بهترین وسایل و تجهیزات محرم و وسایل هیئت عزاداری

بهترین وسایل و تجهیزات محرم

ماه محرم نخستین ماه از تقویم قمری است که ریشه اسم آن به دوران جاهلیت به معنای ماه صفر بر می‌گردد. ماه محرم، از ماه‌های حرام در بین مسلمانان است و به خصوص در نزد شیعیان اهمیت والا و به خصوصی دارد. در واقع سال قمری با اولین رور از ماه محرم شروع می شود. شیعیان در این ماه به عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش می‌پردازند در واقع شهرت و اهمیت این ماه و عاشورا و تاسوعای حسینی در آن به دلیل وقایعی است که در سال 61 هجری قمری رخ داده است.

جالب است بدانیم که روز عاشورا یا همان دهمین روز از ماه محرم در تقویم رسمی ایران، عراق، هند، پاکستان و افغانستان یک روز تعطیل رسمی است.

شیعیان در دو ماه محرم و صفر (که ماه دوم قمری است) هیچ گونه مراسم شادی و جشنی را برگزار نمی‌کنند و این دو ماه را با برگزاری سینه زنی‌ها، مجالس عزاداری، هیات‌ها و نوحه سرایی و احترام به سالار شهیدان می‌پردازند.

البته اصلی‌ترین روزهای سوگواری از اول محرم تا روزدهم محرم، اربعین (چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یارانش) و 28 و 30 ماه صفر است که به ترتیب شهادت پیامبر و امام هشتم شیعیان علی‌ابن موسی‌الرضا نیز دراین روزها اتفاق افتاده است.

مهمترین وسایل هیئت عزاداری

با توجه به ادامه این مقاله شما به راحتی می‌توانید تمام خرید لوازم هیئت عزاداری را در این ماه‌های عزیز فراهم آورید.

نگهدارنده علم مدل A13

علامت کتل مدل A10

هیکلی چرم گاومیش همراه با استکانی مدل A27

پارچه مخمل دکور فاطمیه کد 01

فلش مموری طرح محرم مدل Ul-M01-Sظرفیت 8 گیگابایت

تی شرت مردانه نوین نقش طرح محرم کدBR11008

پر محرم چرم حریر کد 50201

پر محرم کاملا از جنس پر طبیعی است. وزن هر پر حدود 10 گرم است. ابعاد این پر برای استفاده بر روی علم عبارت است از: 20 در45 سانتیمتر.

شال عزاداری طرح یا ابا الفضل عباس کد 1050002444

شال عزاداری طرح یا ابا الفضل عباس برای عزاداری سالار شهیدان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل شیک و زیبا از جنس مخمل اعلا تهیه شده است. طول این شال 135 سانتی متر و پهنای آن 5/10  سانتی‌متر است. این شال عزاداری هم برای آقایان مناسب است و هم برای بانوان عزیز. 

در هر دو طرف انتهایی این شال عزاداری مخمل چاپ‌های طلایی رنگی وجود دارد که از کیفیت و دام خوبی نیز برخوردار است. طرح چاپ شده شامل السلام علیک یا ابالفضل العباس است

چفیه نخی مدل باران بسته 2 عددی

چفیه نخی مدل باران بافته شده از جنس کتان است. ابعاد این چفیه 100در 10590 سانتی‌متر است. فرد استفاده کننده می‌تواند به صورت غبارگیر نیز از این چفیه استفاده بنماید. 

این چفیه در قسمت حاشیه نیز دارای ریشه‌هایی نیز هست. وزن آن هم حدود 20 گرم است. اگر قصد دارید این چفیه را اتوکشی نمایید از دمای ملایم استفاده کنید. و آن را در آبی با دمای حداکثر 30 درجه سانتیگراد شستشو کنید. 

طبل آذراقبال نوا کد T50

طبل آذر اقبال نوا با جنس بدنه ای از استیل است که زیبا، مقاوم و کاربردی است. اندازه این طبل 8 اینچ و عمق آن 21/5 اینچ است. جنس طوقه این طب به صورت ریخته گری است. صدایی شفاف، رسا و درخشان دارد و می توان از این طبل برای کاربردهای حرفه‌ای استفاده کرد.

استفاده از این ساز به تمام نوازنده‌های سازهای ضربی در استایل‌های گوناگون موسیقی و مراسم‌های مختلف توصیه می‌شود.

پرچم و کتیبه محرم طرح چهار سلام 1 متری

پرچم عزاداری محرم طرح چهار سلام طلاکوب شده با بهترین رنگهای چاپی است. وزن این پرچم عزاداری که در ابعاد 70 در 100 سانتی‌متر است .

این پرچم قابلیت شستشو شدن را دارد. که اصول صحیح نگهداری و شستشوی آن ارسال خواهد شد.

مچ بند عزاداری دینا کد E004

مچ بند عزاداری دینا، مچ بندی با نام مقدس اهل بیت ، مخصوص ایام محرم و سوگواری ائمه اطهار (ع) تهیه شده است. جنس مچ بند از جنس ویسکوز است.به دلیل کشسانی عالی به سایزهای متفاوت اندازه است. چاپ روی مچ بند با شستشو پاک نخواهد شد .

سربند عزاداری مدل یاثارالله کد M۰۰۲۰۴۰۵۵

سربند عزاداری مدل ثارالله، 100 در 6 سانتی متر است. این محصول  از جنس پارچه گج راه  است و قابل شست وشو  است. این سربند دارای کیفیت مناسبی می باشد سربند «یا ثار الله » با طراحی سیدحسام‌الدین باقریان و به‌خط استاد ناصر طاووسی طراحی شده و به شیوه چاپ سیلک روی پارچه کج‌راه نقش گرفته است.

پرچم مدل سردری محرم کد tri03

پرچم مدل سردری محرم را در تصویر میبینید. ابعاد آن 90 در 150 در 150 سانتی متر است. چاپ آن به صورت گلدوزی بر آن قرار گرفته است. این پرچم سه گوش با قابلیت قرارگیری در میله پرچم سایز بزرگ گلدوزی تولید شده است.

کتیبه دیوارکوب طرح اشهد أن امیرالمؤمنین علیاً ولی الله کد Zar4R

کتیبه دیوار کوب با طرح اشهد أن امیرالمؤمنین علیاً ولی الله در تصویر دیده می شود. این کتیبه محرم زربافت است. در ابعاد 410 در 150سانتیمتر تهیه شده است.

گردنبند شهر شیک طرح یا حسین مدل G143

گردنبند شهر شیک طرح یا حسین طراحی و ساخت شرکت شهر شیک است. کسانی که دوستدار سالار شهیدان هستند می‌توانند از این گردنبند در ماه‌های عزاداری استفاده نمایند. همانطور که در تصویر هم مشخص است این گردنبند مزین به نوشته زیبای یاحسین علیه السلام است.

جنس پلاک از استیل ضد خوردگی است و آبکاری شده و رنگ ثابت است. و مهره‌های این گردنبند از جنس اونیکس است که سیاه رنگ و به تعداد 98 عدد با 2 عدد مهره طلایی است. این گردنبند قفل ندارد و از سر وارد و خارج می‌شود. این گردنبند مناسب برای آقایان و بانوان است.

سخن آخر:

این مراسم و مجالس‌ها آداب و سنتی دارد و برای یادبود و یادآوری آن روزهای حزن انگیز نیاز به ادوات و وسایلی دارد؛ از جمله: انواع پرچم، علم، طبل، سنج، زنجیر، کتیبه های دیوار کوب، کلاه خود، سپر (جهت اجرای برنامه تعذیه خوانی) انواع شال‌های عزاداری، نگهدارنده‌های علم، چفیه، پارچه‌های مخمل که شامل ادعیه‌ مناسب این روزها، علامت کتل، مچ بندهای عزاداری و ... که افراد برحسب نیاز و نوع مراسمی که دارند از این وسایل استفاده می‌نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - پیمان

سلام بر حضرت امام حسین و اصحاب عبدالله حسین و تمام مسلمانان جهان و تشکر از شما ( پیمان)

15 بهمن 1402 - 20:14

پاسخ
نظرات چی بگیر - پیمان

خواهش میکنم ، موفق باشید .

7 اسفند 1402 - 12:02

نظرات چی بگیر - پیمان

سلام بر حضرت امام حسین و اصحاب عبدالله حسین و تمام مسلمانان جهان و تشکر از شما ( پیمان)

15 بهمن 1402 - 20:13

پاسخ
نظرات چی بگیر - امیرعلی

سلام وقت بخیر ببخشید مزاحم شدم این تیشرت مشکی چند

20 مرداد 1400 - 11:40

پاسخ
نظرات چی بگیر - امیرعلی

سلام قیمت رو میتونید با کلیک روی عکس محصول مشاهده کنید .

21 مرداد 1400 - 09:27