خرید آباژور لوکس: انتخاب و خرید بهترین آباژورها( لوکس ترین ها)

چگونه آباژور مناسب با سبک دکوراسیون خود را انتخاب کنیم؟

تزئین و چیدمان خانه یا آپارتمان یکی از کارهای بسیار هیجان انگیز است، اما می‌تواند یک چالش نیز باشد. تصمیمات بسیاری وجود دارد: سبک طراحی، رنگ و قیمت...انتخاب آباژور گام مهمی در ایجاد خانه‌ای زیبا است. اما، کدام آباژورها را باید خریداری کنید؟ گزینه‌های بسیاری وجود دارد. این راهنما برای کمک به شما در جهت انتخاب یک آباژور زیبا و لوکس است. چگونه آباژور مناسب را انتخاب می‌کنید؟

 آباژور دارای قطعات اصلی است که آنها عبارتند از: لامپ، کلاهک، بدنه، سیم برق، سرپیچ لامپ لبه گدانی، گردن بدنه، لوله نای شکل و پایه هارپ و قفل هارپ. اسامی نامبرده شده از اعضا اصلی و تشکیل دهنده یک چراغ خواب به شمار می‌روند.

معیارهای مهم در انتخاب آباژور

  • اما در هنگام خرید آباژور در نظر داشته باشید، چه چیزی را می‌خرید. دکوراسیون منزل، رنگهای به کار رفته در آن را از نظر دور  ننمایید هرآنچه را که می‌خرید بهتر از با وسایل منزلتان همخوانی داشته باشد بهتر است بگوییم سبک منزلتان را با آباژورهایی که می‌خرید همسان سازی نمایید.
  • از دیگر مواردی که در زمان انتخاب آباژور به آن باید توجه کرد، نور ملایم، زیبایی، اندازه مناسب، خلاقیت در طراحی و کیفیت در ساخت است. اما داشتن آباژوری که در کنار اینها برایمان انرژی مثبت و حال خوب همراه داشته باشد، لذتی دوچندان خواهد داشت.
  • بدین ترتیب معمولا از آباژورهای بلند برای فضای نشیمن و ناهارخوری استفاده می‌شود. اگر خانه‌ای با وسایل مدرن دارید از آباژورهای تک رنگ و ظریف و یا متالیک بهره ببرید. اگر خانه‌ای به سبک کلاسیک دارید آباژورهایی با کلاهک چین‌دار و پایه‌های مجسمه‌ای و سنگی مناسب منزلتان است.
  • اگر رنگ‌های وسایل منزلتان تیره است آباژورهای با رنگ ها و کلاهک‌های روشن تهیه کنید تا از نور آن کمال استفاده را ببرید.
  • یا برای داشتن فضایی آرام می توانید آباژورهایی با رنگهای خنثی تهیه کنید. اما اگر منزل کوچکی دارید برای بزرگتر نشان دادن آن از چندین آباژور استفاده کنید.
  • اگر قصد خرید آباژور برای اتاق خوابتان را دارید بهتر است دو آباژور یک شکل خریداری کنید. یادتان باشد بهترین مکان برای قرار دادن آباژورها در پذیرایی در کنار گلدان، کنار تلویزیون، کنار مبلمان و یا کنج اتاق است.

انواع آباژور عبارت است از:

  • آباژور ایستاده
  • آباژور پایه‌دار
  • آباژور رومیزی

از هر کدام از این آباژورهای استفاده‌های خاص و متفاوتی صورت می‌گیرد. از آباژورهای کوچک و رومیزی جهت مطالعه استفاده می‌شود.

از آباژورهای بزرگ ایستاده و یا آنهایی که با یک مجسمه و سایر تزئینات همراه هستند هم برای کمک به نورپردازی بهتر منزل و سالن‌های پذیرایی استفاده می‌کنند. چنانچه در پیش آمد از آنها جهت دکوراسیون و یا فرم دادن به تزئینات خانه‌ها استفاده می‌شود.

معرفی بهترین و شیک‌ترین آباژور موجود در بازار

آباژور ایستاده رایکا مدل چرخشی کد VRS04-T-Os

چراغ خواب طرح برج ایفل

آباژور رومیزی کد DLL09

آباژور رومیزی امین کامپوزیت مدل نپتون کد 78/2

آباژور رومیزی دیلایت کد Gold 301

چراغ خواب طرح گوی برفی کد 1085

آباژور ایستاده آرام مدل ML7012/14

آباژور رومیزی کد MS04

آباژور ایستاده طرح درخت

آباژور ایستاده دیلایت مدل Nilufar Gold

آباژور سنگ نمک طب سنگ طرح کاسه کد TA-50106

آباژور ایستاده مدل SLS1103

بدنه‌ی این آباژور ایستاده زیبا از جنس استیل است. ابعاد آن 40x40x160 سانتیمتر می‌باشد. اگر از طرفداران دکوراسیون مدرن هستید این آباژور ایستاده‌ی زیبا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آباژور ایستاده اصفیان مدل الیس کد MRK16

آباژور ایستاده الیس از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. جنس بدنه‌ی این آباژور فلز آبکاری شده با رنگ ثابت است. و ابعاد آن 60*60*130 سانتی‌متر می‌باشد. کلاهک این آباژور ایستاده زیبا از جنس حریر و قابل شستشو است. همچنین دارای کلید خاموش و روشن بر روی سیم است. 

آباژور اصفیان طرح مولن روژ مدل MRK7-Z مجموعه 2 عددی

این ست آباژور ایستاده و رومیزی می‌تواند در چیدمان پذیرایی و هال شما زیبایی چشمگیری ایجاد کند. جنس کلاهک این ست زیبا از حریر است و دارای رنگ‌بندی متنوع و سازگار با هر دکوراسیونی می‌باشد. ارتفاع آباژور ایستاده همراه با شید 150 سانتی‌متر و ارتفاع آباژور رومیزی همراه با شید 60 سانتی‌متر است. 


چگونه می توان یک طرح و رنگ آباژور انتخاب کرد؟

روشنایی:

وقتی صحبت از روشنایی لامپ می‌شود، انتخاب واقعاً به هدف آن بستگی دارد. اگر چراغ برای روشن کردن میز کار یا سطح کار در نظر گرفته شده باشد، بهتر است جنس کلاهک آباژور ظریف‌تر باشد تا توانایی روشن کردن میز کار را داشته باشد. 

رنگ آباژور:

رنگ آباژور شما بیشتر به انتخاب شما و طرح اطراف نور بستگی دارد. به اتاقی که در آن از آباژور خود می‌خواهید استفاده کنید دقت کنید و با توجه به سبک و رنگبندی اتاق رنگ آباژور خود را انتخاب کنید.

شکل کلاهک آباژور:

انواع مختلفی از کلاهک‌ها برای آباژور وجود دارد. مخروطی، استوانه‌ایی، مربع.... باز هم، هنگام انتخاب شکل صحیح، باید هم پایه آباژور و هم موقعیت اتاق را در نظر بگیرید. 

مبلمان :

به مبلمان اطراف آباژور خود توجه داشته باشید. در ابتدا سعی کنید شکل مبلمان خود را با شکل آباژور خود تکمیل کنید. اگر آباژور روی یک میز مستطیل قرار دارد، یک آباژور زاویه دار را امتحان کنید. برای مبلمان مجسمه‌دار و گرد،آبازور با کلاهک استوانه‌ایی انتختب کنید.

از آباژور به دلیل انتقال حس و حال خوب و آرامش بخشش می‌توان به عنوان هدیه برای تمام کسان و عزیزانی که دوستشان داریم بی‌دریغ استفاده کنیم. با این کار شما می‌توانید به دلبندانتان در چیدمان منزلشان خلاقیت هدیه کنید. زیرا این کالا ایده‌آل برای تمامی قسمتهای منزل است از اتاق خواب، اتاق خواب کودک، سالن پذیرایی گرفته تا کنار میزناهارخوری. ما برای هر سلیقه‌ای انتخاب‌های مناسبی داریم کافی است به ادامه مقاله توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - ناشناس

مقاله ی خوبی بود ممنون. لطفا آباژور اتاق کودک هم بزارید.

7 اسفند 1399 - 01:59

پاسخ
نظرات چی بگیر - ناشناس

سلام حتما، در حال نگارش است .

16 شهریور 1400 - 16:55

نظرات چی بگیر - ناشناس

https://www.chibegir.com/article/25510 می تونید از این لینک مطالب مربوط به لوستر اتاق کودک رو ببینید.

19 شهریور 1400 - 13:53