پلوپز: راهنمای خرید و قیمت پلوپز دیجیتال و برقی

راهنمای خرید بهترین مارک پلوپز

پلوپز برقی، یکی از وسایل آشپزخانه بسیار مفید و مورد نیاز است. این وسیله محصولی است که با توجه به نیازتان می‌توانید از آن برای تهیه انواع غذاهای خوشمزه استفاده کنید. این دستگاه آشپزی هوشمند برای دانش آموزان، افرادی که تنها زندگی می‌کنند و خانواده‌های کوچک مفید است. زیرا این وسیله می‌تواند آشپزی هر روزه را راحت کند. با توجه به مفید و پرکاربرد بودن آن، اخیرا همه سعی می‌کنند خرید پلوپز را در لیست لوازم ضروری آشپزخانه در نظر بگیرند؛ با این وجود موارد بسیاری وجود دارد که باید قبل از خرید یک پلوپز به آن‌ها توجه کنید. 

با این مقاله از سایت چی بگیر همراه شوید تا بهترین مدل پلوپز آشنا شوید و بیشتر با ویژگی‌های مختلف یک پلوپز خوب آشنا شوید.

معرفی بهترین مارک پلوپز برقی دیجیتال در بازار

پلوپز دیجیتالی پارس خزر DMC-101P

پلوپز دیجیتالی پارس خزر یکی از بهترین پلوپز موجود در بازار می‌باشد. ظرفیت این پلوپر 4 نفره می‌باشد و جنس بدنه‌ی آن از پلیمر و جنس ظرف از تفلون نچسب می‌باشد. این پلوپز مجهز به صفحه‌ی نمایشگر به زبان فارسی و انگلیسی می‌باشد. توان مصرفی آن 500 وات می‌باشد و دارای قابلیت‌های پخت برنج با 8 رنگ مختلف ته دیگ، پلو آبکش، پلو مخلوط، سوپ برنج، سوپ، خورشت، آش، بخارپز، گرم کن مجدد، گرم نگهدار، تنظیم زمان پخت تاخیری، تنظیم زمان پخت، نمایش زمان جاری و تنظیم زمان اتمام پخت است. مجهز به دو ظرف برای پخت برنج و خورشت می‌باشد و همچنین قابلیت استفاده از ظرف مخصوص برای بخارپز کردن را نیز دارد. این پلوپز می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید جهیزیه باشد. طرز استفاده از پلوپز پارس خزر بسیار راحت است و شما با خواندن دفترچه راهنمای آن به راحتی کار کردن با آن را یاد می‌گیرید.

پلوپز فلر مدل RC61 D

پلوپز باکیفیت فلر، ظرفیت این پلوپز 4 نفره می‌باشد و جنس بدنه‌ی آن از پلاستیک و جنس ظرفش از تفلون نچسب می‌باشد. مجهز به صفحه‌ی نمایشگر، تایمر24 ساعته می‌باشد. دارای قابلیت‌های پخت سریع، پخت سنتی،ماست‌بندی، ته دیگ، بخارپزی و سوپ و قابلیت گرم نگه داشتن غذا و دوباره گرم کردن غذا می‌باشد.

پلوپز میگل مدل GRC860

پلوپز میگل با ظرفیت 5 لیتر مناسب برای 8 تا 10 نفر می‌باشد. جنس ظرف آن آلومنیوم با روکش نچسب سرامیک و جنس بدنه پلاستیک می‌باشد. دارای صفحه‌ی نمایشگر و تایمر است و با توان مصرفی 900 وات دارای 12 منوی پخت می‌باشد.

پلوپز فیلیپس مدل HD3038 Fuzzy Logic

پلوپز زیبا و باکیفیت فیلیپس، این پلوپز مناسب برای 10 نفر می‌باشد. جنس بدنه‌ی آن ترکیبی از استیل ضدزنگ و پلاستیک است و جنس ظرف داخل آن از پوشش نچسب است. دارای تامیر و صفحه نمایش است. توان مصرفی آن 900وات است و دارای 5 برنامه‌ی پخت برنج و 4 برنامه‌ی پخت غذا می‌باشد. قابلیت‌های این پلوپز شامل پخت سوپ، پخت کیک، دارای عملکرد ته‌دیگ.... می‌باشد.

زودپز فولن مدل 50T

این پلوپز بسیار زیبا با ظرفیت 5 لیتر برای 10 نفر مناسب می‌باشد. جنس بدنه‌ی آن فلزی است و دارای صفحه‌ی نمایش تمام لمسی می‌باشد. توان مصرفی آن 1000 وات و دارای 20 برنامه‌ی پخت می‌باشد. کیک‌پز، آرام‌پز، سرخ‌کن، پخت‌نان، ماست ساز...... از جمله ویژگی‌های این پلوپز است.

پلوپز و آرام پز پارس خزر مدل RCSC101

مشخصات پلوپز و آرام پز پارس خزر مدل RCSC101

مشخصات
ابعاد۲۴۰x۲۸۰x۲۲۰ سانتی‌متر
جنس بدنهاستیل
ظرفیت 1 لیتر
حداکثر توان مصرفی500
جنس ظرف داخلیآلومینیوم با لایه داخلی تفلون نچسب
ظرفیت 4 نفر

پلوپز تفال مدل RK8121

مشخصات پلوپز تفال مدل RK8121

مشخصات
ابعاد۲۴۰ × ۲۸۰ × ۳۸۵ سانتی‌متر
ظرفیت 4 لیتر/ 10 نفر
جنس بدنه سیلیکون
حداکثر توان مصرفی860
تایمرتایمر قابل تنظیم
جنس ظرفتفلون بسیار مقاوم

پلوپز هاردستون مدل RCS3500

مشخصات پلوپز هاردستون مدل RCS3500

مشخصات
ابعادارتفاع ۲۲۰ ، پهنا ۲۸۰، عمق ۳۸۰ سانتی‌متر
جنس بدنه پلاستیک
ظرفیت3 لیتر/2 نفر
حداکثر توان مصرفی500
جنس ظرففلزی با روکش نچسب

برای خرید بهترین مارک پلوپز برقی به چه نکاتی دقت کنیم؟

داشتن پلوپز برقی برای هر آشپزخانه‌ای یک امر فوق العاده است. جدیدترین پلوپزها دارای ویژگی‌های پیشرفته و سنسورهای رایانه‌ای هستند که پخت و پز را آسان می‌کنند. برخی از پلوپزها دارای ویژگی‌های اضافی آشپزی مانند امکان بخارپز کردن سبزیجات و گوشت، درست کردن سوپ‌های مختلف و پخت برنج مخلوط همراه با مواد دیگر هستند. برخی از مواردی که قبل از خرید باید به آن‌ها نگاه کنید عبارت‌اند از:

ظرفیت پلوپز را بررسی کنید

انواع مختلف و متنوعی از پلوپزها در بازار موجود هستند، اما قبل از خرید یکی از آن‌ها، مطمئن شوید که ظرفیت مدل را بررسی کنید. بسته به اندازه خانواده، می‌توانید از ظرفیت‌های مختلف پلوپز استفاده کنید. یک پلوپز با ظرفیت 3 تا 5 لیتر برای یک خانواده کوچک 5 تا 6 نفری مناسب است.

کاربری ساده و آسان

هر نوع دستگاه پخت و پزی باید در وهله‌ی اول به راحتی کار کند و روش استفاده از آن آسان باشد. پلوپز برقی با عملکرد یک لمسی همراه است. یعنی تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برنج و آب را به مقدار مناسب اضافه کنید و دکمه "آشپزی" را فشار دهید. با این حال، برخی از مدل‌های پیشرفته پلوپز دارای کنترل‌های دیجیتالی هستند که گزینه‌های مختلفی برای پخت و پز انواع غذا را به شما ارائه می‌دهند.

داشتن قابلیت پخت با تاخیر

وقتی در مورد پلوپز صحبت می‌کنید، بهترین مدل‌ها دارای کنترل دیجیتال هستند. داشتن عملکرد شروع با تاخیر یک ویژگی ضروری برای پلوپز برقی است. این ویژگی هوشمند به این معنی است که پلوپز برای شروع به پختن برنج یا هر غذای دیگر حالت تنظیم زمان مشخص دارد. این عملکرد پیشرفته حتی به شما امکان می‌دهد تا زمان آماده شدن برنج خود را بدانید.

مکانیسم آشپزی را بررسی کنید

اصولاً دو سازوکار مختلف وجود دارد که توسط یک پلوپز برقی استفاده می‌شود. پخت و پز حرارتی و القای گرما. در بین این دو سبک پخت و پز، پلوپزی که با القای حرارتی کار می‌کند بهتر از حالت پخت با حرارت است زیرا این کار باعث می‌شود برنج‌های شما همزمان و کاملاً یکنواخت پخته شوند.

معرفی بهترین مارک پلو پز

از دیگر ویژگی‌های مهم قابل بررسی در یک پلوپز خوب باید به نکات زیر هم دقت کنیم:

عملکرد گرم نگه داشتن خودکار: باید بررسی کنید که پلوپز مورد نظرتان دارای ویژگی گرمایش خودکار هست یا خیر. این ویژگی منحصر به فرد این اطمینان را به شما می‌دهد که هر زمان که بخواهید غذای گرم و تازه داشته باشید.

به دنبال مدلی با کابل برق قابل جدا شدن باشید: در مورد ویژگی راحتی، یک دستگاه پلوپز نیاز به داشتن سیم برق جداشونده دارد. سیم جداشونده خیالتان را راحت می‌کند که شما به راحتی می‌توانید آن را جدا کنید، بدون اینکه به دنبال جایی برای پنهان کردن یک سیم برق بلند در پشت دستگاه باشید.

قابلیت آشپزی همراه با طراحی: پلوپز برقی با طراحی آشپزی و سرو، بهترین مدلی است که می‌توانید خریداری کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که دکمه پخت را بزنید، و غذای تهیه شده را در هر کجا که می‌خواهید سرو کنید.

تمیز کردن آسان: قیمت یک پلوپز به جنس دیگ داخلی هم بستگی دارد. پولتان را خرج مدلی کنید که جنس داخلی آن نچسب باشد. این کار باعث می‌شود شستن پلوپز با استفاده از اسفنج، صابون و آب کاملا ساده باشد.

طراحی ظاهری را بررسی کنید: طراحی بیرونی تنها چیزی نیست که شما بخواهید بررسی کنید. طراحی بیرونی همچنین شامل یک دسته خنک کننده (سوپاپ) و یک دسته حمل کننده پلوپز می‌باشد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود آشپزی آسان و بدون دردسر باشد.

سخن آخر:

قبل از خرید پلوپز، دوره ضمانت محصول را بررسی کنید. هر چه مدت گارانتی بیشتر باشد، این محصول اصیل‌تر خواهد بود و می‌توانید از آرامش خاطر برخوردار باشید که می‌توانید خرید را با اطمینان انجام دهید.

قبل از تصمیم نهایی در مورد خرید یک پلوپز برای خانه خود، تمام نکات خرید فوق را در نظر داشته باشید. این تضمین می‌کند که شما هرگز ضرر نکنید و بهترین محصول مناسب با نیازهایتان را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.