پنکه ایستاده ارزان، معرفی بهترین پنکه ایستاده و روزمیزی

معرفی بهترین پنکه ایستاده

پنکه یکی از بهترین و ساده‌ترین وسیله‌ها برای گردش هوا در منزل، محل کار، اتاق خواب و .... است. در بهار، یا اوایل پاییز که نمی‌توان از کولر استفاده کرد برای مطبوع کردن هوای محلی که در آن ساکن هستید نیاز به یک گردش‌گر هوا دارید. ساده‌ترین راه‌حل در این مواقع استفاده از یک پنکه ایستاده کم صدا با یک دور گردش مناسب است. پنکه یک فن مکانیکی یا یک بادبزن برقی است. که دارای پره‌هایی با تعداد متفاوت است. بعضی از پنکه‌ها 3 پره و بیشتر هستند. با استفاده از برق پره‌ها می چرخند و در اثر این حرکت باد خنکی به جریان می‌افتد. البته با پیشرفت تکنولوژی و تنوع آن پنکه‌های بی پر هم موجود هستند.

پنکه‌ رومیزی، سقفی، دیواری و ایستاده با پایه‌های بلند از انواع پنکه های موجود در بازار هستند. حتما در منزل پدربزرگ مادربزرگها پنکه‌ های قدیمی که به رنگ سبز و آبی و یا طوسی بوده‌اند را دیده‌اید. حتی می‌شود با یاد آنها خاطره بازی نمود. همانطور که متوجه شدید این کالا از قدیم تا اکنون تقریبا شکل فیزیکی خود را حفظ کرده است ولی قابلیت‌های زیادی مثل ریموت کنترل، پلاستیکی شدن پره‌ها و ... به پنکه اضافه شده است و همچنان در نزدمان محبوب است. 

معرفی و لیست قیمت بهترین پنکه ایستاده

پنکه پارس خزر مدل 2040 از پنکه‌های رومیزی شرکت پارس‌خزر است. وزن آن حدود 5  کیلوگرم با توان مصرفی 60 وات. برای روشن کردن و تنظیم باد کافی است یکی از دکمه‌های روی پنل یا پایه پنکه را فشار دهید. این پنکه امکان چرخش افقی را نیز دارد. 

نشانگر کوچکی نیز روی پنکه پارس تعبیه‌شده سرعت فعلی عملکرد پنکه را نشان می‌دهد. پنکه پارس خزر دارای استاندارد ایمنی و نشان استاندارد اروپا است. این پنکه 4 پره دارد که از جنس پلاستیک است.

پنکه سه منظوره ویداس بسیار باکیفیت است و نکته جالب در این پنکه این است که شما می‌توانید در سه حالت ایستاده، رومیزی و دیواری از این پنکه استفاده کنید. 

در صورت خرید این پنکه زیبا شما محدودیت مکان قرار دهی ندارید. سیستم نسیم ساز یا همان تغییر اتوماتیک سرعت پنکه در این دستگاه تعبیه شده است. همچنین این پنکه مجهز به تایمر متغییر تا 7:30 می‌باشد. 

پنکه ایستاده و بی صدای تکنو گزینه‌ی بعدی ما برای خرید است. این پنکه باکیفیت با قابلیت تغییر ارتفاع را دارد و مجهز به پایه دیواری برای نصب بر روی دیوار است. 

سرعت این پنکه در سه سطح تنظیم می‌شود. همچنین این پنکه مجهز به ریموت کنتری برای تنظیم کردن از راه دور است. 

پنکه پارس خزر مدل  FSR-SHIBA با وزنی حدود 8 و نیم کیلو با توان مصرفی 60 وات است. حجم باددهی آن 56 متر مکعب و دارای ریموت کنترل است. پنکه پارس خزر مدل  FSR-SHIBA جزو پنکه‌های حرفه‌ای موجود در بازار است. این پنکه قابلیت برنامه‌ریزی در زمان خاموش بودن جهت روشن شدن در زمان‌های مختلف به دلخواه را دارد.

دارای نمایشگر دیجیتالی برای نمایش کلیه ویژگی‌ها و دماسنج است.

پنکه پارس خزر مدل  FSR-SHIBA علاوه بر مجهز بودن موتور به فیوز حرارتی مجهز به حالت دستیابی به وزش باد ملایم نیز هست. سیم دو شاخه سه متری نیز از مزایای این پنکه است. و ریموت کنترل ان دارای پایه نگهدارنده بر روی بدنه است. در ضمن پره های پلاستیک آن بسیار صدای کمی دارد.


در ادامه بخوانید : پنکه سقفی: بهترین مدل پنکه سقفی (باکیفیت ترین)


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید و قیمت بهترین مارک کولر آبی

نکات مهم برای خرید پنکه ایستاده ارزان

برای خرید بهترین پنکه ایستاده مناسب برای منزل، محل کار و یا .... باید نکاتی را در نظر داشته باشید. 

قدرت پنکه:

قبل از شروع جستجوی خود برای یک پنکه جدید، باید به خاطر داشته باشید که اتاقی که قصد خرید پنکه را برای آن دارید چقدر بزرگ است، زیرا در نهایت اندازه فن و قدرت موتور مورد نیاز شما را تعیین می کند.

قدرتی که یک پنکه می تواند تولید کند به سه عامل کلیدی بستگی دارد: اندازه، تنظیمات سرعت و موتور.

  • سرعت پنکه: پنکه‌ هایی با تنظیمات سرعت بالا، مانند پنکه‌هایی با تعداد وات بالا، حرکت هوای زیادی ایجاد می‌کنند و کنترل بیشتری بر دمای اتاقتان در اختیار شما قرار می‌دهند.
  • موتور پنکه: توسط یک موتور داخلی تغذیه می شود، بنابراین خرید اندازه مناسب برای اتاق شما بسیار مهم است. اگر یک پنکه خیلی کوچک بخرید، فن شما به طور موثر کار نمی کند، در حالی که اگر یکی با موتور خیلی بزرگ بخرید، در مواقعی که نیاز ندارید انرژی زیادی هدر خواهید داد.

قیمت پنکه ایستاده

 از نظر اقتصادی باید خود را بسنجید که برای خرید یک پنکه تا چه میزان می خواهید هزینه کنید. قیمت پنکه به عواملی مانند کیفیت ساخت، قدرت موتور، برند تولید کننده... دارد. بر روی لینک های بالا کلیک کنید و قیمت روز پنکه رو مشاهده کنید. 

سر و صدای تولید شده توسط پنکه را بررسی کنید

در هنگام خرید پنکه ایستاده آن را از نظر صدایی که در هنگام روشن شدن تولید می‌کند تست کنید. نکه بی صدا انتخاب اول هر خریداری است. 

جنس پره‌های پنکه از دیگر مسائل در نظر گرفته شده توسط شماست. پره‌های پلاستیکی مقاومتر و کم صداتر هستند. اما پره‌های فلزی پرقدرت‌تر هستند و هوا را با قدرت بالاتری جابه‌جا می‌کنند.

کنترل از راه دور

ابزارهای جانبی پنکه مانند ریموت کنترل، قابلیت لمسی دکمه‎ها و صفحه‌ی نمایشگر از دیگر موارد مهم در هنگام خرید پنکه می‌باشد. 

تقریبا همه‌ی پنکه‌ها دارای حفاظ ایمنی هستند. توجه به جنس حفاظ از دیگر مسائل مهم در انتخاب پنکه می‌باشد. خصوصا برای افرادی که در خانه بچه دارند. 

به یاد داشته باشید:

  • برای مکان‌هایی مانند مغازه‌ها یا دفاتر کار می‌تواند از نوع دیواری پنکه استفاده کنید.
  • ظاهر پنکه و رنگ انتخابی آن نیز از معیارهای مهم در هنگام خرید پنکه می‌باشد. خوشبختانه امروزه با افزایش تنوع در رنگ و مدل، ما کاملا در این انتخاب ازاد هستیم.
  • در مواقعی که هوای بیرون خنک است. بهترین مکان برای قراردادن پنکه در کنار پنجره است که هوای بیرون را به داخل هدایت کند.
  • قبل از روشن کردن پنکه و استفاده از آن دفترچه‌ی راهنمای آن را با دقت بخوانید. پنکه‌های جدید قابلیت‌های جدید نیز دارند. بهتر است قبل از استفاده با آنها آشنا شوید.
  • بهتر است برای خرید هر نوع پنکه ای که در نظر دارید بهترین مارک پنکه را انتخاب نمایید. که درای گارانتی و اصالت فیزیکی کالا نیز هستند. یا حداقل از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار باشند.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.