معرفی بهترین و ارزان ترین بخارشوی های موجود در بازار

راهنمای خرید بهترین مارک بخارشوی مکش دار

تمیز کردن با مواد شوینده و سفید کننده دارای معایبی است، از جمله بخارات شیمیایی، باقیمانده‌های خطرناک، سوختگی و تحریک شیمیایی و همچنین دفع محصولات بالقوه مضر. با از بین بردن آنها می توانید راه طولانی در بهبود سلامت خود داشته باشید. استفاده از بخارشوی خانگی به این معنی است که استفاده از سفید کننده، آمونیاک را به حداقل می‌رسانید، به این دلیل که در بخارشوی فقط آب و گرما است. با حذف این مواد شیمیایی، مبتلایان به آلرژی، آسم و MCS قرار گرفتن در معرض این محرک های شیمیایی را کاهش می دهند.

قطعا مطالعه قبل از خرید هر وسیله کمک شایانی در انتخاب درست و کاربردی‌تر به ما می‌کند.

بخارشوی چیست؟

وسیله‌ای که در مدت زمانی کوتاه آب را  به وسیله‌ی المنت‌هایی که در آن قرار دارد به بخار تبدیل کرده و فشار بخار کثیفی و جرم سطوح مختلف و بیشتر قسمت‌هایی که دسترسی به آن آسان نیست را پاک می‌کند. بخارشوها در مقایسه با وسایل قدیمی سریع‌تر، بهداشتی‌تر و موثرتر است. در برخی از بهترین مدل‌ بخار شوی مواد شوینده را نیز می‌توانید با آب ترکیب کنید.

کاربرد بخارشوی‌ چیست؟

بخار شوی‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم اما در مجموع می‌توان گفت دامنه‌ی استفاده از آن‌ها بسیار متغیر است و از بخارشوی‌ برای نظافت سرامیک، سنگ، پارکت، ظرفشویی و سینک، اجاق گاز، مبلمان چرمی، کاغذ دیواری، سطوح داخلی و خارجی ماشین و حتی اتوکشی پرده و بسیار کاربردهای دیگر استفاده می‌کنند.

برخی از پرفروش ترین بخاشوی بازار را با هم بررسی می‌کنیم:

بخارشوی کرشر مدل SC2 Easy Fix

بخارشوی کرشر ساخت کشور آلمان است و از بهترین مدل‌های بخار شوی موجود در بازار است. وزن این بخارشوی باکیفیت 3.5 کیلوگرم است و مناسب برای شستشوی زمین، دیوار و شیشه می‌باشد. شما به 5 دقیقه زمان نیاز دارید تا بخارشوی، بخار تولید کند. اقلامی که همراه این بخارشو به شما تحویل داده می‌شود شامل: نازل کف‌شویی، نازل گوشه، نازل دیوار، حوله نازل دیوار، خرطومی..... 

بخارشوی بیترون مدل BSM-10

بخارشوی بیترون مناسب برای شستشوی زمین است و یک دقیقه زمان نیاز دارد تا به بخار برسد. و بعد از آن شما به مدت 15 دقیقه می‌توانید از بخار تولید شده برای شستشوی زمین استفاده کنید. توان مصرفی بخارشوی بیترون 900 وات است و توانایی شستشوی زمین، سرامیک، پارکت، مبل و فرش را نیز دارد. اقلام همراه این بخارشوی 3 عددحوله موکتی، یک عدد حوله و پایه برای استفاده روی فرش است. 

بخارشوی بایترون مدل BSX-2100

یک مدل دیگر از بخارشوی بایترون که بسیار باکیفیت و پرقدرت است. وزن این بخارشو 3 کیلوگرم است و مناسب برای شستشوی زمین، دیوار و شیشه است. این بخارشو 2 دقیقه برای تولید بخار احتیاج دارد و بعد از آن شما به مدت 30 دقیقه می‌توانید از آن استفاده کنید. توان مصرفی آن 1500 وات است و اقلام آن شامل یک کیف لوازم جانبی، کفی زمین شوی، فرچه فلزی و مویی، سری شیشه شوی..... است.

بخارشوی درما مدل DEM-ZQ610

بخارشوی درما مناسب برای شستشوی زمین، شیشه و دیوار است. این بخارشوی پرقدرت و سبک دارای 5 سری تعویضی می‌باشد. ظرفیت مخرن این بخارشوی 0.230 لیتر است. که باعث سرعت بخشیدن به کار شما در فضاهای بزرگ می‌شود. مخزن آلومنیومی این بخارشوی در برابر ضربه مقاوم است و قابلیت جداسازی نیز دارد. 

بخار شو گوسونیک مدل GSC_1589

توان مصرفی این بخارشوی گوسونیک 1800 وات می‌باشد و بسیار باکیفیت و پرقدرت است. شما می‌توانید از این بخارشوی برای گرد و غبار، لکه‌های چربی، پاک کردن سرامیک و پارکت استفاده کنید. از جمله مزایای دیگر این بخارشوی تمیز کردن پردها و اتو کشی لباس‌ها به صورت آویز را نیز انجام می‌دهد. ده دقیقیه بعد از روشن کردن بخارشو شما می‌توانید از بخار تولید شده استفاده کنید. همچنین این دستگاه مجهز به سیستم کنترل بخار خروجی است. 


در ادامه بخوانید : انتخاب و خرید بهترین جاروشارژی موجود در بازار


در ادامه بخوانید : خرید و قیمت بهترین جاروبرقی ایرانی و خارجی (پرفروش ترین)

انواع بخار شوی‌:

طی بخارشوی:

این نوع بخار شوی‌ها جایگزین مناسبی برای طی‌های قدیمی هستند و برای نظافت سطوح زمین از جمله سرامیک، سنگ و پارکت کاربرد دارند و قیمت کمتری نسبت به انواع دیگر دارند.

بخارشوی دستی:

بخار شوی دستی، این نوع به علت وزن کمتر قابل حمل‌تر بوده و سبک و خوش دست هستند. قیمت بخارشوی دستی نیز نسبت به چندمنظوره‌ها پایینتر است. کاربرد آن‌ها با توجه به لوازم همراه آن‌ها است که اکثریت برای نظافت کابینت، سرویس بهداشتی، گاز، پنجره و دیوار و قسمت‌هایی که دسترسی به آن‌ها راحت است، کاربرد دارند.

بخارشوی چند منظوره:

این نوع بخار شوی‌ها به علت داشتن سری‌های مختلف برای پاک کردن هر سطحی مناسب هستند. بیشتر لوازم جانبی قابلیت پاک کردن فرش، موکت و دیوار را علاوه بر پاک کردن سرامیک و شیشه و ...را به آن‌ها می‌دهد. بخار شوی چندمنظوره بسته به نوع دستگاه تنظیمات مختلفی از جمله کنترل فشار بخار و یا تنظیم دسته دارند.

بخارشوی مکش دار:

بخار شوی‌ مکش دار دارای دو مخزن هستند که یکی جهت جمع آوری آب کثیف است و شما را از دستمال کشیدن بی‌نیاز می‌کند.

برای خریدبهترین مارک بخارشوی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

بهترین مارک بخارشوی خارجی و ایرانی

در انتخاب یک بخار شوی مناسب باید چند نکته رو مورد توجه قرار دهید.

توان بخار شوی:

توان بخار شوی نشان دهنده‌ی کیفیت و قدرت دستگاه در تولید بخار است.در واقع دستگاه‌هایی با توان بیشتر آب را در مدت زمان کوتاه‌تری به بخار تبدیل می‌کنند. برای بخار شوی‌های خانگی توان 1500 تا 2000 مناسب است.

گنجایش و ظرفیت:

به گنجایش مخزن  بخارشو توجه کنید اگر گنجایش خیلی پایینی داشت، قابلیت اضافه کردن آب به دستگاه می‌تواند این مشکل را حل کند. معمولا گنجایش بین 300 میلی لیتر تا 3 لیتر است.

تعداد و نوع سری‌ها:

انتخاب بخارشویی که دارای سری‌های مختلف باشد با توجه به نیاز شما و هزینه‌ای است که می‌کنید. هرچه سری‌های دستگاه بیشتر باشد نیازهای مختلف شما برای پاک کردن سطوح مختلف از قبیل فرش و پرده و دیوار و... را برآورده می‌کند. 

وزن بدنه بخار شوی:

قبل از خرید حتما به این نکته توجه کنید که اگر قصد بلند کردن بخار شوی جهت پاک کردن سینک یا دیوار و پرده را دارید، وزنی قابل حمل برای شما داشته باشد. 

توان تولید بخار:

هر چقدر بخارشو توانایی تولید بخار بالاتر را داشته باشد، قدرت پرتاب بخار بالاتر می‌رود. تولید بخار 2 تا 5 بار برای مصارف خانگی مناسب است.

نحوه‌ی رطوبت زدایی بخارشوی:

حتما به این نکته توجه کنید که اگر بخار شوی برای تمیز کردن فرش و موکت انتخاب کرده‌اید نوع مخزن دار برای جمع آوری رطوبت و آب ایجاد شده پس از کار، باشد و اگر برای تمیز کردن سطوح سرامیک و پارکت است نوع حوله‌دار آن نیز می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

ایمنی دستگاه:

امکاناتی مثل مخزن ضد انفجار، قفل کودک و سوپاپ قفل کننده خودکار درب مخزن از نکات بسیار مهم است چون دستگاه بخار شوی به دلیل حرارت بالا برای بخار کردن آب می‌تواند خطرناک باشد. برای مطلع شدن از این جزییات شما باید دفترچه‌ی راهنمای بخارشو را مطالعه کنید.

قابلیت جدا شدن لوله از بدنه:

اگر از کمبود فضا دارید در هنگام خرید بخارشویی را انتخاب کنید که قابلیت جدا شدن لوله از بدنه را داشته باشد. این نکته را  جهت کمتر اشغال کردن فضا در نظر بگیرید.

و قابلیت‌های دیگر از جمله: سیستم ضد چکه، که خروج آب نداشته باشد.دکمه تنظیم درجه بخار، برای لکه‌هایی که حرارت بیشتر می‌خواهد و دکمه‌ی اتوماتیک خروج بخار نیز می‌توانند جز موارد کاربردی باشند.

سخن آخر:

هر روزه با پیشرفت تکنولوژی وسایلی که زندگی کردن را برای ما راحت‌تر می‌کنند، جای وسایل قدیمی را می‌گیرند. وسایلی که استفاده از آن‌ها وقت و انرژی کمتر و در نهایت نتیجه‌ی مطلوب‌تر دارند قطعا برای ما پرکاربردتر هستند و امروزه طرفداران زیادی دارند.  یکی از این وسایل بخار شوی‌ها هستند که نسل جدیدی از وسایل نظافت محسوب می‌شوند. 

اما سوال اینجاست که آیا شما واقعا به داشتن یک بخار شو نیاز دارید یا خیر؟ و اگر نیاز دارید کدام نوع بخارشو کاربرد بیشتری برای شما دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.