بهترین دستگاه میوه خشک کن خانگی (پرفروش ترین)

معرفی بهترین دستگاه میوه خشک کن

امروزه تغذیه جایگاه خوبی بین مردم پیدا کرده. از این میان اگر می‌خواهید تغذیه‌ی سالمی داشته باشید، علاوه بر سه وعده‌‌ی اصلی از اهمیت میان وعده‌ها غافل نشوید. میان وعده به خصوص برای کودکان در حال رشد و همچنین ورزشکاران اهمیت ویژه‌ای دارد. امروز قصد داریم بهترین دستگاه میوه خشک کن و سبزیجات و فاکتورهای یک انتخاب درست و البته اقتصادی را با هم بررسی کنیم. و در نهایت چند مدل موفق در این زمینه با تمام مزایا و معایب را بررسی کنیم. پس اگر قصد دارید به زودی یک دستگاه میوه خشک‌ کن خانگی خوب بخرید یا به فکر راه انداختن یک کسب و کار کوچک در این زمینه هستید با این مقاله از سایت چی‌بگیر همراه باشید.

معرفی بهترین دستگاه‌ میوه خشک کن موجود در بازار

جنس این دستگاه میوه خشک کن از پلاستیک است. و توان مصرفی آن 600 وات می‌باشد. این دستگاه میوه خشک کن حرفه‌ایی ساخت کشور کره می‌باشد و از کیفیت بالایی برخوردار است. دارای 6 طبقه‌ی سینی بزرگ، دکمه‌ی تولید ماست، امکان تنظیم دما از 40 تا 70 درجه و امکان تنظیم زمان از 1 تا 48 ساعت را دارد. 

این دستگاه، یکی از بهترین دستگاها‌ی میوه خشک کن است و صدای کمی دارد. دارای پنج طبقه است و مجهز به صفحه‌ی LCD دیجیتال است. توان مصرفی این دستگاه میوه خشک کن 250 وات است. 

میوه خشک کن نیکووا دستگاه بسیار باکیفیتی برای خشک کردن سبزی و برگه‌های میوه است. این دستگاه دارای 5 طبقه می‌باشد که به صورت همزمان می‌توانید از آنها استفاده کنید. توان مصرفی این میوه خشک کن 500 وات است. این دستگاه کم صدا می‌باشدو همچنین دارای پایه‌ی ضدلغزش است. 

در این دستگاه میوه خشک کن علاوه بر خشک کردن میوه‌ها می‌توانید سبزیجات و گل‌ها نیز خشک کنید. پنج سینی این دستگاه قابلیت جداسازی دارند و به راحتی می‌توانید آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. قدرت موتور این دستگاه 350 وات است و با استفاده از پانل تنظیمات می‌توانید دمای آن را تنظیم کنید. 

دستگاه میوه خشک کن متئو یک دستگاه باکیفیت و بسیار عالی برای خشک کردن میوه‌جات و سبزیجات است. حرارت این دستگاه بین 40 تا 70 درجه قابل تنظیم است. این دستگاه دارای پنج طبقه است که می‌توان آنها را در دو فاصله‌ی مختلف از یکدیگر قرار داد. میزان صدای این دستگاه میوه خشک کن 65 دسی بل است. 

در دستگاه میوه خشک کن رمانتیک هوم می‌توانید میوه‌ها را با قطر 5 میلی‌متر خشک کنید. توان موتور این دستگاه 400 وات است و دارای 5 طبقه‌ی مجزا از هم می‌باشد. سینی‌های این دستگاه مشبک است و قابلیت جداسازی از بدنه را دارد. 

توان مصرفی این دستگاه 400 وات است. و وزن آن 2 کیلوگرم می‌باشد. جنس بدنه‌ی این  دستگاه از پلاستیک است و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارد. این دستگاه میوه خشک کن کم صدا است و دارای پایه‌ی ضدلغزش می‌باشد. 

دستگاه میوه خشک کن مکسی دارای پنج طبقه‌ی قابل جدا شدن است و قابلیت چرخش 360 درجه را دارد. همچنین می‌توانید این طبقات را از بدنه جدا کنید و در ماشین ظرفشویی به راحتی بشویید. توان مصرفی این دستگاه 350 وات است و دارای پانل تنظیمات دیجیتالی است. 

دستگاه میوه خشک کن سایا یک میوه خشک کن ایرانی باکیفیت است. توان مصرفی این دستگاه 250 وات است و صدای آن بسیار کم می‌باشد. جنس بدنه‌ی این دستگاه از پلاستیک است و دارای پنج طبقه‌ی مجزا برای قرار دادن میوه‌ها و سبزیجات است. بوسیله‌ی این دستگاه می‌توانید میوه‌های خشک بسیار باکیفیت و با رنگ خوب تولید کنید. 

میوه و سبزی خشک کن سایا یک دستگاه میوه خشک کن عالی برای تهیه و تولید میوه‌های خشک و تنقلات است. این دستگاه دارای 5 طبقه‌ی جداگانه است که بصورت مشبک و از جنس پلاستیک هستند. هرچقدر برش میوها نازک‌تر باشد میوه‌ی خشک بهتر و باکیفیت‌تری تحویل می‌گیرید، و زمان تهیه‌ی آنها کوتاه‌تر می‌شود.همچنین بوسیله‌ی این دستگاه می‌توانید لواشک نیز تهیه کنید. لازم به ذکر است که سایا یک برند ایرانی است که بوسیله‌ی شرکت پارس خزر معرفی شده است. 

مزایای یک میوه خشک کن خوب چیست؟

  • با داشتن دستگاه میوه خشک‌ کن از هدر رفتن میوه‌های مانده در یخچال جلوگیری می‌کنید. اگر میوه‌ها زیاد است و در مدت زمانی که باید خورده نمی‌شوند و یا کمی پلاسیده شده‌اند، آن‌ها را تبدیل به چیپس‌های مقوی کنید. 
  • دستگاه میوه خشک‌ کن در واقع با توزیع گرما، رطوبت مواد غذایی را می‌گیرد و از رشد قارچ و باکتری در آن‌ها جلوگیری می‌کند. اما مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در مواد غذایی، میوه و سبزیجات را حفظ می‌کند. پس می‌توانید مدت زمان زیادی میوه‌ و مواد دیگر خشک شده را نگه دارید و برای انواع سالاد و غذا و دسرهای مختلف و حتی تزیین کیک و موارد دیگر به کار ببرید.
  • دستگاه میوه خشک کن می‌تواند جایگزین مناسبی برای میان وعده‌های ناسالم باشد و به علاوه میوه‌های خشک شده یک تغذیه‌ی عالی است، برای اینکه در کیف کودکان قرار دهید تا در مهد کودک و مدرسه میل کند.

البته توجه کنید که دستگاه میوه خشک‌کن مواد غذایی فقط برای خشک کردن میوه کاربرد ندارد. برای خشک کردن انواع سبزیجات، آجیل و حتی گوشت و مواد غذایی دیگر به راحتی و البته با تنظیم دماهای مختلف به به کار می‌رود.

معیارهای انتخاب بهترین میوه خشک کن خانگی چیست؟

راهنمای خرید دستگاه میوه خشک کن

برای انتخاب بهترین دستگاه میوه خشک کن باید چند مسئله را مد نظر قرار دهید تا انتخابی درست بر اساس نیاز خود داشته باشید.

ظرفیت و اندازه میوه خشک کن خانگی: 

این انتخاب قطعا براساس نیاز شما است، پس قبل از خرید به مکانی که می‌خواهید دستگاه میوه خشک کن را در آن قرار دهید و همچنین مقدار میوه‌‌هایی که در هر نوبت برای خشک کردن دارید و البته تعداد قفسه‌های دستگاه میوه خشک کن توجه کنید. 

نقش ترموستات در میوه خشک کن:

قطعا شما با این دستگاه قصد دارید مواد غذایی مختلفی که نیاز به درجه حرارت‌های مختلف دارند را خشک کنید. پس وجود یک ترموستات قابل تنظیم می‌تواند از مزیت‌های دستگاه باشد. 

قیمت میوه خشک کن:

سعی کنید با مقایسه‌ی دستگاه‌های میوه خشک‌ کن متفاوت نوعی که هم قیمت مناسبتری دارد و هم از مزیت‌های خوبی برخوردار است خریداری کنید. البته دستگاه‌های جریان عمودی قیمت پایینتری دارند. 

جریان هوا:

هر چقدر توزیع گرما و جریان هوای دستگاه میوه خشک کن بیشتر باشد، استفاده از آن نیز راحت‌تر است اما اگر فن به خوبی هوا را توزیع نکند ممکن است برخی میوه‌ها مرطوب بمانند.

توان مصرفی دستگاه میوه خشک کن:

هر چقدر توان دستگاه بالاتر باشد، مواد را سریعتر خشک می‌کند اما هم قیمت بالاتری دارد و هم برق بیشتری مصرف می‌کند. هر چقدر هم توان دستگاه میوه خشک کن پایینتر باشد انرژی کمتری مصرف می‌کند و البته مدت زمان بیشتری برای خشک کردن میوه نیاز دارد.

صدای تولید شده توسط دستگاه:

استفاده از تجربه‌ی کاربران در این زمینه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. چون صدایی که دستگاه میوه خشک کن حین کار ایجاد می‌کند معمولا توسط تولیدکنندگان بیان نمی‌شود و ممکن است این صدا کمی اذیت کننده باشد. 

انواع دستگاه خشک کن مواد غذایی کدامند؟

دستگاه میوه خشک کن جریان عمودی:

این مدل از دستگاه‌های میوه خشک‌ کن که سینی‌های آن روی هم چیده می‌شوند و معمولا در آن از قسمت بالا باز می‌شود، برای خشک کردن انواع مواد غذایی به کار می‌روند. البته برای دسترسی به قفسه‌های طبقه پایین باید طبقه‌های بالایی را بردارید. در این دستگاه‌های میوه خشک کن منبع تولید گرما در قسمت زیرین قرار گرفته است و به همین دلیل توزیع گرمای کمتری دارد و گاهی نیاز به جابه‌جایی سینی‌ها برای خشک شدن کامل ماده غذایی مثل گوشت است. اما در مورد میوه و سبزیجات معمولا نیازی به جابه‌جایی نیست. البته یک راه هوشمندانه این است که موادی که نیاز به حرارت بیشتر دارند در طبقه‌های زیرین قرار دهید. اما از مزیت‌های آن‌ها این است که نسبت به نوع دیگر فضای کمتری اشغال می‌کنند و به اصطلاح جمع و جورتر هستند و قیمت مناسبتری نیز دارند. 

دستگاه میوه خشک‌ کن جریان افقی:

در مدل میوه خشک‌ کن جریان افقی، سینی‌ها معمولا به صورت کشویی قرار گرفتند و جابه‌جایی آن‌ها راحت‌تر است . این مدل اندازه‌ی نسبتا بزرگتری دارد و البته توزیع گرمای آن نیز بهتر است، در حقیقت توزیع گرمای آن‌ها یکنواخت‌تر است و نیاز به جابه‌جایی سینی‌ها ندارید. اما هم جاگیرتر است و هم قیمت بالاتری نسبت به نوع جریان عمودی است.

آیا می‌شود از فر به جای دستگاه میوه خشک‌ کن استفاده کرد؟

بعضی‌ از فرهای مدل بالا دکمه تنظیم جهت خشک کردن مواد غذایی را دارند. اما فرهای دیگر که این تنظیم را ندارند، در حقیقت چون دمای بالایی دارند جهت خشک کردن مناسب نیستند و به جای خشک کردن مواد غذایی آن را می‌پزانند که طعم و خواصش تا حدودی از بین می‌رود.

چقدر طول می‌کشد تا میوه با دستگاه میوه خشک‌ کن خشک شود؟

این نیز یکی دیگر از سوالات مصرف کنندگان است که البته جواب آن خیلی قطعی نیست و بستگی به عواملی از جمله نوع میوه، میزان رطوبتش، نوع برش و ضخامتش و همچنین مدل و ظرفیت دستگاه دارد.

اگر به فکر راه انداختن یک کسب و کار خانگی هستید!

 اگر شما هم به فکر شروع یک کسب و کار در منزل یا راه اندازی کارگاه کوچک هستید، تولید میوه و مواد غذایی خشک شده می‌تواند یک ایده‌ی خوب باشد و جز گزینه‌هایی است که توجیه اقتصادی دارد چون شما اغلب میوه‌های ارزان قیمت و کمی نرم شده را با قیمت پایین می‌خرید و پس از خشک کردن با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانید.  اگر این قصد دارید پس باید به فکر خرید یک میوه خشک‌ کن کابینی باشید که بیشتر نوع صنعتی است و کوچکترین آن‌ها ظرفیت 15 کیلوگرم دارد. مدل‌های بزرگتردستگاه میوه خشک کن برای باغداران و صاحبان این صنعت مناسب است. البته قبل از این اقدام مطالعه کافی در مورد دستگاه‌های میوه خشک‌ کن صنعتی و میزان انرژی مصرفی و عوامل دیگر را کاملا بررسی کنید. 

همیشه به یاد داشته باشید در بازاری که تمام تولیدکنندگان محصولات خود را عالی‌ترین می‌دانند شما با مطالعه کافی پیرامون هر محصول بهترین انتخاب را داشته باشید تا هزینه‌ای که می‌کنید هدر نرود و محصولی کاربردی خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - زرین کف

ممنون از مطلب مفید تون ... خیلی عالی بود

5 مهر 1400 - 09:57

پاسخ
لوازم ویژه خانگی برقی قیمت انواع لوازم ویژه خانگی برقی