معرفی لوسیون و روغن برنزه کننده بدن (بهترین لوسیون برای آفتاب گرفتن)

بهترین لوسیون برای افتاب گرفتن

لوسیون‌های برنزه کننده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شما کمک می‌کند تا به بهترین نحو ممکن برنزه شوید. معمولاً هنگام انتخاب لوسیون برنزه کننده، تنوع بسیار زیادی وجود دارد. برای افرادی که قبلاً برنزه نکرده‌اند، ممکن است انتخاب لوسیون برنزه کننده دشوار باشد. با داشتن دانش اولیه از اصطلاحات خاصی که در رابطه با لوسیون های برنزه استفاده می‌شود، می‌توانید به راحتی بهترین کرم برای برنزه شدن در آفتاب  را برای خود انتخاب کنید. در این مقاله از سایت چی بگیر  با ما همراه باشید تا بهترین لوسیون و روغن برنزه کننده را به شما معرفی کنیم.

انواع روش‌های برنزه کردن پوست چیست؟

سه روش برای برنزه کردن پوست وجود دارد:

  • برنزه کردن معمولی (حمام آفتاب گرفتن و استفاده از روغن آفتاب گرفتن)
  • برنزه کردن بدون آفتاب (استفاده از محصولات برنزه کننده ­ی پوست)
  • برنزه کردن با دستگاه (سولاریوم)

 البته هرکدام از این روش­‌ها را که انتخاب کنید، بهتر است از لوسیون برنزه کننده برای کمک بیشتر و نتیجه­ ی بهتر استفاده کنید.

 به‌علاوه، لوسیون برنزه کننده برای محافظت از بدن شما در هنگام بیرون آمدن از خانه و قرار گرفتن در معرض آفتاب طراحی شده‌اند. با این حال، اگر نمی­‌خواهید ساعت‌­ها در زیر نور آفتاب دراز بکشید، می­‌توانید از لوسیون برنزه کننده‌­ای که برای مصارف دیگر مانند سولاریوم و برنزه شدن بدون آفتاب طراحی شده است استفاده کنید.

معرفی بهترین لوسیون برای آفتاب گرفتن (لوسیون سولاریوم و روغن آفتاب)

اسپری روغن آفتاب سی گل مدل SPF6 حجم 250 میلی لیتر

یکی دیگر از محصولات سی گل که از محبوبیت بالایی برخوردار است اسپری روغن آفتاب سی گل است. این روغن حاوی SPF است. همچنین حاوی عصاره هویج و نارگیل می‌باشد. یکی از مغذی ترین روغن های آفتاب است که از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند. 

روغن برنز کننده و ویتامینه سی گل حاوی رنگدانه‌های طلایی SPF4 حجم 250 میلی لیتر

یکی از بهترین روغن برنزه کننده بدن روغن برنزه کننده سی گل است. این روغن برنزه کننده حاوی spfاست که از پوست در برابر اشعه‌های آفتاب محافظت می‌کند. ویتامین E موجود در این روغن باعث جلوگیری از پیری پوست می‌شود. از جمله ویتامین‌های دیگر موجود در این روغن برنزه کننده می‌توان به D ،B، A اشاره کرد. روش استفاده از این روغن برنزه کننده بسیار ساده است. شما قبل از قرار گرفتن در برابر  آفتاب بدن خود را به روغن برنزه کننده سی گل آغشته کنید و آنرا ماساژ دهید. رنگ دانه‌های اکلیلی این روغن باعث درخشیدن پوست شما می‌شود.

روغن آفتاب دکترژیلا مدل SPF10 حجم 150 میلی لیتر

روغن آفتاب دکتر ژیلا یکی دیگر از بهترین روغن‌های برنزه کننده بدن است. این روغن برنزه کننده حاوی ویتامین A است. همچنین بسیار خوشبو و ماندگاری قابل قبولی دارد. این روغن می‌تواند به خوبی از بدن شما در برابر اشعه آفتاب محافظت کنند و رنگ بسیار زیبایی به پوست شما می‌دهد. 

روغن برنزه کننده نیوآ مدل Sun با SPF6 حجم 200 میلی لیتر

روغن آفتاب واتسونز مدل Kakao حجم 150 میلی لیتر

روغن آفتاب واتسونز مناسب برای انواع پوست است. این روغن آفتاب از ماندگاری بالایی برخوردار است. همچنین حاوی ویتامین نیز می‌باشد. 

شیر پس از آفتاب میس ادن مدل Argan Oil حجم 200 میلی لیتر

اگر می‌خواهید بعد از قرار گرفتن در برابر آفتاب دچارسوختگی پوست نشوید می‌توانید از این شیر بعد از آفتاب برند میس ادن که بسیار باکیفیت است استفاده کنید. این شیر پس از آفتاب به از بین رفتن التهاباتی که از آفتاب سوختگی ایجاد می‌شود کمک می‌کند. 

روغن برنزه کننده نوکس مدل Huile Solaire حجم 150 میلی لیتر

مشخصات
حجم 150 میلی لیتر
SPF30
مناسب برای انواع پوست

اسپری آفتاب گارنیه مدل Ideal Bronzluk حجم 200 میلی لیتر

مشخصات
حجم200 میلی لیتر
سازگاریانواع پوست
SPF30


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین مارک ضد آفتاب (پرطرفدارترین)

انواع روش‌های برنزه کردن بدن:

برنزه کردن معمولی (حمام آفتاب): هنگامی که شما به دنبال راه­‌هایی برای برنزه کردن به کمک نور خورشید هستید، اولین چیزی که به ذهنتان می­‌رسد خورشید است. چرا که نه؟ بدیهی است ارزان­‌ترین روش برای برنزه کردن همین است. در این صورت شما به نور خورشید و روغن مخصوص آفتاب گرفتن نیاز دارید. 

بعلاوه، اشعه ­ی ماوراء بنفش خورشید به میلیون­‌ها فرد کمک می­‌کند تا آن رنگ تیره‌­تر پوست مورد نظر خود را بدست آورند. البته این بدان معناست که شما باید ساعت­‌ها در زیر نور آفتاب قرار بگیرید و اشعه ­ها را تحمل کنید. بنابراین، ممکن است روشی نباشد که واقعاً بخواهید با آن پیش بروید... اگر این بزرگترین نگرانی شماست.

برای اینکه این روش به خوبی پیش برود، باید لوسیون برنزه کننده­‌ و یا روغن مخصوص آفتاب گرفتن را که برای استفاده در فضای باز طراحی شده است خریداری کرده و استفاده کنید. حواستان باشد هنگامی که در آفتاب دراز کشیده ­اید حتما دو طرف بدن خود را لوسیون برنزه زده باشید و در معرض نور قرار دهید.

 اگر می‌­خواهید تمام سطح بدنتان برنزه شود برهنه شوید و این کار را انجام دهید. اگر اینطور نیست، مشکلی وجود ندارد اما روی بدنتان خطوط بیکینی و برنزه نشده خواهید داشت.

برنزه کردن با دستگاه (سولاریوم): برنزه کردن با دستگاه، شامل استفاده از تخت برنزه در سالن است. تخت­‌های برنزه به لامپ­های UV که ملانین پوست شما را تشکیل می­‌دهند مجهز شده اند و دقیقاً مثل برنزه کردن معمولی (حمام آفتاب)، خطرات یکسانی برای پوست شما ایجاد می­‌کنند.

 بنابراین، باید به میزان زمانی که در تخت­های سولاریوم می­‌گذرانید توجه داشته باشید. بهترین روغن برای سولاریوم می­تواند از سوختگی پوست شما جلوگیری کند و به برنزه شدن تمامی بدنتان همان­طور که دنبالش بودید کمک کند. پس سعی کنید بهترین لوسیون برای سولاریوم را استفاده کنید. 

 برنزه شدن بدون آفتاب: برای برنزه کردن بدون آفتاب، می­‌توانید پوست را به صورت ساختگی و مصنوعی با استفاده از لوسیون، ژل یا اسپری برنزه کنید. شکایت و مشکل اصلی در این روش، رنگ پوست است. اغلب اوقات، پوست نارنجی به نظر می­‌رسد و برنزه نیست. به همین دلیل است که روش حمام آفتاب و سولاریوم بسیار محبوب‌تر هستند.

با این حال، اگر قبل از لوسیون برنزه زدن، پوست را لایه برداری و مرطوب کنید، مطمئناً می‌­توانید جلوه‌ای طبیعی­‌تر به دست آورید.

برای خرید بهترین کرم برای برنزه شدن در آفتاب به چه نکاتی دقت کنیم؟

 دو سؤال وجود دارد که باید قبل از خرید بهترین لوسیون برنزه کننده بدن به آن­ها پاسخ دهید.

  1. بیشتر دوست دارید کدام روش و نوع برنزه شدن را انجام دهید؟
  2.  چه نوع پوستی دارید؟

چه نوع پوستی دارید؟ اگر می­‌خواهید بهترین بهترین روغن برای برنزه شدن با آفتاب یا بهترین لوسیون برای سولاریوم، ممکن را انتخاب کنید، باید بدانید چه نوع پوستی دارید. ندانستن این موضوع می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. با توجه به این نکته، مهم است که بفهمید چه نوع پوستی دارید. 

پوست شما یکی از سه نوع زیر است:

  • تیره
  •  روشن
  •  زیتونی یا متوسط

لوسیون برنزه کننده برای پوست تیره

اکثر مردمی که پوست تیره دارند، معمولاً لازم نیست نگران شرایط پوستی یا سوختگی باشند. اما این بدان معنی نیست که آن­ها از نور خورشید و یا سوختگی پوست محافظت ­می‌شوند. لوسیون برنزه کننده پوست شما را مرطوب و یکدست نگه می­دارد و احتمال خشکی و پوسته پوسته شدن را کاهش می­‌دهد. قبل از استفاده از لوسیون برنزه کننده، حتماً پوست خود را لایه برداری کنید.

لوسیون برنزه کننده برای پوست روشن

افرادی که پوست روشن دارند، به احتمال زیاد در معرض آفتاب سوختگی و آسیب پوستی قرار دارند، به خصوص اگر سعی کنند با روش معمولی (حمام آفتاب) یا با دستگاه برنزه کننده (سولاریوم) برنزه شوند. پس از این روش­‌ها صرف نظر کنید.

 اگر چنین نوع پوستی دارید، استفاده از برنزه کننده­‌های ضد آفتاب همراه با SPF به نفع شما (و سلامت پوست شما) است و بهترین گزینه برای برنزه کردن پوستتان به حساب می‌آید. مطمئن شوید که لوسیون برنزه کننده‌ی شما حتما همان تناژ برنزی که می­‌خواهید را داشته باشد و نارنجی به­ نظر نرسد.

بهترین لوسیون برای افتاب گرفتن برای پوست زیتونی

افرادی که این نوع از پوست را دارند خوش شانس هستند، زیرا پوستشان به جای سوختن تمایل به برنزه شدن دارد! اما هنوز هم باید احتیاط کنید. از این گذشته، هنوز هم ممکن است پوستتان دچار سوختگی شود. فقط کمتر اتفاق می افتد. از لوسیون برنزه کننده طراحی شده برای تن پوست خود استفاده کنید و مراقب باشید که چه مدت در آفتاب یا در تخت برنزه کننده می­مانید. 

اگر می‌خواهید از لوسیون‌هایی استفاده کنید که مقداری گرما هم ایجاد می­‌کنند، از آن با احتیاط و تا میزان تحمل پوستتان استفاده کنید.

آیا می توان از کرم ضد آفتاب و روغن برنزه کننده با هم استفاده کرد؟

بله، می توانید از ضد آفتاب و روغن برنزه کننده با هم استفاده کنید. با این حال، باید بین استفاده از ضد آفتاب و روغن برنزه فاصله زمانی داشته باشید.

آیا زنان باردار می‌توانند از روغن مخصوص آفتاب گرفتن استفاده کنند؟

استفاده از روغن آفتاب گرفتن و روغن های برنزه کننده در دوران بارداری به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است. خوب است در این مورد از پزشک خود مشاوره بگیرید. این در مورد مادران شیرده نیز صدق می کند.

بعد از استفاده از لوسیون برنزه کننده چقدر می توانم زیر نور خورشید بمانم؟

بستگی به لوسیون برنزه کننده دارد که استفاده می کنید. برخی از آنها به شما امکان می‌دهد مدت زمان قابل توجهی زیر نور خورشید بمانید، در حالی که برخی دیگر زمان کمتری را برای گذراندن زیر نور خورشید ارائه می‌دهند. بنابراین، اگر قصد دارید مدت طولانی‌تری زیر نور خورشید بمانید، مطمئن شوید لوسیون برنزه کننده ای که انتخاب می‌کنید دارای SPF بالایی باشد.

در پایان: 

بسیار خب، با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله از سایت چی بگیر اکنون دیگر به خوبی می‌دانید که چگونه بهترین لوسیون برنزه کننده و بهترین روغن برای برنزه شدن با افتاب را انتخاب کنید!! شما باید بدانید که برای برنزه کردن از چه روشی می‌خواهید استفاده ­کنید و نوع پوست شما چیست. با دانستن این دو جواب می­توانید بهترین لوسیون برنزه کننده و روغن برنز ممکن را برای خودتان خریداری کنید. در این مقاله از چی بگیر ما سعی کردیم شما را با بهترین لوسیون‌ برنزه کننده‌ی بازار آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.