15 مدل از زیباترین مدل‌ کتابخانه خانگی(قفسه کتاب)

راهنمای خرید قفسه کتاب

کتابخانه به مجموعه‌ای از اطلاعات و منابع و خدمات اطلاعاتی اطلاق می‌گردد که از سوی یک نهاد عمومی، خصوصی یا یک فرد محافظت و اداره می‌شود. از دید سنتی، کتابخانه به طور عادی به گروهی از کتاب‌ها اطلاق می‌شود. کتاب مجموعه‌ای از اطلاعات در خصوص یک شخص یا یک جسم یا ... می‌باشد که در صفحاتی کاغذی مکتوب یا چاپ می‌گردد.

افراد با اهداف و منظورهای مختلفی به ایجاد کتابخانه در منزل و یا محل کار خود دست می‌زنند. مثلا محققان و مدرسان برای امر تدریس و تحقیق و هدایت و راهنمایی دانشجویان و بهره‌بردن از اطلاعات کتاب برای خود دست به گردآوری کتابها در کتابخانه‌ها در محل کار و یا در منزل خود می‌کنند.  

بنابراین هر كتابخانه چه کوچک چه بزرگ با هدف ويژه و خاصی ايجاد شده است و افراد برای نظم‌دهی به کتاب‌ها و جزوه‌های خود دست به ایجاد کتابخانه‌‌ها می‌زنند. حتی دانش‌آموزان و دانشجویان نیز برای نظم‌دهی و سازماندهی کتابهای خود از کتابخانه‌هایی با حجم‌های مختلف استفاده می‌نمایند، در زیر مجموعه‌ای از کتابخانه‌های مختلف با شکل و سایزهای متفاوت گردآوری شده است. امید است بهره ببرید.

 سقراط: جامعه وقتي فرزانگي مي يابد كه خواندن كار روزانه اش باشد

چند مدل از شیک‌ترین کتابخانه‌ خانگی

کتابخانه مدل Azhand

کتابخانه مدل Azhand از جنس MDF ساخته شده است. این کتابخانه با کیفیت و عالی به دو قسمت تقسیم شده است و قسمت پایین آن با در پوشیده شده و دارای دو طبقه است. در قسمت فوقانی نیز 3 طبقه طراحی و قرار گرفته است. ابعاد این کتابخانه وسیع و پرکاربرد 200 در 36 در 190 سانتی متر و به شکل مربع مستطیل است. همچنین برای این مدل کتابخانه 3 رنگ در نظر گرفته شده است. برای راحتی حمل و نقل این کتابخانه، دو تکه ساخته شده است که پس از انتقال به محل مناسب می‌توانید آنها را بر روی هم سوار کنید.

کتابخانه مدل P300

کتابخانه مدل P300 دارای4 پایه چوبی است و روکشی از جنس ملامینه دارد و تمام لبه‌های قفسه‌ها دارای نوار  PVC هستند. روی کار این کتابخانه از ورق ضد خش و ضد رطوبت برند پویا ساخته شده است. تعداد قفسه‌های این کتابخانه و یا قفسه دربالا و پایین دو طبقه و در وسط سه طبقه‌ای است. 

این محصول دارای ابعادی با اندازه‌های عرض کار ۱متر ارتفاع کلی ۱۲۰ و عمق کار۲۵ است. به دلیل ظریف بودن پایه‌های این محصول در زمان جابه‌جایی‌ها مراقبت آنها باشید.

کتابخانه مهرو کد 19367

کتابخانه مهرو کد 19367 کتابخانه‌ای فلزی است. که به یک قفسه کتاب مدرن می‌توان آن را تشبیه کرد. ابعاد این کتابخانه فلزی ۱۴۰x۳۰x۱۴۰ سانتی‌متر است. 4 طبقه‌ای است و به شکل مستطیل با طراحی و ترکیبی بسیار عالی است. گفتنی است فاصله طبقات از هم ۴۰ سانتی‌متر است. همچنین بدنه از جنس فلز با رنگ کوره‌ایی است. صفحاتی هم که قرار است بر روی آن کتاب قرار گیرد از جنس ام دی اف با طرح چوب است. گفتنی است تنوع رنگ فقط برای بدنه در نظر گرفته شده است. یادآور می‌گردد کیفیت چوب و فلز عالی است و بسیار با کیفیت و تمیز ساخته شده است.

زیر لیوانی طرح کتابخانه کد co02498

زیر لیوانی طرح کتابخانه از جنس چوب تهیه شده و 40 گرم وزن دارد. نقاشی روی آن ثابت و پایدار است و ابعاد آن 1 در 10 در10 سانتیمتر است.

کتابخانه مدل سه

کتابخانه مدل سه با ابعاد ۹۷x۲۰x۱۵۰ سانتی‌متر را در تصویر ملاحظه می‌کنید. این کتابخانه بسیار پرطرفدار است. جنس این کتابخانه خانگی از ملامینه ضدخش است با 3 طبقه که به صورت مستطیل است. این کتابخانه مدرن با جنس ملامینه ضدخش دارای 14 جای کتاب است. گفتنی است که این کتابخانه دارای نوار یک میل پی وی سی نیز هست. همچنین این کتابخانه به گونه‌ای طراحی شده که می‌توانید از دو طرف آن استفاده کنید یعنی با گذاشتن در وسط خانه هم از جلو و هم از عقب آن دید خواهید داشت.

کتابخانه کد 19435

کتابخانه کد 19435 کتابخانه‌ای فلزی است. ابعاد این کتابخانه فلزی ۹۰x۳۰x۱۴۰ سانتی‌متر است. کتابخانه فلزی مد نظر دارای 6 طبقه و به صورت مستطیل شکل است. گفتنی است در مورد این کتابخانه که تنوع رنگ مربوط به فریم فلزی است. رنگ mdf ثابت است و آن رنگ کاربردی، کوره‌ای الکترواستاتیک است. این کتابخانه فلزی دارای طبقات mdf  است با طرح چوب. این کتابخانه فلزی دارای طراحی ظاهری خوبی بوده و زیباست. کیفیت ساخت خوبی دارد. در عین سبک بودن محکم است. 

کتابخانه مدل FH71

کتابخانه‌ای که در تصویر بالا دیده می‌شود کتابخانه‌ای با روکشی از جنس ملامینه است. همانطور که در تصویر هم پیداست این مدل کتابخانه پایه ندارد و از طریق کف آن بر روی زمین ثابت می‌ماند. این کتابخانه مستطیل شکل و حالت پلکانی دارد و شما می‌توانید ترتیب آن را تغییر دهید.

ابعاد این کتابخانه پرکاربرد 90 در 30 در 90 است. شما قادر خواهید بود از 6 جای مختلف در این کتابخانه استفاده نمایید.

کتابخانه مدل K800

کتابخانه مدل K800با ابعاد ۸۰x۳۰x۱۸۰ سانتی‌متر را درتصویر ملاحظه می‌کنید. این کتابخانه مدرن و ساده از جنس لترون ملامینه (نئوپان روکش ملامینه ) است. دارای 5 طبقه بوده و به صورت مستطیلی شکل ساخته شده است. این کتابخانه دارای کیفیت ساخت خوبی است و به نسبت قیمت ارزش خرید دارد. همچنین طراحی زیبایی نیز دارد.

کتابخانه رومیزی مدل کاکتوس

کتابخانه رومیزی مدل کاکتوس با ابعاد ۳۸x۱۷x۴۵ سانتی‌متر یک کتابخانه کم جای پرکاربرد است. جنس این کتابخانه مدرن کم جا از ملامینه ضد خش است. دارای 4 طبقه بوده و به شکل مربع ساخته و تولید شده است. 

 کتابخانه مدل رویسان r10

کتابخانه مدل رویسان r10از جنس ملامینه کاملا ضد خش است و از نوار PVC برای لبه‌های کتابخانه ساخته شده است. ورق‌هایی که سبب ساخته شدن این کتابخانه شده بسیار با کیفیت بوده که سبب رضایت استفاده کنندگان از آن شده است. همچنین استحکام این کتابخانه جهت کالاهای دکوراتیو و کتاب سبب مناسب بودن آن شده است. ابعاد این کتابخانه مدرن ۲۵x۱۰۰x۱۲۰ سانتی‌متر است.  این کتابخانه در 3 طبقه طراحی و ساخته شده است که یک طبقه آن به صورت در دار تعبیه شده. این کتابخانه مدرن دارای تنوعی رنگی نیز هست.

کتابخانه دایان مدل آراد

کتابخانه دایان مدل آراد با ابعاد ۵۰x۱۷x۶۵ سانتی‌متر یک کتابخانه بسیار مدرن و شیک و با مزه است. جنس این کتابخانه دیواری از mdf  ام دی اف است با دو طبقه. در هنگام تحویل قلاب و رولپلاک همراه محصول برای شما ارسال می‌گردد.

کتابخانه مدل LIB-14

کتابخانه مدل LIB-14با جنسی از ترکیب طبقات چوب طبیعی روس وارداتی و فریم فلزی است. ابعاد این کتابخانه جالب و زیبا که مناسب برای کنج اتاق است ۴۰x۴۰x۱۵۳ سانتی‌متر است. این کتابخانه جالب به غیر محلی برای قرارگیری کتاب، مناسب برای گذاشتن در قسمتهای دیگر منزل به عنوان قفسه گل و یا وسایل آشپزخانه نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد. 

کتابخانه مدل الیت FH306

کتابخانه مدل الیت FH306ساخته شده از جنس ملامینه است که دورتادور آن با نوار پی‌وی‌سی یک میل پوشیده شده است. ابعاد این کتابخانه جمع و جور خانگی ۵۰x۴۰x۱۲۰ سانتی‌متر است. در 3 طبقه طراحی شده و مکعب مستطیل است. به غیر از کتابخانه این محصول می‌تواند مناسب برای قرار دادن وسایل دکوری نیز باشد. 

کتابخانه مدل t.s 111

کتابخانه مدل t.s 111دارای کیفیت ساخت خوبی است و مناسب برای قرار دادن در منزل ارتفاع این محصول 133 سانتی‌متر در 25 در 90  سانتی‌متر است. جنس آن از ملامینه و دارای استحکام خوبی است. دارای  3 طبقه پرکاربرد و به شکل مستطیل است. دو قفسه این محصول دارای درب است.

کتابخانه دیزم مدل LIB555

کتابخانه دیزم مدل LIB555دارای جنسی از فریم فلزی و طبقات هم از چوب کاج طبیعی روس وارداتی. ابعاد این کتابخانه فلزی و چوبی ۱۴۵x۴۰x۶۰ سانتی‌متر است. در 3 طبقه طراحی شده و شکل محصول هم مستطیل شکل است. گفتنی است که فریم از جنس فلز رنگ کوره‌ای مشکی مات ضد خش و بسیار با کیفیت است. همچنین بر روی صفحات چوبی جهت ثبات بیشتر محصول، پایه‌های پیچی قابل تعبیه شده است. در قسمت لبه‌ها نیز جهت افزایش دوام، زوارهای چوبی اجرا شده است. گفتنی است فاصله بین طبقات حدود ۳۰ سانتی‌متر و مناسب قرارگیری کتاب و دکوراسیون است.

مناسب ترین اندازه برای قفسه کتاب چقدر است؟

یکی از اساسی ترین ملاحظاتی که باید قبل از خرید کتابخانه به آن توجه کنید سایز آن است. تعیین سایز کتبخانه به چند عامل بستگی خواهد داشت. ابتدا دقت کنید که، چقدر فضا در اتاقی که قصد دارید آن را در آن قرار دهید دارید؟ اگر فضای باز زیادی وجود دارد، می توانید یک قفسه کتاب عریض را انتخاب کنید که عرض آن چند متر است. 

اگر فضای کافی ندارید. بهترین انتخاب یک قفسه کتاب بلند است.

اگر در خانه فرزندانی دارید، هدف قفسه کتاب را در نظر بگیرید: آیا می خواهید فرزندانتان بتوانند به آنچه در قفسه های کتاب است دسترسی داشته باشند؟ اگر چنین است، یک گزینه کوتاه تر ممکن است بهترین انتخاب باشد. اگر نه، یک قفسه کتاب بلند ممکن است بهتر باشد تا بتوانید وسایل خاص یا شکننده را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.