بهترین (کرم، روغن، لوسیون) برنزه کننده بدن (با آفتاب و بدون آفتاب)

معرفی بهترین کرم و روغن برنزه کننده بدن 

همه‌ی رنگ‌های پوست زیبا هستند. در حقیقت تمام انسان‌ها با هر رنگ پوستی زیبایی خود را دارند اما همه‌ی ما تنوع را دوست داریم و برخی از افراد بسیار تمایل دارند که پوست خود را برنزه کنند و تغییری اساسی در چهره خود ایجاد کنند. اما چطور پوست خود را برنزه کنیم؟ در این مقاله از سایت چی بگیر به معرفی انواع روش‌های برنزه کردن بدن می‌پردازیم و بهترین کرم و روغن برنزه کننده را معرفی می‌کنیم با ما همراه باشید.

بهترین کرم و لوسیون برنزه کننده بدن و صورت

تا امروز برنزه کردن پوست به سه روش انجام می‌شود که با هم برررسی می‌کنیم:

با چه روشی می‌توانیم پوست صورت و بدن را برنزه کنیم؟

برنزه کردن پوست با حمام آفتاب: 

این روش ابتدایی‌ترین روش برنزه کردن پوست از گذشته تا به امروز بوده است. نور آفتاب مزایا و معایب خود را دارد. ماندن در زیر نور طبیعی آفتاب موجب جذب ویتامین D برای بدن می‌شود. اما همانطور که گفته شد این روش معایبی نیز دارد چرا که نور آفتاب حاوی اشعه فرابنفش است و موجب سوختگی پوست می‌شود. اما می‌توانید با محصولات برنزه کننده مخصوص حمام آفتاب از سوختگی پوست جلوگیری کنید و هم بهتر پوست خود را برنزه کنید. این محصولات موجب حفظ رطوبت پوست می‌شوند و از خشکی و سوختگی آن جلوگیری می‌کنند.

برخی از مدل‌های روغن برنزه کننده پوست حاوی درصدی SPF می‌باشند که برای محافظت در برابر نور خورشید بسیار مناسب است.

 برای برنزه کردن با حمام آفتاب نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • ابتدا با ساعت‌های کم و آفتاب ملایم شروع کنید.
  • بهترین زمان برای برنزه کردن پوست هنگام صبح می‌باشد.
  • تمام بدن و صورت خود را با لوسیون یا روغن مخصوص حمام آفتاب بپوشانید.
  • بعد از اینکه رنگ پوستتان به حد دلخواه برنزه شد، دوش بگیرید و از یک آبرسان مناسب برای تمام بدن استفاده کنید.

برنزه کردن پوست با دستگاه سولاریوم:

امروزه بسیاری از افراد که توانایی یا وقت کافی برای حمام آفتاب ندارند، به روش جایگزین به نام سولاریوم روی می‌آورند. سولاریوم نام دستگاهی است که با لامپ‌هایی که پراکننده کننده اشعه فرابنفش هستند احاطه شده است. فرد روی تخت دراز می‌کشد و در برابر این لامپ‌ها بدن ملاتونین که برنزه کننده رنگ پوست است، ترشح می‌کند. 

استفاده زیاد از سولاریوم عوارضی دارد و می‌تواند برای بدن مضر باشد.

در این حالت نیز استفاده از روغن برنزه کننده بدن قبل از قرارگیری در سولاریوم می‌تواند علاوه بر اینکه از پوست محافظت می‌کند، به بهتر برنزه شدن بدن نیز کمک کند.

استفاده از کرم و لوسیون برنزه کننده بدن بدون نیاز به حمام آفتاب:

روش بعدی خرید کرم و روغن‌ برنزه کننده بدن می‌باشد. طراحان محصولات آرایشی محصولاتی تولید کردند که کاملا بدون نیاز به نور خورشید به راحتی بدن و صورت شما را برنزه می‌کنند. 

برنزه کننده‌های پوست در شکل اسپری، لوسیون و کرم موجود هستند که بعد از استفاده بدن را به رنگ دلخواه می‌رسانند.

فوم برنزه پریم سری Corpex Auto Bronzing حجم 150 میلی لیتر

فوم برنزه کننده پریم با بهره‌گیری از عناصر گیاهی مانند عصاره آلوئه‌ورا، خیار، شاه بلوط هندی، انار، هسته انگور، جلبک و... یک برنزه کننده طبیعی با رنگ طلایی و درخشان می‌باشد. 

نکات برگزیده محصول: 

  • محافظت کننده در برابر نور خورشید
  • جذب سریع 
  • دارای ویتامین A و E
  • به همراه دستکش و پد 

روغن برنز کننده و ویتامینه سی گل حاوی رنگدانه‌های طلایی SPF4 حجم 250 میلی لیتر

روغن برنزه کننده سی گل محصولی ایرانی و باکیفیت برای برنزه کردن پوست می‌باشد. روغن برنزه کننده سی گل دارای رنگدانه‌های اکلیلی است که پوست را درخشان‌تر می‌کند و با داشتن ویتامین E برای سلامت پوست مفید می‌باشد و به آن آسیبی نمی‌زند. 

ژل کرم برنز کننده پریم مدل Corpex Auto Bronzing حجم 100 میلی لیتر

ژل کرم برنزه کننده پریم یک محصول با کیفیت ایرانی می‌باشد. این برند خوش نام در عرصه تولید محصولات پوستی بسیار خوش درخشیده است

این مدل که برای استفاده پوست صورت و بدن مناسب می‌باشد، بدون نیاز به نور خورشید پوست را به صورت یکدست برنزه می‌کند و رنگ کاملا طبیعی به پوست می‌بخشد.

نکات برگزیده محصول:

  • حاوی مرطوب کننده
  • ماندگاری بالا

نکات ضعف محصول:

  • فاقد ویتامین

روغن برنز کننده موزیلا مدل Carrots حجم 200 میلی لیتر

روغن برنزه کننده موزیلا برای افرادی که مایلند در زیر نور آفتاب پوست خود را برنزه کنند، یک محصول فوق العاده اثربخش می‌باشد. ترکیبات گیاهی این محصول مانند روغن جوجوبا، روغن بذر هویج،روغن جوانه گندم، عصاره آلوئه ورا و دیگر ترکیبات گیاهی می‌باشد که موجب جلوگیری از التهاب پوست در برابر آفتاب و حفط رطوبت و شادابی در حالی که پوست را با درخشش زیبایی برنزه می‌کند، می‌شود

نکات برگزیده محصول:

  • حاوی ویتامین E

ژل برنزه کننده باباریا مدل هویج و نارگیل حجم 200 میلی لیتر

ژل برنزه کننده باباریا که حاوی روغن نارگیل و هویج است رنگ یکدست و ترکیب زیبایی از رنگ شکلاتی و طلایی روی پوست ایجاد می‌کند. ژل برنزه کننده باباریا ضد آب و محافظت کننده پوست در برابر اشعه آفتاب می‌باشد. 

روغن آفتاب و برنزه رومنزو مدل Sun Tan حجم 330 میلی لیتر

روغن آفتاب و برنزه رومنزو با دارا بودن ویتامین و مواد مرطوب کننده خاصیت ضد چروکی دارد و همچنین باعث خشکی زیاد یا ایجاد چربی روی پوست نمی‌شود. روغن برنزه کننده رومنزو حاوی عصاره آلوئه‌ورا است و با انواع پوست سازگاری دارد. 

لوسیون آفتاب نیوآ مدل carotin sonnenmilch حجم 200 میلی لیتر

لوسیون آفتاب نیوا محصولی مناسب برای برنزه کردن پوست با رنگ طبیعی و زیبا می‌باشد. لوسیون آفتاب نیوا حاوی ویتامین است و همچنین دارای SPF برای محافظت از پوست می‌باشد. 

اسپری برنزه کننده روغنی کابانا سان مدل Monoi Tahiti Spf6 حجم 200 میلی لیتر

اسپری برنزه کننده روغنی کابانا سان محصولی مناسب برای برنزه و درخشان کردن پوست است که کمک می‌کند رنگ پوست شما کاملا یکدست و زیبا شود و با دارا بودن ویتامین باعث تقویت پوست می‌شود. 


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست‌ های حساس و آکنه دار


در ادامه بخوانید : خرید بهترین مارک مرطوب کننده و آبرسان پوست خشک (پرفروش ترین)

نحوه استفاده از کرم برنزه کننده بدن چطور است؟

خرید روغن و کرم برنزه کننده ارزان

  • بهتر است ابتدا دوش بگیرید و موهای زائد را بگیرید.
  • بدن را با یک لوسیون بدن مرطوب کنید تا خشک نباشد. البته برخی مدل‌ها حاوی درصدی مرطوب کننده هستند اما افرادی که پوست خشک دارند بهتر است قبل از استفاده از برنزه کننده پوست خود را مرطوب کنند.
  • حالا با پد مخصوص یا انگشت کرم برنزه کننده را به تمامی بدن خود به صورت یکدست بزنید. 

سخن آخر:  در هنگام خرید کرم و لوسیون برنزه کننده بدن یک محصول معتبر خریداری کنید. تمامی محصولاتی که در ارتباط مستقیم با پوست هستند باید از بهترین و مرغوب‌ترین مدل‌ها انتخاب شوند تا آسیبی به پوست نرسانند. چی بگیر لیستی از ارزان‌ترین و بهترین لوسیون‌های برنزه کننده بدن برای شما فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - ناشناس

به طور کلی این کرم ها از محصولات چند منظوره به حساب می ایند که ارایش و مراقبت از پوست را به یک فرمول ترکیبی یک جا به شما ارائه میدهند. BB مخفف Beauty balm هست. BB کرم چیست یکی از کرم پودر آرایشی هستند که بسیاری از افراد از ان استفاده می کنند. Bb کرم در واقع یک نوع کرم ترکیبی به شمار می روند که ان را از ترکیب کرم های متفاوتی تولید می کنند. این کرم با ترکیباتی حاوی ضد افتاب پرایمر و ضد پیری با فرمولی سبک تر از کرم پودر ارائه می شود. نخستین ویژگی BB کرم چیست مرطوب کنندگی ان است. در ترکیبات بی بی کرم ها از مواد مرطوب کننده استفاده شده است. بنابراین هنگام استفاده از ان ها پوست خشک نمی شود. دارای پوشانندگی متوسطی هستند و تا حدودی میتواند کاور خوبی روی پوست ایجاد کرده و لک های روی صورت را بپوشاند. این کرم ها پایه مناسبی دارند و زمانی که شما از ان استفاده کنید دیگر نیازی به کانسیلر یا کرم پودر ندارید. داخل ان ضد افتاب وجود دارد با که البته اغلب اس پی اف های کمی دارند مانند اس پی اف 30 و کمتر از ان. ناگفنه نماند در برخی از آن برند ها ضد افتاب با اس پی اف بالاتر هم وجود دارد. ترکیبات محافظتی پوست مانند ویتامین ها و انتی اکسیدان ها که از جمله مواد مهم در محافظت از پوست هستند. در نهایت اگر می خواهید ارایشی سبک و طبیعی داشته باشید و در عین حال از خواص ضد پیری در یک محصول بهره مند شوید این کرم بهترین انتخاب است. اما اگر می خواهید از ان به عنوان ضد افتاب استفاده کنید دقت داشته باشید که به دلیل پایین بودن اس پی اف ان بهتر است از یک ضد افتاب دیگر در کنار ان استفاده کنید. CC کرم مخفف عبارت color correcting به معنای اصلاح کننده رنگ پوست است. همانطور که از نام ان پیدا است سی سی کرم ها در پوشاندن لکه های پوستی و اصلاح و بهبود تیرگی به شما بهتر کمک می کنند. در واقع سی سی کرم ها یک نسخه بهبود یافته ترو پیشرفته تر از بی بی کرم هاست. سی سی کرم ها کاور خوبی ایجاد میکنند و جای لک ها، زخم ها، نقایص صورت، جای سوختگی و … را میپوشانند تا کمتر دیده شوند و به شما کمک میکنند تا پوست متعادل تری داشته باشید. سی سی کرم ها با اصلاح رنگ پوست مانند سرخی، تیرگی زیر چشم، تیرگی و رنگ رفتگی پوست مانند لکه های قهوه ای و زخم ناشی از اکنه به شما کمک می کند تا رنگ پوست متعادل تری داشته باشید. به طور معمول افرادی که به دنبال پوشش عیب های پوست صورت خود و یکنواخت کردن رنگ پوست با جلوه ای زیبا و شفاف و طبیعی هستند، میتوانند از این کرم در ارایش خود استفاده کنند. این محصول اغلب دارای بافتی خامه ای با نمایی مات هستند و علاوه بر ان با داشتن پوشش دهی بالاتر و بافتی سبک تر از بی بی کرم بسیار مناسب افرادی با پوست چرب هستند. تفاوت اصلی بی بی کرم ها و سی سی کرم ها در جلوه نهایی ان است. ولی برای پوست های خشک بی بی کرم ها توصیه میشود زیرا عموما دارای ابرسان هستند و با ابرسانی و مرطوب کنندگی پوست از خشکی ان جلوگیری می کنند. اگر پوست مستعد جوش و اکنه دارید سی سی کرم هارا مناسب تر هستند زیرا با بافت سبکی که دارند کمتر باعث ایجاد جوش میشوند.

4 آبان 1401 - 09:12

پاسخ
نظرات چی بگیر - ناشناس

بالم لب، از انواع پمادهای موضعی است که از آن برای نرم و مرطوب کردن لبها استفاده می شود و شما می توانید این نوع پماد مخصوص لبها را به راحتی در منزل بسازید. این پماد موضعی همچنین دارای مزایای زیادی برای لبها است و با نفوذ در پوست لبها از ترک خوردگی و خشکی آن پیشگیری می کند. حساس ترین بخش بدن پوست لبها است بنابراین بهتر است از لبهایتان در برابر نور خورشید و سرما و خشکی هوا محافظت نمایید. بالم خانگی لبها از انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب برای مراقب از پوست لبها است و این پماد موضوعی از ترک خوردن لبها محافظت می کند و باعث درخشان و جذاب تر به نظر رسیدن لبها می شود. در مطالب قبلی درمان خشکی پوست صورت و تغییر رنگ طبیعی چشم را مشاهده کردید در ادامه این مطلب با نحوه ساخت خانگی بالم لبها آشنا خواهید شد. مخلوط مواد را قبل از سرد شدن آن ها درون ظرف مخصوص بریزید و به مدت ۷ تا ۸ ساعت بالم را در دمای اتاق قرار دهید تا خودش را بگیرد و به راحتی بتوانید از آن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که بالم خانگی لبها را می توانید به مدت چند ماه استفاده نمایید در صورت تمایل می توانید برای ضد آب شدن بالم مقداری موم به آن بیفزایید. در این مطلب با نحوه ساخت بالم خانگی لب با ساده ترین روش در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این محصول آرایشی و بهداشتی مفید نهایت بهره را ببرید. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با روشهای پر نشان دادن لب نازک و آرایش لب باریک می توانید از مطالب قبلی آرگا دیدن کنید.

2 آبان 1401 - 23:52

پاسخ