گوپرو GoPro HERO 8 Black: دوربینی که شیوه فیلم‌برداری شما را تغییر می‌دهد

بررسی دوربین گوپرو GoPro HERO 8 Black

بررسی دوربین گوپرو GoPro HERO 8 Black

از گزینه‌های تثبیت تصویر و فیلم تا طراحی ساده و کاربردی آن، گوپرو را به دوربینی همه‌کاره تبدیل کرده است.

توجه داشته باشید که قرار نیست به‌عنوان یک کاربر معمولی دوربین گوپرو را بررسی کنیم. تصور کنید قرار است یک آخر هفته با دوچرخه خود اطراف خانه‌تان را بگردید یا در یک مسافرت از تپه‌هایی عبور کنید و طی حرکت فیلم‌برداری یا عکاسی کنید؛ می‌توانید با استفاده از یک دوربین گوپرو هیرو 8 مشکی 400 دلاری ویدئوهایی جذاب، بدون لرزش و قابل اشتراک‌گذاری ثبت کنید و هیجان خاصی به زندگی یا مسافرت خود بدهید.


در ادامه بخوانید : دوربین ورزشی: معرفی و قیمت بهترین دوربین ورزشی 2021

مزایا

معایب

  1. ثبات در تصویر (لرزش گیر دارد)
  2. پایه نوع مانت برای اتصال
  3. رابط قابل تنظیم
  4. گزینه‌های متنوع فیلم‌برداری جدید
  1. درگاه HDMI داخلی آن حذف‌شده
  2. درب باتری به‌راحتی گم می‌شود

دوربین‌ گوپرو هیرو 8 مشکی چه ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایرین متمایز کرده است!

بررسی بهترین دوربین گوپروقطعاً نمی‌توان تنها یک ویژگی برای آن نام برد، اما در عوض ترفندها و به‌روزرسانی‌هایی روی آن انجام‌شده که استفاده از دوربین را آسان‌تر و کیفیت تصاویر را بهتر کرده است. اگر از مدل‌های قبلی این دوربین استفاده کرده باشید حتماً متوجه تغییرات در طراحی آن می‌شوید که بسیار کاربرپسند تر شده است.

بازطراحی این دوربین باعث شد که قاب مدل قبلی که باید به دوربین می‌شد حذف بشود؛ در عوض یک‌پایه کوچک زیر دوربین اضافه (پایه مانت) شده است. این ویژگی برای من که قاب مدل قبلی را دوست نداشتم، خیلی فانتزی و جالب است. من معمولاً این قاب را جا می‌گذاشتم و درنتیجه نمی‌توانستم دوربین را به پایه دوچرخه‌ام وصل کنم. تغییر دیگر این مدل دوربین در محل باتری و کارت حافظه آن است که یک درگاه USB-C شارژ آن را راحت کرده؛ به‌طوری‌که حتی هنگامی‌که دوربین به دوچرخه‌تان متصل است به‌آسانی می‌توانید آن را به شارژر وصل کنید یا کارت را تعویض نمایید. همچنان هم تا عمق 10 متری ضد آب هست.

تغییر باتری دوربین و اضافه کردن پایه مانت تغییرات بزرگ ظاهری گوپرو است، اما باید در مورد پوشش لنز آن‌هم برایتان توضیح بدهم. لنزهای این مدل جدید از برند گوریلا گلس است که دو برابر مدل قبلی مقاومت دارد. این تغییر باعث شده که هیرو 8 کوچک‌تر شود، به‌طوری‌که می‌توان آن را در جیب گذاشت.

کار گوپرو جدید با تغییر قاب تمام نمی‌شود. در این مدل جدید سه قطعه جانبی منطبق با اندازه دوربین به آن اضافه‌شده که هیرو 8 را بسیار جذاب‌تر کرده است. میکروفون داخلی دوربین ارتقا یافته است، اما همچنان درجاهایی که سروصدای باد وجود دارد ضبط صدا کمی با مشکل مواجه می‌شود.

اگر تمایل داشتید باوجود یک جک 3.5 میلی‌متری می‌توانید میکروفون بیرونی به آن متصل کنید. همین‌طور یک خروجی HDMI و دو قلاب روی آن تعبیه‌شده است. این قلاب‌ها یک لامپ LED لومن 200 و یک نمایشگر را نگه می‌دارد. هرکدام از این دو قطعه جانبی باتری مخصوص به خوددارند، درنتیجه از باتری دوربین استفاده نمی‌کنند. این دو قطعه از ماه دسامبر به بازار عرضه می‌شوند.

تجهیزات گوپرو استفاده از آن را برای ویدئوهای وبلاگ نویسی بسیار مناسب کرده است.

وضوح‌بالا در گوپرو

وضوح تصویر در دوربین‌ هیرو 8 مشکی به‌طور باورنکردنی‌ای بالا است. منظور من این است که با فناوری HyperSmooth این شرکت روی دوربین‌های هیرو 7 مشکی نیازی به استفاده از پایه‌های دستی دوربین مانند پایه دوربین خودِ گوپرو نبود. حالا با فناوری HyperSmooth 2.0 هر حرکتی که باعث ایجاد لرزش در فیلم شود را انجام بدهید، درحالی‌که کوچک‌تری اثری روی فیلم‌های شما نداشته باشد. برای امتحان این ویژگی، من هنگام دویدن با آن فیلم‌برداری کردم؛ به‌جرئت تنها در چند مورد فیلم دارای حرکت‌های کوچکی بود!

همچنان می‌توانید حرکات عجیب‌وغریب خود را ادامه بدهید و تنها پرش‌های کوچکی روی دوربین داشته باشید. به‌طورکلی ثبات در تصاویر آن‌چنان بالا است که کیفیت تصویر رنجه‌های بسیار کوچکی خواهد داشت. این ثبات در برخی موارد آن‌قدر بالا است که از واقع‌گرایی دور می‌شود!

چیدمان دسته‌بندی‌شده آن تنظیمات را برای دوربین آسان کرده است.

در هیرو 8، قابلیت تنظیم حالت HyperSmooth امکان خاموش کردن این ویژگی را در مواردی که دوست دارید کمی لرزش در فیلم‌هایتان ثبت بشود، برای شما ایجاد کرده است. زمانی که می‌خواهید وضوح تصویر بالایی داشته باشید Smooth را روشن کنید. توجه داشته باشید که HyperSmooth در حال حاضر برای تمامی حالات و قالب‌ها روش است، درصورتی‌که بخواهید اسلوموشن بسازید تصاویر زیاد جالب نمی‌شوند.

ویژگی 2.0، پیچش زمانی ایجاد می‌کند و با آن می‌توانید ویدئوهای گذر زمان (تایم لپس) ضبط کنید. این حالت به‌صورت خودکار بر اساس صحنه، حرکت و میزان نور موردنظرتان فیلم‌برداری می‌کند. یک ویژگی خوب دوربین این است که با ضربه روی صفحه‌نمایش می‌توانید سرعت فیلم‌برداری را به حالت عادی برگردانید و با ضربه دوباره به حالت تایم لپس برگردید. کلیپ‌ها در حالت تایم لپس بدون صدا هستند و هر زمان که بخواهید برای نشان دادن برخی مناظر می‌توانید به حالت معمول برگردانید.

تنظیم کنید و فیلم بگیرید

بیشترین سؤالی که در مورد گوپرو پرسیده می‌شود این است که تنظیمات مناسب فعالیت‌های خاص چیست. حالا در عوض اینکه به دنبال تنظیمات خاص باشید می‌توانید آپشن موردنظر خود را انتخاب کنید. حتی می‌توانید آپشنی مخصوص خودتنظیم و دسته‌بندی کنید.

برای تنظیمات سریع‌تر یا استفاده جداگانه از ویژگی‌های دوربین، روی صفحه‌نمایش 4 دکمه لمسی تعریف‌شده است. با نگه‌داشتن یکی از این دکمه‌ها می‌توانید یکی از گزینه‌های کنترل بزرگ‌نمایی، روشن و خاموش کردن تصویربرداری اسلوموشن و تنظیم حداکثر ثبات تصویر را انتخاب کنید.

لنز کشویی دیجیتالی گوپرو به شما این امکان را می‌دهد که 4 حالت از عکسی که می‌خواهید را ببینید و انتخاب کنید!

یکی از این دکمه‌های مجازی به شما این امکان را می‌دهد که لنزهای دیجیتالی گوپرو را انتخاب کنید. حالت کشویی امکان انتخاب از بین چهار نوع تصویر را دارد: حالت گسترده، خطی، عریض و فوق عریض. تنها با بالا و پایین کردن دکمه می‌توانید تصویر خود را قبل از شروع فیلم‌برداری تنظیم کنید.

گزینه بسیار جالب دیگر این دوربین لیوبرست (LiveBurst) است. این ویژگی به شما امکان ضبط 3 ثانیه ویدئو که قابل‌تبدیل به 90 فریم است را روی برنامه یا دوربین می‌دهد که بعداً می‌توانید به‌عنوان فریم‌های جداگانه عکس نگه‌دارید. این حالت بسیار شبیه ویژگی گزینه عکاسی زنده آیفون است که اپل درگوشی‌های آیفون 11 با لنزهای گوشه‌ای فوق گستره خود به بازار عرضه کرد.

این ویژگی‌ها که ذکر شد به مدل جدید اضافه‌شده‌اند؛ اما ویژگی‌های دیگری مانند تصاویر SuperPhoto و HDR ارتقا یافته‌اند تا وضوح تصویر بالاتر برود؛ پخش زنده باکیفیت 1080p داشته باشید، ویدئوهای نایت لپس (Night Lapse) بسازید و عکس‌های تکی، پشت سر هم و تایم لپس بگیرید.

گوپرو تصاویر HDR خود را برای حذف حالت بلور (تار) ارتقا داده است.

فراموش نکنیم که گوپرو یک برنامه برای ویرایش تصاویر بانام Quik app طراحی کرده است و شامل گزینه‌های انتخاب سطح افقی است؛ یعنی اگر شما به هر دلیلی دوربین را کج گرفتید یا در راستای افقی نتوانستید فیلم‌برداری کنید، این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند که آن را ویرایش نمایید.

بااینکه دوربین هیرو 8 مشکی ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد، اما مصرف باتری آن زیاد است و طراحی آن به‌گونه‌ای است که باید از باتری جدید برای آن استفاده بکنید. هرچند که می‌توانید از باتری مدل‌های قدیمی‌تر نیز روی این دوربین استفاده کنید، اما ویژگی HyperSmooth و وضوح‌بالای آن دیگر کار نمی‌کند زیرا مصرف باتری آن زیاد است. همین‌طور، باید اعتراف کنم بااینکه من نیز استفاده از پورت USB، باتری و کارت حافظه در یک محفظه را ترجیح می‌دهم اما درب آن قسمت به‌راحتی گم می‌شود.

درنهایت، بااینکه بسیاری از افراد هنوز هم هیرو 7 مشکی را ترجیح می‌دهند، باید بگویم که بدون توجه به مد روز، هیرو 8 مشکی برای کسانی که جنب‌وجوش زیادی دارند و برای ویدئوهای روی وبلاگ‌ها ایده‌ی فوق‌العاده‌ای است.

امتیازدهی

طراحی                                                      9

ویژگی‌ها                                                    8

عملکرد                                                      8

کیفیت تصویر                                            9


در ادامه بخوانید : دوربین ورزشی: معرفی و قیمت بهترین دوربین ورزشی 2021

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.