پس از اتمام آب داشته باشید.

گفتنی است حداکثر فضای مناسب برای این دستگاه بخور 40 متر مربع است. اگر قصد دارید این دستگاه به طور مداوم کار کند، یادآوری می‌شود که با مخزن پر قابلیت 8 ساعت مداوم پشت سر هم می‌تواند کار کند. منبع انرژی این دستگاه بخور سرد نیز از طرزق آداپتور برق تامین می‌گردد. از مزایای این دستگاه بخور سرد نوع چرخشی بودن سری خروجی بخور است که قابلیت تنظیم با دست را نیز دارد.

مشخصات
نوع بخورسرد
ظرفیت6.2 لیتر
مکان مناسب برای استفادهخانه 
فضای مناسب45 متر
نمایش میزان رطوبت دارد

دستگاه بخور سرد سایلن مناسب برای مصارف خانگی است و مجهز به کلید تنظیم بخار است. 

این دستگاه قابلیت کنترل اتوماتیک رطوبت محیط را دارد و به همراه یک عدد سری دو جهته خروج بخار، دفترچه راهنما، یک بسته پودر رسوب زدا به شما تحویل داده می شود. 

بهترین سایر دستگاه بخور کدام است؟

اندازه اتاق راه خوبی برای تعیین رطوبت خروجی مورد نیاز از یک رطوبت ساز است. متراژ مربع منطقه ای را که نیاز به تنظیم دارد، مشخص کنید، خواه یک اتاق کامل، یک ساختمان کامل یا فقط منطقه اداری شخصی شما باشد.

  • دستگاه بخور مسافرتی فضاهای کوچک تا 25 فوت مربع را پوشش می دهند.
  • دستگاه بخور اتاق کوچک بین 25 تا 299 فوت مربع را پوشش می دهند. 
  • مرطوب کننده اتاق متوسط 300 تا 499 فوت مربع را پوشش می دهند.
  • دستگاه بخور اتاق بزرگ 500 تا 999 فوت مربع را پوشش می دهند. 
  • رطوبت سازهای کنسول کل خانه مناطقی به مساحت 1000 فوت مربع یا بیشتر را پوشش می دهند.

چگونه دستگاه بخور را تمیز نگه داریم؟

از آنجایی که رطوبت و نم زیاد شرایط بسیار مساعدی است برای رویش انواع قارچ، به شما توصیه‌هایی جهت نگهداری و تمیز کردن دستگاه بخور خواهیم داشت:

  •  آب دستگاه زود به زود عوض شود.
  • فیلترهای این دستگاه‌ها را حداقل هر دوماه یکبار تعویض نمایید.
  • از آب جوشیده شده، و یا آبی که کانی‌زدایی شده استفاده کنید. 
  • توصیه می‌شود از محلولها و شوینده‌های شیمیایی در محلول این آب استفاده نکنید. 
  • این بخارها به ریه شما صدمه وارد خواهد کرد.
  • برای شستشوی این دستگاه‌ها بهتر است از محلول‌های تمیز کننده مخصوص استفاده کنید

سخن آخر

با وجود یک دستگاه بخور سرد ساده در منزل، می‌توان به راحتی بر بسیاری از عوارض خشکی هوا، فائق آمد. دستگاه بخور سرد، توسط تکنولوژی تولید بخار سالم سرد می‌کند. مثل یک هوای مرطوب طبیعی.

حتی گاهی در این دستگاه‌های بخور می‌توان از مواد ضدعفونی کننده نیز استفاده کرد که توسط آن فضا را ضدعفونی کرده و یونهای منفی را از بین برد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دستگاه بخور و رطوبت ساز قیمت انواع دستگاه بخور و رطوبت ساز