معرفی بهترین پیجر اتاق کودک (بهترین دوربین اتاق کودک)

راهنمای خرید پیجر اتاق کودک

با کمک پیجر اتاق کودک شما می‌توانید صدای کودک خود را بشنوید و تصویر او را ببینید.  حتی به کمک پیجر با او صحبت کنید یا صداهای آرامش‌بخش پخش کنید.

مانیتور اتاق کودک به شما این امکان را می‌دهند که کارهای خود را با خیال راحت انجام دهید. زیرا می‌دانید وقتی کودک شما به هر دلیلی گریه یا بی‌قراری کند، اولین کسی خواهید بود که می‌شنوید. اگر خانه بزرگی داشته باشید، خصوصاً دو طبقه، یا اتاق کودک شما به طریقی از آشپزخانه یا محلی از خانه که شما در آن قرار دارید دور باشد بهترین گزینه برای داشتن خیال راحت خرید یک دوربین اتاق کودک است. 

مانیتورها انواع مختلفی دارند، برخی فقط صدای نوزاد را برایتان پخش می‌کنند اما برخی دیگر تصویر را نیز نشان می‌دهند یا حتی دارای حسگر حرکتی نیز هستند. با این نوشتار از چی بگیر همراه باشید تا بهترین پیجر اتاق کودک را به معرفی کنیم.

برای خرید بهترین مانیتور اتاق کودک به چه نکاتی دقت کنیم؟

محدوده صدا، تداخل و حساسیت

مانیتور کودک باید صدا را با کیفیت خوب حفظ کند، حتی وقتی در انتهای خانه هستید. مانیتور همچنین باید بتواند صداهای آرام را نیز تشخیص داده و تولید کند.

مانیتورهای کودک که از فرکانسهای رادیویی متداول استفاده می کنند، ممکن است سیگنال‌ها و مداخلات سایر دستگاه‌های اطراف (از جمله تلفن‌های همسایگان) مانند تلفن‌های بی سیم، مایکروویو یا سایر مانیتورهای کودک را انتخاب کنند و اشتباه تشخیص دهند.برخی از مانیتورها به شما امکان می‌دهند از چندین فرکانس برای انتخاب حداقل استفاده کنید.

مانیتورهایی که از ( DECT ارتباط بی سیم دیجیتال پیشرفته) استفاده می‌کنند خصوصی‌تر هستند و تداخل کمتری را ارائه می‌دهند، زیرا فرکانس آن با سایر دستگاه‌های خانه مشترک نیست. آنها همچنین ممکن است در مسافت‌های گسترده تری کار کنند. اگر تنظیمات حریم خصوصی خود را به درستی پیکربندی کنید، مانیتورهای Wi-Fi نیز می توانند خصوصی تر باشند.

دوربین مادون قرمز

به خاطر داشته باشید که، دوربین‌ مانیتور کودک به طور کلی یک تصویر واضح و با رنگ خوب در هنگام نور روز منتقل می‌کنند. اما در نور کم و تاریک، تصویر به صورت سیاه و سفید نمایان می‌شود و می‌تواند وضوح ضعیفی داشته باشد. دوربین هایی با ویژگی مادون قرمز این امکان را به شما می دهند که درتاریکی شب هم یک تصویر واضح و باکیفیت داشته باشید. 

پشتیبانی از چند دوربین

برخی از مدل‌ها به شما امکان می‌دهند دوربین‌ های اضافی را به دوربین اصلی متصل کنید. مثلا مشاهده کودک از طریق چرخش دوربین و ارائه زاویه دید مختلف. یا اگر می‌توانید دوربین را در چند اتاق تنظیم کنید، در صورت نیاز آنها را روشن یا خاموش کنید. گزینه خوب دیگری برای پیگیری هرچه بهتر وقایع است.

حالت لالایی

بعضی از پیجر اتاق کودک به شما امکان می‌دهند آهنگی را در اتاق پخش کنید تا کودک را به آرامی برای خواب آماده کنید.

ارتباط دو طرفه

برای زمانی که نمی توانید بلافاصله به گریه‌ی کودک خود پاسخ دهید. به شما این امکان را می‌دهد تا از اتاق یا مکانی دیگر کودک را آرام کنید. همچنین می‌توانید با شخص دیگری که در اتاق است با کودک کوچک خود ارتباط برقرار کنید. ارتباط از راه دور با مانیتور اتاق کودک که می‌توانند به شبکه ها وصل شوند، با برنامه‌های قابل نصب در تلفن همراه امکان پذیر است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید  با پرستار بچه صحبت کنید، این گزینه بسیار مفید است.

چراغ های نشانگر صدا

اگر نشانگرهای صوتی روشن شوند، در هنگام گریه و صدای هشدار به شما با چراغ هشدار می‌دهند. آنها به شما اجازه می‌دهند به جای شنیدن آن، سر و صدای کودک خود را ببینید. این امر به ویژه در صورتی که با تلفن صحبت می‌کنید، یا سر کار مراجعه کننده داشته یا در یک اتاق پر سر و صدا هستید، و یا اگر شما یا سایر مراقبان مشکل شنوایی دارید، بسیار مفید است. 

مانیتور دمای اتاق کودک

برخی از مدل‌ها به شما امکان می‌دهند یک مقدار مشخص از دمای بالا و پایین را تعیین کنید. وقتی دمای اتاق از آن حد مشخص خارج شود، مانیتور زنگ خطر را به صدا در می‌آورد

بهترین نمونه‌ پیجر و دوربین اتاق کودک موجود در بازار

دوربین کنترل کودک آلکاتل مدل IPC-21FX

پیچر اتاق کودک آلکاتل ساخت کشور فرانسه است. این پیچر قابلیت اتصال به گوشی بوسیله‌ی وای فای را دارد. دوربین این مانیتور اتاق کودک قابل چرخش است و شما می‌توانید زاویه انتخابی خود را به بهترین نحوه انتخاب کنید. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه مجهز بودن آن به کارت حافظه 8 گیگا بایتی است که به راحتی می‌تواند تصاویر مورد نظر شما را تا 50 ساعت ضبط کند. همچنین مجهز به سیستم دید در شب می‌باشد. بوسیله اسن دستگاه می‌توانید برای کودک آهنگ لالایی نیز پخش کنید. 

پیجر صوتی کودک موتورولا مدل Mo024

پیجر صوتی کودک موتورولا یکی از باکیفیت ترین پیجرهای اتاق کودک است. این پیجر صوتی بسیار پرفروش است و از حساسیت بالایی برخوردار است. مجهز بودن به دما سنج، امکان مکالمه دو طرفه، برد 300 متری، پخش لالایی... این دستگاه را به بهترین پیجر اتاق کودک تبدیل کرده است. 

پیجر تصویری اتاق کودک ماترون مدل baby monitor

دوربین و پیچر تصوریر ماترون بسیار باکیفیت است. این دوربین قابلیت پخش صدا دو طرفه را دارد. همچنین مجهز به سنسور دید در شب، دماسنج، پخش آهنگ و قابلیت پخش نور بعنوان چراغ خواب را نیز داراست. 

پیجر صوتی کودک چیکو مدل TOP DIGITAL AUDIO BABY MONITOR

پیحر صوتی اتاق کودک چیکو مجهز به سنسور حرارتی است و حالت دید در شب را نیز داراست. این پیجر اتاق کودک دارای دوربین دو طرفه می‌باشد. محدوده قابل پشتیبانی داخلی آن 50 متر است. پخش موزیک و دارا بودن دماسنج از دیگر ویژگی‌های این دوربین اتاق کودک است. 

پیجر تصویری کودک مام مدل TVB-360EYES

گزینه ی بعدی پیجر تصویری کودک مام است که مجهز به دوربین دوربین FULL HD است و نیاز به وای فای ندارد. این دوربین قابلیت فوکوس روی سوژه‌ی انتخابی را داراست و می‌تواند ویدئو را ضبط کند. به این ترتیب کودک شما به هیچ وجه از زاویه دید شما خارج نمی شود. برد این دستگاه بیش از 320 متر در فضای باز است و مجهز به دما سنج و امکان مکالمه دو طرفه را دارد. 

دوربین کنترل کودک مدل 123

مشخصات
ابعاد15*14*11 سانتی متر
دید در شبدارد
چرخش 360 درجهدارد

مزایا

  • قابلیت اتصال به دیوار و سقف 
  • ضبط فیلم تا یک هفته
  • تصویر رنگی
  • چرخش در تمام جهت ها
  • قابلیت مکالمه 2 طرفه

معایب

  • عدم پشتیبانی از مموری

انواع مانیتور اتاق کودک

پیجر صوتی اتاق کودک ارزان

مانیتورهای کودک در سه دسته اصلی قرار می‌گیرند:

مانیتور صوتی اتاق بچه (پیجر): 

در اصل یک دسترسی و امکان گفتگو بین شما و اتاق کودک شما است. گرچه این مدل دهه‌ها متداول بوده است، اما این سیستم‌ها به تدریج با سیستم‌های مبتنی بر فیلم جایگزین شده‌اند.

مانیتورهای تصویری (سیگنال اختصاصی): 

سیستمی که فیلم ویدیویی را از یک دوربین به دستگاه مشاهده مانند رایانه لوحی ارسال می‌کند. با استفاده از یک سیگنال پخش منحصر به فرد که تنها می‌تواند بین دستگاه‌های مشخص شده توسط سازنده ارتباط برقرار کند.

فیلم شبکه ای (Wi-Fi / 3G / 4G / 4G ) :  

در این مدل ویدئو از Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه منزل شما برای ارسال سیگنال استفاده می‌کند. اغلب از تبلت یا یک برنامه که مخصوص تلفن ‌های هوشمند است برای پخش ویدیو استفاده می‌کند. برخی مدل‌ها فقط با استفاده از یک برنامه یا اپلیکیشن سرویس را ارائه می‌دهند.

اگرچه بیشتر مانیتور کودک مبتنی بر فیلم از صدا نیز پشتیبانی می‌کنند، اما برخی از آن‌ها فقط تصویر را پخش می‌کنند. این در قسمت بررسی مشخصات هر مانیتور کودک مشخص شده است.

مانیتور کودک با قابلیت Wi-Fi

 تا زمانی که مانیتور کودک در محدوده Wi-Fi با یک سیگنال خوب قرار داشته باشد و دستگاه شخص مراقب در محدوده Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه (به عنوان مثال 4G ) باشد، میتوانید در هر نقطه و با اینترنت کودک خود را مشاهده کنید.

همچنین ممکن است مانیتور سازگاری با گوشی هوشمند داشته باشد، بنابراین می‌توانید یک برنامه را بارگیری کرده و فرزند خود را از راه دور ببینید، همچنین خانواده و دوستان در هرکجای دنیا نیز می‌توانند از این طریق از برنامه استفاده کنند. اگر قصد دارید مانیتور خود را از طریق اینترنت مشاهده کنید، مطمئن شوید که اتصال ایمن است و سیستم عامل به روز است.

تا زمانی که سیگنال Wi-Fi قوی باشد همه چیز تحت کنترل است. پس از از بین رفتن Wi-Fi، سیگنال شبکه تلفن همراه برای واحد مراقب شروع می‌شود. با این حال، در مناطقی از خانه که سیگنال‌های Wi-Fi و شبکه تلفن همراه ممکن است ضعیف باشند، محتاط باشید تا بدون اینکه متوجه شوید سیگنال از بین نرود و همیشه بتوانید به کودک خود دسترسی داشته باشید.

در نظر داشته باشید که دسترسی به فیدهای ویدیویی از طریق شبکه تلفن همراه، به استفاده از داده‌های ماهانه شما می‌افزاید. اگر اینترنت تلفن همراه محدود یا کمی دارید، می‌توانید اتضال خود را محدود کنید و هرچه سریع تر به Wi-Fi وصل شوید.

اگر با افراد دیگری زندگی می‌کنید که دائماً به شبکه Wi-Fi شما متصل هستند، ممکن است بخواهید مدلی را در نظر بگیرید که به Wi-Fi احتیاج ندارد. با اتصال هر چه بیشتر دستگاه‌ها، شبکه مسدود می‌شود و می‌تواند کند شود، که این امر ممکن است بر قدرت سیگنال بین مانیتور کودک و دستگاه مشاهده شما تأثیر بگذارد. می‌توانید به یک سیگنال اختصاصی وصل شوید، و نگرانی خود را از بین ببرید.

سایر ویژگی های برخی از مانیتوراتاق کودک

  •  نشانگر باتری کم تا به شما هشدار دهد دستگاه رو به خاموشی است.
  • چراغ شب
  •  کنترل صدا
  • محل کارت SD برای ضبط صدا و فیلم

با بارگیری یک برنامه مناسب برای هر دستگاه، می‌توانید دو گوشی هوشمند (یا رایانه لوحی) را به یک سیستم نظارت کودک تبدیل کنید.

 در این برنامه‌ها:

  • تعداد زیادی برنامه برای انتخاب وجود دارد و به دلیل اینکه هزینه اش کمتر است، در صورت داشتن تلفن هوشمند اضافی در خانه، ارزش امتحان کردن را دارند.
  • واحد "کودک" از میکروفون و دوربین داخلی دستگاه برای بررسی صدا و حرکات کودک استفاده می‌کند.
  • واحد "والدین" به شما امکان می‌دهد از هر کجا که باشید، چشم و گوشتان به فرزندتان باشد.

نکته منفی این است که کیفیت تصویر در شرایط روشنایی کم و شب، می‌تواند بسیار ضعیف باشد مگر اینکه چراغ تلفن را روشن کنید، اما این کار می‌تواند خواب کودک را مختل کند. و مانند همه دستگاه‌های دارای اینترنت، در صورت ضعیف یا قطع شدن اتصال شما، کارایی نخواهد داشت.

مراحل نصب مانیتور اتاق کودک چگونه است؟

بهترین دوربین اتاق کودک

مانیتور اتاق کودک باید کجا قرار بگیرد؟

اگر دوربین‌های فاقد زاویه دید گسترده را انتخاب کنید بدان معنی است که شما ممکن است کودک خود را به طور کامل نتوانید ببینید. بعضی از دوربین‌ها را می‌توان از راه دور با عملکردهای pan و zoom کنترل کرد تا بتوانید بهتر آنچه را که اتفاق می‌افتد پیگیری کنید.

طیف وسیعی از نصب دوربین در دسترس است که به شما امکان می‌دهد دوربین را در مکان های مختلفی قرار دهید. این شامل:

سطح مسطح: دوربین را روی قفسه کتاب، میز، پنجره و غیره قرار دهید. این رایج ترین نوع نصب مانیتور است.

گیره: به شما امکان م‌ دهد دوربین را به عنوان مثال در قسمتی از قفسه کتاب، بالای پرده یا زیر لامپ بچسبانید.

نصب دیواره: شامل محل اتصال با کمک دریل  و نصب دوربین به دیوار است.

متنوع ترین مدل‎ها ترکیبی از این حالت‌ها را ارائه می‌دهند و به شما این امکان را می‌دهند که دوربین را در هر کجا که می‌خواهید، به راحتی قرار دهید.

از چه دستگاه‌های دیگری به عنوان مانیتور اتاق کودک می‌توان استفاده کرد؟

تلفن‌ بی سیم

این امر به شما امکان می دهد تا گوشی را در اتاق کودک قرار دهید و آن را برای نظارت بر صداها تنظیم کنید، که به واحد پایه منتقل می‌شود.

دوربین‌ امنیتی بی سیم (دوربین های IP)

دوربین‌های امنیتی بی سیم (با نام مستعار دوربین های IP) نیز جایگزین مناسبی هستند. آنها شامل بسیاری از ویژگی های مشابه مانند فیلم‌های زنده، ارتباطات دو طرفه و دید در شب می‌شوند. این دوربین ها می‌توانند از طریق اینترنت شبکه خانگی یا از راه دور به برنامه‌ها متصل شوند. بسیاری از تولید کنندگان مانیتور کودک نیز دوربین‌های امنیتی بی سیم ساخته‌اند. در حقیقت، برخی حتی دوربین‌های امنیتی خود را به عنوان مانیتور مناسب کودک بازاریابی می‌کنند.

در هنگام نصب مانیتور اتاق کودک باید به چه موارد امنیتی دقت کنیم؟

  • مانیتورهای کودک صوتی که بر روی فرکانس‌های انتقال عمومی کار می‌کنند، این مشکل را دارند که هر کسی که دارای گیرنده است (مانند رادیو دو طرفه، یا مانیتور کودک دیگر) می‌تواند مکالمه‌های شما را در نزدیکی مانیتور کودک گوش دهد.
  •  اگر از مانیتور کودک با قابلیت Wi-Fi استفاده می کنید، آن را با یک رمز ورود ایمن که فقط برای شما شناخته شده است تنظیم کنید جدا از رمز ورود محلی Wi-Fi
  • اگر رمز ورود به دوربین خود را از حالت پیش فرض (که اغلب خالی است) تغییر ندهید، می‌توانید ارتباط خود را در برابر هکرها آسیب پذیر کنید. چندین مورد گزارش شده است که هکرها از راه دور از طریق مانیتورهای نا امن کودک Wi-Fi یا دسترسی به فیدهای وب‌کم که با یک رمز عبور منحصر به فرد محافظت نمی شوند، با فریاد یا صداهای عجیب کودکان را می آزارند.
  • اطمینان حاصل کنید که مانیتور Wi-Fi شما برای بستن نقاط ضعف امنیتی بالقوه به آخرین نسخه سیستم عامل سازنده ارتقا یافته است (دستورالعمل‌ها باید به شما بگوید که چگونه این کار را انجام دهید)، و حواستان باشد هر برنامه هوشمند مرتبط با آن نیز به روز باشد.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.