راهنمای خرید بهترین مدل چرخ گوشت ایرانی و خارجی (قیمت روز)

راهنمای خرید بهترین چرخ گوشت ایرانی و خارجی

برای تبدیل قطعات بزرگ گوشت، مرغ و یا گاهی سبزیجات نیاز به وسیله‌ای داریم تا با سرعت و به بهترین شکل در کوتاه‌ترین زمان این کار را برایمان انجام دهد.

آن طور که در تاریخ آمده است، اولین بار این وسیله کاربردی، قبل از جنگ جهانی اول در آلمان توسط یک سرآشپز مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اما بعد از جنگ جهانی دوم و گسترش استفاده از وسایل برقی در آمریکا شرکت جنرال موتورز این وسیله را روانه بازار کرد. 

برای انتخاب بهترین مارک چرخ گوشت به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

بهترین چرخ گوشت ایرانی

طیف گسترده ای از چرخ گوشت در بازار وجود دارد، اما همه آنها ویژگی های یکسانی دارند. بنابراین در هنگام خرید باید معیارهای خود  آنها را در نظر گرفت. و با توجه به آنها بهترین انتخاب را انجام بدهید. 

قدرت چرخ گوشت

قدرت چرخ گوشت چقدر است و چگونه می توان قدرت مناسب را انتخاب کرد؟

مهمترین ویژگی واحد قدرت است، این یکی از متغیرهای اصلی است که بر قیمت دستگاه تأثیر می گذارد. اگر تصمیم به خرید چرخ گوشت دارید، باید دستگاهی با قدرت موتور مناسب را انتخاب کنید. وات بالاتر منجر به قدرت بیشتر می شود. اگر به ظرفیت صنعتی نیاز دارید مدلی تهیه کنید که قدرت موتور بالایی دارد.

روی دوام تمرکز کنید

مانند هر وسیله آشپزخانه دیگری، همیشه می‌خواهید مطمئن شوید که مدلی را انتخاب می‌کنید که تا زمانی که ممکن است دوام داشته باشد. به دنبال یک چرخ گوشت با بدنه آلومینیومی باشید، زیرا این یک فلز درجه یک تجاری است که برای مقاومت در برابر استفاده زیاد طراحی شده است. البته برخی از چرخ گوشت ها هم دارای بدنه پلاستیکی هستند که از پلاستیک فشرده بسیار مرغوب ساخته شده اند.

تیغه چرخ گوشت

مهمترین جنبه بعدی هر چرخ گوشت، تیغه برش آن است، زیرا این قطعه ای است که در واقع مسئول برش دادن گوشت است و به شما امکان می دهد گوشت چرخ کرده و سبزیجات خود را چرخ کنید. شما همیشه باید به دنبال مدلی باشید که دارای تیغه هایی از جنس فولاد ضد زنگ باشید. فولاد ضد زنگ همچنین در برابر زنگ زدگی مقاوم است، که از نظر تمیزی و بهداشت بسیار مهم است، زیرا زنگ زدگی می تواند به سختی تمیز شود یا احتمالاً مواد غذایی شما را آلوده کند. 

لوازم جانبی را بررسی کنید

همه دوست دارند با یک خرید چند کالای اضافی دریافت کنند. لوازم آشپزخانه اغلب دارای جذاب ترین و مفیدترین لوازم جانبی هستند. وقتی به چرخ گوشت نگاه می‌کنید، اولین لوازم جانبی که می‌خواهید تیغه های  آسیاب اضافی است، زیرا این تیغه ها به شما امکان می دهند درشتی گوشتی را که چرخ می‌کنید تنظیم کنید.

چرخ گوشت پاناسونیک مدل MK-2500

چرخ‌گوشت پاناسونیک مدل  MK- 2500 با ظاهری زیبا، بدنه پلاستیکی و مشکی رنگ ولی قطعات فلزی، از مرغوب ترین مواد جهت ساخت این چرخ گوشت استفاده شده است. موتور این چرخ گوشت با قدرت 2500 وات با پایه‌های ضد لغزش در نظر گرفته شده است تا از لرزش آن جلوگیری شود. این دستگاه با داشتن دکمه چرخش معکوس به شما کمک می کند اگر به هر دلیلی مواد غذایی داخل آن گیر کرد بتوانید مواد غذایی را از آن خارج کنید. اقلامی که به همراه این چرخ گوشت شما دریافت می‌کنید، یک عدد پنجره مخصوص چرخ کردن گوشت ویک عدد پنجره سبزی، قطعه سوسیس ساز، کباب ساز و کبه ساز است. این چرخ گوشت با صدای کم و قدرت فوق العاده به صورت خیلی عالی گوشت‌ها را ببدون اینکه له شوند خیلی خوب چرخ می کند.  

چرخ گوشت پارس خزر مدل MG-1600P

چرخ‌گوشت «پارس خزر‌» (Pars Khazar) مدل‌ «MG-1600P»، با وزن 5 و نیم کیلوگرم، با سیستم چرخش معکوس می‌تواند کمک بسیار خوبی برای شما در آشپزخانه باشد. توان این چرخ گوشت  1000 وات است. و مجهز به سوسیس ساز، محفظه نگهداری سیم و ظرف پلاستیکی جهت جمع آوری گوشت و سبزی چرخ شده است. عواملی چون ایرانی بودن، بدنه محکم، ظاهری خوب و شیک، و از همه مهمتر قیمت مناسب می تواند شما را ترغیب کند تا این چرخ گوشت باکیفیت را   تهیه نمایید.

چرخ گوشت ویداس مدل VI-3505

چرخ گوشت زیبا و پرقدرت ویداس با توان موتور 1800 وات و مجهز به سیستم چرخش معکوس می‌باشد. این چرخ گوشت دارای فیوز ایمنی در برابر حرارت و تیغه‌های بسیار قوی و با قابلیت شستشوی آسان می‌باشد. 

بدنه‌ی این چرخ گوشت بسیار محکم و با طراحی بسیار زیبا ساخته شده است. این دستگاه می‌تواند انتخاب بسیار عالی برای جهیزیه‌ی شما باشد. 

چرخ گوشت بوش مدل MFW68660

چرخ گوشت بسیار پرقدرت و باکیفیت از برند محبوب بوش. جنس تیغه‌ی چرخ گوشت بوش از فولاد ضدزنگ است. دیسک‌های خروجی این چرخ گوشت توانایی این را دارند که گوشت را در اندازه‌های مختلف و انتخابی شما خرد و چرخ کنند. این دستگاه مجهز به کبه‌ساز، سوسیس ساز، قطعه‌ی آبگیری.... می‌باشد. پایه‌های ضد لغزش این چرخ گوشت بسیار کارآمد هستند و لازم به ذکر است که توان موتور این دستگاه 2200 وات است. اگر قصد خرید یک چرخ گوشت بسیار باکیفیت را دارید چرخ گوشت بوش می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ایی باشد. 

چرخ گوشت فیلیپس مدل HR2713

این چرخ گوشت توانایی تولید سوسیس خانگی را دارد. تیغه‌های استیل این دستگاه بسیار تیز و برنده هستند. و از استیل ضدزنگ ساخته شده‌اند. چرخ گوشت فلیپس مجهز به ابزار نظافت برای تمیز کردن سریع دیسک‌های فلزی می‌باشد. 

چرخ گوشت فلر مدل MG 333

چرخ گوشت فلز دارای سیستم چرخش معکوس است و مجهز به سیستم سوسیس ساز، سری کباب زن.... می‌باشد. این چرخ گوشت زیبا و کم جا می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی که فضای کمی دارند باشد. لازم به ذکر است که چرخ گوشت فلر ساخت کشور آلمان می‌باشد. 

آیا می‌توان بوسیله‌ی چرخ گوشت سوسیس درست کرد؟

بله،  چرخ گوشت‌های جدید مجهز به تیغه‌های مخصوصی برای تولید سوسیس خانگی هستند. نصب این تیغه‌ها بر روی چرخ گوشت بسیار آسان است. البته قبل از خرید بهتر است به کاتالوگ چرخ گوشت انتخابی مراجعه کنید و بهترین مدل چرخ گوشت را که مجهز به این تکنولوژی است را خریداری کنید.

هنگام انتخاب چرخ گوشت باید چه سایزی را انتخاب کنیم؟

یک چرخ گوشت در اندازه بزرگ می‌تواند حجم زیادی از گوشت را به راحتی و با سرعت بیشتری چرخ کند. میزان آن به کیلو در ساعت اندازه گیری می‌شود. اگر چرخ گوشت دستی را ترجیح می دهید، به خاطر داشته باشید که چرخاندن چرخ‌ها در اندازه‌های بزرگتر به تلاش  و قدرت بیشتری نیاز دارد. برای سهولت کار، اکثر چرخ گوشت‌های بزرگ دستی دارای دسته بلند هستند که هنگام خرد کردن گوشت با آنها کار شما را آسان‌تر می‌کند.

آیا لوازم جانبی چرخ گوشت مهم هستند؟

اکثر چرخ گوشت‌ ها لوازم جانبی متنوعی دارند ، بسته به این که به چه چیزهایی احتیاج دارید می‌توانید چرخ گوشت مناسب خود را انتخاب کنید. اگر از طرفداران سوسیس و کالباس خانگی هستید و یا احتیاج به گوشت خرد شده در اندازه‌های مختلف دارید می‌توانید چرخ گوشتی با این تجهیزات انتخاب کنید.

بهترین جنس برای تیغه‌های چرخ گوشت چیست؟

تیغه‌های کربنی در اکثر مواقع ارزان تر از تیغه‌های ساخته شده از فولاد ضد زنگ هستند. اما دوام کمتری نسبت به فولاد ضد زنگ دارند و به سرعت وضوح خود را از دست می‌دهند. یکی دیگر از مزایای صفحات و تیغه‌های فولاد ضد زنگ نسبت به فولاد کربنی این است که زنگ زدگی به سختی روی آنها تأثیر می‌گذارد.

پیشنهاد ما انتخاب تیغه‌های ضدزنگ است که احتیاج به مراقبت کمتری دارد و داوام آنها خیلی بیشتر است.

سخن آخر

چرخ گوشت‌ها به مرور زمان از شکل اولیه خود بسیار متنوع‌تر و کامل‌تر شده‌اند، در حال حاضر در بازار انواع چرخ‌ گوشت، با مارکها و کارایی‌های متفاوتی یافت می‌شود. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و رنگ مورد علاقه‌تان چرخ گوشت موردنظرتان را خریداری کنید. بعضی افراد به یک مارک خاصی دلبستگی زیادی دارند. این امر موجب شده است شما بتوانید در تصمیم‌گیریتان نسبت به خریدتان انتخاب‌های زیادی داشته باشید. اگر تجربه ایی در خرید چرخ گوشت دارید با دیگران خوانندگان نیز در میان بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.