بررسی مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A51+ قیمت روز

مروری بر مشخصات گوشی موبایل سامسونگ A51

نقاط قوت

  • نمایشگر OLED شفاف و پررنگ
  • کیفیت ساخت خوب
  • دو سیم‌کارت
  • فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا

نقاط ضعف

  • عملکرد کند

رتبه دهی از 5:

باتری                                                                 3.5

نمایشگر                                                            4

دوربین                                                               3.5

عملکرد                                                               2

رتبه نهایی              3.25

گلکسی A51 سامسونگ از نمایشگری عالی برخوردار است اما عملکرد کند آن به‌شدت مانع کسب نمره کامل آن می‌شود.

سامسونگ گلکسی A51 یکی از بزرگ‌ترین محصولات میان رده سامسونگ برای سال 2020 است. این محصول به‌تازگی وارد بازار شده و به‌عنوان گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای افرادی که تلفن هوشمند سامسونگ می‌خواهند اما قرار نیست هزینه زیادی صرف خرید آن کنند، پیشنهاد می‌شود.

 باوجود رقابت بالا در بین میان رده‌ها، آیا گزینه مناسبی ازنظر قیمت است؟ این سؤال را در توضیحات زیر متوجه خواهیم شد.

معرفی بهترین گوشی‌های سامسونگ

بررسی سامسونگ گلکسی A51: رقابت بالا

باقیمت 399 دلاری گلکسی A51 رقبای زیادی دارد. آیفون جدید SE با پردازنده جدید پرچم‌دار اپل، مدل Pixel 3a که سال گذشته باقیمت 350 دلار به بازار عرضه شد و الان هم با تخفیف به فروش می‌رسد یا گوشی‌های متنوعی در برندهای مختلف مانند موتورولا، ریلمی، ردمی، نوکیا و غیره، که محصولات زیادی را روانه بازار کرده‌اند. با ظهور Pixel 4a ، خرید محصولات این گوشی باقیمت خرده‌فروشی بسیار طول می‌کشد.

کیفیت ساخت Galaxy A51 چطور است؟

سامسونگ گلکسی A51 از ماده‌ای ساخته ‌شده است که سامسونگ آن را "Glasstic" می‌نامد. این باعث می‌شود کیفیت بالاتری نسبت به تلفن‌های پلاستیکی خالص داشته باشد، اما قطعاً به ‌اندازه گوشی‌هایی مانند سری S20 برتری ندارد. به‌هرحال هنوز پلاستیکی است، سطح تلفن صاف است اما لغزنده نیست و فقط با 158 گرم وزن نسبتاً سبک حساب می‌شود. لبه دستگاه آلومینیومی است و کیفیت بالایی دارد. در سمت راست، یک دکمه روشن / خاموش و دکمه‌های تنظیم صدا را می‌بینید که در پایین آن یک پورت USB-C، بلندگوها و یک جک هدفون قرار دارد. در سمت چپ تلفن یک سینی کارت دو سیم کارت قرار دارد که می‌تواند دو سیم‌کارت تلفن و یک کارت SD تا 512 گیگابایت حافظه را در خود جای دهد. در حالی‌که اکثر تلفن‌ها در شیار دوم دو برابر می‌شوند تا بتوانند سیم‌کارت یا کارت microSD داشته باشند ، A51 دارای دو اسلات اختصاصی سیم و یک سینی کارت microSD جداگانه است. 

من رنگ و طرح چندرنگی پشت‌گوشی را دوست دارم. قطعاً متفاوت است و من از تلفن‌هایی با رنگ‌بندی جالب استقبال می‌کنم. مدلی که من دارم منشور چندتکه مشکی است که هنگام برخورد با نور از زاویه سمت راست ، براق رنگین‌کمانی به شما می‌دهد. همچنین دو مدل منشور چندتکه آبی و مدل منشور چندتکه سفید وجود دارد که بازتاب‌های مشابه رنگین‌کمانی دارند.

بلندگوهای تلفن نسبتاً قوی اما فاقد هرگونه حس باس بودند. من از بلندگوها برای گوش دادن مستقیم به موسیقی استفاده نمی‌کنم، و جک هدفون یک امتیاز بزرگ برای من است.

حالت لرزش (ویبره) در این گوشی بسیار بد بود. سبک و ریز است و تقریباً احساس سستی به شما می‌دهد.

صفحه‌نمایش سامسونگ گلکسی A51

  • صفحه OLED، 6.5 اینچی

  • Full HD+ (2,400 x 1,080)
  • تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش 405ppi
  • حسگر اثرانگشت روی صفحه‌نمایش

 سامسونگ گلکسی A51 یک صفحه‌نمایش فوق‌العاده دارد. اکثر تلفن‌های میان رده از LCD به‌جای OLED استفاده می‌کنند، اما سامسونگ توانست یک صفحه بزرگ OLED با تعداد پیکسل نسبتاً متراکم برای این مدل بسازد. صفحه آن 1080p است. با توجه به اینکه اکثر گوشی‌های سطح بالا به‌صورت پیش‌فرض در حالت 1080p قرار دارند، این مسئله بد نبود. رنگ‌ها تند و روشن بودند که برای پنل های سامسونگ معمول است. این عالیه.

یک نکته آزاردهنده در مورد این نمایشگر برش دوربین در مرکز گوشی است. درحالی‌که من به‌طور معمول برش‌ ساده را دوست دارم، سامسونگ تصمیم گرفته که یک حلقه فلزی نقره‌ای دور دوربین قرار دهد که باعث می‌شود بسیار واضح‌تر از حالت بدون حلقه آن باشد. این مورد عاملی نیست باعث بشود گوشی را کنار بگذارید، اما باعث می‌شود توجه شما به آن جلب شود.

صفحه نمایش آن به طرز شگفت‌انگیزی نمایشگر خوبی است.

حسگر اثرانگشت روی صفحه‌نمایش در گلکسی A51 نوری است. متأسفانه این حسگر کند و دقت کمی دارد. ثبت هر بار اثر انگشت من حدود دو ثانیه طول کشید. علاوه بر این، موقع استفاده از دستگاه، به نظر می‌رسید که میزان دقت آن حدود 50٪ بود که بسیار بد است. بهتر است برای سرعت و دقت بهتر از پین آنلاک یا حتی گزینه تشخیص چهره دو بعدی استفاده کنید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A51 SM-A515F/DSN دو سیم کارت ظرفیت 128گیگابایت

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A51 SM-A515F/DSN دو سیم کارت ظرفیت 128گیگابایت


مشاهده قیمت و خرید از دیجی‌کالا

عملکرد گوشی گلکسی A51 چطور است؟

  • پردازنده Exynos 9611

  • رم 4GB
  • فضای ذخیره‌سازی 128GB

با تراشه میان رده Exynos و فقط 4 گیگابایت رم ، انتظار نمی‌رفت عملکرد خوبی در سامسونگ گلکسی A51 وجود داشته باشد. پس از مدتی استفاده از دستگاه و بررسی معیارهای خود، نسبت به نظر خود مطمئن شدم.

مدتی است که این را در مورد تلفن‌های هوشمند نگفته‌ام، اما سامسونگ گلکسی A51 کند است. هنگام باز کردن برنامه‌ها و حالتی که چند برنامه هم‌ زمان باهم روشن باشد، تأخیر را احساس خواهید کرد و در رابط کاربری آن‌هم وقفه وجود دارد. این گوشی حتی با بسته بودن همه برنامه‌ها از 1.9 گیگابایت حافظه رم 4 گیگابایتی استفاده می‌کند که نشانه بسیار بدی است. در برخی از بررسی‌های اواخر سال گذشته ، به این نتیجه رسیدیم که نسخه‌های مدرن اندروید برای عملکرد روان به حدود 6 گیگابایت رم نیاز دارند و این گوشی جدید گفته‌های ما را تأیید کرد.

  عمر باتری گوشی گلکسی 51 A  چطور است؟

  • 4000 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ 15 وات
  • شارژر سیمی

سامسونگ گلکسی A51 دارای یک باتری نسبتاً بزرگ 4000 میلی‌آمپری است. با داشتن یک پردازنده مرکزی کم‌مصرف و مقدار کم‌حافظه رم، حتماً امیدوارید که این دستگاه عمر باتری کشنده‌تری داشته باشد و صادقانه بگویم ، این مورد بد نبود ، اما آن‌طور که باید هم عالی نبود. شارژ تلفن حدود 29 ساعت دوام داشت ، از ساعت 8 صبح یک روز تا ساعت 13:00 روز بعد. مطمئناً به‌خوبی تلفن‌های با باتری بزرگ‌تر مانند LG V60 نیست ، اما خوشحالم که می‌تواند حداقل یک روز کامل دوام بیاورد. من حدود چهار ساعت و نیم زمان روشن بودن صفحه را در این دستگاه داشتم.

مدل A51 از شارژر 15 واتی پشتیبانی می‌کند که قطعاً سریع‌ترین مدل نیست. با در نظر گرفتن شارژ 18 واتی اصلی مدل Google Pixel در سال 2016 ، این شارژر برای سال 2020 کمی ضعیف به نظر می‌رسد. دستگاه‌های گلکسی S20 گل سرسبد سامسونگ، این روزها به‌طور پیش‌فرض 25 وات شارژ می‌شوند ، بنابراین من ترجیح می‌دادم حداقل قدرت 18 واتی در Galaxy A51 ببینم

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A51 SM-A515F/DSN دو سیم کارت ظرفیت 128گیگابایت

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A51 SM-A515F/DSN دو سیم کارت ظرفیت 128گیگابایت


مشاهده قیمت و خرید از دیجی‌کالا

دوربین گلکسی A51 چطور است؟

  • دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل ،بزرگی دریچه دیافراگم f / 2.0 ، لنز واید 26 میلی‌متری،قالب سنسور تصویر 1.20 اینچ ، تشخیص مرحله‌ای فوکوس خودکار ( PDAF)
  • دوربین عریض: 12 مگاپیکسل ، f / 2.2 ، 123 درجه
  • دوربین ماکرو: 5 مگاپیکسل ، f / 2.4
  • دوربین عمق: 5 مگاپیکسل ، f / 2.2
  • دوربین جلو: 32 مگاپیکسل ، f / 2.2 ، 26 میلی‌متر ، 1 / 2.8 اینچ

 گلکسی A51 دارای دوربین‌هایی مناسبی است. یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی وجود دارد که به تصاویر 12 مگاپیکسلی محدود می‌شود، همچنین لنزهای عریض و ماکرو، یک سنسور عمق و یک دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی روی آن تعبیه ‌شده است. دامنه پویا در این مجموعه دوربین خوب به نظر می‌رسید، اگرچه من احساس کردم عکس‌ها نور کمی دارد، آن هم احتمالاً برای جلوگیری از تاریک شدن نقاط برجسته. همان‌طور که گفته شد، برخی از سیستم‌های دوربین‌ها می‌توانند سایه‌ها را برای ایجاد یک دامنه دینامیکی برجسته‌تر کنند که یک سایه خاکستری بد در عکس‌ها به وجود می‌آورد. موبایل‌های سامسونگ قبلاً این‌طور بودند، بنابراین من با دیدن اینکه A51 این کار را نمی‌کند بسیار متعجب شدم.

دوربین گلکسی A51

دوربین گلکسی A51

به‌طورکلی، رنگ‌ها خوب بودند ، اما A51 به بیش‌ازحد تمایل به اشباع رنگ‌های خاصی مانند آبی و سبز دارد. این احتمالاً باعث برجسته‌تر شدن آسمان و گیاهان می‌شود ، اما برخی تصاویر کمی کارتونی به نظر می‌رسند. سامسونگ همیشه این کار را با سیستم‌های دوربین‌های خود انجام داده است ، بنابراین من خیلی تعجب نکردم.

 به نظر می‌رسد سنسور دوربین عمق خیلی کمک‌کننده است و من این مزیتش را دوست داشتم. درحالی‌که افکت بوکه قطعاً می‌توانست کمی طبیعی‌تر باشد، اما تشخیص و برش اشیا آن بسیار دقیق بود. تشخیص مو همچنان کمی تار است، پوست را هم بیش از آنچه من ترجیح می دهم صاف نشان می داد.

دوربین سلفی نیز با دامنه و رنگ مناسب دینامیکی خیلی خوب بود. وضوح بسیار خوبی داشت، اگرچه هنوز هم‌ رنگ‌های زیادی مانند سبز و آبی اشباع نمایش بودند.

ویژگی‌های سامسونگ گلکسی A51 در یک نگاه

گلکسی A51

صفحه‌نمایش

OLED 6.5 اینچی 

2400 x 1080

ویژگی Infinity-O

ROM

128GB

RAM

4GB 

باتری

4,000mAh

15W

دوربین عقب

48MP

12MP

5MP

5MP

دوربین جلو

32MP

اتصال به اینترنت

4G

قیمت به لار

399.99

دسترسی

موجود در بازار


گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A51 SM-A515F/DSN دو سیم کارت ظرفیت 128گیگابایت

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A51 SM-A515F/DSN دو سیم کارت ظرفیت 128گیگابایت


مشاهده قیمت و خرید از دیجی‌کالا 

 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.