روش صحیح استفاده از اره برقی و نکات ایمنی استفاده از اره برقی

نکات ایمنی در استفاده از اره برقی چیست؟

با کمک اره برقی‌ مدرن انجام بسیاری از امور مانند چوب بری، سنگ بری، قطع درختان و غیره، راحت و ساده شده است. اما این قطعات و تجهیزات بسیار قدرتمند هستند به همین دلیل در صورت عدم آگاهی و استفاده نامناسب، می‌توانند بسیار خطرناک باشند.

اگر تا به حال از اره برقی استفاده نکرده‌اید و اولین بار برای شما است، مطمئن شوید به تمامی اطلاعاتی که در این مقاله برای شما بیان می‌کنیم، توجه جدی داشته باشید. اگرچه کار با این وسیله و نگهداری از آن نسبتاً ساده و آسان به نظر می‌رسد، اما درست زمانی که قدرت و خطر این تجهیزات را دست کم بگیرید، ممکن است همان لحظه‌ای باشد که خودتان یا شخص دیگری را در معرض خطر جدی آسیب دیدگی قرار می‌دهید.

در این مقاله از سایت چی‌بگیر نکات مهم ایمنی استفاده از اره برقی که واقعاً باید به خاطر بسپارید آورده شده است و بعد از آن به معرفی بهترین مارک اره برقی می‌پردازیم:

  • دفترچه‌ی راهنما اره برقی را بخوانید: قبل ازاین که برای اولین بار اره برقی را راه بیاندازید و روشن کنید، کتابچه راهنمای آن را حتما مطالعه کنید هیچ چیز خطرناک‌تر از این نیست که بدون داشتن تحقیق و بررسی‌های هوشمندانه و کافی، برای اولین بار سراغ این ابزار بروید، از آن‌ها استفاده کنید و ریسکی بسیار خطرناک را بپذیرید! حتما دلیلی دارد که همه‌ی تولید کنندگان، اره برقی را همراه با کتابچه راهنمای دقیق سازنده‌ به شما تحویل می‌دهند. فراموش نکنید که تمام کتابچه راهنمای سازنده را از ابتدا تا انتها بخوانید تا درک بهتری از قطعات و تجهیزات وسیله مورد نظر خود داشته باشید. این مرحله را کنار نگذارید و بی خیال نشوید.
  • استفاده از تجهیزات ایمنی در هنگام استفاده از اره برقی: همیشه از لباس‌های محافظ و عینک ایمنی استفاده کنید. بله، این اصلا جالب نیست که مجبور شوید برای هر بار استفاده از اره برقی، از لباس‌های محافظتی و عینک ایمنی استفاده کنید، اما پوشیدن لباس و عینک برای جلوگیری از از دست دادن انگشت یا قطع عضوی از بدنتان، ارزش وقت گذاشتن و استفاده از این محصولات را بدون شک خواهد داشت. استفاده نکردن از لباس و عینک محافظ، به راحتی ممکن است منجر به از دست دادن بینایی در چشمان شما یا آسیب به اعضای بدنتان شود.
  • دلیلی وجود دارد که تجهیزات وعینک‌های ایمنی توسط متخصصانی که هر روز دارند با اره برقی کار م‌ کنند، استفاده می‌شود. این فقط به این دلیل است که آن‌ها از خطرات آگاهند. از خود محافظت کنید و خطر و آسیب‌های احتمالی را به میزان قابل توجهی کم کنید.
  • قبل از استفاده از اره برقی آن را بررسی کنید: هر بار که می‌خواهید از اره برقی استفاده کنید، آن را از بالا تا پایین بررسی کنیداره برقی برای عملکرد ایمن و مؤثر، هر از گاهی نیاز به سوخت‌گیری، روغن‌کاری و اصلاح مجدد زنجیر و نوار دارد. عادت کنید هر بار که می‌خواهید از اره برقی استفاده کنید، به همان میزان که اولین بار می‌خواستید از آن استفاده کنید برایش وقت بگذارید و با دقت همه چیز را بررسی کنید. بررسی کنید که از سوخت کافی برخوردار هستید، تأیید کنید که زنجیره و میله به‌طور مناسب سفت شده‌اند و به خوبی روغن‌کاری شده‌اند، و بررسی کنید که همه چیز تیز و کاملا آماده برای شروع به کار است.

معرفی بهترین مارک اره برقی موجود در بازار

اره گردبر کرون با وزن 3.800 کیلوگرم و توان 1200 وات یک اره گردبر باکیفیت و پرقدرت است. بازه حرکت تیغه در این اره 3000 تا 3500 دور در دقیقه است. همچنین این دستگاه قابلیت برش با زاویه نیز دارا است. 

  • اره برقی پرقدرت بوش مناسب برای چوب و MDF است. قدرت موتور این اره برقی 1400 وات است. شما بوسیله‌ی این اره برقی به راحتی میتوانید برش‌های زاویه دار داشته باشید. همچنین این اره برقی به دستگاه مکنده نیز متصل می‌شود. 

اره برقی دیوالت با موتوری به قدرت 500 وات و تیغه‌ی آن 3100 بار در دقیقه حرکت می‌کند.  بوسیله‌ی این اره برقی شما می‌توانید چوب را تا قطر 85 میلی متر و فلز را تا 20 میلی متر برش دهید. همچنین این اره برقی توانایی برش زاویه نیز دارد. وزن این دستگاه 2 کیلوگرم است و نوع برش آن چکشی است. 

اره برقی افقی بر بوش یکی از بهترین گزینه‌های این لیست است. این اره برقی مناسب برای چوب، کاشی، سرامیک،فلزات، یونولیت... می‌باشد. این دستگاه بسیار سبک است. توان این اره برقی 700 وات است و قابلیت کنترل سرعت را نیز دارد. 

اره دیسکی ماکیتا از قدرت برش بالایی برخوردار است. قدرت موتور این دستگاه 1050وات است. از جمله مزایای این دستگاه قابلیت برش زاویه ‌ی آن است. سرعت حرکت آزاد در این اره برقی 5200 دور بر دقیقه است. 

اره برقی هیتاچی برای برش MDF و چوب می‌باشد. توان این اره 1520 وات است و نوع برش آن چرخشی است. این اره همچنین قابلیت برش با زاویه و برش فارسی بر را دارد. سرعت را در این اره به راحتی می‌توانید کنترل کنید. این اره مجهز به کیسه براده و قفل سوییچ است. 


در ادامه بخوانید : اره زنجیری (موتوری): معرفی 10 مدل بهترین مارک اره زنجیری و موتوری


در ادامه بخوانید : اره میزی چیست؟ خرید و قیمت اره میزی (محک/ رونیکس...)

سخن آخر: 

اره برقی ابزاری قدرتمند است که زندگی را بسیار آسان‌تر می‌کند، اما اگر نمی‌خواهید این وسیله تبدیل به یک کابوس واقعی در دستان شما شود، باید تمام جوانب ایمنی رعایت شود. همیشه فرض کنید که اره برقی یک دستگاه هوشمند است و عمدا به دنبال صدمه رساندن به شما است و شما فقط با داشتن هوشیاری کامل و دقت همیشگی، قادر خواهید بود از مشکلات بزرگ و آسیب دیدگی جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.