مختصری از زندگی آریانا گرانده از کودکی تا شهرت

آریانا گرانده-بوترا  Ariana Grande-Buteraمتولد 6 ژوئن 1993 (16 خرداد 1372) در امریکاست. اصالت آرایانا ایتالیایی است. اسمش از یک پرنسسی به نام اوریانا گرفته شده است. گرانده رابطه بسیار نزدیکی با مادربزرگ مادری خود دارد. پدر و مادر وی زمانی که آریانا 8 یا 9 ساله بود از یکدیگر جدا شدند. وی یک برادر ناتنی و بزرگتر از خودش نیز دارد که وی نیز در عرصه موسیقی فعالیت دارد. ورودش به حرفه بازیگری برمی‌گردد به زمانی که 14 سال سن داشته و در یک تئاتر موزیکال بازی می‌کرده ‌است.

آریانا در سن ۸ سالگی او در برنامه karaoke lounge on a cruise ship  اجرا داشت، این اجرا اولین نمایش تلویزیونی بین‌المللی وی بود که در آن آهنگ The Star-Spangled Banner را اجرا کرد. خواننده اصلی این موزیک ویتنی هاستون بود. بعد از این اجرا به وی لقب ویتنی هیوستون کوچک را دادند. سپس آهنگ
My Heart Will Go On را از سلین دیون اجرا نمود و گلوریا استفان اسطوره سبک پاپ لاتین وی را تشویق نمود تا به خوانندگی ادامه دهد. 

آریانا گرانده

وی نقش کت ولنتاین در سریال ویکتوریوس از شبکه نیکولدین در سال ۲۰۰۹ را به عهده داشت. داشتن موی قرمز خصوصیت این شخصیت در این سریال بود و مردم به خوبی توانسته بودند با این شخصیت ارتباط برقرار نمایند.  این سریال از سال 2009 تا سال 2013 ادامه داشت و پخش می‌شد. و آریانا گرانده به خاطر بازی در این سریال جایزه(National Youth Theatre Association Award) دریافت نمود. سریال ای‌کارلی و کت و سم نیز مجموعه‌های بعدی و در ادامه سریال ویکتوریوس بودند که از شبکه نیکولدین تا سال 2014 پخش شدند. با پایان یافتن این سریال در 35 قسمت گرانده از این شبکه خداحافظی نمود و تمام توجهش را به موسیقی معطوف کرد.

البته قبل از اینکه آریانا گرانده به طور رسمی وارد عرصه موسیقی شود دو ترانه در سریال ویکتوریوس در سال   2011 اجرا کرده بود.

آلبوم‌های آریانا گرانده 

در سال 2013 اولین آلبوم رسمی آریانا گرانده به نام " ارادتمند شما Yours Truly 2013 " با سبک ریترو استایل انتشار یافت. ترانه‌های این آلبوم عبارتند از: 

  1. Honeymoon Avenue
  2. Baby I
  3. Right There
  4. Tattooed Heart
  5. «Lovin' It»
  6. Piano
  7. Daydreamin 
  8. The Way
  9. You’ll Never Know 
  10. Almost Is Never Enough
  11. Popular Song 
  12. Better Left Unsaid

در این آلبوم آهنگ راه که با همکاری رپر آمریکایی مک میلر منتشر شده بود موفق به 10 ترانه برتر 100 آهنگ داغ بیلبورد در ماه مارس سال 2013 شود. آهنگ دیگر این آلبوم با عنوان عزیز من که قبلا به عنوان تک آهنگ منتشر شده بود نیز رتبه 21 در 100 آهنگ داغ بیلبورد همان سال شده بود و بالاخره تک آهنگ دیگری با عنوان دقیقا اونجا که با همکاری بیگ شان منتشر شده بود نیز در اوت 2013 رتبه 84 را در 100 آهنگ داغ بیلبور به خود اختصاص داده بود. اوضاع این آلبوم بسیار بسیار خوب بود و باعث شد با فروش 138 هزار نسخه در هفته اول، در بیلبورد رتبه اول را کسب کند. به همین دلیل آریانا اولین زنی شد که اولین آلبومش به چنین فروشی رسید و رتبه اول را به دست آورد. و در خیلی از کشورها این آلبوم وارد ده آلبوم برتر جدول موسیقیشان شد.

آلبوم دوم آریانا "همه چیز من نام My Everything " داشت که در سال 2014 منتشر شد. این آلبوم نیز در بیلبورد به صدر جدول رسید و همزمان راس جدول 30 کشور دیگر نیز شد. شگفت انگیز اینکه این آلبوم به مدت 34 هفته به عنوان 100 آهنگ داغ در بیلبورد باقی بماند. اولین تور جهانی وی با نام The Honeymoon Tour پس از انتشار این آلبوم در سال 2015 روی داد. آهنگهای این آلبوم عبارتند از:

  1. Intro
  2.  Problem (featuring Iggy Azalea)
  3. One Last Time
  4. Why Try
  5. Break Free (featuring Zedd)
  6. "Best Mistake (featuring Big Sean)
  7. Be My Baby (featuring Cashmere Cat)
  8. Break Your Heart Right Back (featuring Childish Gambino)
  9. Love Me Harder (with The Weeknd)
  10. Just a Little Bit of Your Heart
  11. Hands on Me (featuring ASAP Ferg)
  12. My Everything
  13. Bang Bang (with Jessie J and Nicki Minaj)
  14.  Only 1
  15. You Don't Know Me
  16. Cadillac Song
  17. Too Close
  18. Baby I (featuring Taro Hakase)

از پرطرفدار ترین آهنگهای این آلبوم می‌توان به تک آهنگ Problem که با همکاری رپر استرالیایی ایگی آزیلیا و تک آهنگ Break Free  با همکاری زد و آهنگLove Me Harder  با همکاری د ویکند اشاره کرد این تک آهنگها موجب شدند این آلبوم آریانا مدت زمان زیادی در صدر باشد. 

در سال 2016 آلبوم "زن خطرناک  Dangerous Woman" را نشر داد. ترکهای آلبوم به قرار زیر است:

آلبوم‌های  آریانا گرانده

  1. Moonlight
  2. Dangerous Woman
  3.  Be Alright
  4. Into You
  5. Side to Side, feat. Nicki Minaj
  6. Let Me Love You, feat. Lil Wayne
  7. Greedy
  8. Leave Me Lonely, feat. Macy Gray
  9. Everyday, feat. Future
  10. Sometimes
  11. I Don’t Care
  12. Bad Decisions
  13.  Touch It
  14. Knew Better / Forever Boy
  15. Thinkin Bout You

در این آلبوم آهنگی با همان نام آلبوم یعنی زن خطرناک  وجود داشت که در هفته اول با رتبه 10 وارد 100 آهنگ برتر بیلبورد شد. و باز هم رکوردی جدید برای آریانا به ثبت رسید. او اولین زنی شد که در پی انتشار سه آلبوم تک آهنگهایش به جدول 100 آهنگ داغ بیلبورد رسید.

همچنین تا سال 2017 موزیک ویدئوهای آریانا گرانده 9 میلیارد بار به صورت آنلاین دیده شده بود.

آریانا گرانده در سال 2018 آلبوم جدید دیگری به نام "شیرین کننده Sweetener نشر داد.

آریا گرانده

  1. Raindrops (An Angel Cried)
  2.  Blazed  (featuring Pharrell Williams) 
  3. The Light Is Coming (featuring Nicki Minaj)
  4. R.E.M
  5. God Is a Woman
  6. Sweetener
  7. "Successful
  8.  Everytime
  9. Breathin
  10.  No Tears Left to Cry
  11. Borderline (featuring Missy Elliott)
  12. Better Off
  13. Goodnight n Go
  14.  Pete Davidson
  15.  Get Well Soon
  16. No Tears Left to Cry (instrumental)
  17. God Is a Woman (instrumental) 

تا اینکه در سال 2019 آلبومی دیگر را روانه بازار کرد. این آلبوم ممنون بعدی Thank U, Next  نام دارد.  بازهم افتخاری دیگر برای آریانا گرانده با این آلبوم به ثبت رسید. آهنگ نه ممنون بعدی در هفته اول به صدر جدول 100 اهنگ برتر بیلبورد صعود کرد و در صدر جدول 12 کشور جهان نیز قرار گرفت. پس از آن آهنگ 7rings نیز در 15 کشور جهان به صدر جدول صعود کرد و همچنین تک آهنگ بی‌حوصله‌ام نیز به‌عنوان سومین تک آهنگ این آلبوم به صدرجدول در هفته انتشار خود صعود کرد. پس از این آلبوم آریانا گرانده تحسین منتقدان را دریافت کرد. اسامی ترک‌های این آلبوم به قرار زیر است:

  1. Imagine
  2. Needy
  3. NASA
  4. Bloodline
  5. Fake Smile
  6. Bad Idea
  7. Make Up
  8. Ghostin
  9.  In My Head
  10.  7 Rings
  11. Thank U, Next
  12. Break Up with Your Girlfriend, I'm Bored"

آریانا گرانده دو آلبوم چند آهنگه نیز دارد. این آلبومها "بوسه کریسمس 2013 "و "کریسمس و سرما 2015" نام دارند. 

اما آریانا گرانده در طول این سالها تورهایی را نیز برگزار کرده است. این تورها عبارتند از:

  • جلسات شنوایی  ۲۰۱۳ 
  • تور ماه عسل  ۲۰۱۵ 
  • تور زن خطرناک  ۲۰۱۷ 
  • تور شیرین‌کننده  ۲۰۱۹ 

روابط صمیمی و خصوصی آریانا گرانده

آریانا گرانده و مک میلر

آریانا گرانده با مک میلر که رپر معروفی نیز بوده است نامزد بوده تا اینکه وی به طرز مشکوکی براثر مصرف بیش از حد قرص از دنیا می‌رود.

آریانا گرانده و مک میلر

آریا گرانده و پیت دیویدسون

 سپس آریانا گرانده با پیت دیویدسون، کمدین امریکایی رابطه نزدیکی را ایجاد کرد، و خبر نامزدی آنها در رسانه‌ها غوغایی برپا کرد اما پس از مدتی در سال 2018 از یکدیگر جدا شدند.

جالب است بدانید آریانا گرانده جزو 100 شخصیت زن برتر تاثیر گذار شناخته شده است و همچنین رکورد سلنا گومز در اینستا را نیز شکسته است.

آریا گرانده و پیت دیویدسون

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.