خرید و قیمت بهترین چمدان مسافرتی( باکیفیت ترین)

انتخاب بهترین چمدان مسافرتی

اگر قصد سفر و گردشگری دارید لازم است یک چمدان یا یک ساک مسافرتی استاندارد تهیه نمایید. این انتخاب بسیار حائز اهمیت است. زیرا این چمدان قرار است در طول سفر شما را یاری نماید و چه بهتر که بتواند آسایش و راحتی شما را در طول سفر با خود به همراه داشته باشد تا شما بتوانید تمام وسایل مورد نیاز خود را درون آن جا بدهید و از کیفیت خوب آن بهره ببرید. داشتن یک زندگی پرماجرا و پر سفر همراه با چمدان است.

یک چمدان خوب می‌تواند سال‌ها یا حتی دهه‌ها دوام بیاورد، بنابراین مهم است که چمدانی را انتخاب کنید که به خوبی به شما کمک کند، چه در حال پرواز به مقصدی دور باشید و چه در حال رانندگی به سمت نقطه ساحلی مورد علاقه‌تان.

معیارهای انتخاب یک چمدان مناسب

برای داشتن یک چمدان مناسب در هنگام خرید باید مواردی را مد نظر داشته باشید تا دچار دردسرهای یک انتخاب سرسری نشوید.

  • کیفیت و جنس: اولین موضوع وزن خود چمدان است. و کیفیت جنس آن.  چمدان‌های مسافرتی چندین جنس متفاوت دارد؛ از جمله: چمدان های برزنتی، چمدان های تیتانیوم ـ پلاستیک و چمدان های چرمی. همچنین چمدانها، دارای سایز متفاوتی نیز هستند. سایز کوچک، سایز متوسط و سایز بزرگ. 
  • چمدان‌هایی که جنس سخت دارند ممکن است کمی سنگین‌تر از انواع دیگر چمدان‌ها باشند اما بیشتر می‌توان برای جابجایی اجناس با ارزش و شکننده روی آن‌ها حساب کرد. اما باید بدانید که این‌ها بخاطر شق و رق بودنشان، قابلیت زورچپانی وسایل شما را ندارند. و در قسمت روی چمدان هم قاعدتاً دارای زیپ و یا یک جیب اضافه نیستند.
  • اما چمدان‌هایی که جنسشان نرم‌تر است کاملاً با قابلیت زورچپانی وسایل ساخته می‌شوند. دارای زیپ و جیبهای اضافه بر روی خود هستند. قطعاً سبک‌تر و اشیاء داخل آن آسیب‌پذیرتر هستند.
  • چرخ  و زیپ های چمدان: در هنگام خرید چمدان، تمام اجزاء آن را دقیق بررسی کنید. دوام آن را بسنجید. ببینید در چه حالتی آسیب‌پذیر خواهند بود. چرخها را وارسی کنید. ببینید چند چرخ هستند، 2 چرخ، 4 چرخ یا اصلا بدون چرخ. مطمئین شوید که چرخ‌ها در حالت 360 درجه قابلیت گردش داشته باشد. زیپ‌های یک چمدان جایگاه خاصی را برای استفاده کننده خواهند داشت. خاطرجمع شوید که زیپ‌های آن روان باشد و سرزیپ‌های آن از دوام خوبی برخوردار باشند. دستگیره‌های چمدان‌ها را فراموش نکنید. همانطور که به بلند بودن دستگیره‌های چمدان دقت می‌کنید لازم است دستگیره‌ها، محکم، جان‌دار و نشکن باشند.
  • در قسمتهایی که نیاز به سختی وجود دارد. درزها را خوب برانداز کنید. محکم و بی عیب و نقص دوخته شده باشند. تا آسیب رسیدن به وسایل داخل چمدان به حداقل برسد. قسمت جنس داخلی چمدان را خوب چک کنید. ببینید چند زیپ درون چمدان وجود دارد. آیا این تعداد جیب و زیپ نیازهای شما را برآورده خواهد ساخت؟
  • چمدان مسافرتی ضد آب: اگر نیاز دارید که چمدانی ضد آب باشد. یادتان نرود که در مواردی که چک می‌شود نیز این مورد را از نظر بگذرانید. ببینید که جنس چمدان انتخابی شما فایبر گلاس است یا نانو. اگر فایبرگلاس باشد شما را در میزان بارهای زیاد یاری خواهد نمود و اگر نانو باشد شک نکنید که یک چمدان ضد آب خریده‌اید.
  • رنگ چمدان: رنگ‌‌ها را در نظر داشته باشد. سریع سراغ رنگهای تیره و سیاه نروید. رنگها این امکان را به شما خواهند داد که در هنگام تحویل گرفتن چمدان‌های خود در هنگام سفر، سریع آن‌ها را شناسایی کنید. 

معرفی بهترین برند چمدان‌ ایرانی و خارجی

مجموعه سه عددی چمدان مدل تاپ یورو ساخته شده با ترکیبی از پارچه و پلاستیک و قابلیت باز و بسته شدن از طریق زیپ را دارد. این چمدان نیز مانند هم نوعان دیگر خود با سه عدد دسته شما را یاری می‌نماید. و هر چمدان نیز دارای سه عدد چرخ انعطاف پذیر است.

امکانات این چمدانها عبارتند از محفظه نگهدارنده لباس و محفظه نگهدارنده لباس زیر است. این چمدان به دلیل داشتن جنسی از برزنت کاملا قابلیت شستشو و تمیز شدن را دارد. دارای روکش ضد باران نیز هست. این چمدان به دلیل سبک بودن، گنجایش خوب، جنس بدنه عالی می‌تواند در سفرها همراه شما باشد.

مجموعه دو عددی این چمدان با جنسی از برزنت است. از طریق زیپ باز و بسته می‌شود. دارای دسته تلسکوپی است و هم در پهلو و هم در بالا دارای دسته جداگانه نیز هست. تعداد چرخهای تعبیه شده در این مجموعه چمدانها دو عدد است. 

جنس چرخهای این چمدان از پلاستیک فشرده و نرم است.  این چمدان دارای محفظه لباس زیر مجزا و محفظه لباس هم دارد. نکته قابل توجه این چمدان دارای بودن محفظه لباسهای اتو کشیده است، که در قسمت جلوی این چمدان تعبیه شده است. همچنین برای محافظت از لباسها کمربند ایمنی نیز وجود دارد.

حجم این چمدان 60 لیتر است و جنس آن از برزنت است. این چمدان دارای دو بند کولی است که آنرا به کوله تبدیل می‌کند. دارای یک دسته ترولی می‌باشد که قابل مخفی شدن است، برای حمل به صورت ترولی، همچنین یک دسته برای حمل به صورت دستی است. نحوه‌ی بسته شدن این چمدان به صورت زیپی است.  دو چرخ در قسمت زیرین کوله قرار دارد. 

ابعاد این ساک 120x30x60 سانتی‌متر است و وزن آن 1.9 کیلوگرم است. جنس بدنه این چمدان از برزنت است. این چمدان مجهز به یک دسته ضخیم با دوخت دوبل و نوار دوزی جهت کشیدن است. و دارای دو دسته‌ی چسب‌دار برای حمل آسان‌تر است. تعداد چرخ‌های این چمدان 6 عدد است. 4 چرخ ثابت خطی و دو چرخ گردان با قابلیت چرخش 360 درجه برای حمل آسان‌تر.

دسته‌ی تلسکوبی این چمدان حمل آن را آسان می‌کند. همچنین دارای چهار چرخ از جنس پلاستیک است. جنس بدنه‌ی این چمدان پلی‌کربنات است و نحوه‌ی بسته‌ی آن بوسیله‌ی بست است. 

یک چمدان جادار و بسیار زیبا با وزن خیلی کم می‌تواند همراه خوبی برای سفرهای خارجی شما که محدویت بار دارید، باشد. چرخ‌های این چمدان قابلیت چرخش 360 درجه را دارند. و به راحتی می‌توانید آنرا به هر جهتی دوست دارد بکشید. در قسمت بالای آن یک دسته‌ی تلسکوبی قرار دارد. 

این چمدان زیبا برای کودکان طراحی شده است. جنس بدنه‌ی آن از پلاستیک است و وزن آن 2.30 کیلوگرم می‌باشد. دارای یک دسته‌ی تلسکوپی برای حمل بصورت تراولی و یک دسته برای حمل بصورت دستی است. 

این چمدان با طرح مک کویین دارای طراحی زیبایی برای پسر بچه‌ها است. ابعاد این چمدان 23x33x54 سانتی‌متر و وزن آن 2.30 کیلوگرم است. این چمدان دارای چهارچرخ و دسته‌ی تراولی می‌باشد. همچنین یک دسته برای حمل بصورت دستی دارد. یک قفل سه رقمی برای امنیت بیشتر در این چمدان تعبیه شده است. 

ساک سفری فوروارد با ابعاد 20 در 33 در 37 سانتیمتر طراحی و تولید شده است. وزن این ساک 7/0 کیلوگرم است در واقع یک ساک مسافرتی سبک. جنس بدنه این ساک از برزنت است و از طریق زیپ باز و بسته می‌شود. این ساک دو عدد دسته دارد که قابلیت حمل را آسان می‌نماید همچنین دارای ک بند بلند رودوشی نیز هست. همچنین این ساک سفری قابلیت شستشو شدن را نیز دارد. باید گفته شود که این ساک ضد آب نیز هست. یک عدد جیب در قسمت بیرونی ساک تعبیه شده است که شما می‌توانید عینک، مدارک شناسایی و یا بلیطها را درون آن قرار دهید. 

نقطه قابل توجه این ساک زیپ مجزای کف ساک است که شما را قادر خواهد ساخت تا کفش و یا لباسهایی را به صورت مجزا در آن قسمت قرار دهید. این ساک، مناسب، جادار و زیبا است و می‌تواند همراه خوبی در سفرهایتان باشد

نظم دهنده ساک و چمدان پایا بسیار کارا و راه انداز است. اگر بخواهید در هنگام سفر و یا ورزش و یا حتی در کشوهایی کمدهای داخل منزل نظم و ترتیب را فراهم کنید می‌توانید از نظم دهنده‌های پایا استفاده کنید. کافیست وسایل خود مانند کفش و یا لباسهای زیر و یا وسایل بهداشتی خود را درون این کاورها قرار دهید و در محلی که در نظر دارید بگذارید.

جنس این محصول از پارچه است که قابلیت تنفس دارد و از ایجاد رطوبت نیز جلوگیری می‌کند. ابعاد این کاورها 30 در 40 سانتیمتر است. در قسمت جلوی این کاورها توری تعبیه شده است تا مصرف کننده بداند که چه چیزی را درون این کاورها قرار داده است و دید بهتری نسبت به اقلام داخل کاور داشته باشد. همچنین این کاورها از طریق یک زیپ باز و بسته می‌شوند.


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین مدل چمدان کودک دخترانه و پسرانه (ارزان ترین)

چمدان خوب چی بخرم؟

برای خرید یک چمدان خوب و باکفیت بهتر است قبل از خرید به سوالات زیر پاسخ دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید:

شما چطور سفر می‌کنید؟

شما چطور سفر می‌کنید؟

بیشتر از سفرهای هوایی استفاده می‌کنید، رانندگی می‌کنید یا از قطار استفاده می‌کنید؟ برای مسافرت با هواپیما، با قوانین چمدان شرکت‌های هواپیمایی که قصد پرواز با آنها را دارید آشنا شوید. اگر به سفرهای جاده‌ای می‌روید، به دنبال چمدان‌هایی باشید که به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند تا فضای صندوق عقب شما را به حداکثر برسانند.

آیا فضای کافی برای قرار دادن چمدان را دارید؟

هنگامی که چمدان به خانه رسید، کجا آن را قرار می‌دهید؟ چمدان‌هایی که از جنس پلاستیک هستند را نمی توانید در یک فضای کوچک قرار دهید. چمدان‌هایی که ساختاری نرم دارند جای کمتری اشغال می‌کنند. اگر جایی برای نگهداری چمدان ایستاده ندارید، ممکن است مجبور شوید از کوله پشتی یا ساک دستی استفاده کنید.

چمدان چرخ دار انتخاب کنیم یا بدون چرخ؟

چمدان‌های چرخدار امروز حداقل دو سوم فروش چمدان را تشکیل می‌دهند. اگر قصد حمل چمدان خود را دارید، اولین تصمیم شما خرید یک چمدان چرخ‌دار است. این چمدان‌ها شامل چمدان‌های دوچرخ و چهارچرخ می‌شوند. چمدان‌های دو چرخ سبک‌تر هستند اما اگر متعادل نباشند خطر واژگونی دارند. برای رفتن به فرودگاه، حمل آنها آسان‌تر است و همچنین می‌توان آنها را به راحتی محدود کرد تا بتوانند خیابان‌های ناهموار را طی کنند. از طرف دیگر، چمدان‌های چهار چرخ به صورت ایستاده قرار خواهند گرفت و این می‌تواند مزیت بزرگی در هنگام مسافرت شما باشد.

در هنگام خرید چمدان دقت کنید که چرخ‌ها باید به نرمی بچرخند و در جای خود قرار بگیرند. به آرامی با دستان خود چرخ‌ها را تکان دهید تا مطمئن شوید محکم به هم چسبیده‌اند.

آیا باید یک چمدان ضدآب بخرم؟

یکی از بزرگترین نکات در انتخاب چمدان این است که مطمئن شوید چمدان از مواد ضد آب برخوردار است یا داخل آن با یک درزگیر مقاوم در برابر رطوبت پوشیده شده است تا وسایل شما را خشک نگه دارد. در صورت خرید چمدان ضدآب شما نگرانی برای خیس شدن محتویات چمدان خود ندارید. 

آیا چمدان من به دستگیره‌های جانبی احتیاج دارد؟

دستگیره‌های بالایی و کناری حمل چمدان را بسیار آسان می‌کنند، به ویژه هنگامی که برای قرار دادن آن در هواپیما یا وسایل حمل و نقل دیگر باید آن را بلند کنید. چمدانی با دستگیره‌های مقاوم انتخاب کنید که در برابر وزن وسایل شما مقاومت کند. شما باید بتوانید چمدان خود را از چند پله بالا ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.