معرفی بهترین پرینتر خانگی و اداری (قیمت پرینتر خانگی و اداری)

بهترین پرینتر اداری و خانگی

قصد خرید یک پرینتر جدید را دارید؟ در این مقاله از سایت چی‌بگیر چند نکته که باید قبل از صرف هرگونه هزینه‌ای برای خرید پرینتر خانگی و یا پرینتر اداری، در نظر داشته باشید برای شما آماده کرده‌ایم. با وجود بسیاری از مدل‌های مختلف، دشوار است که بدانید کدام یک برای نیازهای شما مناسب است.

برای اطمینان از اینکه از خرید خود پشیمان نخواهید شد، چند نکته وجود دارد که باید قبل از ورود به مغازه‌ها در نظر داشته باشید. با ما در این مقاله همراه باشید:

معرفی بهترین پرینتر اداری و خانگی:

پرینتر چاپ عکس شیائومی مدل XMKDDYJ01HT

یکی از کوچکترین چابگرهای عکس این مدل از چابگر عکس شیائومی می‌باشد. ابعاد این دستگاه به اندازه یک پاوربانک طراحی شده و دارای سه دکمه می‌باشد. این دستگاه تک کاره است و کاربرد آن برای چاپ عکس می‌باشد. ظرفیت سینی کاغذ این دستگاه  10 برگ می‌باشد. 

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107w

مشخصات
نوع کارتریجلیزری HP ۱۰۵A / HP ۱۰۷A / HP ۱۰۷A
نوع چاپتک رنگ
سایز چاپA4
تکنولوژی چاپلیزری
ظرفیتسینی ورودی : ۱۵۰ برگ ، خروجی : ۱۰۰ برگ
سرعت چاب20 برگ در دقیقه
حافظه پرینتر۶۴ مگابایت

پرینتر چند کاره کانن مدل PIXMA TS3440

مشخصات
سایز اسکنA4
نوع اسکنرFLAT
نوع چاپرنگی

معیارهای انتخاب بهترین پرینتر خانگی چیست؟

قیمت پرینتر خانگی

قیمت پرینتر خانگی بسیار متفاوت است. بدیهی است که شما نباید بیش از توانایی مالی خود برای خرید دستگاه جدید هزینه کنید. با این حال، مسئله میزان بودجه صرف شده برای خرید یک پرینتر، فقط هزینه اولیه برای خریدن آن نیست. شما باید قیمت جوهر جایگزین را نیز در نظر بگیرید. معمولاً یک پرینتر ارزان دارای گران‌ترین جوهر هستند. این روشی است که تولید کنندگان پول خود را برمی‌گردانند. بنابراین، قبل از مراجعه به فروشگاه برای خرید پرینتر، به صورت آنلاین تحقیق کنید. اطمینان حاصل کنید که قیمت تعویض کارتریج‌ها با سایر مدل‌ها با یک قیمت مشابه، مطابقت داشته باشد.

همچنین لازم است بررسی کنید آیا می‌توانید کارتریج‌های جوهر دیگری را برای پرینتر خود بردارید و آیا می‌توانید کارتریج‌های جوهر را دوباره پر کنید یا خیر. توجه داشته باشید که استفاده از کارتریج جوهر تایید نشده ممکن است ضمانت شما را باطل کند.

نوع جوهر پرینتر

سه نوع تنظیم معمول و رایج کارتریج جوهر وجود دارد.

  • دو کارتریج جوهر: یک کارتریج مشکی و یک کارتریج رنگی همه در یک قسمت.
  • چهار کارتریج جوهر: یک کارتریج مشکی، و سه کارتریج جداگانه برای آبی، قرمز و زرد. به این نوع کارتریج مدل رنگی CMYK گفته می‌شود.
  • جوهر مرکب: چاپگر به جای استفاده از کارتریج، جوهر خود را از مخزن‌های بزرگ قابل تعویض می‌گیرد.

از بین این سه، جوهر مرکب در بلندمدت از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است. به عنوان مثال، پرینتر Epson Expression ET-3700 EcoTank می‌تواند 14000 صفحه سیاه یا 11200 صفحه رنگی را بعد از یک بار پر کردن چاپ کند. این برای دو سال استفاده سنگین کافی است.

کیفیت چاپ در پرینتر

اگرچه پرینتر لیزری بهترین کیفیت را ارائه می‌دهند، اما خرید آنها نیز گران است و هزینه‌های بالاتری برای استفاده دارند. اگر کاربری خانگی هستید و به یک پرینتر خانگی خوب احتیاج دارید، باید یک پرینتر جوهر افشان برایتان کافی باشد. اما کیفیت چاپ در چاپگرهای جوهر افشان به طور قابل توجهی متفاوت است.

موارد مختلفی بر کیفیت چاپ تأثیر می‌گذارد، از جمله طراحی سر چاپ، درایور چاپگر و کیفیت جوهر. با این حال، مشخصات اصلی که باید مورد توجه قرار گیرد DPI چاپگر (نقطه در هر اینچ) است. این ویژگی نشان می‌دهد که چاپگر چگونه می‌تواند پیکسل‌های یک تصویر منبع را دقیق تکرار کند.

شما می‌توانید چاپگرهای جوهر افشان با مشخصه‌ای از 600* 600 DPI تا 4800 * 4800 DPI پیدا کنید.

سرعت چاپ در پرینتر

همه ما بی‌صبرانه منتظریم در حالی که پرینتر دارد سندی را با سرعت حلزون چاپ می‌کند! این واقعا ناامید کننده است. در صورت چاپ زیاد، به خصوص چاپ اسناد با ده‌ها صفحه، سرعت چاپ عامل مهمی در تصمیم گیری شما در خرید بهترین پرینتر خواهد بود.

سرعت پرینتر بر حسب صفحات در دقیقه(PPM)  اندازه‌گیری می‌شود. سرعت چاپ PPM برای صفحات متن و صفحات تصاویر متفاوت است. با این حال، وقتی به جعبه ای در فروشگاه نگاه می‌کنید، اغلب فقط یک امتیاز PPM مشاهده خواهید کرد. این به تعداد صفحات متن سیاه پرینتر در یک دقیقه اشاره دارد.

باز هم، تغییرات گسترده‌ای در نمرات PPM پرینترهای جوهر افشان و درجه مصرف کننده مشاهده خواهید کرد. از 5 PPM تا 25 PPM می‌توانید با هر چیزی روبه‌رو شوید.

قابلیت اتصال بی سیم در پرینتر

نکته اصلی دیگری که هنگام خرید بهترین پرینتر خانگی باید به دنبال آن باشید، اتصال آن است. برای ایجاد ارتباطات مورد نیاز، دو سوال از خود بپرسید:

  1.  از کجا می‌خواهید چاپ کنید؟
  2. قرار است از کدام دستگاه ها چاپ کنید؟

همه پرینترهای موجود در بازار اتصال سیمی دارند. آن‌ها می‌توانند از طریق پورت USB به رایانه شما متصل شوند.

با این حال، برخی از مدل‌ها همچنین از اتصال Wi-Fi و اتصال بلوتوث استفاده می‌کنند. همچنین به طور فزاینده‌ای پرینترهایی پیدا خواهید کرد که از Google Cloud Print و Apple AirPrint پشتیبانی می‌کنند. بلوتوث برای چاپ از طریق دستگاه‌های تلفن همراه محلی بسیار مناسب است، در حالی که Wi-Fi و پشتیبانی ابری به شما امکان چاپ اسناد را از راه دور هنگامی که در خانه نیستید می‌دهد.

ویژگی‌های اضافی در پرینتر خانگی

پرینتر ها کارهای دیگری غیر از چاپ نیز انجام می‌دهند. دستگاه‌های همه کاره، همچنین می‌توانند فکس را کپی، اسکن و حتی ارسال کنند (بله ، بعضی از افراد هنوز هم از آنها استفاده می‌کنند!). می‌توانید انتظار داشته باشید که برای پرینترهای همه در یک مرحله، کمی بیشتر هزینه بپردازید، و برای بسیاری از افراد، توانایی‌های اضافی ارزش هزینه اضافی را دارد. همچنین، از ویژگی‌های اضافه شده خاص سازنده مانند حالت‌های ویژه چاپ عکس و برنامه‌های وب می‌توانید استفاده کنید.

توجه: برای ارسال نمابر نیازی به استفاده از چاپگر ندارید. همچنین می‌توانید از طریق اندروید فکس خود را ارسال کرده و یا از طریق کامپیوتر نمابر ارسال کنید.

 قالب کاغذ در پرینتر

همه پرینتر ها نمی‌توانند کاغذهایی با اندازه قانونی را قبول کنند. به همین ترتیب، صفحه اسکنر در بسیاری از چاپگرهای همه در یک مورد، برای اسناد قانونی بسیار کوچک است. برخی از دستگاه‌های پیشرفته همه در یک دستگاه، دارای یک سینی اسکنر جداگانه در بالا هستند. می‌توانید از آن برای اسکن اسناد بزرگتر یا جمع کردن چندین مقاله و اسکن همه آنها در یک فایل PDF استفاده کنید.

بهترین پرینتر خانگی با جوهر ارزان کدام مدل است؟

حتی پرینترهای ارزان قیمت نیز می‌توانند هزینه‌های مجددی را اضافه کنند. پس بهترین پرینترها برای استفاده در منزل با ارزان ترین جوهر کدامند؟

شما می‌توانید پرینترهای لیزری خریداری کنید. آن‌ها به جای جوهر از تونر استفاده می‌کنند. چاپگرهای لیزری می‌توانند لبه‌های واضح تر و تصاویر واضح‌تری نسبت به نمونه‌های جوهر افشان خود تولید کنند.

اینکه کدام پیکربندی برای شما مناسب است به نحوه نیاز شما برای استفاده از پرینتر بستگی دارد. اگر می‌خواهید اسناد متنی زیادی را با چند رنگ چاپ کنید، یک پرینتر دو کارتریجی ممکن است کافی باشد. افرادی که به چاپهای رنگی درجه یک حرفه‌ای نیاز دارند، باید پرینتر لیزری را انتخاب کنند و کاربران عادی می‌توانند بین پرینترهای CMYK و مرکب تصمیم بگیرند.

سخن آخر:

پرینترها دارای اشکال و اندازه‌های مختلف هستند. اگر به دنبال پرینتری متناسب در یک فضای کوچک هستید، اکنون نسخه‌های کامپکت زیادی در دسترس است. مطمئناً، ممکن است مجبور باشید عملکرد اسکنر و دستگاه کپی را فدا کنید، اما برای کاربران گاه به گاه گزینه خوبی است.

در انتهای دیگر مقیاس، برخی ازپرینترها به طور قابل توجهی بزرگتر هستند. هدف آنها معمولاً بازار و دفاتر است وحضور آن در خانه شما غیر ضروری است. به یاد داشته باشید، چیزی را خریداری نکنید که متناسب با محیط شما نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.