بررسی و قیمت مچ بند هوشمند Mi Band 4 (بهترین مچ بند شیائومی)

ویژگی های ساعت هوشمند شیائومی می بند 4

در این مقاله از سایت چی بگیر با ما همراه باشید تا هرآنچه که لازم است درباره دستبند هوشمند شیائومی می بند 4 بدانید را مورد بررسی قرار دهیم.

  • نمایشگر رنگی
  •  GPS متصل
  •  مقاومت در برابر آب
  •  سنسور ضربان قلب
  • ماندگاری باتری عالی

 باعث شده است تا Xiaomi Mi Band 4 بهترین مچ بندهای هوشمند ارزان قیمت موجود در بازار در حال حاضر باشد.

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 4 Global

مشخصات کلیدی Xiaomi Mi Band 4:

  • عمر باتری 20 روز
  • ضد آب تا عمق 50 متر
  • سنسور نظارت بر ضربان قلب
  •  GPS اتوماتیک متصل شده است
  • ردیابی و بررسی خواب

نکات مثبت و منفی شیائومی می باند 4

نکات مثبتنکات منفی
  • فوق‌العاده مقرون به صرفه
  • همگام سازی با Google Fit دچار مشکل است.
  • ضدآب
  • قابلیت اطلاع رسانی و نمایش نوتیفیکیشن محدود.
  • تقریباً با یک بار شارژ حدود یک ماه کار می‌کند.

  • صفحه نمایش لمسی


بررسی می بند 4

Xiaomi Mi Band 4 دستبند هوشمند پیشرفته‌ای است که به راحتی با Fitbit Inspire HR همگام سازی می‌شود و شرکت سازنده آن را با عمر باتری بسیار بهتر همراه ساخته است. این دستبد با تلفن‌های هوشمند اندروید و آیفون‌ کار می‌کند و با هر دوی آن‌ها کاملا سازگار است.

مدل سری می بند 4، با یک سنسور ضربان قلب، GPS قابل اتصال به تلفن شما و صفحه نمایش ضدخش همراه با رنگ‌های زنده حسابی غوغا کرده است. اگر برای مشاهده داده‌های تناسب اندام خود از برنامه Mi Fit شیائومی استفاده کرده‌اید و از آن راضی هستید، پس استفاده از دستبند هوشمند شیائومی می بند 4 برایتان مقرون به صرفه و عالی خواهد بود.

صفحه نمایش و طراحی : Xiaomi Mi Band 4  

سه نسخه از سری Mi Band قبل از Mi Band 4 وجود داشته است، و همه آن‌ها ویژگی‌های شگفت آورشان را باهم همراه کرده‌اند و بهبود یافته‌اند تا با قیمتی بسیار ارزان به این آخرین نسخه برسند. Mi Band 4 بهترین مدل این سری از دستبندهای هوشمند است و مطمئناً از با توجه به تمامی کارایی‌هایش ارزش هزینه کردن این مقدار پول را دارد.

 آنچه بسیار جالب توجه است طراحی زیبا و ساده‌ی آن است. Mi Band 4 مانند یک باند سیلیکونی سیاه که در آن ردیاب کوچکی به شکل سنگ ریزه قرار دارد، به همان سادگی و راحتی ای که انتظارش را از یک دستبند هوشمند داریم می باشد. می‌توانید دستنبد را با شارژر یو اس بی اختصاصی خود شارژ کنید.

این ردیاب ریز با یک صفحه تمام لمسی خازنی 0.95 اینچی، یک سنسور ضربان قلب، دکمه خانه، مقاومت در برابر آب، رم 512 مگابایتی، شتاب سنج و ژیروسکوپ بسته بندی شده است. 

هنگامی که دستگاه را شارژ کرده و آن را روی مچ دست خود ببندید، احتمالاً حتی فراموش خواهید کرد که آن را پوشیده‌اید زیرا وزن آن فقط 22.1 گرم است.

نکته‌ای که در مورد صفحه نمایش Mi Band 4 باید به آن توجه داشت این است که خواندن آن در نور مستقیم خورشید دشوار است. و مورد طراحی Mi Band 4 نکته منفی دیگری وجود ندارد. اما سبکی و راحتی آن در حدی است که فراموش خواهید کرد این دستبند همراه شما است.

فعالیت و ردیابی ورزش mi band 4

Mi Band 4 شما را با ردیابی در هر مرحله از فعالیتتان، بررسی میزان کالری مصرف شده، مسافت طی شده، ضربان قلب و ردیابی خواب همراه شده است. این مقدار از همکاری برای آنچه که نیاز دارید مناسب به نظر می‌رسد و بدون نیاز به تعامل با دستگاه، تمام این داده ها را برای شما جمع می‌کند.

علاوه بر این، دارای حالت‌های تمرینی است که باید بطور دستی آن‌ها را مطابق با نیازتان تنظیم کنید. هیچ نوع تشخیص خودکار تمرینی از نوع موجود در ردیاب‌های بدنسازی گران‌تر موجود در بازار وجود ندارد. اما داشتن توانایی تشخیص شروع تمرینات در Mi Band 4 خود نوعی بروزرسانی در نسل‌های قبلی دستگاه به حساب می‌آید، شما می‌توانید این تنظیمات را از برنامه Mi Fit تنظیم کنید.

برای استفاده در فضای باز، تلفن خود را در جیب خود بگذارید و کار را از Mi Band شروع کنید. برای ردیابی مسیر شما به GPS تلفن خود متصل می‌شوید، می‌توانید بعد از اتمام فعالیت و ورزش خود به کمک برنامه سرعت، متوسط ضربان قلب، میزان قدم زدن و کالری سوخته شده در زمان تمرین خود را در برنامه مشاهده کنید.

هشدارهایی برای جابجایی نیز در برنامه دستبند هوشمند شیائومی وجود دارد. اگر بیش از حد در محل کار خود ثابت باشید یا فعالیتی نکنید با آلارم به شما خبر می‌دهد، به علاوه هشدارهایی درباره ضربان قلب شما اگر میزانش بالاتر از حد نرمال باشد اعلام خواهد کرد.

حالت‌هایی برای استفاده از تردمیل، دوچرخه سواری، پیاده روی، و وزنه برداری دارد. همچنین به لطف مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متری، امکان استفاده از می بند 4 در هنگام شنا نیز برایتان وجود دارد. 

 با توجه به داده‌ها و نظرات کاربران، اطلاعات Mi Band 4 درباره فعالیت‌ها و تنظیمات شخصی سازی شده بسیار دقیق هستند. توصیه می‌کنیم که همیشه برای اجرای برنامه به GPS تلفن خود متصل شوید، زیرا این امر باعث می‌شود فاصله و خوانش‌های بسیار دقیق‌تری داشته باشید.

برنامه و اطلاعیه‌های  Xiaomi Mi Band 4

نزولی که در Mi Band 4 و برنامه Mi Fit است در بهترین مواقع کمتر از حد شهودی است. مثلا Google Fit ، Samsung Health یا برنامه Fitbit، داده‌هایی را از Mi Band جمع می‌کنند و آن را در بخش‌های مختلف نمایش می‌دهد.

از این داده های دستبند به عنوان یک بررسی اساسی در معیارهای خود فکر کنید. می‌توانید تمرینات و پیاده روی‌های عالی‌ای پیش رو داشته باشید، اما چگونگی پیدا کردن اطلاعات کاملاً واضح نیست. یافتن همه آمارهایی که بعد از آن بررسی می‌کنید کمی آزمایش و خطاست.

تمام وظیفه و کار یک دستبند هوشمند ورزشی این است که بتوانید داده‌های سلامتی خود را مشاهده کنید، با برنامه Mi Fit می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر یک ناظر نسبتاً گاه به گاه از مراحل و تمرینات خود می‌خواهید، نباید مشکلی داشته باشید.

Mi Fit به معنای این است که بتوانیم برای به اشتراک گذاشتن و نمایش داده‌های فعالیت‌های خود به Google Fit متصل شویم، اما در آزمایش من نتوانستم این کار را به درستی انجام دهم.

خوشبختانه، انتخاب حالت‌های مختلف صفحه نمایش این ساعت هوشمند بسیار ساده است و موارد زیادی برای انتخاب وجود دارد. عرض این صفحه نمایش حدود یک اینچ است.

یک مورد که Mi Band 4 نمی‌تواند انجام دهد، اعلان‌های تعاملی است. البته قطعا شما نمی‌خواهید برای نوشتن پاسخ یک پیام از صفحه نمایش کوچک دستبندتان استفاده کنید. این دستگاه می‌تواند شما را از تماس‌های دریافتی و پیامک‌ها و اعلان‌های انتخاب شده برنامه مطلع کند (می‌توانید آنها را در برنامه Mi Fit انتخاب کنید) و اگر نمی‌خواهید هر نوتیفیکیشن از تلفن خود را در مچ دست خود احساس کنید این تنظیمات برایتان مفید است. 

موتور لرزش در Mi Band 4 از نظر اندازه بسیار شگفت‌آور است، اما با همان اندازه کوچکش یک وزوز و لرزش بسیار اساسی و قابل تشخیص است.

همچنین یک گزینه برای پنهان کردن نمایش اطلاعات و اعلان‌ها در تنظیمات برنامه Mi Fit وجود دارد، و اگر دستگاه را در حالتی قرار دهید که خواب هستید، می‌توانید حالت "مزاحم نشوید" را روی باند تنظیم کنید تا هیچ لرزشی ایجان نکند و با خیال راحت بخوابید.

می‌توانید به آن آلارم‌های تماشایی، کرنومتر و کنترل موسیقی برای پخش برنامه در تلفن خود، اضافه کنید و فکر می‌کنک در اختیار قرار دادن تمامی این امکانات در دستبندی کوچک بسیار قابل قدردانی و ستایش است.

عمر باتری و شارژ باتری : Xiaomi Mi Band 4

شیائومی 20 روز عمر باتری را ضمانت می‌کند؛ که البته کاملا هم درست است. در اولین روز تست من Mi Band 4 را تا 100٪  شارژ کردم و بعد از یک هفته استفاده مداوم از آن، میزان باتری 75٪ بود. البته با استفاده از حالت‌های GPS متصل به گوشی در حین تمرین، باتری به طرز چشمگیری سریعتر مصرف می‌شود.

حتی در این صورت، من با اطمینان می‌گویم اگر هر روز تمرینات خود را انجام دهید حداقل 10 روز به راحتی کار می‌کند و به احتمال زیاد در بیشتر موارد میزان بیشتری هم دوام خواهد آورد. به نظر نمی‌رسد که نمایش ضربان قلب روی مانیتور Mi Band 4  باتری بیشتری مصرف کند، که بسیار عالی است.

دستبند هوشمند شیائومی می بند 4 داراری شارژر USB اختصاصی است. پس در صورت از دست دادن شارژر باید هزینه ای برای خرید دوباره آن صرف کنید.

دلایل خرید مچ بند شیائومی می بند 4؟

اگر می خواهید دستبندی هوشمند بدون صرف هزینه بالا و زیاد داشته باشید، Xiaomi Mi Band 4 بدون شک بهترین گزینه است. Mi Band 4 اگر نمی‌خواهید از Fitbit گران قیمت استفاده کنید، گزینه بسیار خوبی است و برای دونده‌هایی که می‌توانند تلفن خود را برای اتصال به GPS با خود همراه کنند این دستبند را توصیه می‌کنیم. 

نکته منفی درباره این دستبند هوشمند این است که اتصالش به برنامه Mi Fit اندکی ناامیدکننده است، به علاوه‌ی این واقعیت که همگام سازی با برنامه Google Fit در آزمایش من کار نکرد.

با این حال، به طور کلی نمایشگر رنگی Mi Band 4 ، اتصال GPS، مقاومت در برابر آب، سنسور ضربان قلب و عمر باتری عالی و طولانی مدت، آن را به بهترین دستبند هوشمند ارزان قیمت در حال حاضر تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.