پاوربانک، معرفی هفت مدل بهترین پاور بانک ها (پرفروش ترین)

معرفی بهترین پاور بانک بازار

این کاملا غیر ممکن است که تلفن همراه شما در طی یک مسافرت طولانی خاموش نشود و احتیاج به شارژ نداشته باشد. بنابراین همراه داشتن یک پاوربانک کاملا ضروری است. اما مشکل اینجاست که چگونه می‌توان بهترین پاور بانک را انتخاب کرد؟در این مقاله از سایت چی‌بگیر سعی کرده‌ایم تا جواب همه‌ی سوال‌های درباره انتخاب بهترین برند پاور بانک را به شما بدهیم.

معرفی پرفروش ترین پاور بانک موجود در  بازار

پاوربانک شیائومی مدل Redmi PB200LZM ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

این پاوربانک باکیفیت ساخت شرکت شیائومی می‌باشد. دارای دو پورت خروجی USB است و از پروتکل‌های شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. این پاوربانک هوشمند قادر است به طور همزمان دو دیوایس را شارژ کند. ابعاد این پاوربانک 15*7 سانتی‌متر است و به راحتی قابل حمل می‌باشد. این پاوربانک شیائومی مجهز به سیستم محافظت در برابر نوسانات برق، اتصال کوتاه، تغییرات دما .... است. بوسیله‌ی این پاوربانک می‌توانید چندین بار گوشی خود را شارژ کنید. 

پاوربانک انکر مدل A1214 PowerCore ظرفیت 10400 میلی آمپر ساعت به همراه کابل تبدیل USB به لایتنینگ انکر مدل A8111 PowerLine به طول 90 سانتی متر

اگر روزانه با تمام شدن باتری گوشی موبایل و تبلت خود مواجهه هستید این پاوربانک ین انتخاب عالی برای شماست. این دستگاه دارای دو درگاه خروجی USB است. بوسیله‌ی این دستگاه می‌توانید گوشی موبایل، تبلت، دوربین‌ دیجیتال، موزیک‌پلیر.... را شارژ کرد. محدوده‌ی ظرفیت این پاوربانک 10 تا 15 هزار میلی‌آمپر‌ساعت. نوع باتری این پاوربانک لیتومی است. 

شارژر همراه ژیپین مدل PX301 ظرفیت 10000میلی آمپر ساعت

پاوربانک ژیپین یکی از بهترین گزینه‌های انتخاب پاوربانک می‌باشد. این پاوربانک بسیار قدرتمند و باکیفیت است. ظرفیت آن 10000 میلی‌آمپر است و وزن آن 230 گرم است. این پاوربانک دارای دو وردی برای شارژ است که عبارتند از ورودی‌ها microUSB و  USB-C. همچنین مجهز به صفحه‌ی نمایش LCD است. باتری این پاوربانک لیتیوم پلیمری است که محدوده‌ی دمای بیشتری را پوشش می‌دهد. 

پاوربانک یونیوو مدل UN20 Pro ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

ظرفیت این شارژ همراه قوی 20000 میلی‌آمپر است. این دستگاه قادر است دو دستگاه را همزمان شارژ کند. ولتاژ خروجی این دستگاه 5 ولت و شدت جریان خروجی 1 و 1.2 آمپر است. باتری انواع گوشی‌ها، دوربین‌ها و تبلت‌ها را بوسیله‌ی این پاوربانک سریع می‌توانید به راحتی شارژ کنید. 

پاوربانک سامسونگ مدل EB-P1100C ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

در صورت استفاده دائمی گوشی‌های همراه، ساعت هوشمند، تبلت و هدفون‌های بیسیم حتما به شما این پاوربانک باکیفیت و قدرتمند را پیشنهاد می‌کنیم. این دستگاه ساخت شرکت سامسونگ است و ظرفیت آن 10000 میلی‌آمپر ساعت است. با توجه به این ظرفیت می‌توانید سه بار به طور کامل گوشی خود را شارژ کنید. با توجه به ابعاد14*7  این پاوربانک به راحتی قابل حمل می‌باشد. 

پاوربانک راوپاور مدل RP-PB044 ظرفیت 10050 میلی آمپرساعت

پاوربانک موری مدل S2 ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

این پاوربانک از برند موری با ظرفیت 20000 میلی‌آمپر ساعت و باتری لیتیوم پلیمری یک انتخاب خوب برای شما است. جنس این پاوربانک از ABS plastic می‌باشد که از گرم شدن آن در حین کار جلوگیری می‌کند. روی بدنه‌ی این پاوربانک دکمه‌ی خاموش و روشن قرار دارد تا به راحتی بتوانید از وضعیت شارژ باخبر شوید. این پاوربانک دارای دو خروجی USB با سرعت 2.1 و 1 آمپر است. 


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین مارک هدفون و ایرپاد نویز کنسلینگ (ارزان ترین)

نکات مهم برای خرید بهترین پاور بانک

کافی است سری به بازار خرید و فروش ابزار دیجیتال و موبایل بزنید تا از دیدن این همه تنوع برای پاوربانک‌ها شگفت‌زده شوید. همین تنوع باعث می‌شود که انتخاب سخت شود. اما با دانستن برخی از موارد مهم این انتخاب به نسبت برای شما ساده‌تر می‌شود و می‌توانید بهترین برند پاور بانک را به راحتی انتخاب کنید. 

ظرفیت پاور بانک

بیشتر پاوربانک‌ها را می‌توان به دسته‌ی ،10000mAh، 20000mAh، 3600mAh ،5000mAh. در واقع می‌توان گفت بزرگترین تفاوت در بین آنها ظرفیت باطری است. که منجر به زمان‌های مختلف برای ارائه‌ی کامل انرژی به گوشی می‌باشد. 

ظرفیت پاوربانک( بهترین مدل پاور بانک)

برای کمک بیشتر به شما یک مثال میزنیم. یک پاوربانک 1000mAh می‌تواند تلفن همراه شما را به طور کامل 2-3 بار شارژ کند. و شما به راحتی می‌توانید در هواپیما از آن استفاده کنید. می‌توان گفت برای همه‌ی افراد این ظرفیت از پاوربانک ایده‌آل است.

 ظاهر پاور بانک

ما می‌توانیم بسیاری از سبک‌های پاوربانک‌ را در بازار مشاهده کنیم. معمولا پاوربانک‌های کابل‌دار رایج‌ترین نوع در میان انواع دیگر هستند. همچنین مدلی به نام شارژ سریع دوطرفه وجود دارد، به این معنی که در هنگام شارز تلفن همراه می‌توانید باطری پشتیبان را شارژ کنید. که این باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود. علاوه بر این مینی‌پاوربانک‌ها و شارژر مغناطیسی هم بسیار محبوب هستند. مورد دوم مدل جدید و ساده‌تراز پاوربانک است. این نوع پاوربانک علاوه بر تلفن همراه این قابلیت را نیز دارد که ساعت هوشمند شما را نیز شارژ کند.  

نوع رابط در پاور بانک

به طور معمول یک پورت USB و یک درگاه نوع Cبرای پاوربانک وجود دارد. انتخاب بسیار ساده است زیرا فقط باید پاوربانکی را انتخاب کنید که متناسب با درگاه تلفن همراه شما باشد. 

سرعت شارژ در پاور بانک

پاور بانک‌ را می‌توان به سرعت شارژ سریع و سرعت شارژ عادی تقسیم کرد. تفاوت اصلی در قدرت ورودی و خروجی است. هرچه قدرت آن بیشتر باشد سرعت بارگذاری سریعتر می‌شود.

معرفی بهترین برند پاور بانک

عملکرد پاور  بانک

اگر بر طبق عملکرد بخواهیم پاوربانک‌ها را طبقه بندی کنیم به دو دسته‌ی معمولی و هوشمند تقسیم می‌شوند. معمولی‎‌ها فقط می‌توانند شارژ و تخلیه شوند. در حالی که همتای هوشمند پاوربانک  قادر به نمایش قدرت و تنظیم خودکار باتری با توجه به دستگاه است. با نزدیک شدن به عصر اطلاعات، لازم است که پاوربانک‌ها نیز هوشمند شوند.

چند نکته‎‌‌ی اساسی برای انتخاب بهترین پاور بانک

در دنیای تلفن همراه لازم است که دستگاه خود را تمام طول روز شارژ نگه دارید. در اینجا نحوه‌ی انتخاب پاوربانک مناسب را توضیح می‌دهیم.

نرخ تبدیل در پاور بانک چیست؟

نرخ تبدیل با ظرفیت پاور بانک شما ارتباط زیادی دارد. هرچه ظرفیت باتری بیشتر باشد نرخ تبدیل پایین میاید. اگر ظرفیت باتری کم باشد و میزان تبدیل پنل الکتریکی زیاد باشد، تلفن همراه شما می‎‌تواند دفعات بیشتری شارژ شود. نرخ تبدیل کلی در حدود 85% است. اگر نرخ تبدیل کمتر از 75% باشد در واقع یک پاوربانک با قدرت پایین خواهیم داشت. 

روش شارژ پاور بانک

در مقایسه با پاور بانک خطی، بهتر است حالت شارژر پالس را انتخاب کنید. که امکان شارژ زیاد، دمای پایین شارژ و عمر باتری طولانی را فراهم میاورد. با این حال بهتر است به خوبی از شارژر مراقبت کنید تا مشکلی به وجود نیاید. 

وزن پارو بانک

ظرفیت باتری با وزن پاور بانک متناسب است. بدین معنی که هرچه ظرفیت باتری بیشتر باشد سنگین‌تر است. اگر می‌خواهید فقط یک بار در روز پاور بانک خود را شارژ کنید یک پاوربانک 3000-5000mAh برای شما کافی است.

چند بار می‌توانید با یک پاور بانک گوشی خود را شارژ کنید؟

این کاملا به قدرت پاوربانک شما بستگی دارد. با توجه به جدول زیر شما می‌توانید به راحتی بفهمید که هر پاوربانک چندبار می‌تواند گوشی، تبلت، دوربین.... شما را شارژ کند.

ظرفیت پاور بانک تعداد دفعات شارژ
2000AHیک شارژ کامل
5000mAhدو شارژ کامل
10000mAhچهار شارژ کامل

چه نوع باتری در پاور بانک‌ استفاده می‌شود؟

به طور کلی باتری پاروبانک‌ ها به دو دسته‌ی لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری تقسیم می‌شود.

  1. باتری‌های لیتیوم یونی از چگالی انرژی بالاتری برخوردار بوده و از نظر قیمت ارزان‌تر هستند. و نسبت به باتری‌های لیتیوم پلیمری زودتر فرسوده می‌شوند.
  2. باتری‌های لیتیوم پلیمری طول عمر بیشتری دارند. بنابراین برای طولانی مدت انتخاب بهتری هستند. و همین عامل باعث گران‌تر بودن این نوع از باتری شده است.

برخی توصیه‌ها برای استفاده‌ی بهینه از پاور بانک

  • پاور بانک‌ها همیشه برای شارژ مجدد لپتاپ مناسب نیستند: تعداد کمی از پاروبانک‌های موجود دربازار ظرفیت کافی برای شارژ لپتاپ را دارند. 
  • تلفن هوشمند خود را به طور صددرصد با پاور بانک شارژ نکنید: تلفن‌های هوشمند دائما در هنگام شارژ انرژی مصرف می‌کنند. هنگامی که شارژ به 80-90 درصد رسید سرعت شارژ کاهش می‌یابد. بنابراین برای شارژ کردن تنها چند درصد اضافی تلفن هوشمند خود مقدار زیادی از نیروی پاوربانک خود را مصرف نکنید.
  • مراقب پورت‌های USB ماشین خود باشید: ممکن است درگاه‌های USBموجود در ماشین شمابرای شارژ تلفن شما مفید باشد. اما اغلب اوقات انرژی کافی برای شارژ گوشی همراه شما را ندارند و سرعت شارژ باتری شما را کم می‌کنند. و درطولانی مدت به باتری گوشی تلفن شما آسیب می‌رساند.

آیا بستن برنامه‌ها در پس زمینه باعث کاهش مصرف باتری گوشی می‌شود؟

در واقع حقیقت ندارد. گوشی هوشمند شما این توانایی را دارد که برنامه‌ها را در پس زمینه بصورت خودکار مدیریت کند. بنابراین بستن آنها باعث کاهش مصرف باتری نمی‌شود.

کاهش روشنایی صفحه نمایش باعث افزایش عمر باتری گوشی می‌شود؟

نور و روشنایی صفحه‌ی تلفن همراه شما انرژی زیادی مصرف می‌کند. و یکی از مفیدترین کارها برای ذخیره‌ی باتری را می‌توان کاهش نور صفحه‌ی تلفن دانست.

استفاده از شارژ اصلی باعث طول عمر باتری می‌شود؟

درست نیست. تمام فن‌آوری شارژ در تلفن موجود است. شارژرها و کابل‌ها فقط انرژی را هدایت می‌کنند. بنابراین نگران این موضوع نباشید...

غیرفعال کردن (WIFI،GPS،بلوتوث) باعث طول عمر بیشتر باطری می‌شود؟

در هنگامی که به این برنامه‌ها احتیاج ندارید بهتر است که آنها را غیرفعال کنید. به یاد داشته باشید که آنها انرژی زیادی مصرف می‌کنند. 

سخن آخر: 

از آنجا که امروزه زندگی کردن بدون تلفن همراه تقریبا ناممکن است، بنابراین پاور بانک یک وسیله‌ی ضروری برای همه‌ی افراد می‌باشد. داشتن دانش درباره‌ی آن و دانستن نحوه‌ی انتخاب پاوربانک برای تلفن همراه بسیار مهم و ضروری است. امیدواریم نکات فوق از سایت چی بگیر  به شما در این انتخاب کمک کند. و راحتی بیشتری به زندگی شما ببخشد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - mohsen

سلام و تشکر بابت این مطلب مفید. آیا پاوربانکی هم هست که به موازات متصل کردن برق شارژر ورودی خروجی آن هم فعال بماند. اگر مدل خاصی سراغ دارید که این ویژگی را داشته باشید لطفا بفرمائید.

26 تیر 1400 - 19:18

پاسخ