معرفی 7 مدل از بهترین موس گیمینگ (ارزان ترین)

راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ ارزان

موس‌ های گیمینگ در چند سال گذشته پیشرفت زیادی داشته‌اند. در حال حاضر عملکرد موس‌ سیم‌ دار و بی‌ سیم شبیه به هم است. فقط در برخی موارد موس‌ های بی‌ سیم کمی تأخیر دارند. برخی هنوز موس‌ های سیمی را ترجیح می‌دهند اما تفاوت بین این دو نوع موس بسیار کم است. وقتی دنبال یک موس خوب می‌گردید باید به شکل ظاهری و راحتی استفاده از آن دقت کنید. بیشتر موس‌ ها نرخ رأی بالایی ازنظر راحتی حرکت دادن مکان‌نما برای حرکت سریع دارند. به‌هرحال شما باید یک موس را انتخاب کنید که متناسب با نیازتان باشد؛ چه یک بازی ساده FPS باشد چه بازی‌های MMO با دکمه‌های جانبی زیاد موردنیازش.

ما در کل 60 موس را بررسی کردیم که بیشتر آن‌ها مخصوص گیمینگ بود و بهترین آن‌ها را انتخاب کردیم. در اینجا 7 موردی را که فکر می‌کردیم بهتر از بقیه هستند معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین موس گیمینگ

ماوس بی سیم مخصوص بازی ریزر مدل VIPER ULTIMATE

  • وضعیت اتصال: بی‌سیم                  
  • نوع: استاندارد

بهترین موس گیمینگ با ارتباط بی‌سیم که ما امتحان کردیم مدل Razer Viper Ultimate است. این موس بسیار عالی است و ساخت خوبی به‌ویژه با یک نقطه RGB روی لوگو که روی آن طراحی‌شده، دارد. استفاده از آن خیلی راحت است و با دو دکمه در دو طرف خود طراحی فوق‌العاده‌ای به خود گرفته است. این موس هم به‌صورت سیم‌دار و هم بی‌سیم قابل‌استفاده است و کابل منعطف آن خیلی کمتر از مدل‌های قبلی ریزر می‌پیچد.

عملکرد این موس بسیار عالی است. محدوده رنج CPI (نرخ کلیک در هر اینچ) آن قابل تنظیم و بسیار گسترده می‌باشد و تأخیر در هر کلیک آن خیلی کم است چه شما از حالت بی‌سیم آن استفاده کنید چه حالت سیمی با کابل USB. هر 8 دکمه آن قابل‌برنامه‌ریزی است و حتی می‌توانید اسکرول بالا و پایین و همین‌طور دکمه HyperShift  برای اضافه کردن گزینه‌های بیشتر را تنظیم کنید.

بااینکه شما می‌توانید به هر حالتی موس را در دستانتان بگیرید، متأسفانه برای بیشتر افرادی که دست‌های بزرگی دارند کار با این موس سخت است و فقط باید با انگشتان خود موس را بگیرند. تنها افرادی با دست‌های کوچک و متوسط می‌توانند به‌راحتی با این موس‌ها کار کنند. در خصوص حالتی که بخواهید موس را کامل با کف دست بگیرید و برای استفاده در هر حالتی و با هراندازه دستی مناسب باشد، مدل Razer Basilisk Ultimate طراحی‌شده که مدل ارتقا یافته تر Logitech G502 بی سیم معرفی‌شده است.

ماوس بی سیم مخصوص بازی لاجیتک مدل G305

  • اتصال: بی‌سیم             
  • نوع: استاندارد

اگر به دنبال یک موس بی‌سیم گیمینگ می‌گردید که ازنظر قیمت مناسب‌تر باشد، Logitech 305 انتخاب فوق‌العاده‌ای است. اگرچه ازنظر وزنی به سبکی Razer Viper Ultimate نیست و فقط به‌صورت بی‌سیم و با استفاده از باتری کار می‌کند، اما عملکرد آن به‌طورکلی فوق‌العاده است، مخصوصاً با توجه به قیمتی که دارد. به لطف برش‌های عمودی بسیار کم روی فرم آن، برای حالتی که موس را با انگشتانشان می‌گیرند و حرکت‌های سریعی می‌خواهند بسیار عالی است. این نوع موس دو دکمه در دو طرف خود دارد که کار با آن بسیار راحت‌تر از دکمه‌های بغلی موس‌های ریزر است. اگرچه وزن آن به خاطر باتری‌های AA آن کمی سنگین شده است، اما تولیدکنندگان باتری‌هایی برای آن تعبیه کرده‌اند که 250 ساعت عمر دارد و زمان زیادی می‌برد که شارژ مجدد بخواهد.

توجه داشته باشید، اگر به دنبال بهترین موس هستید، Razer را انتخاب کنید؛ اگر بودجه کمتری دارید و یک موس فوق‌العاده می‌خواهید حتماً Logitech را بردارید.

ماوس مخصوص بازی ریزر مدل Naga Trinity

  • اتصال: باسیم             
  •   نوع: استاندارد

یکی از موس‌هایی که ما بررسی کردیم و تطبیق‌پذیری بالایی داشت موس‌های Razer Naga Trinity هستند. اگر می‌خواهید انواع مختلف گیمینگ بازی کنید، این بهترین انتخاب شما خواهد بود. پنل های کناری این نوع موس با طرح‌بندی‌های مختلف قابلیت تعویض نیز دارد. انواع طرح‌بندی‌های این موس شامل یک طرح 2 دکمه معمولی دو طرف مختص بازی‌های FPS، یک طرح 12 دکمه مخصوص بازی‌های MMO و یک طرح دایره‌ای 7 دکمه بازی‌های MOBA است. پنل آن ضدضربه مگنتی می‌باشد و دکمه‌های روان آن، بازخورد خوبی به شما خواهد داد.

سنسورهای این نوع موس عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و رنج CPI گسترده آن به‌راحتی توسط نرم‌افزار Razer Synapse قابل تنظیم است. تأخیر در هر کلیک آن بسیار پایین است و یکی از واکنشی‌ترین موس‌هایی است که ما بررسی کردیم. چرخ اسکرول این موس هم کمی شیب‌دار طراحی‌شده است که نیروی واردشده به آن را افزایش می‌دهد.

این موس حجیم و بزرگ است و متأسفانه ممکن است برای کسانی که دست‌های کوچکی دارند، مناسب نباشد. همین‌طور، دقیقاً همانند سایر موس‌های ریزر، کابل آن کمی سفت است و از محل اتصال پیچ‌وتاب می‌خورد که گاهی لازم است آن را با دست صاف کنید. به‌هرحال اگر مجموعه‌ای از بهترین بازی‌ها را جمع کرده‌اید، می‌توانید با موس Razer Naga Trinity همه آن‌ها را به‌راحتی بازی کنید.

ماوس مخصوص بازی گلوریس مدل D

  • اتصال: سیمی         
  • نوع: استاندارد

اگر به دنبال یک موس بازی فوق سبک می‌گردید اما طراحی ارگونومیک آن‌هم برایتان مهم است سراغ موس‌های GLORIOUS MODEL D بروید. این نوع هم عملاً شبیه به مدل GLORIOUS MODEL O است اما با یک‌شکل شیب‌دار. اگرچه این مدل به سبکی Finalmouse Ultralight 2 کیپ‌تاون نیست اما برای کسانی که موس را با کف دست نگه می‌دارند یا آن‌هایی که با چنگ موس را می‌گیرند، گزینه مناسبی است. همین‌طور یک نرم‌افزار برای آن طراحی‌شده است که با استفاده از آن می‌توان نورپردازی RGB و عملکرد موس را شخصی‌سازی کرد. کابل مدل‌های گلوریوس یکی از بهترین‌هایی بود که ما امتحان کردیم.

اگر به دنبال سبک‌ترین نوع موس بازی می‌گردید، Finalmouse بهترین گزینه است. مراقب باشد تنها درصورتی‌که موس را با نوک انگشتانتان موس را نمی‌گیرید مناسب شما خواهد بود. برای این حالت موس‌های گلوریوس مناسب‌ترین انتخاب هستند.

ماوس مخصوص بازی کورسیر مدل Scimitar RGB B

  • اتصال: سیمی           
  • نوع: استاندارد

بهترین موس گیمینگ که برای بازی‌های MMO ساخته‌شده، موس Corsair Scimitar Pro RGB است. این موس سیمی دارای یک صفحه جانبی 12 دکمه‌ای است که قابلیت جابجایی دارد تا متناسب با اندازه دست شما بشود. ساخت این موس بسیار عالی است و حتی هیچ سستی و لقی در آن وجود ندارد. نرم‌افزار این موس نیز با دو سیستم‌عامل Windows و macOS سازگار است، بنابراین شما کاملاً می‌توانید تمامی دکمه‌های آن را شخصی‌سازی کنید.

این موس بازی هم دقیقاً شبیه به دیگر موس‌های گیمینگ است اما چیزی که باعث تمایز این موس می‌شود امکان تنظیم CPI آن تا 1 رقم است که آن را بسیار حساس می‌کند. تأخیر هر کلیک آن بسیار کم است و معمولاً هنگام بازی عقب نمی‌افتید.

متأسفانه سیم این موس بسیار سخت و سفت است که هنگام حرکت آن کمی شمارا اذیت می‌کند، هرچند این مشکل در بازی با موس‌های سیم‌دار معمولاً اتفاق می‌افتد. همچنین، این موس برای استفاده با کف دست طراحی‌شده است، اما افرادی که دست بسیار بزرگی دارند به دلیل بدنه بزرگ اما کوتاه آن، ممکن است به مشکل بربخورند. درهرحال این موس برای بازی‌های MMO بسیار مناسب است و بین بررسی‌های ما بهترین انتخاب بازی‌های MMO شناخته شد.

ماوس مخصوص بازی استیل سریز مدل Rival 300

  • اتصال: سیم‌دار            
  •  نوع: استاندارد

بهترین موس گیمینگ که در رده متناسب‌ترین قیمت‌ها قرار می‌گیرد قطعاً موس SteelSeries Rival 3 است. این موس سیم‌دار به نظر می‌رسد خیلی خوب ساخته‌شده است؛ با توجه به قیمت پایینی که دارد و پلاستیک باکیفیت و سختی که در آن استفاده‌شده است. طراحی دوطرفه روبه‌جلو آن استفاده از موس را برای هر دستی راحت کرده است.

عملکرد آن بسیار عالی است و با توجه به ‌اندازه‌گیری‌های ما خطای CPI خیلی کمی هم دارد. حداکثر نرخ CPI آن به نسبت دیگر موس‌ها خیلی بالا نیست ولی برای استفاده عموم افراد به‌اندازه کافی حساسیت دارد. تأخیر هر کلیک آن 14 میلی‌ثانیه است و حتی گیمرهای حرفه‌ای هم تأخیر یا کندی در آن احساس نمی‌کنند. نرم‌افزار آن‌هم در Windows و هم macOS نصب می‌شود که این کار را برای تنظیم هر 6 دکمه آن آسان می‌کند.

متأسفانه چرخ اسکرول موس نمایه خوبی ندارد و ممکن است برخی از کاربران را اذیت کند. استفاده از دکمه‌های جانبی آن نیز کمی سخت است که می‌تواند ماهیت کلی موس را زیر سؤال ببرد. اگر می‌خواهید یک موس با عملکرد بهتر و وزن سبک‌تری انتخاب کنید، به سراغ Razer Viper Mini بروید؛ اگرچه کمی گران‌تر است.

موس گیمینگ فوق سبک: FinalMouse Ultralight 2 کیپ‌تاون

  • اتصال: سیمی           
  • نوع: استاندارد

بهترین موس گیمینگ فوق‌العاده سبک که ما امتحان کردیم موس Finalmouse Ultralight 2 کیپ‌تاون بود. شکل سوراخ‌دار شبیه به لانه زنبور این موس باعث شده که خیلی سبک بشود. اگرچه این موس کوچک‌تر از دیگر موس‌های فوق سبک است، با یک لاتکس چسبنده طراحی‌شده است که شکل و اندازه موس را متناسب با دست شما فرم می‌دهد که استفاده از آن را راحت می‌کند.

عملکرد موس هم بسیار بالا است و دکمه‌های تعبیه‌شده روی آن سریع هستند و تأخیر پایین دارند. این موس خیلی واکنش گرا است و به‌راحتی حرکت می‌کند. کابل آن‌هم خیلی سبک است و دچار پیچ‌خوردگی نمی‌شود. طراحی این موس خیلی خوب است و هیچ‌کدام از قطعات آن سستی ندارد. با توجه به طراحی سبک موس می‌توان آن را به‌عنوان بهترین گزینه FPS شناخت.

اگرچه نرم‌افزار ویژه‌ای برای شخصی‌سازی آن طراحی نشده است اما انتخاب‌های جایگزین هم برای آن وجود دارد. ازآنجایی‌که Finalmouse به‌صورت مستقیم این موس‌ها را نمی‌فروشد و باید از فروشندگان واسطه آن را خرید قیمت این موس کمی گران‌تر از سایرین تمام می‌شود. اگر از این مدل خوشتان آمده اما به دنبال موس ارزان‌تری می‌گردید حتماً مدل‌های GLORIOUS را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.