معرفی و خرید بهترین چای ساز (پارس خزر، بوش،ویداس..)

معرفی بهترین چای ساز برقی

یکی از لوازمی که هر آشپزخانه‌ی مدرن ایرانی نیاز دارد، یک چای ساز خوب است. استفاده از چای‌ سازها در دنیای مدرن امروز کمک شایانی به صرفه جویی در وقت و انرژی می‌کند. چای و انواع دمنوش‌ها را در سریعترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد.

با پیشرفت تکنولوژی انواع تولیدکننده‌های داخلی و خارجی مدل‌های بسیار متنوع و گسترده‌ای از این محصول تولید کرده‌اند، که این کمی کار را در انتخاب درست دشوارتر می‌کند.

در این مقاله نکاتی که برای انتخاب بهترین چای ساز باید بدانید را بررسی می‌کنیم و انواعی از مدل‌های خوب که مصرف کنندگان را راضی نگه داشته بررسی می‌کنیم.

انواع چای ساز برقی موجود در بازار

قبل از خرید بهتر است با انواع چای سازها آشنا شوید تا بنابر نیاز و سلیقه‌ی خود یکی را انتخاب کنید.

چای ساز برقی بدون قوری

  • در این مدل محفظه‌ای داخل کتری تعبیه شده و با بخار آب چای داخل آن دم می‌کشد و در برخی از مدل‌های آن‌ها محفظه به صورت آسانسوری بالا می‌آید، این مدل به چای خورهای حرفه‌ای توصیه نمی‌شود و به دلیل ظرفیت کم و کیفیت پایین چندان مورد استقبال مصرف کنندگان قرار نگرفتند.

چای ساز برقی استنددار

  • در این مدل از چای ساز قوری در کنار کتری رو یک بدنه قرار می‌گیرد، صفحه به آرامی گرم می‌شود و چای درون قوری بدون نیاز به بخار کتری جوش می‌آید. در این مدل چای به سرعت بیشتری آماده می‌شود ولی باید توجه داشت اگر بیشتر از زمان معین باقی بماند چای عطر و طعمش را از دست می‌دهد. مصرف کنندگان عقیده دارند ظاهری زیبا برای آشپزخانه‌های مدرن دارد.

چای ساز برقی روهمی یا دم آور

  • در این مدل قوری روی کتری قرار می‌گیرد و با بخار کتری چای درون قوری دم می‌کشد، این مدل ممکن است استند داشته باشد یا به طور مستقیم به برق وصل شود. چای در این چای ساز طعم چایی‌های سماور را تداعی می‌کند و بسیار مورد استقبال قرار گرفته.

معرفی بهترین چای ساز موجود در بازار

چای ساز بوش یکی از بهترین مدل چای ساز موجود در بازار می‌باشد. که توانسته رضایت مصرف کنندگان را به خوبی جلب کند. ظرفیت کتری این چای ساز محبوب 1.5 تا 2 لیتر است و ظرفیت قوری آن 0.7 تا 1.0 لیتر است. 

جداره داخلی این چای‌ساز از جنس استیل ضد زنگ به همراه المنت حرارتی پنهان می‌باشد. دارای تنظیمات خودکار برای گرم نگهداشتن آب بعد از به جوش آمدن آب، همچنین دارای پایه 360 درجه-قابلیت گذاشتن کتری روی پایه از هر جهت، که استفاده از آن را برای افراد راست/چپ دست آسان می کند. 

این چای ساز قابلیت خاموش شدن خودکار را ندارد. و فاقد پنل لمسی می‌باشد. 

این مدل  چای ساز زیبا که در گروه دم آورها قرار دارد، عطر و طعم چای سماور را به دلیل دم کشیدن به شما می‌دهد. یک مدل باکیفیت از چای ساز پارس خزر که گواهینامه استاندارد محصول را داراست و به دلیل قیمت مناسب این چای ساز مصرف کنندگان را راضی نگه داشته، جنس قوری چینی است که باعث حفظ بیشتر طعم چای می‌شود و البته با داشتن ترموستات مصرف انرژی کمتری نیز دارد.

توان این چای ساز 1650 وات است که توانایی جوش آوردن آب را در مدت کوتاهی دارد. از جمله قابلیت‌های این چای ساز باکیفیت می‌توان به قابلیت خاموش شدن خودکار، چرخش 360 درجه، فیلتر تفاله‌گیر... اشاره کرد. این چای ساز فاقد پنل لمسی است.

چای ساز باکیفیت از برند محبوب ویداس. ظرفیت کتری این چایساز 1.7 لیتر است و قوری آن تا 1.5 لیتر را پشتیبانی می‌کند. توان مصرفی این چای ساز پرقدرت 1700 وات می‌باشد. فیلتر این چای ساز از جنس استیل است. و از جمله مزایای این چای ساز می‌توان به قابلیت گرم نگه داشتن دائم قوری، چرخش 360 درجه کتری و قوری، قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی و فیلتر تفاله گیر اشاره کرد. 

 این چای فاقد پنل لمسی است و قابلیت خاموش شدن خودکار را ندارد.

چای ساز بیم با توان مصرفی 2200 وات و جنس بدنه‌ی شیشه در اختیار شما است. این چای ساز باکیفیت، دارای 6 کلید لمسی است. و همچنین مجهز به فیلتر تهیه‌ی دمنوش می‌باشد. قابلیت خاموش شدن خودکار، چرخش 360 درجه، پنل لمسی، تفاله گیر چای در این چای ساز فعال است. 

چای ساز زیبا و باکیفیت از برند ناسا. محدوده‌ی ظرفیت کتری این چای ساز تا 2 لیتر و قوری ان تا 1.5 لیتر است. این چای ساز پرقدرت دارای توان مصرفی 2300 وات می‌باشد. این چای ساز دارای صفحه‌ی گرم نگه دارنده‌ی کتری است. و همچنین مجهز فیلتر تفاله‌گیر و پنل لمسی است.

چای ساز بسیار زیبا و باکیفیت بوش. این چای ساز زیبا دارای سه قسمت است. کتری، قوری و پایه. پایه‌ی این چای ساز به شما این امکان را می‌دهد که کتری را در جهت‌های مختلف بچرخانید. این چای ساز نیز مجهز به دکمه‌ی گرم نگهدارنده و تفاله‌گیر می‌باشد. 


در ادامه بخوانید : معرفی و قیمت بهترین مارک کتری برقی (ایرانی و خارجی)


در ادامه بخوانید : انواع دستگاه اسپرسوساز و معرفی بهترین برند(اسپرسوساز)

برای خرید چای ساز باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

جنس بدنه چای ساز  

  • معمولا چای سازها را از سه جنس فلز، پلاستیک و شیشه می‌سازند. توجه کنید که هر کدام را انتخاب کردید جنس مرغوبی باشد چون اگر فلز جنس خوبی نداشته باشد، زنگ می‌زند، اگر پلاستیک مرغوب نباشد، در اثر سرد و گرم شدن ترک می‌خورد و مزه‌ی چای تغییر می‌کند و اگر شیشه خوب نباشد، رسوب فراوانی به مرور زمان می‌گیرد.
  • اگر چای‌ ساز شما از جنس پلاستیک باشد ممکن است با مشکلاتی مانند جمع شدن یک لایه جرم و چربی روی سطح چای یا خوب دم نکشیدن چای مواجه شوید. و طمع بدی از چای که می‌خورید حس کنید، مطمئنا این مشکلات خوشایند هیچ‌کس نیست.
  • ممکن است چای‌ سازهای شیشه‌ایی در بلندمدت دچار جرم گرفتگی شوند. معمولا پاک کردن این جرم‌ها کار سختی می‌باشد. از بین انواع فلزی، شیشه‌ایی و پلاستیکی نوع فلزی و شیشه‌ایی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. 

ابعاد و ظرفیت کتری در چای ساز

برای خرید یک چای‌ ساز خوب بهتر است قبل از خرید جای مشخصی را برای قرار دادن آن در آشپزخانه‌ی خود پیدا کنید. امروزه تعداد مدل‌های زیادی از چای‌ ساز در بازار وجود دارد. چای‌سازهای افقی و عمودی. همچنین برای خرید بهتر است مناسب با نیاز و مصرف خود و افراد خانواده  آن را انتخاب کنید تا در مصرف انرژی هم صرفه جویی کنید.

قبل از خرید این سوال را از خود بپرسید "مقدار مصرف چای روزانه من چقدر است؟" شما ممکن است به تنهایی زندگی کنید، یا خانواده پرجمعیتی داشته باشید.  با توجه به جواب این سوال دستگاه چای‌ساز خود را انتخاب کنید.

سهولت استفاده از چای ساز:

هنگامی که شما به دنبال دستگاه چای‌ ساز هستید این فاکتور بسیار مهمی است. شما باید اطمینان حاصل کنید که جدا کردن اجزای مختلف دستگاه، تمیز کردن آنها و سپس دوباره مونتاژ آنها نسبتاً آسان است.

زمان لازم برای تهیه چای:

زمان لازم برای تهیه چای در هر دستگاه متفاوت است. اگر دستگاه چای‌ساز می خواهید که بتواند سریع چای درست کند، باید هزینه بیشتری بپردازید. با این حال، اگر زمان زیادی برای شما مهم نیست، می توانید دستگاهی را با نرخ مناسب خریداری کنید.

ولتاژ مصرفی در چای ساز:

هنگامی که دستگاه چای ساز می‌تواند مقدار بیشتری مایع را در خود نگه دارد، در مقایسه با دستگاه چای ساز با ظرفیت کمتر، انرژی بیشتری برای گرم کردن آن لازم است. هنگامی که دستگاه چای‌ ساز با ظرفیت 1 لیتر یا بیشتر را انتخاب می کنید، قدرت دستگاه می تواند از 1000 وات بیشتر شود. هر زمان که دستگاه چای ساز با ظرفیت بیشتر، مثلاً 1.5 لیتر را انتخاب کردید، اطمینان حاصل کنید که توان تولیدی حداقل 1200 وات برای گرم کردن آب موثر باشد. نکته‌ی مهم دیگر توجه به میزان برق مصرفی است که مصرف کمی داشته باشد، چای سازها معمولا ولتاژی بین 1800 تا 2200 دارند.

نکات زیر را همه‌ی چای سازها ندارند اما داشتن هرکدام یک مزیت برای دستگاه محسوب می‌شود که در انتخاب خود آن‌ها را اولویت بندی کنید.

  • نشانگر آب    
  • صافی کتری
  • تایمر
  • سیستم قطع کننده خودکار
  • تنظیم درجه حرارت


در ادامه بخوانید : معرفی و خرید بهترین چای ساز (پارس خزر، بوش،ویداس..)

آیا می توانم با استفاده از دستگاه چای ساز قهوه درست کنم؟

تهیه قهوه با استفاده از دستگاه چای‌ساز غیرممکن نیست اما وقتی دستگاه‌های جداگانه‌ای برای هر دو وجود دارد،، چرا آن را به همین روش ادامه ندهید. یک قهوه‌ساز در مقایسه با دستگاه چای ساز می‌تواند قهوه بهتری تهیه کند.

چگونه دستگاه چای ساز را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن پایه‌ی چای ساز با استفاده یک پارچه مرطوب می توانید دستگاه چای ساز را به راحتی تمیز کنید. 

برخی از مدل‌های دستگاه چای ساز قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند و شما فقط اجازه دارید که کتری و قوری و مخزن چای را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

فراموش نکنید که از قرار دادن چای در قوری چای ساز به مدت طولانی باید خودداری کنید. زیرا که باعث رنگ گرفتن و رسوب در قوری شما می‌شود. برای اینک موجود در کتری باعث رسوب نشود هر چند وقت یکبار آن را خالی کرده و کتری را بشوید. اگر از ماشین ظرفشویی برای شستشو استفاده نمی‌کنید می‌توانید کتری و .قوری را به بوسیله‌ی یک ابر نرم و مقداری کف صابون یا مایع ظرفشویی تمیز کنید

.بعد از شستشوی قطعات چای ساز انها را بوسیله‌ی یک دستمال نرم کاملا خشک کنید و روی پایه قرا دهید.

چه مقدار آب و  چای باید در دستگاه چای ساز استفاده شود؟

این مقدار بستگی به تعداد افراد دارد. در حالتی که بخواهید از تمام حجم کتری استفاده کنید تا نشانه‌گر MAX روی دستگاه را آب بریزید و برای هر یک لیوان آب یک قاشق چای خوری، چای اضافه کنید. با توجه به دفترچه‌ی راهنمای چای ساز تنطیمات مربوطه را انتخاب کنید و دکمه‌ی ON را فشار دهید. بعد از جوش آمدن آب کتری، شما می‌توانید چای را دم کنید و قوری را در محل خود قرار دهید تا چای دم بکشد. 

آیا استفاده از دستگاه چای ساز پلاستیکی بی خطر است؟

تا زمانی که دستگاه چای‌ساز با استفاده از پلاستیک فاقد BPA ساخته شود، می‌توان از آن با خیال راحت استفاده کرد. اطمینان حاصل کنید که در دستگاه چای ساز  از این ماده استفاده نشده باشد. همانطور که قبلا اشاره کردیم بهترین دستگاه چای ساز از جنس شیشه و فلز ساخته می‌شود. 

چطور رسوب موجود در چای ساز را از بین ببرم؟

برای از بین بردن آهکی که به صورت رسوب در کتری و قوری چای ساز بوجود می‌آید ما احتیاج به مقداری سرکه‌ی سفید، مایع ظرفشویی  پارچه‌ی نرم داریم. 

چای ساز خود را بوسیله‌ی مخلوط آب و سرکه که به میزان مساوی با یکدیگر مخلوط شده‌اند، پر کنید. سپس چای ساز را روشن کرده و بعد از به جوش آمدن آب 30 دقیقه‌ی دیگر صبر کنید. بعد چای ساز را خاموش کنید بگذارید برای مدتی به همان حالت بماند. میبینید که بسیار از رسوبات از بدنه‌ی چای ساز جدا شده و مابقی را نیز می‌توانید به کمک یک دستمال به آرامی جدا کنید. در انتها کتری و قوری چای ساز را بوسیله‌ی آب و مایع ظرفشویی کاملا بشورید و خشک کنید.

سخن آخر: اکنون که دانستید بهترین دستگاه‌ چای‌ساز کدام هستند، به راحتی می‌توانید دستگاهی مناسب برای تهیه چای در خانه یا محل کار خود انتخاب کنید. مراقب باشید که دستگاهی را انتخاب کنید که متناسب با همه نیازها و تنظیمات شما باشد.


در ادامه بخوانید : دستگاه بخارپز، معرفی بهترین بخارپز موجود در بازار( پرفروش ترین)


در ادامه بخوانید : سرخ کن رژیمی: معرفی و قیمت بهترین سرخ کن بدون روغن(پارس خزر، فلیپس)

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
چای ساز قیمت انواع چای ساز