سرخ کن رژیمی: معرفی و قیمت بهترین سرخ کن بدون روغن(پارس خزر، فلیپس)

راهنمای خرید بهترین مارک سرخ کن بدون روغن

اگر عاشق خوردن سیب ‌زمینی‌های ترد و سرخ شده یا درست کردن سمبوسه و چیپس هستید، صرف مقداری هزینه برای خریدن یک سرخ کن خوب برای آشپزخانه‌تان، ارزشش را خواهد داشت. در این راهنما از چی بگیر نحوه خرید سرخ کن بدون روغن و رژیمی را به شما نشان می‌دهیم و تعدادی از مواردی که ممکن است درباره خرید سرخ کن در نظر نگرفته باشید را برایتان یادآوری می‌کنیم.

برای خرید بهترین سرخ کن بدون روغن به چه نکاتی دقت کنیم؟

ظرفیت سبد سرخ کن رژیمی

سرخ کن‌ ها معمولاً در اندازه‌های کوچک، متوسط و بزرگ ارائه می‌شوند و ظرفیت آن‌ها با لیتر اندازه‌گیری می‌شود. اگر یک خانواده کوچک 4-5 نفره دارید، یک سرخ کن با ظرفیت 2 لیتر کافی است. اگر خانواده ای پرجمعیت برای 7 تا 8 نفر یا بیشتر دارید، سرخ کن با ظرفیت 3 تا 6 لیتر در نظر بگیرید. ایده آل این است که یک سرخ کن بزرگتر را انتخاب کنید تا بتوانید مهمانان بیشتری را به طور همزمان پذیرایی کنید. همچنین می‌توانید از سرخ‌ کن‌ هایی با سبدهای دوقلو نیز استفاده کنید تا بتوانید دو غذای مختلف را همزمان سرخ کنید.

تعداد اعضای خانوادهظرفیت سرخ کن
2تا 4 نفر سرخ کن 2 لیتری
4 تا 5 نفرسرخ کن 3 لیتری
6 نفر به بالاسرخ کن 6 لیتری

یک ویژگی محبوب در بسیاری از سرخ کن‌ ها، سبد چرخشی است. زیرا روغن آن‌ها بسیار کمتر از مدل‌های سنتی است. این امر باعث می‌شود غذای شما ترد و سالم‌تر از زمانی باشد که در یک سرخ کن معمولی تهیه شده باشد، و در عین حال باعث صرفه‌جویی در فضای شما می‌شود زیرا می‌توانید محصولی با ظرفیت کمتر را انتخاب کنید.

تنظیم دما اتوماتیک سرخ کن

دانستن اینکه چه دمایی از روغن برای غذایی که می‌پزید مناسب است، می‌تواند تفاوت بین یک غذای سرخ شده و ترد را با غذایی مرطوب و دلچسب مشخص کند. بنابراین ممکن است بخواهید یک سرخ کن بخرید که دارای ترموستات قابل تنظیم باشد، همچنین این سرخ کن‌ها چراغ‌های نشانگر و یک تایمر دارند تا تمام حدس ها را از معادله خارج کنند و غذای شما را دقیقا مناسب با سلیقه شما آماده کنند. اکثر سرخ کن های بدون روغن جدید این قابلیت را دارند. 

تایمر دیجیتا

همه دستگاهای سرخ کن دارای تایمرهایی هستند که به شما امکان می‌دهد مدت زمان پخت غذای خود را تنظیم کنید. همچنین به شما نشان می دهد که چقدر زمان پخت باقی مانده است.

کنترل دما

بوسیله این گزینه می توانید دمایی را که می خواهید غذا در آن طبخ شود را تنظیم کنید. به طور معمول، شما می توانید دما را از 80 درجه سانتیگراد تا 200 درجه سانتیگراد انتخاب کنید. اگر می خواهید کنترل بیشتری بر آشپزی خود داشته باشید، این مورد می تواند مفید باشد.

حالت گریل در سرخ کن رژیمی

برخی از دستگاهای سرخ کن بدون روغن  جدید به شما این امکان را می‌دهند که به جای سرخ کردن در روغن، غذای خود را کباب کنید، که می‌تواند مخصوصاً برای پختن گوشت یا ماهی بسیار مفید باشد.

قطعات قابل شستشو در ماشین ظرفشویی

هر بار که از سرخ کن خود استفاده می کنید باید آن را بشویید. بنابراین اگر این امکان وجود داشته باشد که بتوانید قطعات مختلف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید کار شما بسیار آسان می‌شود.. در حالت ایده آل، سبد/کاسه، درب و پد همزن همگی باید قابل شستشو در ماشین ظرفشویی باشند، اگرچه همیشه اینطور نیست.و همه‌ی قطعات این قابلیت را ندارند. 

معرفی بهترین سرخ کن بدون روغن موجود در بازار

سرخ کن بیم مدل AL-706A

سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9650/91

یکی دیگر از بهترین سرخ کن بدون روغن این لیست سرخ کن بدون روغن فلیپس است. ظرفیت این دستگاه 1.4 کیلوگرم است و توان مصرفی آن 2200 وات می‌باشد. این دستگاه مجهز به سیستم قطع کن خودکار مجهز است اما فیلتر قابل تعویض ندارد. از جمله ویژگی‌های دیگر این سرخ کن باکیفیت مجهز بودن به تکنولوژی Fat Removal technology است. این تکنولوژی چربی اضافه غذا را از آن می‌گیرد. از جمله نکات مثبت دیگر این دستگاه قابلیت خشک کردن میوه و سبزی جات است. 

سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1394

سرخ کن چندکاره دلونگی یکی از سرخ کن های کم روغن است. اگر بخواهید حجم روغن مصرفی در این سرخ کن را بدانید: در این سرخ کن برای سرخ کردن یک کیلو سیب زمینی به 14 میلی لیتر روغن نیاز دارید. قابلمه این سرخ کن از سرامیک ساخته شده و شما می‌توانید در این دستگاه پیتزا، کیک و انواع پاستا را درست کنید. از دیگر ویژگی‌های این سرخ کن می‌توان به خنک ماندن بدنه‌ی آن در حین فعالیت اشاره کرد. 

سرخ کن بدون روغن دسینی مدل 600

سرخ کن بدون روغن دسینی بسیار زیبا و خاص است و مناسب برای افرادی که سلیقه ی متفاوتی دارند. توان مصرفی این سرخ کن 1300 وات می‌باشد و مجهز به سیستم قطع کن خودکار است. ظرفیت این دستگاه 2/5 لیتر است.

سرخ کن پارس خزر مدل FR-2014

سرخ کن بدون روغن و رژیمی پارس خزر یکی از بهترین سرخ کن ایرانی می‌باشد. این سرخ کن با توان مصرفی 1800 وات و ترموستات قابل تنظیم از 150 تا 190 درجه سانتی گراد تولید شده است. فیلتر ایت سرخ کن رژیمی قابل تعویض است و مجهز به سیستم قطع خودکار است. در و ظروف داخلی این دستگاه را می‌توانید در ماشین ظرفشویی قرار دهید. 

سرخ کن بلک اند دکر مدل AF220-B5

سرخ کن بدون روغن بلک اند دکر یکی دیگر از بهترین سرخ کن موجود در بازار است. این سرخ کن قابلیت تنظیم دما در بازه 80 تا 200 درجه سانتی گراد را دارد. این دستگاه مجهز به تایمر سی دقیقه ایی است. شما می توانید قظعات قابل شستشوی آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. 

سرخ کن فوما مدل 1325

سرخ کن بدون روغن فوما از طراحی زیبا و بی نظیری برخوردار است. توان مصرفی این سرخ کن 1350 وات است. مجهز به سبد گردان و سیستم قطع خودکار است. این دستگاه قابلیت تفکیک قطعات را دارد. 

مزایای استفاده از سرخ کن بدون روغن چیست؟

دلیل اصلی این که مردم سرخ کن بدون روغن را دوست دارند این است که، در مقایسه با سرخ کردن در روغن فراوان، میزان کالری دریافتی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. در واقع،  بیشتر افراد در هنگام استفاده از سرخ كننده‌های بدون روغن به طور متوسط 70 تا 80 درصد كالری دریافتی خود را كاهش می‌دهند.

این بدان معناست که شما هنوز هم می‌توانید از طعم، بافت و کرانچ غذای سرخ شده لذت ببرید، بدون اینکه احساس گناه داشته باشید.

یکی از اصلی ترین مزایای سرخ کن های بدون روغن این است که استفاده فوق العاده‌ای دارند! روش کار با آنها بسیار آسان است و احتیاج به آموزش خاصی ندارد. 

تمیز کردن یک دستگاه که بدون روغن کار می‌کند به مراتب از نمونه‌ی مشابه با روغن، بسیار راحت‌تر و کارآمدتر است. 

سرانجام، بر خلاف مواقعی که از سرخ کن‌های با روغن استفاده می‌کنید و بوی مواد غذایی تا ساعت‌ها در خانه می‌پیچد. در سرخ کن‌می‌توان گفت خانه شما را با بوی غذاهای سرخ شده پر نمی‌کند.

اگر بخواهیم به صورت لیست وار مزایای سرخ کن رژیمی را بازگو کنیم، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • برشته کردن مواد غذایی: از این دستگاه می‌توان برای برشته کردن هرنوع مواد غذایی و همچنین پخت کلوچه و شیرینی جات نیز استفاده کرد. همچنین از خشک شدن مواد غذایی جلوگیری می‌کند و در عین حال بافتی ترد ایجاد می‌کند. 
  • فرآیند تمیز کردن ساده: این دستگاه به یک فرآیند تمیز کردن ساده نیاز دارد، زیرا به ندرت در آن روغن وجود دارد. اکثر قطعات جدا شده و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند.
  • کاهش کالری دریافتی: انواع سرخ کن های بدون روغن قادرند کالری دریافتی را کاهش دهند. این مورد به شما کمک می کند تا چربی و کالری دریافتی را بدون به خطر انداختن سلامتی و از دست دادن طعم لذیذ غذا، کاهش دهید.
  • سیستم خنک کننده: اکثر دستگاه‌های سرخ کن سیستم خنک کننده مخصوص به خود را دارند. بنابراین نباید هیچ ترسی از داغ شدن بیش از حد دستگاه داشته باشید. 
  • رژیم غذایی سالم را حفظ می کند: برای کسانی که در حال شروع یک رژیم غذایی جدید هستند یا افرادی که گزینه های غذایی سالم را ترجیح می‌دهند یک سرخ کن رژیمی و بدون روغن توصیه می شود.
  • استفاده آسان: استفاده از آن راحت است و معمولاً دارای یک تایمر است تا بتوانید در حین پختن مواد غذایی، چند کار را انجام دهید.

معایب سرخ کن بدون روغن چیست؟

  • یک نقطه ضعف در سرخ کن‌های بدون روغن این است که باعث می‌شود برخی از مردم فکر کنند: "این عالی است، من می توانم هر روز غذای سرخ شده بخورم!
  • به طور متوسط، یک سرخ کن بدون روغن به مدت زمان بیشتری برای طبخ غذا نیاز دارد. هوای گرم در گردش، به اندازه روغن پخت و پز در یک سرخ کن که از روغن استفاده می‌کند در انتقال گرما به غذا کارآمد نیست، بنابراین همانطور که انتظار می رود طبخ آن بیشتر طول می کشد. با این حال، پخت و پز ایمن و راحت دستگاه سرخ کن باعث می‌شود بسیاری از کاربران از این جنبه سرخ کن‌های بدون روغن چشم پوشی کنند.
  • سرخ کن‌های بدون روغن از دماي بالايي برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده می‌کنند، در نتيجه سوزاندن غذا بسيار آسان است. و غذای سوخته ممکن است سرطان زا باشد.
  • تغذیه گروه بزرگی از افراد خانواده با سرخ کن‌های بدون روغن دشوار است. حجم آنها محدود است و زمان پخت مواد غذایی در آنها زیادتر از انواع دیگر سرخ کن هاست.( مگر اینکه یک سرخ کن با حجم بالا خریداری کنید)
  • آخرین نکته در مورد معایب سرخ‌کن‌های بدون روغن قیمت به نسبت بالای این نوع از سرخ‌کن ها می‌باشد.

چه چیزهایی می‌توانید در سرخ‌ کن‌ بدون روغن درست کنید؟

سرخ کن‌های‌بدون روغن انقلابی در نحوه پخت و پز در آشپزخانه ایجاد می‌کنند. غذا در آنها سریع پخته می‌شوند، استفاده از آنها بی‌خطر است، غذاهای سرخ شده به صورت سنتی سالم‌تر هستند و روشی ساده و راحت را برای طعم عالی هر وعده غذایی ارائه می دهند.

در اینجا لیستی از انواع غذاهایی که می توان در سرخ‌کن‌های بدون روغن تهیه کرد را برای شما آورده‌ایم:

  • سرخ‌ کن‌های بدون روغن  برای پخت همبرگر، هات داگ، سوسیس، استیک، ماهی، سینه مرغ، بال مرغ، ریز گوشت بره و حتی بیکن عالی است! هوای گرم و سریع که به سرعت حرکت می‌کند، باعث می‌شود تا گوشت خشک نشود، بنابراین محصول نهایی دارای یک محصول ترد و خوشمزه است.
  • برای پخت سبزیجات ابتدا باید سبزیجات مورد علاقه خود، مانند کلم بروکلی، گل کلم، هویج، پیاز ، قارچ و سیب زمینی را خرد کنید. در مرحله بعدی می‌توانید سبزیجات را با مقدار کمی روغن بپوشانید تا از خشک شدن آنها جلوگیری کنید. روی آنها نمک و فلفل یا چاشنی مورد علاقه خود بپاشید و سپس سبزیجات آماده برای سرخ شدن هستند.
  • در قسمت فریزر فروشگاه مواد غذایی تقریباً هر نوع غذایی در آن قرار دارد و نکته قابل توجه در این مورد این است که می‌توانید تقریباً همه آنها را با سرخ کن بدون روغن بپزید! مانند تکه‌های مرغ سوخاری، ناگت مرغ، همبرگر، سیب زمینی‌های نیمه آماده، فلافل .
  • همچنین می‌توانید از این دستگاه برای تفت دادن انواع آجیل استفاده کنید. 

ویژگی‌های ایمنی سرخ کن بدون روغن

از روزهایی که مردم یک ظرف را با روغن پر می‌کردند و منتظر می‌ماندند تا با رسیدن به دمای مناسب گرم شود، تا غذای خود را سرخ کنند، خیلی می‌گذرد. این روش در صورت گرم شدن کافی باعث شعله ور شدن روغن می‌شود و خطر احتمالی آتش سوزی را ایجاد می‌کند.

 در این بخش برخی از ویژگی‌های ایمنی که در سرخ کن های مدرن آورده شده است را برایتان بازگو کرده‌ایم:

ویژگی ایمنی سرخ کن
قفل دربجلوگیری از ریختن روغن به بیرون
پایه ضد لغزشاز پاشیدن یا ریختن روغن و مواد غذایی هنگام برخورد اتفاقی چیزی با سرخ کن، جلوگیری می‌کند.
خاموش شدن خودکاربرق دستگاه را قطع می‌کند تا بیش از حد گرم نشود.
کنترل سبد بیرونیبه شما امکان می‌دهد در حالی که درب بسته است مواد غذایی را در روغن جابه‌جا کنید.


دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - مینا

سلام من میخوام سرخ کن بخرم اما نوع رژیمی میخواستم بدونم بهترین مارک سرخ کن رژیمی کدومه؟؟کسی داشته؟

7 اسفند 1400 - 23:38

پاسخ
نظرات چی بگیر - مینا

من سرخ کن بدون روغن دلونگی داشتم و خیلی راضی بودم .

8 اسفند 1400 - 19:49

نظرات چی بگیر - اهورا

لطفا سرخ کن بدون روغن بیم را موجود کنید. ممنون

7 اسفند 1400 - 23:15

پاسخ
نظرات چی بگیر - رضوان

بله من دو ساله که برای جهیزیه ام سرخ کن پارس خزر خریدم واقعا عالیه و مثل نمونه های خارجیه چیزی کم نداره.

31 تیر 1400 - 01:19

پاسخ
نظرات چی بگیر - شیما احمدوند

دوستان کسی سرخ کن پارس خزر داشته؟ کاراییش چطوره؟ راضی بودید؟

29 تیر 1400 - 22:06

پاسخ
نظرات چی بگیر - شیما احمدوند

پارس خزر یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده وسایل خانگی با قیمت مناسب است. می‌توانید بعد از بررسی سرخ کن پارس خزر آن را به صورت آنلاین سفارش دهید و با گارانتی معتبر تحویل بگیرید.

3 مرداد 1400 - 14:16