تشک بادی چیست؟ بهترین راهنمای خرید انواع تشک بادی

مطالب مهمی که باید قبل از خرید تشک بادی بدانیم.

برخی از افراد، به‌ویژه سالمندان باید تحت هر شرایطی به روی تشک طبی بخوابند، به همین دلیل نمی‌توانند به سفر و‌ حتی مهمانی بروند. بهترین راهکاری که می‌توان به این افراد توصیه کرد، خرید تشک بادی طبی است. ما در این مطلب از وب‌سایت چی بگیر برای شما عزیزان دربارهٔ انواع تشک بادی مسافرتی و سایر مدل‌های خواهیم گفت. بدون شک پس از مطالعه این مطلب بدون هیچ‌گونه نگرانی و تردیدی می‌توانید برای خرید تشک بادی اقدام کنید.

تشک بادی چیست؟

تشک بادی از عبارت Air mattress گرفته شده و به تشکی گفته می‌شود که فاقد الیاف بوده و حجم داخلی آن از باد است. این قبیل از تشک های بادی طبی و مسافرتی در ابعاد و اندازه و مدل‌های گوناگون تولید شده و در زمینه‌های مختلف کاربردی هستند. ازآنجایی‌که حجم و وزن تشک بادی نسبتاً کم است، جابه‌جایی آن نیز آسان بوده و‌ می‌توان در کمترین زمان ممکن تشک بادی مسافرتی را جمع کرده و یا نصب کرد. شما می‌توانید از مدل‌های متنوع تشک بادی در منازل، خانه باغ‌ها، طبیعت و حتی داخل کابین اتومببل خود استفاده کنید.‌

اگر جزء افرادی هستید که دائماً برای مسافرت در دل طبیعت و کمپینگ اقدام می‌کنید، خرید تشک بادی مسافرتی برایتان واجب است. به‌ویژه افرادی که مشکل کمر داشته و تحت هر شرایطی باید به روی تخت بخوابند، بهتر است که برای سفر تشک بادی طبی تهیه کنند. در ادامه انواع تشک‌ های بادی را برایتان معرفی می‌کنیم.

انواع تشک بادی

ازآنجایی‌که تنوع مدل‌های تشک بادی بسیار بالا است، لازم می‌دانیم که تک‌تک مدل‌های مختلف را برایتان معرفی کرده و دربارهٔ آن‌ها بگوییم. مطالعه ادامه این مطلب به شما عزیزان کمک می‌کند که بهترین تشک بادی را بخرید‌. رایج‌ترین انواع تشک‌های بادی عبارت‌اند از:

تشک بادی روی آب: 

از این مدل تشک بادی معمولاً در سواحل، استخر و سایر مکان‌های مشابه استفاده می‌شود. در ابعاد و اندازه مختلف برای کودکان و خردسالان و بزرگسالان نیز موجود است. وقتی این مدل از تشک بادی را روی سطح آب می‌گذارید، به‌راحتی قادر به خوابیدن و ریلکس کردن به روی آب هستید‌. ارتفاع این مدل از تشک بادی معمولاً به 15 سانتی‌متر رسیده و وزن چندانی نیز ندارد. البته ناگفته نماد که تشک‌ های بادی روی آب محدوده تحمل وزن داشته و در زمان خرید باید به این نکته توجه کنید.

تشک بادی چندکاره: 

جالب است بدانید چه اکثر تشک بادی اینتکس قابلیت چندکاره داشته و به‌شدت کاربردی هستند. مهم‌ترین ویژگی‌ آنها، قابلیت بادشدن با نوع پمپی است‌. شما می‌توانید به‌راحتی رو تشک بادی چندکاره بنشینید، دراز بکشید و حتی بایستید. برخی از مدل‌های تشک بادی چندکاره به‌صورت شیب‌دار بوده و مجهز به پشتی نیز هستند.

تشک بادی مسافرتی:

 از دیگر مدل‌های پرطرفدار تشک بادی می‌توان به تشک کمپینگ اشاره کرد‌. با خرید تشک بادی دونفره مسافرتی حتی در دل طبیعت نیز خواب راحت و آرامی خواهید داشت. پوشش بیرونی تشک بادی مسافرتی معمولا‍ً از پارچه جیر، مخمل یا برزنت بوده و به‌راحتی تا می‌شود. ارتفاع تشک های بادی مسافرتی در اکثر مواقع 22 سانتی‌متر است. وزن آن نیز بسیار کم بوده و در زمان تخلیه شدن باد داخل یک ساک کوچک جا می‌شود.‌ مسلماً هرچه جنس و کیفیت تشک بادی مسافرتی بهتر باشد، قیمت تشک بادی نیز بیشتر است‌.

تشک بادی ماشین:

 اگر دلتان می‌خواهد خوابیدن در اتومبیل شخصی خود را تجربه کنید، به‌گونه‌ای که با نهایت آرامش و راحتی بخوابید،‌ بهتر است برای خرید تشک بادی ماشین اقدام کنید. بدنه این تشک‌ های بادی مواج بوده و استفاده از آنها جنبه طبی دارد.

تشک بادی طبی: 

به جرأت می‌توان گفت که ارگونومیک‌ترین مدل تشک بادی، مدل طبی آن است‌. برخی از افراد مانند سالمندان و افرادی که تحت مراقبت‌های شدید هستند، حتماً باید به روی تشک بادی طبی استراحت کنند. در غیر این صورت ممکن است دچار زخم بستر و بیماری‌های دیگری شوند. این تشک‌ های بادی طبی ممکن است قیمت بالایی نیز داشته باشند؛ زیرا برای تولید آن‌ها از متریال باکیفیت استفاده شده و غالباً توسط پزشکان استفاده از تشک بادی طبی تجویز می‌شود.

حال که با انوع تشک‌های بادی آشنا شده‌اید، لازم می‌دانیم که قبل از معرفی مدل‌های مختلف از تشک بادی اینتکس دربارهٔ مزایای خرید تشک بادی بگوییم. اگر احساس می‌کنید که خرید تشک بادی امری بیهوده است، حتماً به مواردی که در ادامه شرح می‌دهیم دقت کنید.

تشک بادی مدل ماشین کد 111

اگر دائماً در خال سفر هستید توصیه می‌کنیم تشک بادی ماشینی بخرید. این محصول باتوجه‌به‌ قیمتی که دارد گزینه مناسبی است. تشک بادی ماشین رویه مخمل دولایه  دارد. این محصول دارای ضمانتنامه خرید بوده و علاوه بر  داخل ماشین داخل خانه نیز می‌توان از آن استفاده کرد. این تشک دارای پمپ باد فندکی مخصوص و با موتور قوی، دو عدد بالشت، پایه مخصوص و کیت ترمیم انتخاب مناسبی برای خرید است.

مشخصات
ابعاد
۱۴۳x۹۵x۴۳ سانتی‌متر
وزن
۱۰۰۰ گرم
جنس
PVC

تشک بادی سفری مدل ntsh1012

مشخصات
ابعاد۱۹۰x۱۴۰x۱۷ سانتی‌متر
وزن۳۸۰۰ گرم
جنسPVC و جیر
سایر توضیحات
  • قسمت‌های مختلف تشک را می‌توانید به صورت مجزا باد کنید
  • قابلیت استفاده به صورت تک نفره یا دونفره
  • ضد آب
  • قابل شست و شو
  • به همراه پمپ باد فندکی دوعدد بالشت و کیسه حمل و چسب اپارات تعمیر

تشک بادی سفری مدل کمپینگ و کوهنوردی

این تشک بادی سفری محصول مورد علاقه طبیعت گردان است. تشکی بسیار کاربردی با طراحی شش ضلعی مناسب برای  استفاده در کمپینگ، سفر، طبیعت گردی، مناسب برای استفاده در چاد، آفرود، ساحل دریا، کویر و... است. بدون شک با خرید این محصول راحتی و آسایش فوق العاده‌ای را بتجربه می‌کنید.. این تشک دارای بالش و با ساختاری از جنس TPU است. درباره مقاومت آن نیز می‌توان به مقاومت بسیار زیاد در برابر نفوذ آب، سایش و فشار اشاره کرد. جالب است بدانید که قادر به تحمل وزن تا 150 کیلوگرم است. برای بادکردن این تشک به موتور باد نیاز ندارید و برخی از مشخصات آن در جدول زیر درج شده است.

مشخصات
ابعاد۳۰x۱۰x۱۰ سانتی‌متر
وزن۷۹۰ گرم
جنسپلی‌اورتان
سایر توضیحات
  • مناسب جهت استفاده در هر نوع آب و هوایی
  • دارای بالش مقاوم در برابر نفوذ آب
  • عدم نیاز به پمپ باد
  • دارای کیف حمل
  • مناسب برای ۱ نفر وزن ۷۹۰ گرم
  • ابعاد بسته بندی تشک ۳۰x۱۰x۱۰ سانتی متر
  • ابعاد تشک در حالت باد نشده ۲۴۰x۸۰ سانتی متر
  • ابعاد تشک در حالت باد شده ۲۰۰x۶۵
  • ارتفاع تشک در حالت باد شده ۸ سانتی متر
  •  ارتفاع بالشت در حالت باد شده ۱۵ سانتی متر

تشک بادی اینتکس مدل 58752

طول

مشخصات
۱۷۵ سانتی‌متر
عرض
۱۴۵ سانتی‌متر
ارتفاع
۲۵ سانتی‌متر
وزن
۱.۲ کیلوگرم
ظرفیت وزنی
۱۵۰
جنس
 پی وی سی

تشک خودرو مدل بادی

مشخصات
ابعاد
۱۳۸x۸۴x۱۵ سانتی‌متر
وزن
۲۲۰۰ گرم
جنس
پی‌وی‌سی
ویژگی‌های تجهیزات راحتی
قابلیت شستشو
سایر توضیحات
تشک بادی صندلی عقب خودرو
دارای رویه
جیر ضد تعریق
اقلام همراه: پمپ باد قوی(دمنده و مکنده ) ۲ عدد بالشتک، چسب اپارات(چسب تعمیر)

تشک بادی روی آب اینتکس مدل 58292

مشخصات
طول
۱۹۹ سانتی‌متر
عرض
۱۹۹ سانتی‌متر
ارتفاع
۱۵۰ سانتی‌متر
وزن
۹ کیلوگرم
ظرفیت وزنی
130 کیلوگرم
جنس
پی وی سی

تشک بادی اینتکس مدل 66803NP

این تشک بادی یک نفره با رویه مواج از سری تشک‌های بادی خوشرنگ و زیبای بند اینتکس است که در رنگ های آبی و نارنجی تنیز موجود است. این تشک مناسب برای کودکان 3 تا 10 سال با  وزن حداکثر 45 کیلوگرم است. این تشک بادی دارای مقاومت بالا در برابر ساییدگی است چرا که جنس بدنه آن از پی وی سی 3 لایه ساخته شده است. از دیگر مزیت‌های این محصول می‌توان بر دوام بسیار خوبی که دارد اشاره کرد. جنس این تشک بادی کودک از رویه مواج  بوده و طوری طراحی شده است که باز تعریق جلوگیری می‌کند. از مزیت این تشک بادی میت‌وان به جا به جایی آسان آن اشاره کرد به طوریکه برای حمل و نقل محصول کافی است باد آن را خالی کرده و درون کیف حمل تشک قرار دهید. این تشک بادی فاقد پمپ باد بوده و برای باد کردن این محصول بهتر است که جداگانه به صورت جداگانه پمپ باد را تهیه نمایید.

تشک بادی پاویلو مدل تری تک کد 67603

برای طراحی تشک بادی یک نفره پاویلو مدل تری از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است. تکنولوژی «تری تک» (Tritech) یک متریال رویه ۳ لایه است که در برابر فشارهای ناشی از وزن، خمش، کشش و جنبش مقاوم بوده و استحکام و دوام بالایی را از خود نشان می‌دهد و در عین حال در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV)  نیز مقاومت بالایی دارد.

مشخصات
ابعاد
۱۸۸x۹۹x۲۵ سانتی‌متر
وزن
۲۹۰۰ گرم
جنس
پی وی سی
نوع
یک نفره


تشک بادی سفری بست وی مدل کویین کد 67374 به همراه پمپ دستی و بالش بادی

مشخصات
ابعاد
۲۰۳x۱۵۲x۲۲ سانتی‌متر
وزن
۴۸۰۰ گرم
جنس
پی وی سی
نوع
دو نفره

مزایای خرید تشک بادی

فرقی نمی‌کند که برای خرید تشک بادی اینتکس اقدام می‌کنید یا سایر برندهای دیگر، در هر صورت از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد. این مزیت‌های مهم‌عبارت‌اند از:

  • ساختار تشک های بادی به‌گونه‌ای است که وزن سبکی داشته و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را حمل کرد.
  • تنوع مدل تشک های بادی بسیار بالا بوده و هر کدام از آنها در شرایط خاصی مانند داخل ماشین، در کمپینگ و سایر موارد دیگر کاربردی هستند.
  • ازآنجایی‌که اکثر تشک های بادی از PVC تولید شده‌اند، قابلیت شست‌وشو داشته و برخی از مدل‌ها از پارچه و متریال کاملاً ضدآب درست شدت‌اند.
  • خوشبختانه تشک های بادی قابلیت تعمیر داشته و در صورت بروز و مشاهده مشکل در آنها می‌توان برای تعمیر اقدام کرد.
  • برای نصب تشک بادی، داشتن تخت و استفاده از آن ضروری نیست. درواقع تشک بادی به روی سطح زمین قرار می‌گیرد و فضای بسیار محدودی را اشغال می‌کند.
  • بازه قیمت تشک بادی باتوجه‌به مدل، نوع و‌ متریال مورد استفاده در ساخت آن‌ها متفاوت است.

حال که دربارهٔ مزایای انواع تشک بادی دانستید، لازم می‌دانیم که دربارهٔ معایب تشک بادی نیز اطلاعاتی در اختیاران بگذاریم تا با آگاهی کامل برای خرید تشک بادی اقدام کنید. این معایب عبارت‌اند از:

متأسفانه برخی از تشک های بادی ضخامت مطلوبی نداشته و نازک هستند. در نتیجه دارای دوام و ماندگاری بالایی نیستند. 

  • اگر تشک بادی به‌خوبی باد نشود، سطح آن نرم بوده و خوابیدن به روی آن مشکلات جسمی را به دنبال دارد.
  • بادکردن تشک بادی در اکثر مواقع دشوار است.
  • استفاده طولانی مدت از تشک بادی نیز توصیه نمی‌شود.

راهنمای خرید بهترین تشک بادی

اگر باتوجه‌به مطالب عنوان‌شده تصمیم شما برای خرید بهترین تشک بادی جدی است، توصیه می‌کنیم به نکات و موارد زیر دقت کرده و آگاهانه برای خرید اقدام کنید. این فاکتورهای مهم عبارت‌اند از:

  • چندنفره بودن تشک بادی: در وهله اول توصیه می‌کنیم به چندنفره بودن تشک بادی دقت کنید. اگر پزشک برای شخص شما تشک بادی تجویز کرده، می‌توانید به سراغ مدل‌های تک نفره بروید که ابعاد و اندازه کوچک‌تری دارد. شما می‌توانید برای کمپینگ نیز تشک بادی مسافرتی تک نفره یا دو نفره بخرید و این انتخاب تشک بادی از نظر چند نفره بودن به عادت‌های خواب شما، شرایط و تعداد افراد اعضای خانواده‌تان بستگی دارد.
  • هدف از خرید تشک بادی: همان‌طور که اشاره کردیم، تنوع مدل و‌ نوع تشک بادی بسیار بالا است. شما می‌توانید متناسب با نیاز خود تشک بادی مسافرتی، تشک بادی ماشین و تشک بادی طبی بخرید. درواقع مشخص کردن هدف به شما کمک می‌کند که بهترین مدل تشک بادی را بخرید.
  • نحوه بادکردن تشک بادی: هرچه تشک بادی خریداری شده آسان‌تر باد شود، کار شما نیز آسان‌تر شده و‌ به‌راحتی قادر به استفاده از آن خواهید بود. برخی از تشک های بادی موجود در بازار مجهز به پمپ باد بوده و استفاده از آن‌ها به‌مراتب آسان است.
  • جنس تشک بادی: اینکه تشک بادی منتخب شما از چه جنس و‌ متریالی درست شده حائز اهمیت بوده و نباید نادیده گرفته شود. معمولاً این قبیل از تشک های بادی از پلاستیک‌های پی وی سی نرم و‌ انعطاف‌پذیر تولید می‌شوند. مقاومت pvc باتوجه‌به کیفیتی که دارد، بالا است.
  • برند تشک بادی: اگر به سراغ محصولات برند و‌ شناخته‌شده بروید از بابت مرغوبیت و کیفیت کالا نیز نگرانی نخواهید داشت. پیشنهاد ما برای شما عزیزان خرید تشک بادی اینتکس، تشک بادی بست وی و تشک بادی اینتایم است.

قیمت تشک بادی چقدر است؟

قیمت تشک بادی به عوامل متعددی مانند جنس، نوع، برند، چندنفره بودن و سایر فاکتورهای دیگر بستگی دارد. شما می‌توانید از با حداقل قیمت 800 هزار تومان تشک بادی مسافرتی بخرید. البته باید بگوییم که قیمت محصولات برند و باکیفیت بالا است.

فرق تشک بادی با تخت بادی چیست؟

هر دو محصول از جنس پی وی سی تولید شده و خاصیت ضدتعریق دارند. تفاوت جزئی تخت بادی و‌ تشک بادی در ارتفاع آن‌ها است. ارتفاع تخت به مراتب بلندتر بوده و‌ فضای بیشتری را اشغال می‌کند. از تخت بادی نمی‌توان برای کمپینگ و‌ سفر استفاده کرد و‌ وزن آن نیز بیشتر از تشک بادی مسافرتی است.

آیا تخت بادی برای استفاده روزانه خوب است؟

بله شما می‌توانید از تخت بادی به‌صورت شبانه‌روزی استفاده کنید. استفاده از تخت بادی و تشک بادی برای بیمارانی که قادر به حرکت نیستند توصیه شده و به دلیل عدم وجود الیاف و جریان هوا از احتمال بروز زخم بستر جلوگیری می‌کند. 

دوام تشک‌ های بادی چقدر است؟

اگر تشک بادی اصل و باکیفیت بخرید به مدت 5 تا 7 سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

آیا خواب طولانی مدت روی تشک بادی مشکلی ندارد؟

اگر در طول سفر و در کمپ از تشک بادی استفاده کنید، خوابیدن به روی آن مشکلی ندارد؛ اما اگر در منزل به روی تشک بادی بخوابید، ممکن است با کمر درد مواجه شوید. در نتیجه حتماً تشک بادی طبی بخرید.

آیا تشک بادی می‌تواند باعث مشکلات کمر شود؟

بله استفاده طولانی مدت از تشک بادی، به‌ویژه اگر غیراستاندارد باشد این مشکلات را به همراه دارد.

جمع‌بندی 

در این مطلب از وب‌سایت چی بگیر برای شما عزیزان دربارهٔ راهنمای خرید تشک بادی طبی و تشک بادی مسافرتی گفتیم. محصولاتی که برای شما عزیزان معرفی کرده‌ایم از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و با خیال آسوده می‌توانید برای خرید تشک بادی اقدام کنید. اگر تجربه خوابیدن به روی مدل‌های مختلف تخت و تشک بادی را دارید، حتماً درباره راحتی و عدم راحتی خود برایمان بنویسد. شما خرید کدام مدل از تشک بادی را توصیه می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.