انتخاب بهترین کرم پودر و ویژگی های یک کرم پودر خوب

اگر اهل آرایش هستید حتما از نقش به سزا و تاثیرگذار کرم پودر باخبرید. کرم پودرها که به منظور یکسان سازی سطح پوست و پوشش دهی ناهمسانی‌های آن به کار می‌رود، جلوه آرایش شما را دوچندان می‌کنند و در حقیقت پایه و بیس یک آرایش کامل هستند. بعد از استفاده از کرم پودر، پوست صاف و یکدست شما آماده آرایش است.

در این مقاله می‌خوانیم:

  1. چطور یک کرم پودر خوب بخریم؟
  2. انتخاب بهترین کرم پودر و ویژگی‌های یک کرم پودر خوب کدامند؟
  3. تفاوت کرم پودر با کنسیلر چیست؟
  4. تفاوت کرم پودر با پرایمر چیست؟
  5. طرز استفاده صحیح از کرم پودر چطور است؟

چطور یک کرم پودر خوب بخریم؟

برخی گمان می‌کنند همین که از یک برند معتبر کرم پودر خود را بخرند کافی است اما در حقیقت برای انتخاب بهترین کرم پودر مناسب پوست خود باید به چند نکته توجه کنید:

توجه به انواع پوست:

قبل از انتخاب بهترین کرم پودر لازم است پوست خود را بشناسید و بر اساس نیازهای پوست خود، کرم پودر مناسب خود را بیابید.  

بهترین کرم پودر مناسب پوست خشک:

 کرم پودرهایی است که در فرمول خود از مواد روغنی مانند روغن بادام یا نارگیل و غیره استفاده کرده باشند. کرم پودرهای چرب و براق برای این افراد مناسب‌تر است. 

بهترین کرم پودر مناسب پوست چرب:

 افراد با پوست چرب بهتر است از کرم‌پودرهای فاقد چربی که روی آن oil free نوشته شده است را خریداری کنید. کرم پودرهایی با جلوه مات برای شما مناسب است. 

بهترین کرم پودر مناسب پوست حساس و مستعد آکنه:

اگر پوست حساسی دارید در انتخاب کرم پودر دقت بیشتری کنید. بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که خاصیت درمانی و پیشگیری از آکنه داشته باشند. اگر کرم پودر با انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین E غنی شده باشد، برای شما مناسب‌تر است. افرادی که پوست بسیار آسیب پذیر دارند بهتر است محصولات پوستی خود را با تایید پزشک تهیه کنند. 

توجه به رنگ پوست:

برای انتخاب رنگ مناسب بهتر است رنگ کرم پودر به رنگ پوست شما نزدیک باشد یا بنابر سلیقه نهایتا یک شماره روشن‌تر یا تیره‌تر انتخاب کنید. با افزایش سن می‌توانید کرم پودر را چندین درجه روشن‌تر بخرید. اما توجه کنید هرگز برای پوشاندن لکه‌های پوست کرم پودر بسیار روشنتر از پوست انتخاب نکنید چون این کار حتی لکه‌ها را نمایان‌تر می‌کند. پس مناسب‌ترین رنگ نزدیکترین رنگ به پوست شما است.

معمولا کرم پودر مناسب پوست‌های سرد، رنگ‌های صورتی، بژ، برنزه و ماهاگونی است. کرم پودر مناسب پوست‌های گرم، هلویی و طلایی و زرد است. کرم پودر مناسب پوست‌های طبیعی، بژ و گردویی مناسبتر است. البته این یک تقسیم بندی ثابت نیست.

از برند معتبر و شناخته شده خرید کنید:

کرم پودرها چون مستقیم با پوست صورت در ارتباطند و گاهی ساعت‌ها روی پوست ما می‌مانند و عوارضی به دنبال دارند در درجه اول بهتر است استفاده از کرم پودر را کم کنیم و بعد از برندهای معتبری خرید کنیم که در دراز مدت آسیبی به پوست ما وارد نشود.

انتخاب بهترین کرم پودر و ویژگی‌های یک کرم پودر خوب:

  • کرم پودرها چون به عنوان زیرساز آرایش استفاده می‌شوند، پس در درجه اول باید پوشانندگی خوبی داشته باشند و پوست صورت را یکدست و طبیعی کنند.
  • بافت سبک و مخملی از دیگر ویژگی‌های یک کرم پودر خوب است، زیرا ممکن است ساعت‌ها روی پوست بماند، پس بهتر است بافت آن سبک باشد.
  • داشتن اثر محافظت کننده در برابر اشعه UV و SPF مناسب نیز از مزیت‌های یک کرم پودر خوب است.
  • اگر در مواد تشکیل دهنده کرم پودر از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها و همچنین مواد ضد چروک و پیری پوست استفاده شود، این کرم علاوه بر پوشانندگی و ایجاد زیبایی دارای خواص درمانی نیز می‌باشد.
  • کرم پودرهایی که بر پایه روغن ساخته شدند و دارای مواد مرطوب کننده هستند، برای افراد با پوست خشک مناسبترند.
  • اگر مایلید کرم پودر ساعت‌های طولانی روی پوست شما بماند و آن را تجدید نکنید، کرم پودر دارای خاصیت ضد آب بودن با ماندگاری بالا خریداری کنید.

کرم پودر شون سری Smoothing Matt شماره S03

کرم پودر از برند خوش نام و معرف شون که محصولات آرایشی با کیفیت با قیمت مناسب به مصرف کنندگان ارائه می‌دهد. این کرم پودر فاقد چربی است که بعد از استفاده به خوبی روی پوست می‌نشیند، وجود روغن جوانه گندم در این کرم موجب شده علاوه بر خواصی که برای پوست دارد، مانع خشکی پوست شود. محافظ آفتاب باSPF 15 می‌باشد.

کرم پودر کالیستا مدل Long Lasting And Matt شماره M11 حجم 35 میلی لیتر

کرم پودر کالیستا یک کرم بسیار سبک با پوشش دهی مات است، که مناسب استفاده روزانه می‌باشد. این کرم پودر مناسب انواع پوست و فاقد چربی است. اگر می‌خواهید کرمی با بافت خیلی سبک و در عین حال پوشش دهی خوبی داشته باشید، کرم پودر کالیستا انتخاب مناسبی برای شما است. قیمت مناسب و کیفیت بالا این محصول را محبوب کرده است.

کرم پودر بورژ‌وآ سری Air Mat مدل Beige 04 حجم 30 میلی لیتر

کرم پودر بورژوآ دارای بافت سبک، رنگ روشن و فاقد چربی است، اما روی پوست حالت خشکی و پوسته شدن ایجاد نمی‌کند. این کرم پودر با پوشانندگی بالا و 24 ساعته و دارای SPF 10 می باشد. بافت سبک آن موجب می‌شود که علی رغم پوشش دهی زیبا و یکنواختی که به پوست شما می‌دهد، در استفاده طولانی مدت احساس سنگینی نکنید.

کرم پودر این لی مدل Peach شماره 20 حجم 40 میلی لیتر

کرم پودر این لی نیز یکی دیگر از محصولات باکیفیت است که دارای ساختار سبک با پوشش دهی عالی و همینطور مقاوم در برابر گرما، رطوبت و تعریق پوست می‌باشد. این ویژگی باعث شده که بعد از استفاده روی پوست  حالت ماسیدگی ایجاد نکند. جلوه ی مات و طبیعی دارد که باعث حذف براقی پوست در افراد با پوست چرب می‌شود.

کرم پودر الارو سری Anti Age مدل Light Beige شماره 02

کرم پودر الارو دارای بافت سبک و فاقد چربی است. این کرم پودر که حالت مات کننده برای پوست دارد، علاوه بر پوشانندگی و زیرسازی مناسب آرایش، دارای خواص ضد چروک قوی، کاهش دهنده خطوط سطحی پوست، دارای میکرو پیگمان‌های بسیار ریز و لطیف می‌باشد. کرم پودر الارو سازگار با پوست‌های چرب مستعد آکنه است، زیرا متعادل کننده چربی پوست می‌باشد.

کرم پودر جویل مدل چای سبز شماره j01 حجم 30 میلی لیتر

کرم پودر جویل نیز یکی دیگر از محصولات محبوب آرایشی، ساخت کشور ایتالیا است که توانسته با کیفیت بالا و قدرت پوشانندگی خوب رضایمندی مشتریان را جلب کند. این کرم بر اساس رنگ پوست روشن و همچنین فاقد SPF است. چون در ساخت این کرم پودر مواد فاقد چربی به کار برده نشده بیشتر مناسب افراد با پوست خشک است که بعد از استفاده موجب خشک شدن پوست نمی‌شود و آن را شاداب نشان می‌دهد.

کرم پودر BB گلدن رز شماره 04 حجم 30 میلی لیتر

کرم پودرBB گلدن رز دارای بافت نرم و سبک که علاوه بر پوشانندگی نواقص صورت و یک دست کردن آن، دارای خواص آبرسانی و همچنین دارای آنتی اکسیدان و ویتامین E می‌باشد. این کرم پودر فاقد چربی و فاقد پارابن با SPF 25 می‌باشد.

کرم پودر ضد آفتاب مدیسان مدل Light Beige حجم 30 میلی لیتر

کرم پودر مدیسان علاوه بر اینکه یک کرم پودر فاقد چربی است، یک ضد آفتاب با 40 SPF و قدرت محافظت عالی در برابر اشعه UVA و UVB است. حاوی ماده موثر ضد چروک و دارای مواد رطوبت رسان برای حفظ رطوبت طبیعی پوست است. کرمی مناسب استفاده روزانه می‌باشد.

کرم پودر مای سری Black Diamond مدل Matt Makeup شماره 04

کرم پودر مای با پوشش دهی سبک مناسب استفاده روزانه می‎باشد. دارای SPF 15 و مناسب پوست چرب، مختلط و مستعد آکنه می‌باشد. جلوه‌ی طبیعی و ماتی که به پوست می‌دهد باعث می‌شود آرایش شما ساده و طبیعی به نظر بیاید و احساس سنگینی روی پوست نکنید

کرم پودر نوت سری Detox And Protect شماره 10

کرم پودر نوت محصولی تخصصی در زمینه زیبایی پوست می‌باشد. این محصول با دارا بودن عصاره خزه که حاوی آنتی اکسیدان است، می‌باشد. این آنتی اکسیدان باعث حفاظت پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از خشکی پوست می‌شود. کرم پودر نوت پوشش دهی بالا با بافت ابریشمی دارد. 

تفاوت کرم پودر با کانسیلر و تفاوت کرم پودر با پرایمر چیست؟

اگر می‌خواهید آرایش حرفه‌ای‌تر و کاملی داشته باشید، علاوه بر کرم پودر می‌توانید از کانسیلر و پرایمر نیز استفاده کنید. تفاوت کرم پودر با کانسیلر و پرایمر را بررسی می‌کنیم:

پرایمر برای زیرسازی و یکدست کردن آرایش و ماندگاری بیشتر آن قبل از کرم پودر مورد استفاده قرار می‌گیرد، پرایمر موجب حفظ رطوبت پوست و همچنین پوشاندن چروک‌ها سطحی و عمیق پوست می‌شود و پایه‌ای ترین مرحله آرایش بعد از مرطوب کننده می‌باشد. توجه کنید پرایمر برخلاف کرم پودر به تنهایی استفاده نمی‌شود.

مرحله‌ی بعد از پرایمر، کرم پودر می‌باشد که پوست را صاف و یکدست و زیبا می‌کند. بعد از کرم پودر برای پوشاندن سیاهی‌های زیر چشم، قرمزی، جای خوش و...که با کرم پودر پوشانده نشده از کانسیلر استفاده می‌شود. توجه کنید که کانسیلر را به همه‌ی پوست نزنید، بلکه فقط قسمت‌هایی که هنوز با کرم پودر پوشیده نشده‌اند.

توجه کنید لازم نیست در هر آرایش از هر سه مورد بالا استفاده کنید، اگر پوست شما نیز به پوشانندگی خیلی بالایی ندارد، فقط در میکاپ‌های حرفه‌ای می‌توانید به این نحو آرایش کنید.

طرز استفاده صحیح از کرم پودر چگونه است؟

بهتر است ابتدا پوست خود را با آبرسان مخصوص خود کمی مرطوب کنید که بعد از زدن کرم پودر پوست را شاداب نشان دهد، بعد از آن مقدار کمی از کرم پودر که بهتر است حالت مایع آن را انتخاب کنید با یک اسفنج یا برس مخصوص به پوست بزنید و به حالت دورانی آن را بمالید تا یکدست پخش شود.

سخن آخر:

هرچند امروزه استفاده از لوازم آرایشی زیاد شده اما قطعا زیباترین حالت پوست سادگی و طبیعی بودن آن است. در دنیایی که نه می‌شود از مد و به روز ترین لوازم آرایشی جا ماند و نه می‌شود از سلامت پوست غافل شد، بهترین راه انتخاب لوازم آرایشی از برندهای معتبر و شناخته شده است با کیفیت بالا و مرغوب است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.