راهنمای خرید بهترین کاغذ خرد کن /معرفی بهترین مدل خرد کن کاغذ

تا به حال اسم دستگاه کاغذ خرد کن به‌ گوشتان خورده است! بله حدستان درست است! دستگاه خرد کن کاغذ تولید شده تا کاغذها از کاغذهای محرمانه تا ضایعاتی را نابود کند. امروزه انواع مختلفی از این دستگاه‌ها در بازار یافت می‌شوند، اگر در فکر خرید بهترین کاغذ خرد کن هستید، بهتر است نکات و راهنمای‌های لازم جهت خرید این محصول را در نظر بگیرید. در ادامه سایت چی بگیر به معرفی بهترین کاغذ خورد کن‌ های پر استفاده بازار پرداخته.

کاغذ خرد کن چیست؟

دستگاه‌های کاغذ خورد کن یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های است که می‌توان در همه جا از آنها استفاده کرد. مخترع این دستگاه آبوت آگوستوس لا است که در سال ۱۹۰۹ به تولید این محصول پرداخت با این تفکر که اختراع این دستگاه کمک فراوانی به صنعت مدرن امروزی می‌نماید و در آینده دستگاه کاغذ خورد کن در هر خانه‌ای به کار گرفته می‌شود. 

البته تفکر آگوستوس لا بیراه هم نبوده، چرا که امروزه از انواع دستگاه کاغذ خرد کن در خانه یا محل کار استفاده فراوانی می‌نمایند تا بتوانند توسط آن کاغذهای قدیمی ضایعاتی، سی دی‌ها یا اسناد محرمانه را از بین ببرند. 

از آنجایی که همیشه اسناد محرمانه باید در محل امنی نگهداری شوند و در صورت عدم نیاز به آنها، بهتر است از بین بروند تا دست افراد سودجو نیافتند، لذا خرد کردن و پودر کردن آن ها می‌تواند یک راه مطمئن جهت از بین بردن این اسناد محسوب گردد. 

انواع کاغذ خورد کن 

دستگاه کاغذ خرد کن در سازمان‌ها، شرکت‌ها و مراکز دولتی یا حتی خانه‌ها استفاده گسترده‌ای دارد تا اطلاعات مهم نظیر اسناد مالیاتی، حساب‌ها، نامه‌های محرمانه، کاغذهای تلنبار شده بی‌ارزش و... را برای همیشه نابود کند. برخی از انواع کاغذ خرد کن‌های موجود در بازار به قرار زیر هستند: 

دستگاه کاغذ خورد کن اداری

از این نمونه دستگاه‌های کاغذ خورد کن بیشتر در ادارات و شرکت‌ها استفاده می‌شود، معمولا ظرفیت و اندازه دستگاه باید مطابق با نیاز اداره انتخاب گردد. مثلا برخی از ادارات نیاز به امحا کاغذ در حجم کمی دارند که می‌توانند از دستگاه کاغذ خورد کن دستی اداری استفاده نمایند. اما برخی از ادارات نیاز به امحا متوسط یا زیاد بیش از سه هزار برگه در روز دارند که می‌توانند دستگاه‌های کاغذ خورد کن اتوماتیک با ظرفیت بالا را به کار برند. 

دستگاه کاغذ خورد کن صنعتی

بسیاری از بانک‌ها و مراکز مهم دولتی به طور روزانه نیازمند معدوم‌سازی اطلاعات محرمانه و امنیتی فراوانی هستند، دستگاه کاغذ خوردکن صنعتی می‌تواند حجم بالایی از این اطلاعات را خیلی سریع از بین ببرد، معمولا این نهادها جهت از بین بردن اطلاعات سری خود از برش پودری استفاده می‌کنند. دستگاه کاغذ خرد کن صنعتی با ظرفیت مناسب و قابلیت‌های مختلفش، نسبت به سایر دستگاه‌های امحای کاغذ قیمت بیشتری دارد.

دستگاه کاغذ خرد کن رشته‌ای

 اگر به دنبال خرید دستگاه کاغذ خورد کن خانگی هستید می‌توانید روی دستگاه رشته‌ای حساب کنید، این دستگاه‌ها ظرفیت زیادی برای برش کاغذ ندارند و بیشتر در ادارات کوچک و خانه‌ها به کار می‌روند. کاغذ خورد کن رشته‌ای صفحاتی با ضخامت 8.75 اینچ تا ۲۲۲ میلی‌متر را به طور نواری امحا می‌کند که نمی‌توان به راحتی آن ها را بازیابی کرد. همچنین از این دستگاه مناسب نیز می‌توان جهت از بین بردن مدارک مهم و اطلاعات محرمانه در خانه هم استفاده کرد. 

دستگاه کاغذ خورد کن پودری

 این دستگاه مناسب برای استفاده در سازمان‌های بسیار مهم مانند سازمان انرژی اتمی، سازمان‌های نظامی و امنیتی است، چرا که  اطلاعات این سازمان‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار هستند و نباید فاش شوند. بدین ترتیب وظیفه دستگاه کاغذ خورد کن پودری آن است که همه اطلاعات این نهادها را به صورت پودر در ‌آورد، به طوری که بازیابی آن ها غیرممکن باشد.

معرفی بهترین و پرفروش دستگاه کاغذ خرد کن بازار

اگر قصد خرید کاغذ خرد کن را دارید، قبل از آن، جستجو و بررسی مدل‌های مختلف را فراموش نکنید. در این قسمت به معرفی چند نمونه از این دستگاه که بیشترین محبوبیت را دارد و مشتریان از خرید و استفاده از آن‌ها راضی بوده‌اند، خواهیم پرداخت. بهتر است توضیحات مربوط به این محصولات را مطالعه کنید؛ چرا که شاید انتخاب شما نیز از میان همین محصولات باشد.

کاغذ خرد کن مدل mini usb

این دستگاه از جمله کاغذ خردکن‌های قابل حمل است که به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. با قرار دادن کاغذها و اسناد درون آن، دستگاه به سرعت تمام آنها را خرد و معدوم می‌کند. برای فعال سازی این کاغذ خرد کن می‌توانید هم از باطری و هم از کابل استفاده کنید. کاغذ خرد کن مدل mini usb دستگاهی ساده بوده و فاقد هر گونه قابلیت ویژه است.

مشخصات
ابعاد
اختصاصی میلی متر
وزن
500 گرم
ظرفیت ورودی کاغذ
۱ برگ کاغذ A۴ تاشده برگ ۲ برگ کاغذ A۶ برگ
سایر مشخصات
دکمه برگشتی بی خطر نامه باز کن ۶ ولت

کاغذ خردکن رمو مدل c-1100

این دستگاه از برند رمو است که می‌تواند حجم بسیاری از مدارک و اسناد را در مدتی کوتاه خرد و معدوم کند. با استفاده از دستگاه مذکور اطلاعات موجود در اسناد مهم افشا نشده و دیگر زمان زیادی برای معدوم سازی به شیوه سنتی گرفته نمی‌شود. شما می‌توانید به طور هم‌زمان ۵ برگه آ چهار را وارد دستگاه کنید تا برگه‌ها را به صورت پودر شده تحویل دهد. در این دستگاه محفظه‌ای نیز برای معدوم سازی سی دی تعبیه شده است. سنسوری که در این کاغذ خرد کن تعبیه شده به محض لمس شدن توسط انگشت، دستگاه را متوقف می‌کند.

مشخصات
وزن
6کیلو گرم
ویژگی های دستگاه
محافظ حرارتی موتور
ظرفیت ورودی کاغذ
۵ برگ  A۴وزن: ۷۰ گرم برگ
سایر مشخصات
دهانه ورودی: ۲۲۰ میلی متر قطع خودکار دستگاه هنگام تماس انگشتان با دهانه ورودی

کاغذ خردکن پروتک مدل SD 9355

وجود این دستگاه برای معدوم سازی اسناد و مدارک مهم در تمام ادارات ضروری است. این کاغذ خرد کن از تولیدات برند پروتک است که کاغذها را به صورت پودری برش می‌دهد. کاغذ خردکن پروتک مدل SD 9355 قادر است به طور هم‌زمان ۸ برگه به وزن ۷۰ گرم را برش دهد. دهانه ۲۰۰ میلی متری این دستگاه برای قرار دادن این تعداد برگه طراحی شده است. یک ورودی دیگر نیز برای معدوم سازی سی دی، دی وی دی و کارت اعتباری در این دستگاه وجود دارد. موتور کاغذ خرد کن مذکور ۱۸۰ وات قدرت و محافظ حرارتی دارد.

مشخصات
وزن
13 گرم
ویژگی‌های دستگاه
محافظ حرارتی موتور
ظرفیت ورودی کاغذ
8 برگ
سایر مشخصات
دارای قابلیت توقف عملیات در صورت گیر کردن کاغذ

کاغذ خردکن پروتک مدل SD 9360

کاغذ خردکن پروتک مدل SD 9360 یکی دیگر از دستگاه‌های کاربردی در ادارات برای خرد کردن اسناد و مدارک مهم است. با استفاده از این دستگاه دیگر نیازی به استفاده از شیوه‌های سنتی و زمان‌بر قدیمی برای از بین بردن مدارک نیست. این دستگاه دارای ابعاد 595 × 360 × 390 میلی ‌متر است و وزنی در حدود 2.5 کیلوگرم دارد. سرعت برش کاغذ در این دستگاه 3.5 متر بوده که می‌تواند کاغذ‌ها را به تکه‌هایی کوچک با ابعاد 2 × 9 میلی متر تبدیل کند. یک ورودی جداگانه نیز برای معدوم سازی سی دی، دی وی دی و کارت‌ اعتباری در این دستگاه وجود دارد.

مشخصات
وزن
20.5 گرم
ویژگی‌های دستگاه
محافظ حرارتی موتور
ظرفیت ورودی کاغذ
10برگ
سایر مشخصات
دارای نشانگر پر بودن مخزن، دارای قابلیت ایست عملیات به هنگام گیر کردن کاغذ

کاغذ خردکن پروتک مدل SD 9680

این دستگاه از تولیدات شرکت پروتک بوده که بسیار کاربردی و مفید است. با خرید و استفاده از این دستگاه می‌توان به سرعت حجم بسیار زیادی از اسناد و مدارک را معدوم کرد. کاغذ خردکن پروتک مدل SD 9680 از نمونه‌های بسیار باکیفیت و رده بالا به حساب می‌آید که قادر است ۶ برگه را به صورت هم‌زمان به شکل پودری برش دهد. اداراتی که حجم کاری متوسطی دارند می‌توانند از این کاغذ خرد کن استفاده کنند.

مشخصات
وزن
14 گرم
ظرفیت ورودی کاغذ
6 برگ
نوع برش
پودری
ویژگی‌های دستگاه
محافظ حرارتی موتور

کاغذ خردکن مهر مدل MM - 636

این دستگاه قادر است به صورت هم‌زمان ۸ برگه را به شکل پودری برش دهد. این مدل کاغذ خرد کن تمام اتوماتیک بوده و حتی دارای یک زنگ هشدار است که پر شدن مخزن را اعلام می‌کند. مخزن این کاغذ خرد کن دارای ظرفیت 22   لیتری است. از دیگر قابلیت‌های کاغذ خردکن مهر مدل MM – 636  باید به وجود ورودی سی دی و دی وی دی در آن اشاره کرد که می‌تواند آن‌ها را نیز معدوم کند.

مشخصات
وزن
13200 گرم
نوع برش
پودری
ظرفیت ورودی کاغذ
8 برگ
ویژگی‌های دستگاه
محافظ حرارتی موتور

کاغذ خردکن اچ.سون مدل VS-713CD

این دستگاه از تولیدات برند اچسون است که در ایران تولید شده؛ اما محصول مشترک ایران و چین به حساب می‌آید. کیفیت و کارایی این دستگاه بسیار بالا و قیمت آن مقرون به صرفه است. از آنجایی که اچسون در ایران شعبه دارد، محصولات آن دارای گارانتی بوده و قطعات دستگاه‌ها به راحتی یافت می‌شوند. با استفاده از می‌توان هم برگه‌های کاغذ، هم سی دی، دی وی دی و هم کارت‌های پی وی سی را معدوم کرد. می‌توان به طور هم‌زمان 7 برگه را وارد این کاغذ خرد کن کرد؛ اما توصیه می‌شود دستگاه را تحت فشار نگذارید.

مشخصات
وزن
4.5گرم
ویژگی‌های دستگاه
محافظ حرارتی موتور
ظرفیت ورودی کاغذ
7برگ
سایر مشخصات
قطع خودکار در صورت خارج کردن مخزن

کاغذ خردکن مدل az8s چرخدار

این محصول از تولیدات برند البرز است که دستگاهی کاربردی به حساب می‌آید. این دستگاه می‌تواند کاغذ‌های باطله را به سرعت معدوم کند. نوع برش این دستگاه هم به صورت نواری و هم ذرات ریز پودری است که می‌تواند بر روی ۸ کاغذ به صورت هم‌زمان اعمال کند. سرعت برش دستگاه ۳ در دقیقه محاسبه است. هم استفاده و هم حمل نقل این محصول به دلیل وجود چرخ در زیر شاسی آن بسیار آسان است.

مشخصات
وزن
13000گرم
ظرفیت ورودی کاغذ
8برگ
ویژگی‌های دستگاه
سیستم خنک کننده
سایر مشخصات
امکان خرد کردن CD داشتن محافظ حرارتی موتور ورودی جدا برای CD و کاغذ

کاغذ خردکن رمو مدل c-2100

برند تولید کننده این محصول، رمو بوده که دستگاهی باکیفیت و کاربردی را روانه بازار کرده است. با استفاده از این دستگاه می‌توان به راحتی هر گونه سند و مدرک مهم، سی دی و حتی کارت اعتباری را معدوم کرد. دهانه ۲۲۰ میلی متری این دستگاه فضایی را برای وارد کردن ۷ برگه ایجاد کرده است. این کاغذ خرد کن می‌تواند تمام این ۷ برگه را به طور هم‌زمان برش دهد. برای متوقف کردن دستگاه، تنها کافی است سنسور توقف دهانه ورودی آن را لمس کنید.

مشخصات
وزن

ظرفیت ورودی کاغذ
۷ برگ - A۴ در حدود ۷۰ گرم برگ
ظرفیت ورودی کاغذ
محافظ حرارتی موتور
سایر مشخصات
قطع خودکار دستگاه هنگام تماس انگشتان با دهانه ورودی دهانه ورودی کاغذ: ۲۲۰ میلی متر دارای محفظه ورودی جهت خرد کردن کارت اعتباری

کاغذ خردکن رمو مدل C-3100

برند رمو مدل دیگری از کاغذ خرد کن‌ها را نیز تولید کرده که نام آن است. این دستگاه کاربردی با سرعت ۱۰.۳ متر در دقیقه می‌تواند حجم بالایی از کاغذها را در مدت کوتاه برش داده و معدوم کند. شما می‌توانید تا حداکثر ۱۰ برگه را به صورت هم‌زمان وارد این دستگاه کنید تا آن‌ها را در تکه‌هایی با ابعاد 8x2 میلی متر تحویل بگیرید. بر اساس ویژگی‌هایی که این محصول دارد می‌توان گفت که در تمام ادارات قابل استفاده است.

مشخصات
وزن
17گرم
ظرفیت ورودی کاغذ
8برگ
ویژگی‌های دستگاه
محافظ حرارتی موتور
سایر مشخصات
تیغه‌های فولادی تقویت شدن جهت خرد کردن سوزن، کلیپس، کارت اعتباری و مخدوش کردن  CD,DVD

کاغذ خردکن پروتک مدل SD 9520

اگر حجم کاری اداره شما بالا است به یک کاغذ خردکن قوی نیاز دارید، کاغذ خردکن پروتک مدل SD 9520 می‌تواند برای شما کاربردی باشد. این دستگاه قادر به برش دادن هم‌زمان ۱۶ برگه است؛ بنابراین می‌تواند در تمام ادارات مورد استفاده قرار بگیرد. در این دستگاه موتوری با قدرت 300 وات تعبیه شده است. این کاغذ خرد کن ابعاد بزرگی دارد و وزن آن نیز ۲۱.۵ کیلوگرم است. با این وجود قابلیت‌ها و کارایی بسیار بالای آن بر این نقاط ضعف، مزیت دارد.

مشخصات
وزن
21.5گرم
ظرفیت ورودی کاغذ
16برگ
ویژگی های دستگاه
محافظ حرارتی موتور
قابلیت های دستگاه
قابلیت خرد کردن  CD

 


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید و قیمت دستگاه لیبل زن و لیبل پرینتر (قیمت روز)

راهنما و نکات مهم در خرید کاغذ خرد کن

امروزه با رونق استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی استفاده از کاغذ کم شده است، اما هنوز هم برای ارسال بسیاری از نامه‌های مهر و موم شده محرمانه از روش سنتی نامه‌نگاری استفاده می‌شود. بنابراین بعد از خواندن این نامه‌‌ها یا باید آن ها را سوزاند یا از بین برد، اما استفاده از کاغذ خرد کن راهی آسان و مناسب جهت امحای این اطلاعات است. برخی راهنمایی‌ها و نکات  مهم جهت خرید کاغذ خرد کن را می‌توان این طور بیان کرد: 

  • دستی یا خودکار بودن دستگاه: دستگاه‌های کاغذ خورد کن در مدل‌های دستی یا خودکار تولید می‌شوند، نمونه‌های خودکار جهت معدوم سازی اسناد و اطلاعات در حجم بالا به کار می‌روند، اما مدل‌های دستی بیشتر مصارف خانگی دارند و اسناد و مدارک مهم در حجم کم را به خوبی امحا می‌نمایند. 
  • اندازه کاغذ: برای انتخاب و خرید دستگاه خورد کن کاغذ به اندازه کاغذها توجه کنید. برخی از سازمان‌ها نیاز به کاغذ خرد کنی دارند که کاغذهای در  ابعاد یک نامه را از بین ببرند. همچنین برخی از اطلاعات مهم مالیاتی و فیش‌های حقوقی بر روی برگ‌های پهن و بزرگی چاپ می‌شوند که  امکان تا زدن حجم بالایی از آن ها وجود ندارد بنابراین نیازمند دستگاهی با اندازه کاغذ بزرگی هستند، بنابراین اندازه کاغذهای نیاز به امحا در خرید این دستگاه اهمیت فراوانی دارد. 
  • نوع برش محصول: انواع دستگاه‌های کاغذ خرد کن موجود در بازار خبر از مصارف مختلف این محصول دارد. مثلا اگر برای شرکت‌های کوچک یا مصارف خانگی قصد خرید این محصول را دارید، مدل‌های کاغذ خورد کن رشته‌ای می‌تواند کار شما را راه بیندازد؛ اما اگر برای مراکز مهم و امنیتی قصد  تهیه کاغذ خرد کن را دارید، بهترین نمونه مدل‌های پودری هستند تا اثری از اطلاعات شما برجا نماند. 
  • سرعت دستگاه: سرعت دستگاه با توجه به سیستم و قدرت سخت‌افزاری آن تعیین می‌شود، هر چقدر کاغذ خرد کن سخت‌افزاری قوی‌تر داشته باشد تعداد ورق کاغذ بیشتری را در مدت کوتاهی از بین می‌برد، کاغذ خرد کن‌ها با سخت افزار ضعیف گاهی یک ساعت طول می‌دهند تا ورق‌های  کاغذ را معدوم سازند. 
  • سطح صدای تولیدی: صدای کاغذ خرد کن روی اعصابتان است! کاغذ خرد کن‌ها از قطعات متحرکی برخوردار هستند که جهت پاره نمودن انواع کاغذها به کار می‌روند که سروصدای زیادی ایجاد می‌کنند، برخی از افراد از صدای این دستگاه‌ها نفرت دارند، بنابراین بهتر است به خرید خرد کن کاغذ با صدای تولیدی کم در حدود ۶۰ دسبیل بپردازند. 
  • درجه امنیت: خرید دستگاه خرد کن کاغذی که امنیت بالایی دارد، موضوع مهمی است. وقتی از سطح امنیت دستگاه کاغذ خورد کن صحبت می‌کنیم، یعنی بعد از امحای اسناد شانس بازیابی اطلاعات به صفر برسد، در واقع دستگاهی که اطلاعات را به گونه‌ای معدوم می‌سازد که امکان بازیابی آنها وجود نداشته باشد از امنیت بالایی برخوردار است. 
  • ظرفیت ورود کاغذ: معمولا کاغذ خرد کن‌ها همیشه ظرفیت مشخصی برای امحا دارند، علاوه بر این به هنگام خرید دستگاه باید ورودی کاغذ آن ها را نیز در نظر گرفت و مطابق با اندازه اسناد خود به انتخاب آن ها پرداخت. 
  • صرفه جویی در مصرف انرژی: بهترین دستگاه‌های کاغذ خرد کن از سیستم خاموشی خودکار برخوردار هستند، بنابراین زمانی که به دستگاه نیازی نیست به طور اتوماتیک خاموش می‌شوند و موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌گردند. 
  • داشتن قابلیتهای پیشرفته: درست است که نام این دستگاه کاغذ خرد کن است، اما برخی از مدل‌های پیشرفته کاغذ خورد کن‌ها امکان از بین بردن گیره‌های  پلاستیکی، کارت‌های اعتباری و... را دارند و مجهز به سطل‌های جدا شونده هستند، البته قیمت آن ها بالاتر است و می‌توان گفت دستگاه  کاغذ خرد کن ارزان قابلیت‌های محدودتری دارد.  

قیمت دستگاه کاغذ خورد کن 

این روزها دستگاه کاغذ خرد کن در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود، برخی از آن ها اندازه‌ای در حدود یک پرینتر دارند و برخی دارای ابعاد بزرگتری هستند که موجب تفاوت قیمت آن ها با یکدیگر شده است. بنابراین به طور کلی می‌توان عوامل موثر بر قیمت دستگاه کاغذ خورد کن را این طور بیان کرد: 

  • نوع کاربری خانگی، صنعتی یا اداری دستگاه
  • میزان ظرفیت امحای کاغذ 
  • داشتن قابلیت‌های مختلف 
  • برخورداری از قطعات باکیفیت
  • داشتن درجه امنیت بالا
  • بهره‌مندی از سرعت زیاد
  • نحوه خرید دستگاه 
  • نوسانات بازار ارز
  • نوع برند سازنده 

بهترین برند کاغذ خورد کن کدام است؟

امروزه برندهای مختلفی با آخرین فناوری‌های روز به تولید کاغذ خورد کن‌ها در مدل‌های مختلف پرداختند، به همین جهت با توجه به تنوع برندها و کیفیت بالایی محصول تولیدشان نمی‌توان برند دقیقی را به عنوان بهترین برند سازنده کاغذ خرد کن بیان کرد. بنابراین به ذکر نام برخی از برندهای کاغذ خورد کن برتر می‌پردازیم: 

  • کاغذ خرد کن شرد 
  • کاغذ خرد کن فلوز
  • کاغذ خرد کن تگزت
  • کاغذ خرد کن رمو
  • کاغذ خرد کن آی مکس
  • کاغذ خرد کن کینگ
  • کاغذ خرد کن نیکتا
  • کاغذ خرد کن پروتک

جمع بندی 

استفاده از کاغذ خرد کن‌ها مزیت‌های فراوانی برای مصرف‌کنندگان دارد، چرا که می‌توانند حجم بالایی از کاغذهای بی‌استفاده را از بین  ببرند یا استرس لو رفتن نامه‌های محرمانه را نداشته باشند! به همین دلیل دستگاه کاغذ خرد کن در مدل‌های مختلف متقاضیان فراوانی  دارد. بنابراین مشتریان براساس نوع نیاز و بودجه‌ای که دارند به انتخاب این محصول می‌پردازند. از این رو در این مقاله از سایت چی بگیر سعی کردیم  اطلاعات مفیدی از کاغذ خرد کن‌ها در اختیار مخاطبان قرار دهیم تا جهت مصارف متنوع خود بهترین کاغذ خرد کن از نظر امنیت و سرعت را خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.