معرفی و خرید بهترین آسیاب قهوه به همراه قیمت روز

راهنمای خرید بهترین آسیاب قهوه خانگی

آیا می‌خواهید دانه‌های قهوه را خودتان در خانه آسیاب کنید؟ ما به شما کمک می‌کنیم یک آسیاب قهوه مناسب پیدا کنید.اگر دانه‌های قهوه را خودتان آسیاب کنید، حتی می‌توانید طعم اسپرسو خاص خودتان داشته باشید و یک قهوه تازه برای خودتان تهیه کنید. ما اصطلاحات مختلف در مورد انواع آسیاب قهوه را برای شما توضیح می‌دهیم.

همه آسیاب‌ها، قهوه مناسبی که دوست دارید بنوشید را نمی‌سازند. در این راهنما، اصطلاحات مختلف انواع آسیاب قهوه را برای شما توضیح می‌دهیم تا به شما کمک کند یک قهوه مناسب برای خودتان درست کنید.

انواع آسیاب قهوه

سه نوع اصلی آسیاب قهوه برای انتخاب شما وجود دارد: آسیاب تیغه‌ای برقی، برشی برقی یا آسیاب دستی. اینکه کدام‌یک برای شما بهترین است بستگی دارد به نوع قهوه‌ای که دوست دارید درست کنید، مقدار آن و اینکه آیا می‌خواهید دانه‌های قهوه به اندازه‌های مختلف آسیاب بشود و با آن انواع مختلف قهوه را درست کنید. در زیر نکات مثبت و منفی هر نوع را توضیح می‌دهیم.

آسیاب قهوه تیغه‌ ای

در آسیاب‌های تیغه‌ای ، یک تیغه چرخشی در داخل محفظه قرار دارد که دانه‌ها را به قطعات کوچک‌تر برش می‌دهد و مانند شبیه مخلوط‌کن است.

مزایامعایب
  • نسبتاً ارزان و ساده است

  • تیغه‌های این نوع آسیاب داغ می‌شود.

  • برای آسیاب دانه‌های قهوه که می‌خواهید به حدی باشد که با فیلتر قهوه در خانه قهوه تهیه کنید یا در کافه، مناسب هستند.

  • دانه‌ها خوب خرد نمی‌شود و برای درست کردن اسپرسو ایدوآل نیست.

آسیاب‌ تیغه‌ ای معمولاً به اندازه آسیاب‌ های برشی دانه‌ها را ریز نمی‌کنند. علاوه بر این، تیغه‌ها هنگام خرد کردن گرما تولید می‌کنند که می‌تواند طعم قهوه را تغییر دهد.

آسیاب قهوه برشی

آسیاب قهوه برشی (Burr) دارای مکانیسم دنده مانند کوچکی در داخل مخزن خود است که دانه‌های قهوه را خردکرده و قهوه آسیاب شده تولید می‌کند. ازآنجاکه این مدل آسیاب دانه‌ها را له می‌کنند و خرد نمی‌کنند نیروی آسیاب‌های تیغه را مصرف نمی‌کند و گرمایی تولید نخواهد کرد.

مزایامعایب
  • دانه‌هایی که این آسیاب خرد می‌کند برای اسپرسو عالی است.

  • معمولاً گران‌تر از انواع تیغه‌ای و دستی است.

  • مقدار بیشتری دانه قهوه در هر بار آسیاب کردن خرد می‌کند.

  • آسیاب‌های برقی برشی تنظیمات مختلفی دارند و انواع دانه‌درشت و دانه‌ریز تولید می‌کنند، بنابراین برای درست کردن قهوه اسپرسو بسیار مناسب‌اند. علاوه بر این انواع دانه‌درشت هم آسیاب می‌کند.

  • معمولاً پس از آسیاب کردن، هم دانه‌های ریز و هم دانه‌های درشت می‌توان از آن به دست آورد.

  • از این آسیاب قهوه بیشتر در
  • کافی‌شاپ‌ها استفاده می‌شود. اگر قهوه‌های متنوع‌تری می‌خواهید این نوع آسیاب برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

آسیاب دستی قهوه

آسیاب دستی همان‌طور که از نام آن مشخص است، شما باید با نیروی دست و عضله خود دانه‌های قهوه را به قطعات کوچک‌تر تبدیل کنید. آسیاب‌های دستی دارای صفحه‌ای داخل مخزن خود هستند که دانه‌های قهوه را له و پودر می‌کند. آسیاب‌هایی باکیفیت اما قطعاً ارزان‌تر از دستگاه‌های برقی است. اگر مقدار کمی را آسیاب می‌کنید، می‌تواند گزینه خوبی باشند.

مزایای بهترین آسیاب دستی قهوه

  • مدل‌های پایین قطعاً ارزان‌تر هستند.
  • مدل‌هایی که دانه‌های قهوه را له می‌کنند در حجم کم، برای ساختن قهوه اسپرسو عالی است
  • سروصدای دستگاه‌های برقی را ندارد.
  • فضای کمتری اشغال می‌کند.
  • اگر می‌خواهید فضای کمتری را بگیرد یا زیبایی مدنظر شما است، پس آسیاب‌های دستی گزینه بهتری برای انتخاب خواهد بود. این نوع آسیاب‌ها معمولاً قابل‌حمل و کوچک هستند.

آسیاب قهوه بوش مدل TSM6A011W

مشخصات
ظرفیت 75 گرم
جنس تیغهاستیل ضد زنگ
حداکثر توان مصرفی180

آسیاب قهوه همیلتون مدل GH-108

مشخصات
ظرفیت 100 گرم
جنس تیغهاستیل
حداکثر توان مصرفی200
سیستم ایمنیقفل ایمنی

آسیاب قهوه دلونگی مدل KG79

مشخصات
جنس تیغهالیاژ
قابلیت تنظیم سرعت دارد
ظرفیت 120
توان مصرفی110 

آسیاب قهوه کروپس مدل GVX231

مشخصات
جنس تیغهآلیاژ ممتاز
ظرفیت225
حداکثر توان110
قابلیت تنظیم سرعت دارد

آسیاب قهوه جیمز مارتین مدل Wahl ZX595

مشخصات
جنس تیغهاستیل ضد زنگ
قابلیت تنظیم سرعتدارد
ظرفیت 70
حداکثر توان 150

آسیاب دستی قهوه مدل Triangular

مشخصات
ابعاد۷x۸x۲۲ سانتی‌متر
جنس دستهاستیل
جنس بدنهاستیل

آسیاب قهوه کد 02400113

مشخصات
ابعادقطر: ۸ ، ارتفاع: ۱۶ سانتی‌متر
وزن387 گرم

برای خرید بهترین آسیاب قهوه به چه نکاتی دقت کنیم؟

تنظیمات مختلف آسیاب کردن:

اگر قصد دارید انواع قهوه در خانه درست کنید مانند استفاده از فیلترها، قهوه اسپرسو و قهوه‌های مخصوص کافه، مدلی انتخاب کنید که چندین گزینه داشته باشد.

ظرفیت آسیاب قهوه:

اگر می‌خواهید مقادیر بیشتری را یک‌باره آسیاب کنید، به‌عنوان‌مثال برای چندین روز قهوه کافی داشته باشید؛ مطمئن شوید که آسیاب با ظرفیت بیشتر را انتخاب کرده‌اید. برخی فقط می‌توانند به‌اندازه یک تا دو فنجان قهوه را در یک‌بار آسیاب کنند.

اندازه آسیاب قهوه:

آسیاب‌های تیغه‌ای می‌توانند کاملاً جمع‌وجور باشند، به اندازه یک مخلوط‌کن کوچک؛ درحالی‌که آسیاب‌های با تیغه تخت حتی می‌توانند از دستگاه قهوه ساز واقعی شما بزرگ‌تر باشند، بنابراین به این فکر کنید که چه فضایی را قرار است به دستگاه خود اختصاص بدهید.

تیغه های آسیاب قهوه چند نوع است؟

تیغه‌ های تخت یا مخروطی

گاهی ممکن است توجه شما به تیغه یک آسیاب جلب بشود. برخی از تیغه‌ها تخت هستند (تصویر سمت چپ) و بعضی از آن‌ها مخروطی شکل (تصویر سمت راست).

تیغه‌های تخت یا مخروطی شکل در آسیاب قهوه

نوع تیغهمشخصات
تیغه مخروطی دانه‌های قهوه را به دو اندازه کمی متفاوت خرد می‌کند. در دستگاه‌های اسپرسو به‌خوبی جواب می‌دهد.
تیغه تختبرای درست کردن قهوه اسپرسو باید دانه‌ها را خوب و یکدست خردکنید. اگرچه ازنظر تئوری به نظر بهتر می‌رسد، اما آسیاب ریز تولیدشده توسط یک تیغه تخت برای دستیابی به نتیجه‌ای خوب کمی پیچیده است و برای کسانی است که دوست دارند در تهیه قهوه خود خلاقیت ایجاد کنند، مناسب‌تر است.

علاوه بر این، آسیاب‌های قهوه با تیغه تخت معمولاً گران‌تر از انواع تیغه مخروطی شکل هستند. اکثر افراد برای اینکه دانه‌های قهوه را آسیاب کنند و با آن‌یک اسپرسوی خوب بسازند، به این حد هم نیاز به پودر شدن دانه‌های قهوه ندارند.

تیغه‌ سرامیکی در آسیاب قهوه بهتر است یا استیل؟

یکی دیگر از گزینه‌هایی که ممکن است هنگام خرید آسیاب قهوه با آن روبرو شوید این است که باید انتخاب کنید در آسیاب قهوه خود سراغ تیغه سرامیکی یا استیل بروید.

استفاده از تیغه‌ های استیل در آسیاب قهوه رایج‌تر است و در اکثر فروشگاه‌ها پیدا می‌شود. تیغه‌های سرامیکی کمتر در آسیاب‌ها استفاده می‌شوند اما برخی مدل‌های دستی تیغه‌های سرامیکی دارند.

مانند همه تجهیزات تهیه قهوه، بحث زیادی در مورد یک آسیاب خوب وجود دارد اما هرکدام از این دستگاه‌ها بالاخره پودر قهوه به شما می‌دهد. آنچه تفاوت ایجاد می‌کند بین انواع مدل‌های آسیاب، تیغه آن و دوام دستگاه است. تیغه‌های سرامیکی احتمالاً دوام بیشتری دارند به شرطی که مواد سخت مانند سنگ داخل دانه‌های قهوه نباشد.

تیغه‌ دندانه‌ دار در آسیاب قهوه بهتر است یا بدون دندانه؟

آسیاب‌ قهوه هایی که تیغه‌ هایشان دندانه‌ دار یا به‌اصطلاح پله‌ای هستند به شما این امکان را می‌دهد که اندازه خرد شدن دانه‌ها را مشخص کنید. مثلاً می‌خواهید دانه‌ها کمی درشت بمانند یا کاملاً پودر شوند. معمولاً تیغه‌های آسیاب‌ها دندانه‌دار هستند.

بیشتر آسیاب‌ های موجود در بازار دارای تیغه‌ دندانه‌ دار یک مرحله آماده‌سازی دانه‌های قهوه دارند.

اگر می‌خواهید قهوه‌ای خاص داشته باشید، باید یک آسیاب با تیغه بدون دندانه انتخاب کنید که پیدا کردن آن‌ها در فروشگاه‌های معمولی سخت‌تر است و باید بیشتر هزینه کنید چون معمولاً گران‌تر هستند.

تیغه‌های بدون دندانه مرحله آماده‌سازی دانه قهوه را ندارند. در عوض با یک‌کمی سروکله زدن با دستگاه می‌توانید اندازه دانه‌های خردشده را تعیین کنید. باوجوداینکه تنوع خوبی برای شما ایجاد می‌کند، باید در استفاده از آن کمی حرفه‌ای‌تر باشید.

خرید و قیمت بهترین مدل آسیاب قهوه

قیمت آسیاب قهوه چقدر است؟

تنوع قیمت دستگاه‌ آسیاب قهوه بسیار زیاد است. بستگی به این دارد که چه مدلی انتخاب کنید یا به مد روز هست یا خیر. معمولاً از کمتر از صد هزار تومان شروع می‌شود.

درزمانی که من این مقاله را می‌نویسم، آسیاب‌های دستی حدود 200 هزار تومان در بازار هستند. اگر آسیاب برقی می‌خواهید کمتر از 300 هزار تومان قیمت آن شروع می‌شود. مدل‌های بالاتر مشخصاً قیمت‌های بالاتری هم خواهند داشت.

با این قیمت‌ها خود شما هم متوجه می‌شوید که تهیه قهوه در خانه و آماده‌سازی پودر آن هزینه بسیار کمتری نسبت به خرید یک فنجان قهوه دارد. همین‌طور همیشه می‌توانید قهوه تازه در خانه داشته باشید.

چطور قهوه را تازه نگه‌ داریم؟

دانه‌های قهوه به‌سرعت کهنه می‌شود، بنابراین مهم است که یکسری نکات در مورد نحوه تازه نگه‌داشتن قهوه بدانید. ما چند نکته مهم‌تر را اینجا برای شما می‌نویسیم:

  1. قهوه را در ظرفی نگه‌دارید که هوا به داخل آن نفوذ نکند تا از اکسید شدن آن جلوگیری کند و دانه‌ها بیش‌ازحد خشک نشوند.
  2. اگر داخل ظرف شیشه‌ای می‌ریزید، حواستان باشد مقابل نور قرار نگیرد. نگهداری در مکانی خشک و خنک بهترین راهکار است.
  3. داخل یخچال قرار ندهید، باوجود آنچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند نگهداری در یخچال درست هست اما این مکان ایده آلی برای قهوه نیست زیرا ممکن است مرطوب بشود یا طعم سایر مواد غذایی داخل یخچال را به خود بگیرد.
  4. حالا می‌دانید بهترین انتخاب چه چیزی است و واقعاً به چه دستگاهی نیاز دارید. آسیاب قهوه‌ای متناسب با نیاز خود بخرید و از قهوه خود لذت ببرید.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.