راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی (پرفروش ترین)

خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

آلودگی آب یک نگرانی جدی ست زیرا می‌تواند منجر به مشکلات متعددی برای سلامتی  انسانها شود. نوشیدن آب آلوده نه تنها برای بچه‌ها خطرناک است بلکه ممکن است مشکلات زیادی را برای بزرگسالان نیز ایجاد کند. به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، آلودگی آب می‌تواند به صورت طبیعی یا به دلیل فعالیت انسانها رخ دهد. در نتیجه لازم است بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را در خانه نصب کنید تا از سالم بودن آبی که می‌نوشید اطمینان پیدا کنید. دستگاه تصفیه‌ی آب  ناخالصی‌های محلول در آب را از بین می‌برند و آب کاملاً سالمی را برای مصرف در اختیار شما قرار می‌دهد. با این وجود معیارهای خاص و با اهمیتی وجود دارند که باید قبل از خرید دستگاه تصفیه آب از آنها مطلع باشید. در این مقاله، 5 عامل مهم را مورد بررسی قرار می‌دهیم که شما در زمان جستجوی بهترین دستگاه تصفیه آب، باید در نظر بگیرید، پس با ما همراه باشید.

معرفی پرفروش ترین دستگاه تصفیه آب خانگی:

تصفیه آب خانگی آکوآاسپرینگ مدل RO-S151

این دستگاه برای تصفیه‌ی آب از روش اسمز معکوس( آب شیرین کن) استفاده می‌کند. وزن این دستگاه 15 کیلوگرم است و ظرفیت آن 12 لیتر است. جنس بدنه‌ی این دستگاه از استیل ضدزنگ و پلاستیک است. دارای 7 فیلتر است و دقت فیلتراسیون آن 99% است. این دستگاه قادر است ذرات معلق در آب را تا 5 میکرون حذف کند. حذف کلر و کدورت آب، کلیه‌ی رسوبات آب، حذف کلیه املاح مضر مانند نیترات و جیوه، حذف آلودگی‌های میکروبی، حذف شوری آب، حذف بوی نامطبوع آب از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌باشد. این دستگاه زیر سینگ نصب می‌شود و قابلیت نصب به یخچال نیز دارد.  و همچنین می‌تواند 12لیتر آب تصفیه شده را در مخزن خود نگه‌داری کند.

تصفیه آب خانگی اس اس وی مدل MaxTec X700

این دستگاه ساخت شرکت SSV  می‌باشد که در طراحی و ساخت دستگاهای آب مشهور است. مدل MAXTEC یکی از بهترین و پرقدرت‌ترین ساخته‌های این شرکت است. این دستگاه برای نصب در مکان‌های کوچک بسیار مناسب می‌باشد و از طراحی خوبی برخوردار است. قابلیت 7 مرحله فیلترینگ آب را دارد. وزن این دستگاه 1 کیلوگرم است و سرعت تصفیه‌ی آب در آن 6.6 لیتر در ساعت است. سیستم فیلتراسیون این دستگاه اسمزمعکوس است. دارای فیلتر ممبران، کربن بلاک، فیلتر قلیایی، املاح معدنی.... می‌باشد.این دستگاه قادر است، کلیه‌ی املاح مضر از جمله نیترات، جیوه، آرسنیک، سرب... را کاملا حذف کند. دقت حذف ناخالصی‌ها در این دستگاه 99% می‌باشد.

دستگاه تصفیه کننده آب خانگی اولانسی مدل Olansi RO-A930

دستگاه تصفیه‌ی آب اولانسی ساخت کشور تایوان می‌باشد و از بروزترین تکنولوژی در فرآیند تصفیه‌ی آب استفاده میکند. این دستگاه در هشت مرحله آب را تصفیه می‌کند و دارای فیلترهای قلیایی‌ساز، نانو فیلتراسیون، املاح معدنی( جهت افزودن املاح و مواد معدنی) می‌باشد. وزن این دستگاه 19 کیلوگرم و ظرفیت ذخیره‌ی آب در آن 16 لیتر در شبانه روز است. دقت فیلتراسیون در این دستگاه 99% است. این دستگاه قادر به حذف شوری آب است و می‌تواند همه‌ی میکروب‌ها و انگل‌های موجود در آب را از بین ببرد.


در ادامه بخوانید : تصفیه هوا: راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا (قیمت روز)


در ادامه بخوانید : مینی واش:معرفی بهترین مدل مینی واش باکیفیت (پرفروش) و ارزان قیمت

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی:

باید کیفیت آب را آزمایش کنید

  • یکی از عواملی که قبل از انتخاب یک دستگاه تصفیه آب خوب نادیده می‌گیریم آزمایش کیفیت آب است. هر چند یک فرمول مشخص و تعیین شده برای سنجش مناسب بودن دستگاه تصفیه آب وجود ندارد اما بررسی کیفیت آب تصفیه شده قبل از تصمیم گیری نهایی ضروری است. شما می‌توانید از یک متخصص برای تست کیفیت آب بر اساس انواع آلاینده‌های موجود در  آب استفاده کنید و در نهایت تصمیم به خرید دستگاه تصفیه آب بگیرید .به این منظور می توانید به عنوان قدم اول کیفیت آب را در خانه بسنجید.

تصفیه آب آلاینده‌های خاص را از بین می‌برد

  • دستگاه‌های تصفیه آب از ترکیب چندین فناوری برای حذف آلاینده‌ها از آب استفاده می‌کنند. با این حال ، این به آن معنا نیست که همه دستگاه‌های تصفیه آب می‌توانند انواع ناخالصی های موجود در آب را از بین ببرند. قبل از خرید دستگاه تصفیه آب ،کیفیت آب موجود در منطقه خود را آزمایش کنید تا بدانید کدام دستگاه تصفیه آب برای شما مناسب تر است. بسته به کیفیت آب در منطقه شما ،می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از دو نوع اصلی دستگاه تصفیه آب RO یا UV را انتخاب کنید. علاوه بر این ،شما باید بررسی کنید که دستگاه تصفیه آب گواهینامه سازمان NSF را دارد یا خیر.

دسته بندی کلی آلاینده‌های موجود در آب:

  • آلاینده‌های بیولوژیکی: وجود انواع میکروب‌ها در آب منجر به آلاینده‌های بیولوژیکی آب می‌شود. مانند وجود انواع باکتری‌ها ، ویروس‌ها ، تک یاخته‌ها و انگل‌های موجود در آب 
  • آلاینده‌های شیمیایی: آلاینده شیمیایی به طور کلی ساخته شده توسط انسان‌ها هستند. مانند وجود سفید کننده‌ها ، نمک‌ها، سموم دفع آفات و از این قبیل مواد در آب.
  • آلاینده‌های فیزیکی: آلاینده‌های فیزیکی عمدتاً رسوب یا مواد آلی هستند که در آب معلق می‌شوند. این ناخالصی‌ها روی ظاهر فیزیکی آب تأثیر می‌گذارد.

شما باید در فواصل زمانی منظم فیلترها را تعویض کنید

  • همه دستگاه‌های تصفیه آب به یک روش مشابه کار می‌کنند. آب از درون یک کارتریج قابل جابجایی عبور می‌کند که به وسیله فیلترهایی هم‌ چون فیلتر ذغال فعال پر شده است. از آنجا که این فیلترها تمام کارهای سنگین را انجام می‌دهند، پس از مدت زمان مشخصی دچار رسوب گرفتگی می‌شوند. با بسته شدن فیلترها به دلیل رسوبات، دستگاه تصفیه آب با کارایی کمتری آب را تصفیه می‌کند. و به همین دلیل برای اطمینان از نوشیدن آب سالم ، دستورالعمل تغییر فیلتر که به وسیله سازنده  آن ذکر شده است را دنبال کنید.

هزینه تعویض فیلتر را در نظر بگیرید

  • قبل از تصمیم گیری نهایی حتما هزینه تعویض فیلترها را در نظر بگیرید. هزینه ممکن است بسته به نوع و مدل دستگاه تصفیه آبی که استفاده می‌کنید متفاوت باشد. برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی و ناراحتی در آینده ، در مورد هزینه تعمیر فیلترها اطلاعات کاملی بدست آورید.

میزان آبی که خانواده شما می‌نوشند را در نظر بگیرید

  • وقتی به دنبال دستگاه تصفیه آب هستید، تعداد اعضای خانواده را فراموش نکنید. دلیل آن این است که دستگاه های تصفیه آب حجمی برای ذخیره آب تصفیه شده دارند تا در صورت قطع برق مقداری آب تصفیه شده برای استفاده اعضا خانواده وجود داشته باشد. بنابراین قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد خرید دستگاه تصفیه آب، مقدار آبی که خانواده شما مصرف می‌کنند و همچنین میزان آب مورد استفاده در آشپزی را در نظر بگیرید. اگر یک خانواده بزرگ دارید، توصیه می شود به سراغ دستگاه تصفیه آب که قابل نصب روی کابینت و زیر سینک هستند بروید.

چطور سنجش کیفیت آب را در خانه بررسی کنیم؟

1. آب را بو کنید: برای سنجش کیفیت آب از حواس بویایی خود استفاده کنید. اگر آب بوی سفید کننده پیدا کرده است، دلیل آن اضافه شدن کلر به آب توسط تصفیه خانه محلی است. اگر آب بوی تخم مرغ فاسد پیدا کرده است، این نشان دهنده رشد باکتری در آب است و اگر بوی تند یا خاک از آب متوجه شدید دلیل آن پوسیدگی مواد آلی موجود در آب است.

2. طعم و مزه آب را تست کنید: کیفیت آب را با استفاده از جوانه‌های چشایی خود بررسی کنید. اگر طعم آب ناخوشایند باشد یا طعم فلز داشته باشد، این یعنی مقدار Ph آب پایین است و یا اینکه مقدار مواد معدنی موجود در آب از سطح معمول بیشتر است .وجود کلر بیش از حد در آب باعث طعمی مانند مواد سفید کننده می شود.

 4- وجود ذرات: دقت کنید که آیا ذرات قابل مشاهده در آب وجود دارد یا خیر. به طور کلی به دلیل زنگ زدگی در لوله‌ها و شیرهای آب ممکن است ذرات کوچک زنگ زدگی در آب وجود داشته باشد. به غیر از این ، اگر آب کدر به نظر برسد ، احتمالا میزان کلسیم و منیزیم موجود در آب بیشتر از میزان استاندارد آن است.

5- رنگ آب را بررسی کنید: اگر رنگ آب قهوه ای یا زرد کمرنگ است ، نیاز فوری به یک دستگاه تصفیه آب وجود دارد. آب قهوه‌ای رنگ و یا تغییر رنگ داده، هم می‌تواند به دلیل وجود زنگ‌زدگی در لوله‌ها و شیر آلات باشد.

6.ترک خوردگی ها در زمان نصب لوله‌های آب: برای اطمینان از سالم بودن و عدم ترک خوردگی لوله و شیرهای  آب، آنها را بررسی کنید. اگر ذراتی به رنگ آبی، سفید یا زنگ زده در لوله‌ها مشاهده کردید، این نشانگر وجود ذرات خارجی در آب است.

 کلام آخر: برخی عوامل مهم وجود دارند که هنگام خرید دستگاه تصفیه آب باید در نظر بگیرید. با استفاده از مراحل ذکر شده از خرید دستگاه تصفیه مناسب و مطابق با نیازهای خاص خود اطمینان حاصل کنید. در زیر به بررسی بهترین  دستگاه‌های  تصفیه‌ی آب خانگی می‌پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.