حوله حمام: راهنمای انتخاب و خرید انواع حوله(دستی،سر،استخری...)

راهنمای خرید بهترین حوله حمام

خرید حوله یک فرآیند حساس است. مطمئناً می‌خواهید یک حوله‌ها نرم و باکیفیت بخرید. قبل از اینکه خیلی زود تصمیم به خرید حوله بگیرید، کمی وقت بگذارید و راهنمای مفید ما را در زیر بخوانید. ما در چی بگیر همه چیزهایی را که در مورد نحوه انتخاب حوله باید بدانید، از اندازه و وزن گرفته تا ساخت، جمع آوری کرده و گروه بندی کرده ایم تا جستجوی شما تا حد امکان آسان کند. 

سایز مناسب حوله حمامی

حوله ها در اندازه های مختلفی تولید می‌شوند که این مساله را باید قبل از خرید در نظر بگیرید. یک حوله حمام استاندارد اندازه ایی معادل 70 در 132 سانتی متر دارد. البته حوله های تن پوش دارای سایزهای مختلفی هستند در صورت خرید حتما به این نکته دقت کنید. 

در مورد وزن تصمیم بگیرید

تراکم حوله حمام بر حسب گرم بر متر مربع (GSM) اندازه گیری می شود و این عدد بین 300-900 متغیر است. 

  • یک حوله 300-400 گرمی نازک تر و سبک تر است و از آن برای باشگاه یا بعنوان حوله آشپزخانه می‌توان استفاده کرد. این حوله ها سریع تر از حوله های سنگین خشک می شوند. 
  • یک حوله 400-600 GSM یک حوله با وزن متوسط است که برای ساحل عالی است و می تواند به عنوان حوله حمام روزمره نیز استفاده شود.
  • و در نهایت، یک GSM 600-900 متراکم و جاذب است، که باعث می شود احساس لوکسی بیشتری داشته باشید اما به زمان خشک شدن  بیشتری نیاز دارد.

جنس حوله حمام

دوام و کیفیت یک حوله تا حد زیادی به دلیل نوع الیاف مورد استفاده برای تولید حوله بستگی دارد. بهترین حوله حمام، حوله پنبه ایی است. این نوع حوله به دلیل قابلیت جذب بالایی که دارند طرفداران زیادی دارند. از ویژگی های اصلی حوله پنبه ایی می‌توان به سبک بودن آنها اشاره کرد.

معرفی بهترین مارک حوله حمام

حوله پالتویی نارسیس مدل Sara سایز 115

حوله پالتویی نارسیس مدل  Saraتن است. ای حوله با ترکیب گلدار و زیبا در چند رنگ عرضه شده است. 

حوله پالتویی نارسیس کاملا از جنس پنبه و لطیف است. با راحتی قابل شستشو است و جنسی همسان با نرمی بدن دارد. دارا دو جیب در جلو  کمربند نیز داراست.

حوله پالتویی سلین کد 23581 سایز L

حوله پالتویی سلین کد 23581 سایز L ، را در تصویر ملاحظه می‌نمایید. در نظر داشته باشید این حوله پالتویی برای کسانی که دارای عرض شانه  58 هستند مناسب است. قد این حوله تا 120 سانتی‌متر از سرشانه پایین می‌آید. وزن این حوله کمی بیشتر از یک کیلوگرم است. دو عدد جیب دارد و یک تکه دوخته شده است. جنس این حوله پالتویی پنبه است و دارای کمربند نیز هست. این کمربند به شما کمک می‌کند که جلوی حوله را به صورت بسته نگه دارید.

 گفتنی است که این حوله پالتویی سایز متوسط است. برای نگهداری بهتر این حوله با کیفیت بهتر است آن را در دمای 30 درجه سانتی‌گراد شستشو کنید. این حوله دارای کیفیت مناسب پارچه است و ضخامت آن طوری است که به طور مناسب آب را جذب می‌کند.

حوله دستی حوله گلزار مدل A&A-1 سایز 35x70 سانتی متر

حوله دستی حوله گلزار مدل A&A-1 سایز 35 در 70سانتی‌متر بسیار سبک وزن است. این حوله یک تکه دارای جنسی ازکتان است. سایز آن متوسط است و دارای آبگیری خوبی‌ است، خوش‌رنگ بوده وکاربرد فراوانی در روزمره دارد. 

حوله دستی طرح قناری سایز 90×50 سانتی متر

حوله دستی طرح قناری سایز 90×50 سانتی‌متر دارای یک طرح گلدوزی شده بسیار زیبا است. این حوله دستی تهیه شده از نخ 20 یکلا و ظریف که رنگ راکتیو ثابت دارد. وزن آن بسیار کم و سبک است. جنس آن از پنبه است و بسیار نرم و لطیف. این حوله دستی دورو نخ محصول ترکیه است و برای مسافرت، حمام، استخر و باشگاه بسیار مناسب است.

برای نگهداری از این حوله نرم و لطیف بهتر است آن را در دمای 40 درجه سانتی‌گراد در ماشین لباسشویی شستشو کرده و از پودرهای بدون آنزیم استفاده کنید. 

حوله استخری مدل D3 سایز 75x30 سانتی متر به همراه کلاه حوله ای

حوله استخری مدل D3 سایز 75 در 30 سانتی‌متر به همراه کلاه حولهای، و بسیار سبک وزن را در تصویر ملاحظه می‌کنید. این حوله استخری دو تکه است. جنس آن میکروفایبر بوده و برای تنظیم بالای حوله روی سینه دکمه دوخته شده است؛ نحوه بسته شدن آن با دکمه صورت می‌گیرد. این حوله استخری مناسب برای سایز متوسط است.

این حوله بسیار لطیف و سبک و راحت است. قد این حوله استخری 75 سانتیمتر است. کلاهدار بوده و تنوع در رنگبندی روشن و جذاب دارد.

حوله دستی آذرریس مدل آیدا سایز 40x75 سانتی متر

حوله دستی آذرریس مدل آیدا سایز 40 در 75 سانتی‌متر کمتر از 200 گرم وزن دارد. سبک است و جذب خوبی دارد. جنس پنبه‌ای آن سبب شده که بسیار هم لطیف باشد. استفاده از آن را کاربران دیگر توصیه کرده‌اند. 

حوله حمام آذرریس تبریز مدل Moj سایز 100×160 سانتی متر

حوله حمام آذرریس تبریز مدل Moj سایز 100در 160 سانتی‌متر وزنی کمتر از یک کیلوگرم دارد. جنس این حوله پرکاربرد پنبه‌ای است. سایز آن بزرگ است و بیشتر برای حمام و استخر مورد استفاده است. این حوله که دارای تنوع رنگ نیز هست. دو رو بوده و جذب آب خوبی دارد. در واقع این مدل دورو آبگیر است. نرم و لطیف بوده و حساسیت‌زا نیست.

حوله پالتویی پودایران مدل زنبور سایز 80

حوله پالتویی پودایران مدل زنبور سایز 80 دارای جنسی از پنبه است. پالتوی کلاهدار مدل زنبوری دارای استاندارد ملی ایران بوده و بسیار سبک است. این حوله پالتویی با طراحی ظاهری بامزه نرم و لطیف، بادوام، با وزنی کم است. قابلیت شست‌وشو هم توسط دست و هم توسط ماشین لباس‌شویی را دارد. مناسب برای کودکان دلبند شما. 

سرویس حوله پالتویی 4 تکه ساینا مدل آذر

سرویس حوله پالتویی 4 تکه ساینا مدل آذر شیک و مناسب برای جهیزیه را در تصویر ملاحظه می‌کنید. وزن حوله پالتویی کمتر از 2 کیلوگرم است و دارای یک جیب بر روی پالتو است. جنس آن پنبه است و از طریق کمربند تعبیه شده باز و بسته می‌شود. سایز این سرویس بزرگ است. این ست دارای تنوع رنگ است. این سرویس چهار تکه شامل حوله پالتویی سایز 125 کلاهدار و دارای کمربند، دمپایی، حوله دست و لیف است.  این سرویس آبگیری خوبی دارد.

حوله دستی ایکیا مدل BREDASUND سایز 30x30 سانتی متر

حوله دستی ایکیا مدل BREDASUND سایز 30در 30 سانتی‌متر بسیار سبک وزن است. جنس این حوله دستی از کتان است، نرم و سبک و لطیف است. سایز آن کوچک است و قابلیت تحمل و شستشو در ماشین لباسشویی با دمای 60 درجه سانتیگراد را نیز دارد. این حوله دستی مجهز به قلاب جهت آویز کردن است. 

حوله کلاهی مدل FLW-01

حوله کلاهی مدل FLW-01 با ابعاد 20 در 20 سانتی‌متر را ملاحظه می‌کنید. این حوله کلاهی بسیار سبک است و جنسی از پنبه دارد. به همین دلیل نرم و لطیف است و برای سر بسیار مناسب. این حوله کلاهی آبگیری بسیار خوبی دارد. و برای همه سایزها مناسب است. این حوله نه حساسیت می‌دهد و نه و پرزدهی دارد. در و اقع این حوله کلاهی کشبافت و تولید شده از نخ و پنبه است. این حوله کلاهی دارای طرح و رنگهای زیبایی است و شما می‌توانید رنگ مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. 


در ادامه بخوانید : حوله تن پوش:خرید و قیمت 20 مدل حوله پالتویی مردانه و زنانه

قبل از خرید حوله بخوانید:

معمولا الیاف تشکیل دهنده حوله که عبارتند از : پنبه ، پنبه و الیاف پلی استر، بامبو،·پشم و میکروفیبر در قیمت حوله تاثیر شگرفی دارد. حوله‌های پنبه‌ای نرم با قابلیت جذب و سبک هستند. حوله‌های پنبه و الیاف پلی استر حوله‌هایی بسیار سبکتر، با قابلیت جذب بالا و کمی سنگین هستند.

اما حوله‌هایی با الیاف بامبو ضدباکتری و میکروب سبک و قدرت جذب بسیار بالا هستند. اما حوله‌های پشمی حوله‌های گران و مناسب فصل سرد هستند برعکس حوله‌های الیاف بامبویی که سبک و مناسب فصل گرم هستند.

اما حوله‌هایی با جنس میکروفیبر، که ساخته شده از الیاف پنبه‌ای مصنوعی مانند نایلون است که دارای الیاف بسیار بیشتری است، سبک، لطیف و نرم هستند.

اگر شما حوله خود را خوب نگهداری کنید به شرط آنکه حوله‌ای با جنس خوب خریداری کرده باشید بین 5 تا 7سال می توانید آن را نگهداری کرده و استفاده نمایید. در زمان شستشو نیز به اتیکتهایی که روی حوله ها و یا بر روی بسته‌بندی آن چاپ و نصب شده است دقت کنید. آنها نحوه شستشوی حوله ها هستند که میزان گرما و دمای آب را نشان می‌دهند. از علایمی که باید بر روی حوله به آن دقت کرد علامت استاندارد است که نشان دهنده استاندارد بودن و کیفیت حوله است.

وزن حوله، جنس حوله، لطافت آن، رنگ و سایز آن از نکاتی هستند که اغلب افراد برای خرید حوله مورد نظر در نظر می‌گیرند. مجموعه ای که در زیر می آید گلچینی از بهترین ها هستند.

چند وقت یکبار باید حوله ها را بشوییم؟

خرید و قیمت انواع حوله حمام

واضح است که حوله ها باید به طور مکرر شسته شوند تا بتوانید رشد باکتری ها را به حداقل برسانید و خود و خانواده تان را سالم نگه دارید.

حوله های حمام خود را بعد از هر سه یا چهار بار استفاده بشویید. توجه داشته باشید که تنها زمانی می توانید این مدت را ادامه دهید که بعد از استفاده، حوله را به طور کامل خشک کنید. اگر حوله به صورت نمدار باقی بماند ، رطوبت نمی تواند به طور کامل خشک شود و باکتری ها خیلی زودتر شروع به تولید مثل می کنند.

هر چند وقت یکبار باید حوله را تعویض کنیم؟

حوله‌ حمام معمولاً در لیست اولویت‌ها در مورد هزینه کردن قرار نمی‌گیرد. صرف نظر از این، اگر چندین سال است که از یک حوله استفاده می‌کنید، بی شک کارایی و کیفیت خود را از دست می‌دهند شما را به طور کامل خشک نمی کنند و احتمالاً خانه میکروب ها و باکتری های نادیده هستند. به طور کلی، کارشناسان توصیه می کنند که باید هر دو سال یک بار حوله حمام را تعویض کنید. 

سخن آخر

لازم به یادآوری برای خوانندگان عزیز این است که بعد از استفاده از حوله های حمام بهتر است آن را در داخل حمام آویزان نکنید. به این دلیل که حوله نمدار است و شما آن را آماده کرده‌اید برای تجمیع قارچ و باکتری. لازم است بعد از هربار استفاده آن را به شکل مناسبی  درجایی که جریان هوا وجود دارد، خشک نمایید. و بعد از چندین بار استفاده حوله شسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.