ردیاب خودرو (GPS): راهنمای کامل و خرید بهترین ردیاب خودرو

راهنمای خرید بهترین ردیاب خودرو 

ردیاب‌ GPS قابل‌ حمل، فرستنده‌های کوچکی هستند که به شما امکان ردیابی اشخاص یا وسایلی را می‌دهد که برایتان خیلی مهم‌اند؛ برای مثال فرزندانتان، پدر و مادرهای پیر، ماشین، موتور و حتی بسته‌های پستی که قرار است به خارج بفرستید. 

اگر ردیاب را در بسته یا خودرو خود قرار دهید، با استفاده از یک لپ‌تاپ، موبایل یا کامپیوتر شخصی می‌توانید آن را ردیابی کنید. استفاده از این دستگاه‌ها بسیار آسان است و نیازی به اطلاعات یا مهارت خاص ندارد. معمولاً قیمت ردیاب‌ خودرو بسته به برند، کیفیت، طراحی، قدرت باتری و یکسری ویژگی دیگر، است.

پیش از این‌یک ردیاب GPS خودرو بخرید، لازم است یکسری نکات را در مورد آن بدانید. تیم تحقیقاتی ما صدها ساعت برای بررسی و تست انواع ردیاب‌های GPS صرف کرد تا بتواند بهترین ردیاب را به شما معرفی کند؛ درحالی‌که مطمئن‌ترین را ه حل را پیش‌گرفته‌اید.

معرفی بهترین برند ردیاب خودرو

ردیاب خودرو پیوداپ مدل پیود P300 پلاس

مشخصات
ابعاد۱۰x۹.۵x۲.۵ سانتی‌متر
ویژگی هادارای سرور اختصاصی
قابلیت کنترل با پیام
گزارش مسافت طی شده هشداردهنده وضعیت باتری
صفحه نمایشندارد
سرعت قابل اندازه گیری500 کیلومتر
پشتیبانی از فرمت صوتی و تصویریندارد

ردیاب ماهواره ای میترک مدل MT90

مشخصات
دوربین ندارد
باتری۳.۷ ولت لیتیومی
گستره سایز نمایشگر
کمتر از 3 اینچ
ابعاد20*47*77
اقلام همراهکابل آداپتور بند باطری CD آچار

ردیاب خودرو مدل 2015 مناسب هیوندا سوناتا وای اف

مشخصات
ابعاد۳x۲x۱ سانتی‌متر
ویژگی هاامکان استفاده به‌شکل شخصی
درگاه هاورودی و خروجی دیجیتال
صفحه نمایشندارد

برای خرید پرفروش ترین ردیاب خودرو به نکات زیر دقت کنید:

  • ردیابی مکان در لحظه
  • طراحی
  • قابلیت کنترل
  • پشتیبانی تکنولوژی
  • قیمت ردیاب ماشین

حالا بیایید این نکاتی گفتیم را باهم بررسی کنیم.

راهنمای خرید بهترین ردیاب خودرو

ردیابی مکان در لحظه

ردیابی مکان در لحظه دلیل اصلی خرید یک دستگاه ردیاب GPS است. برخی ردیاب‌ ها قابلیت تعیین پینگ دستی دارد که به شما امکان می‌دهد مکان دقیق یک وسیله (مثلاً خودرو) را در هرزمانی بدانید ولی دیگر دستگاه‌ها فقط در فواصل زمانی از پیش تعریف‌شده به‌روزرسانی مکان آن وسیله را دارند.

 علاوه بر این، ماهواره‌های مختلفی در مدار زمین هستند که از سوی کشورهای گوناگون حمایت می‌شوند، ماهواره‌هایی مانند GPS (امریکا)، GLONASS(روسیه)، BEIDOU(چین)، Galileo(امریکا). همه این سیستم‌های موقعیت‌یاب به 20 تا 30 ماهواره در مدار و هر ردیاب به چندین سیستم موقعیت‌یاب متصل می‌شوند و اطلاعات دقیق هر موقعیت را از هرجایی از جهان ردوبدل می‌کنند. اگر به‌جای اینکه یک ردیاب به 30 ماهواره (GPS) متصل شود، به 90 تا ماهواره (GNNS) وصل باشد نتایج هم ازلحاظ زمانی سریع‌تر است و هم دقت بیشتری دارد.

  • فواصل به‌روزرسانی موقعیت: فواصل کوتاه به‌روزرسانی، عمر باتری را کم می‌کند. فواصل به‌روزرسانی کوتاه‌مسیر را با دقت بیشتری نشان می‌دهد، درحالی‌که فواصل به‌روزرسانی بلندمدت قابلیت بررسی یک یا دو بار مسیر در روز را دارد.
  • سیستم‌های متصل به چند ماهواره: ردیابی که به سیستم‌هایی با چندین ماهواره وصل می‌شوند، موقعیت‌یابی دقیق‌تر و سریع‌تری دارند.
  • استفاده بین‌المللی: GPS ردیاب‌ها برای بارگذاری داده‌های مکانی روی سکوهای ردیابی از سیم‌کارت (اتصال سلولی) استفاده می‌کنند. یک ردیاب با سیم‌کارت باقابلیت رومینگ جهانی می‌تواند در هر نقطه از کره زمین ردیابی شود.

طراحی ردیاب ماشین

خیلی مهم است که ردیابی را انتخاب کنید که استفاده از آن راحت و قابل‌فهم است، درعین‌حال بادوام بوده و در شرایط سخت مقاوم باشد. یک ردیاب GPS ایدئال برای موقعیت‌های اضطراری دکمه دریافت کمک دارد، باتری آن حداقل 5 روز دوام داشته و دارای بدنه ضد آب و مقاوم است.

ردیاب خودرو مجهز به دکمه اضطرار:

دکمه دریافت کمک کاربر را قادر می‌سازد که در زمان اضطرار مخاطبی را که از پیش تعیین کرده است، از شرایط خود مطلع سازد.

عمر باتری ردیاب ماشین:

اگر برای ردیاب GPS فواصل به‌روزرسانی 30 ثانیه‌ای تعریف‌شده باشد در ایدئال‌ترین حالت باید حداقل 5 روز شارژ باتری داشته باشد.

استفاده آسان از ردیاب:

 استفاده از یک ردیاب ماشین با دکمه‌های زیاد کمی گیج‌کننده است. به‌جز این، آنچه از یک ردیاب همیشه انتظار می‌رود آن است که موقعیت خود را هرلحظه بدون اختلال بفرستد. یک ردیاب خوب 2 یا 3 دکمه دارد و نیازی به تنظیمات اولیه نخواهد داشت.

کیفیت سخت‌افزاری:

ازآنجایی‌که مانند هر وسیله تکنولوژیک دیگر زیاد استفاده می‌شود، یک ردیاب GPS باید دکمه‌های باکیفیت، پورت شارژ با دسترسی آسان داشته و از مواد بادوام ساخته‌شده باشد.

ضد آب بودن ردیاب خودرو:

ردیاب GPS باید ضد آب بوده و در مقابل اسپری شدن آب به چیپ هایش آسیبی نرسد. یک پوشش پلاستیکی پورت برای آن ضروری است.

قابلیت کنترل در ردیاب خودرو

کنترل یک ردیاب GPS با استفاده از کامپیوتر شخصی، تبلت یا موبایل انجام می‌شود. بعضی از ردیاب‌ ها اپلیکیشن موبایل ندارند. این اپلیکیشن‌ها کار ردیابی وسیله‌ی موردنظرتان را حتی وقتی به لپ‌تاپ دسترسی ندارید راحت می‌کند. یک ردیاب GPS خوب باید امکان بارگذاری موقعیت مکانی روی پلتفرم‌های مبتنی بر وب را داشته باشد که بتوان به‌راحتی با استفاده از اینترنت روی هر دستگاهی به آن دسترسی داشت.

ردیابی وب:

 می‌توانید با استفاده از پورتال وب شرکت تولیدکننده، ردیاب را پیدا کنید. این کار رایج‌ترین راه‌حل برای ردیابی GPS است. یک پورتال وب ایدئال باید کاربرپسند و با دسترسی آسان باشد و همچنین باید ویژگی‌های مفیدی مانند محدوده امن، تاریخچه مسیر پیموده شده، آلارم هشدار و گزارش‌های استفاده را داشته باشد.

اپلیکیشن موبایل:

 استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید و IOS کار ردیابی را راحت‌تر می‌کند. در صورت نصب اپلیکیشن ردیابی، اعلان‌های سرعت، محدوده امن در داخل / خارج می‌توانند فوراً در تلفن هوشمند نمایش داده شوند.

تاریخچه مسیر:

پلتفرم‌های ردیابی داده‌های مکانی را ضبط و ذخیره می‌کنند تا مسیرهایی که قبلاً طی شده را روی نقشه نشان دهند. داده‌های مسیر حداقل باید 1 ماه در پلتفرم ردیابی (ابر) ذخیره شوند.

پشتیبانی فنی ردیاب خودرو

برخی از تولیدکنندگان، پشتیبانی مستقیم تلفنی و برخی دیگر چت یا ایمیل دارند. دستگاه‌های ردیابی، دستگاه‌های پیشرفته‌ای هستند و حداقل دانش فنی پایه‌ای را لازم دارند. اطمینان حاصل کنید که تا زمانی که یاد می‌گیرید چطور از دستگاه استفاده کنید، شرکت تولیدکننده پشتیبانی دارد.

ضمانت ردیاب ماشین: 

ارائه ضمانت‌نامه حدود 1-2 ساله از سوی شرکت سازنده ضروری است. اطمینان حاصل کنید که شرکت سازنده در مورد تعویض دستگاه‌های معیوب ضمانت ارائه می‌کند و حتی برای تعمیر دستگاه مشکلی نخواهید یافت.

قیمت‌ ردیاب خودرو

بسته به مارک، خدماتی که ارائه می‌دهد، پوشش بین‌المللی، تراشه GPS، طراحی و عمر باتری قیمت ردیاب خودرو متفاوت خواهد بود. ردیاب‌ های GPS به یک سرویس سلولی و نرم‌افزاری نیاز دارند، بنابراین هزینه خدمات ماهانه آن‌ها را نیز باید پرداخت کنید.

سخن آخر

فناوری پیشرفته‌ای که به ما امکان ردیابی یک شی‌ء بر روی سطح زمین با استفاده از ماهواره‌ها را می‌دهد، سال‌ها است که به عموم مردم عرضه‌شده است. با استفاده از یک ردیاب برای ردیابی عزیزان خود، آرامش خاطرخواهید داشت که می‌دانید در هرزمانی کجا هستند. برای اطمینان از ایمن بودن کودک، می‌توانید در هر زمان برای یافتن فرزندتان نقشه را نگاه کنید و قادر خواهید بود با استفاده از وسیله ساده‌ای مانند موبایل خود این کار را انجام دهید. حداقل ده ها مدل ردیاب در بازار وجود دارد، بنابراین قبل از خرید حتماً از راهنمای ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.