بهترین لپ تاپ 15 اینچی در سال 2022 کدام مدل است؟

راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ 15 اینچی

لپ‌ تاپ‌ های 15 اینچی بهترین انتخاب برای دانشجوها، کارمندان و گیمیرها یا کسانی است که می‌خواهند لپ‌ تاپ خود را مدام جابجا کنند. مدل‌های 15 اینچی درواقع به‌اندازه‌ای بزرگ هستند که همان سخت‌افزارهای پیشرفته لپ‌ تاپ‌ های 17 اینچی را در خود جا بدهند، درعین‌حال به‌اندازه‌ای کوچک هستند که در کنار بهترین لپ‌تاپ‌های 13 اینچی قرار بگیرند.

این لپ‌ تاپ‌ ها به‌اندازه‌ای کوچک هستند که بتوانید در حین حرکت (سفر) گیم بازی کنید. از نگاه کاربران تجاری هم هر اندازه‌ای کوچک‌تر از 15 اینچ برای ارائه، ساخت صفحات گسترده یا گزارش مناسب نیست، به‌ویژه در مورد اینکه لپ‌ تاپ‌ های 15 اینچی به‌اندازه‌ای هستند که بتوانید آن‌ها را حمل کنید.

بسیاری از بهترین لپ‌ تاپ‌ های 15 اینچی دارای بهترین پردازنده‌ها و بهترین کارت گرافیک (GPU) موبایل مانند Nvidia RTX 3060، RTX 3070 و RTX 3080 هستند که نه‌تنها برای بازی عالی‌اند بلکه برای انجام کارهای خلاقانه مانند ویرایش ویدئو نیز عالی هستند.

با توجه به تنوعی که در بازار وجود دارد، بهترین لپ‌ تاپ 15 اینچی در بازار برای شما کدام است؟ اگر بین گزینه‌های مختلف مانده‌اید و نمی‌دانید کدام‌یک را انتخاب کنید، باید بگویم که شما تنها نیستید. خبر خوب اینکه ما می‌توانیم به شما کمک کنیم. در واقع تیم فناوری ما پس از بررسی‌هایی که از لپ‌ تاپ‌ های 15 اینچی انجام داد، فهرستی از بهترین‌های سال 2022 را جمع کرد تا در تصمیم‌گیری به شما کند.

بهترین لپ‌ تاپ 15 اینچی در سال 2022 

Razer Blade 15

لپ‌تاپ گیمینگ

ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی ریزر مدل Blade 15 Advanced:

  • CPU:  نسل 10 اینتل Core i7
  • گرافیک: حداکثر  NVIDIA GeForce RTX 2080 Super
  • RAM: 16GB DDR4
  • صفحه‌نمایش: 144 Hz مات FHD یا OLED 4K - 300Hz FHD مات یا OLED 4K لمسی
  • فضای ذخیره: حداکثر 1TB PCIe

چرا باید لپ تاپ 15.6 اینچی ریزر مدل Blade 15 Advanced بخریم:

  • قدرتمند
  • پورت‌های عالی
  • بلندگوهای نصب‌شده در بالای صفحه

چرا نباید لپ تاپ 15.6 اینچی ریزر مدل Blade 15 Advanced بخریم:

  • عمر باتری کوتاه
  • قیمت بالا

گرچه ممکن است گران باشد (معمولاً محصولات Razer Blade این‌طورند)، Razer Blade 15 منتشرشده در سال 2020 به طرز حیرت‌انگیزی قدرتمند است، بیش از آنکه بتواند هر بازی رایانه‌ای که روی آن نصب می‌کنید را نابود کند. باوجود RTX 2080 Super در بخش GPU، هیچ شک و تردیدی در عملکرد بالای آن وجود ندارد که آن را به یک کاندید عالی برای متخصصان خلاق نیز تبدیل می‌کند، به‌ویژه با طراحی که فوق‌العاده شیکی که دارد و یک صفحه لمسی از بهترین‌هایی که ما روی لپ‌تاپ مخصوص بازی تست کرده‌ایم. اگر جیب‌های پرپولی دارید و دوست دارید هر چیزی شیکی را بخرید، این مدل بهترین لپ‌تاپ 15 اینچی برای گیمرها است.

لپ تاپ 15 اینچی مایکروسافت مدل Surface Book 3- F

ویژگی های محصول

  • سری پردازنده: Core i7
  • ظرفیت حافظه RAM: 32 گیگابایت
  • نوع حافظه RAM: DDR4
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA
  • اندازه صفحه نمایش: 15.0 اینچ
  • دقت صفحه نمایش: پیکسل 3240x2160
  • طبقه‌بندی: تبدیل‌پذیر ، باریک و سبک ، با صفحه‌نمایش لمسی ، صفحه‌نمایش قابل جدا شدن

اطلاعات بیشتر و خرید

Microsoft Surface Book 3

یک قطعه کیت بسیار عالی

ویژگی‌های لپ تاپ 15 اینچی مایکروسافت مدل Surface Book 3- F:

  • CPU: نسل 10 اینتل Core i7-1065G7
  • گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti with Max-Q Design
  • RAM: 16GB or 32GB 3733Mhz LPDDR4x
  • صفحه‌نمایش: 15-inch 3240 x 2160 (260 PPI) PixelSense
  • فضای ذخیره: 256GB, 512GB, 1TB, or 2TB PCIe SSD

چرا باید لپ تاپ 15 اینچی مایکروسافت مدل Surface Book 3- F بخریم :

  • طراحی زیبا
  • کیبورد راحت
  • صفحه‌نمایش فوق‌العاده

چرا نباید بخریم لپ تاپ 15 اینچی مایکروسافت مدل Surface Book 3- F:

  • پردازنده سری U ضعیف
  • صفحه لمس کوچک
  • اسپیکرهای ضعیف

از بسیاری جهات، Surface Book 3 نمونه‌ای از میزان پیشرفت بهترین لپ‌تاپ‌ها در چند سال اخیر است. با یک کیت فوق‌العاده عالی و یکی از بهترین نمایشگرهایی که ما در لپ‌تاپ استفاده کرده‌ایم و صفحه کلیدی که حتی باعث شرمندگی صفحه‌کلیدهای جادویی جدید MacBook Pro می‌شود. این مدل پس از Surface Book 2 فوق‌العاده یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های 15 اینچی 2021 برای ارائه است اما متأسفانه، پردازنده ضعیف‌تر (در کنار رقبای خود)، بلندگوهای ضعیف و قیمت بالا از نقاط ضعف آن به‌حساب می‌آید. بااین‌وجود، اگر می‌توانید از پس قیمت آن بربیایید، یک دستگاه قابل‌حمل عالی است.

 

مشخصات
پردازندهIntel
سری پردازندهCore i۵
سرعت پردازنده۲.۹ گیگاهرتز تا ۴.۱ گیگاهرتز
ظرفیت حافظه RAM
16 گیگابایت
نوع حافظه RAMDDR۴
حافظه داخلی 512 گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
گرافیکNVIDIA/GeForce RTX ۳۰۵۰
اندازه صفحه نمایش15.6
قابلیت هاصفحه نمایش مات
کیبورد با نور پس زمینه
وبکم
درگاه ارتباطیWi-F
HDMI
Bluetooth
USB ۳.۰
Ethernet
USB
Type-C
نوع باتری4 سلولی

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات
سازنده و سری پردازندهIntel/ Core i۵
سرعت پردازنده۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر
حافظه کش12 مگابایت
ظرفیت حافظه RAM
8 گیگابایت
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت
نوع حافظه داخلیSSD
اندازه صفحه نمایش15.6
قابلیت هاحسگر اثر انگشت
کیبورد با نور پس زمینه
وبکم
اسپیکر
مودممودم داخلی دارد
تاچ پد چند لمسی
دارد
باتریلیتیوم-یونی/65 واتساعت
درگاه ارتباطیUSB
LAN
Wi-Fi
HDMI
Bluetooth

مشخصات
پردازندهAMD
سری پردازندهRyzen ۷
سرعت پردازنده۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر
حافظه Cache
16 گیگابایت
ظرفیت حافظه RAM
16 گیگابایت
قابلیت حافظه RAMقابلیت ارتقاء رم تا ۳۲ گیگابایت
حافظه داخلی1 ترابایت
پردازنده گرافیکیNVIDIA/GeForce RTX ۳۰۶۰G DDR۶
اندازه صفحه نمایش15.6 اینچ
قابلیت هاصفحه نمایش مات
کیبورد با نور پس زمینه
وبکم
باتریچهارسلولی/۴Cell ۶۰WHr


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید بهترین لپ‌ تاپ دانشجویی


در ادامه بخوانید : بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی (ارزان ترین)

نحوه آزمایش لپ‌ تاپ‌ در این راهنما از چی بگیر

دو مخاطب اصلی برای بهترین لپ‌ تاپ‌ 15 اینچی وجود دارد: گیمرها و افراد خلاق، ما دو رویکرد مشابه را برای آزمایش آن‌ها برای مخاطبان مربوطه پیش گرفتیم.

برای سخت‌افزار داخلی اصلی، ما آزمایش‌های استانداردی را بر CPU و GPU اجرا کردیم که تولیدکنندگان مختلف لپ‌تاپ، ازجمله GeekBench 5، CineBench، PCMark 10، 3DMark و Blender آن را تأیید کرده‌اند.

به‌طور خاص برای لپ‌ تاپ‌ های بازی، ما زمان زیادی را صرف بازی بر روی آن‌ها کردیم (دقیقاً همین‌طور هم برای مقاصد کاری) و احساس تجربه واقعی که خریدار بالقوه می‌تواند از لپ‌تاپ انتظار داشته باشد را بررسی کردیم. در مورد بهترین لپ‌ تاپ‌ های Nvidia، این به معنی آزمایش عملکرد بازی با و بدون Nvidia DLSS فعال است.

برای موارد کاری خلاقانه، چندین ابزار معیار دیگر هم وجود دارد که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم، ازجمله کدگذاری یک فیلم 4K در Handbrake و اعمال فیلترها و جلوه‌های مختلف در برنامه‌های Adobe مانند Photoshop و After Effects برای شبیه‌سازی کاربرد موردنظر در دنیای واقعی.

ما همچنین نرخ فریم برخی از معیارهای بازی‌های رایانه‌ای مانند Total War: Three Kingdoms و Metro: Exodus را اندازه گرفتیم تا ببینیم CPU و GPU چگونه با هم کار می‌کنند تا صحنه‌های پیچیده سه‌بعدی را اجرا کنند چرا که برای یک مورد کاری خلاقانه هم به اندازه بازی مهم است.

ما عمر باتری لپ‌ تاپ را هم بررسی کردیم، زیرا لپ‌ تاپ‌ ها تا حدی دستگاه‌های همراه حساب می‌شوند. یک نکته مهم وجود دارد که بعضی لپ‌ تاپ‌ ها بعد از سه یا چهار ساعت کار خاموش می‌شوند که باید حتماً از قبل بررسی شوند، به‌ویژه هنگامی‌که حتی لپ‌ تاپ سخت‌افزار قوی داشته باشد. سخت‌افزاری مانند پردازنده گرافیکی Nvidia گسسته امروزه می‌توانند هفت یا هشت ساعت عمر باتری را مصرف کند.

درنهایت، ما همه این‌ها را با یک لپ‌ تاپ MSRP مقایسه کردیم که آیا قیمت با عملکرد آن مطابقت دارد یا خیر. برخی از لپ‌ تاپ‌ های بسیار قدرتمند، عملکردی عالی دارند، اما قیمت آن‌ها دو برابر رقبا، کمی قدرتمندتر است. مطمئن باشید ما این را به شما اطلاع می‌دهیم.

آیا اندازه 15 اینچ برای لپ‌ تاپ مناسب است؟

ازآنجاکه دارای ترکیب خوبی از عملکرد صفحه‌ نمایش و همین‌طور میزان قابل قبولی از قابلیت حمل است، ما کاملاً آن را تأیید می‌کنیم.

در حال حاضر، حتی بهترین لپ‌ تاپ 15 اینچی قابل‌مقایسه با قابلیت حمل بهترین لپ‌ تاپ‌ های 13 اینچی نیست، اما این مدل‌ها به هدف خود به‌مرور نزدیک می‌شوند و اکثر کوله‌ها هنگام تعبیه محل لپ‌ تاپ در خود از اندازه 15 اینچ استفاده کرده‌اند.

همین‌طور، لپ‌ تاپ‌ های 15 اینچی دارای فضای مناسبی از صفحه‌ نمایش هستند و در 15 اینچ، می‌توانید پنجره‌های مختلف را روی صفحه به‌راحتی ببینید. صفحه‌ نمایش‌ های 4K نیز تا حدودی در لپ‌ تاپ 15 اینچی اهمیت بیشتری دارند، زیرا صفحه‌نمایش آن‌قدر بزرگ است که تراکم پیکسل به وضوح دیده شود.

آیا لپ‌ تاپ‌ 15 اینچی برای بازی مناسب هستند؟

درواقع، برخی از بهترین لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ مدل‌های 15 اینچی هستند، مانند Asus ROG Zephyrus G15، بنابراین ما قطعاً می‌گوییم بله. باوجوداینکه لپ‌ تاپ‌ های بزرگ‌تر به شما صفحه‌کلید و صفحه‌نمایش بزرگ‌تری می‌دهند، لپ‌ تاپ 15 اینچی به‌اندازه‌ای بزرگ هست که عملکرد روی صفحه‌نمایش واضح و لذت‌بخش باشد.

ازآنجاکه نمایشگرها کوچک‌تر هستند، ویژگی‌هایی مانند نرخ تازه‌سازی (refresh) بسیار سریع و زمان پاسخگویی که معمولاً در مانیتور گیمینگ بیشتر زمان می‌برد، با قیمت بسیار کمی در لپ‌تاپ گیمینگ در دسترس شما است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.