چرخ خیاطی: راهنمای خرید و معرفی بهترین مارک چرخ خیاطی (قیمت روز)

راهنمای انتخاب بهترین مارک چرخ خیاطی خانگی

تصمیم گیری در مورد خرید چرخ خیاطی جدید همیشه هیجان انگیز است، اما از آنجایی که  مدل‌ها و ویژگی‌های زیادی در بازار وجود دارد خرید بهترین چرخ خیاطی مشکل به نظر می رسد. یافتن موردی که متناسب با نوع خیاطی شما باشد می‌تواند کار سختی باشد. این مقاله از سایت چی‌بگیر برای کمک به شما در یافتن بهترین مارک چرخ خیاطی خانگی خوب و کاربردی است. 

انواع مختلف مدل‌ها، ویژگی‌های متناسب با برخی از کارهای خیاطی را توضیح می‌دهند، و به شما اطمینان می‌دهند که بهترین دستگاه چرخ خیاطی را متناسب با نیازهای خاص خود انتخاب کنید. قبل از خرید به این نکته دقت کنید که چه نوع خیاطی می‌خواهید انجام دهید و براساس آن چرخ خیاطی مورد نظر خود را خریداری کنید. 

توجه به این نکات در انتخاب و خرید چرخ خیاطی خانگی ضروری است:

  • برای چه هدفی می خواهید یک چرخ خیاطی بخرید.
  • برای چه مدت می‌خواهید از چرخ خیاطی خود استفاده کنید(آیا پروژه‌های دوخت و دوز طولانی مدت دارید).
  • بودجه خود را تعیین کنید و سپس اقدام به انتخاب کنید( از خرید چرخ خیاطی ارزان دوری کنید).

معرفی و خرید بهترین برند چرخ خیاطی:

چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف یکی از بهترین چرخ خیاطی موجود در بازار می‌باشد. این چرخ خیاطی باکیفیت قابلیت دوخت ساده، زیگزاگ، تکه دوزی،دوخت پارچه‌های ضخیم، سردوز.... را دارد. جنس بدنه‌ی داخلی و خارجی این چرخ خیاطی از آلومینیوم است. 

یکی دیگر از بهترین مدل های چرخ خیاطی خانگی این مدل از چرخ نیولایف است. این چرخ خیاطی ساخت شرکت معتبر کاچیران می‌باشد. شما بوسیله‌ی این چرخ خیاطی مجموعه‌ایی از دوخت‌های متنوع را در دسترس دارید. همچنین می‌توانید عرض دوخت و وضعیت سوزن را بوسیله گردونه‌ی مخصوص تنظیم کنید. از نکات مثبت این چرخ خیاطی خانگی می‌توان به امکان دوخت پارچه‌های استرچ و کشی بوسیله آن اشاره کرد. چراغ LED که در این چرخ خیاطی تعبیه شده است کار شما را برای انجام کارهای خیاطی بسیار آسان کرده است. 

چرخ خیاطی ژانومه گزینه بعدی ما برای شماست. وزن این چرخ خیاطی 7 کیلوگرم است و جنس بدنه داخلی و خارجی آن از فلز می‌باشد. این چرخ خیاطی به شما امکان گلدوزی و ضخیم دوزی را نیز می‌دهد. از سر و صدای کمی برخوردار است و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. 

مشخصات
ابعاد28*37*16 سانتی متر
جنس بدنه آلیاژی از آلومینیومی سخت زاماک مستحکم
وزن 7100 گرم
عرض و طول دوخت0/5 میلیمتر،0/7 میلیمتر
قابلیت دوختسر دوز
پارچه های ضخیم
پارچه های نازک
پس دوزی
تیکه دوزی
دکمه و جا دکمه
زیپ
زیگزاگ
ژتون دوزی
ساده
اتوماتیک
گلدوزی
پدالدو وضعیته
تنوع دوخت84 دوخت تزیینی

مشخصات
ابعاد28*36*17 سانتی متر
وزن5.3 کیلوگرم
قابلیت دوخت ساده
زیگزاگ
گلدوزی
تیکه دوزی
پارچه های ضخیم
پارچه های نازک
زیپ
دکمه و جا دکمه
کاموا دوزی
پس دوزی
تنوع دوخت تزیینی10 مدل دوخت تزیینی
میزان برق مصرفی220-240

مشخصات
ابعاد 38*47*23 سانتی متر
وزن8.5 کیلوگرم
جنس بدنه داخلی و خارجیفلزی آلومینیومی/ پلاستیک
اقلام همراه۳ عددپایه
۳عدد ماسوره
۱ عددبشکاف
۱بسته سوزن شماره ۱۴
۱ عددپیچ گوشتی کوچک
1 عدد پیچ گوشتی متوسط
دوخت تزیینی14 دوخت تزیینی و حاشیه ایی

مشخصات
ابعاد30*40*15
وزن9 کیلوگرم
جنس بدنه خارجی آلومینیوم
میزان برق مصرفی220 وات
قابلیت دوختساده
زیگزاگ
گلدوزی
تیکه دوزی
پارچه های ضخیم
پارچه های نازک
زیپ
دکمه و جا دکمه
پس دوزی
سر دوز


در ادامه بخوانید : اتو: خرید و قیمت بهترین اتو بخار دستی (پارس خزر، فلیپس..)

برای خرید بهترین مارک چرخ خیاطی خانگی به این نکات دقت کنید:

خرید و قیمت بهترین مارک چرخ خیاطی

وزن چرخ خیاطی خانگی:

قابلیت حمل و نقل اولین چیزی است که قبل از خرید چرخ خیاطی باید به آن توجه کنید. آیا می خواهید از چرخ خیاطی خود فقط در خانه استفاده کنید؟ یا مجبورید برای رفتن به کلاس‌های مختلف آن را با خود حمل کنید. توجه به این نکته مهم است. بهتر است قبل از خرید به این نکته دقت کنید. وجود قطعات فلزی بیشتر باعث سنگین‌تر شدن دستگاه می‌شود.

سر وصدای چرخ خیاطی:

استفاده از چرخ خیاطی در آپارتمان‌های امروزی ما را محدود می‌کند. اغلب افراد طرفدار چرخ‌های خیاطی بی‌صدا هستند. از همه‌ی انواع چرخ خیاطی‌ها نوع کامپیوتری آنها بی سر وصداتر است. اگر به دنبال دستگاهی هستید که نسبتاً صدای کمتری ایجاد کند، بدنبال دستگاهی با سطح صدای کم (65 دسی بل یا کمتر) باشید.

عملکرد چرخ خیاطی:

اغلب چرخ‌های خیاطی دارای قابلیت‌هایی مانند گلدوزی، زیگزاگ‌دوزی و دوخت‌های تزیینی هم هستند. قبل از خرید حتما قابلیت‌های دستگاه انتخابی خور را بررسی کنید.

گارانتی:

مسلما گارانتی برای هر وسیله‌ی برقی از ضروریات اصلی آن دستگاه می‌باشد. خوشبختانه امروزه گارانتی‌های خوب و مدت داری برای چرخ‌های خیاطی ارائه می‌شود. یک ضمانت خوب کمک می‌کند تا در صورت مواجه شدن با هر مشکلی اطمینان حاصل کنیدکه همیشه می‌توانید با سازنده تماس بگیرید.

سرعت چندگانه:

این ویژگی به شما در کنترل سرعت حرکت پارچه در زیر سوزن کمک می‌کند، به عنوان مثال، اگر روی یک پارچه بزرگ کار می‌کنید و می‌خواهید لبه‌های آن را به صورت مستقیم بدوزید، ممکن است از این گزینه استفاده کنید زیرا می‌تواند سرعت را با توجه به دقتی که کار مورد نظر نیاز دارد حفظ کنید.

قیمت چرخ خیاطی:

اگر مبتدی هستید و تازه کار خیاطی را شروع کردید می توانید با یک چرخ خیاطی ارزان قیمت تر که برای افراد مبتدی مناسب است شروع کنید. در غیر صورت می توانید از بین برندهای معتبری مانند ژانومه و کاچیران یک چرخ خیاطی با برنامه های دوخت و تنظیمات عالی و همینطور قیمت بالاتر را انتخاب کنید. 

انواع چرخ خیاطی 

  • چرخ خیاطی مکانیکی: این نوع چرخ خیاطی کاملا مناسب برای مبتدیان است. شما با این چرخ خیاطی می‌توانید انواع دوخت‌‌ها را بزنید. این چرخ خیاطی برای پارچه‌های سبک تا متوسط کاملا مناسب است. آنها به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نیاز دارند. در صورت تمیز نگه داشتن و روغنکاری به موقع برای مدت طولانی در خدمت شما خواهند بود، و این برای افرادی با بودجه مناسب یک انتخاب عالی است.
  • چرخ خیاطی الکترونیکی: این نوع چرخ خیاطی جایگزین مناسبی برای نوع مکانیکی هستند. و برای استفاده خانگی بسیار مناسب هستند. موتور داخلی آنها سوزن را کنترل می‌کند، بنابراین شما می‌توانید سرعت دوخت عالی، دقت بالا، کنترل دوخت بسیار بهتری داشته باشید. موتور با پدال پا کار می‌کند، به این معنی که هر دو دست شما تقریبا آزاد خواهد بود ، بنابراین شما می‌توانید پارچه را با دست هدایت کنید. صفحه، دکمه‌ها یا LCD برای انتخاب کنترل‌ها در نظر گرفته شده است.
  • چرخ خیاطی کامپیوتری: جدیدترین و قدرتمندترین چرخ خیاطی‌های موجود در بازار چرخ خیاطی‌های کامپیوتری هستند. یکی از بزرگترین مزایای چرخ خیاطی‌های رایانه‌ای موتور آنهاست. از آنجا که ماشین‌های رایانه‌ای معمولاً قیمت بالاتری دارند، تمایل دارند موتورهایی با قدرت بالا داشته باشند که برای پروژه‌ای سنگین ایده‌آل هستند. چرخ خیاطی‌های رایانه‌ای یک کار ناب از فن‌آوری است که با دوخت بالا و با کیفیت تولید می‌شود و دارای ویژگی‌های بیشماری از جمله شکل‌گیری جادکمه، سبک جادکمه، کنترل کشش، سرعت دوخت و لیست دوخت  می‌باشد.

اگر بخواهیم مزایا و معایب انتخاب چرخ خیاطی مکانیکی و کامپیوتری را بررسی کنیم می توانیم به جدول زیر نگاهی بیاندازیم:

نوع چرخ خیاطیمزایامعایب
چرخ خیاطی الکترونیکیبودجه پسندتر هستند.
تعمیر و نگهداری آنها آسان‌تر است.
استفاده از این نوع چرخ خیاطی آسان تر است.
نوع بخیه‌های کمتر.
هزینه‌ی خرید پایین‌تر

چرخ خیاطی کامپیوتریکنترل سرعت برای راحتی بیشتر در خیاطی
دارا بودن انواع بخیه‌ها و دوخت‌های تزیینی
تعمیر و سرویس دهی سخت تر و پیچیده‌تر است.
هزینه‌ی خرید بالاتر

راهکارهایی برای افزایش عمر چرخ خیاطی:

  • تمیز کردن منظم یک راه عالی برای افزایش طول عمر چرخ خیاطی شما است. اطمینان حاصل کنید که تمام قطعاتی که به روغن کاری نیاز دارند، روغن کاری شده باشند و فقط برای این منظور از روغن چرخ خیاطی استفاده کنید.
  • سرویس سالیانه در تعمیرگاه می تواند تضمین کند که شما در مسیر درست با شیوه های تعمیر و نگهداری خود هستید.
  • اطمینان حاصل کنید که اگر چرخ خیاطی شما نیاز به قطعه جایگزین دارد، آن را با قطعه ای با کیفیت برابر تعویض کنید.
  • برای اینکه دستگاه خود را در بهترین حالت ممکن نگه دارید، باید بعد از هر بار استفاده آن را تمیز کنید. پس از استفاده از دستگاه خود را با پارچه تمیز پاک کنید. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که دستگاه خود را از برق جدا کرده اید. این کار به حذف هرگونه گرد و غبار یا پرز روی دستگاه شما که ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند کمک می کند.

سخن آخر:

در این راهنما از چی بگیر، سعی کردیم معیارهای خرید چرخ خیاطی خانگی و در انتخاب بهترین مارک چرخ خیاطی و انتخاب یک چرخ خیاطی خوب و باکیفیت به شما کمک کنیمهمچنین به معرفی بهترین و پرفروش ترین مدل‌های چرخ خیاطی کاچیران و ژانومه پرداختیم. امیدواریم بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای خواندن مطالب بیشتر درباره میز چرخ خیاطی ساده و تاشو کلیک کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - صمدی

جانتک چرخ خیلی خوبیه.مدلهای مختلفی داره که بعضی پایه و سوزن نخ کن دارند بعضی ندارند.من از،سایت جانتک خرید کردم.درمورد کالاها خوب توضیح داده بود.قیمت ها تو بازار خیلی متغیر هست.به چند جا سر بزنید.

27 فروردین 1402 - 13:42

پاسخ
نظرات چی بگیر - ماری

جانتک پارچه هایی مثل کشی و ضخیم رو دوخت میزنه؟

11 اسفند 1401 - 09:21

پاسخ
نظرات چی بگیر - ماری

اره پارچه کشی رو با سوزن مخصوص خیلی راحت می دوزه برای پارچه ضخیم هم من که مشکلی نداشتم

12 اسفند 1401 - 18:19

نظرات چی بگیر - zharfi

چند مدل دوخت داره؟

23 بهمن 1401 - 11:11

پاسخ
نظرات چی بگیر - zharfi

هم 32 کاره داره هم 14 کاره

26 بهمن 1401 - 14:03

نظرات چی بگیر - zharfi

جانتک یکی از مدل هاش sp که سوزن نخ کن اتومات و 10 تاپایه اضافی داره به بنظرم به صرفه هستش

30 بهمن 1401 - 14:37

نظرات چی بگیر - فافا

جانتک همون ژانومه است؟

18 بهمن 1401 - 10:24

پاسخ
نظرات چی بگیر - فافا

جانتک یکی از زیر مجموعه های برند معروف ژانومه است. قطعات برند ژانومه از کشور ژاپن وارد ایران می شود و در ایران اسمبل می شود. بنابراین می توان گفت چرخ خیاطی جانتک مونتاژ ایران است و طبق نظر کاربران بسیار باکیفیت می‌باشد.

18 بهمن 1401 - 11:20

نظرات چی بگیر - ریحانی

اره جانتک نسبت به قیمتش با کیفیت از سایت www.jantech.ir میتونین مدلاشو ببینید من از سایت سفارش دادم رایگان برام ارسال کردن

5 بهمن 1401 - 12:25

پاسخ
نظرات چی بگیر - Asma

چرخ خیاطی های jantech واقعا عالین هم از نظر زیبایی و هم از نظر کیفیت و هم از تظر قیمت به نظرم اگه دنبال یه چرخ خیاطی خونگی هستین من پیشنهاد میدم مدلایsp و spd رو بخرین که سوزن نخ کن اتو مات دارن

26 آبان 1401 - 14:18

پاسخ
نظرات چی بگیر - Asma

قیمتاش تو چه رنجیه؟

26 آبان 1401 - 20:48

چرخ خیاطی قیمت انواع چرخ خیاطی