فشارسنج: راهنمای خرید و قیمت بهترین دستگاه فشار سنج

معرفی بهترین دستگاه فشار سنج

فشار خون بالا (که به عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شود) علائم واضحی ندارد، فشار خون بالا می‌تواند خطر حمله قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و تعدادی دیگر از مشکلات جدی سلامتی را افزایش دهد. برای این‌که شما بتوانید بهترین دستگاه اندازه‌گیری فشار خون را پیدا کنید، ما جدیدترین دستگاه‌های اندازه گیری فشار خون را در این مقاله آزمایش، ارزیابی و مقایسه می‌کنیم تا خیال شما را راحت کند.

کارشناسان می‌گویند ممکن است یک بررسی گاه به گاه مطب در مورد فشار خون شما برای فهمیدن مشکل فشار خون کافی نباشد. بورلی گرین محقق ارشد و پزشک خانواده در انستیتوی تحقیقات بهداشتی Kaiser Permanente Washington در سیاتل بیان می‌دارد : "فشار خون در طول روز بسیار متفاوت است." "یک اندازه گیری فشار خون ساده، ممکن است اطلاعات کافی را نداشته نباشد."

انواع دستگاه فشارسنج

دو نوع اصلی فشارسنج وجود دارد: الکترونیکی و دستی. هنگام محدود کردن انتخاب خود، اطمینان حاصل کنید که عملکرد، ویژگی‌ها و قیمت را در نظر بگیرید.

فشارسنج دیجیتالی

به طور خودکار فشار خون را اندازه گیری می کند و نمایشگر دیجیتالی اندازه گیری را ارائه می دهد. این مدل را همه ی بیماران به راحتی می توانند استفاده کنند. اما به طور فزاینده ای توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی نیز استفاده می شوند. دو نوع فشارسنج الکترونیکی وجود دارد:

بازو: این وسایل با استفاده آسان از یک بازوبند و یک فشارسنج الکترونیکی تشکیل شده است. اندازه گیری فشار خون بازو ممکن است کمی سخت تر از مدل های مچ دست باشد.

نکات مثبت مانیتور بازونکات منفی
بعضی از مدل‌ها دارای چندین حافظه کاربر هستند که به بیش از یک فرد در خانه شما اجازه می‌دهد فشار خون خود را کنترل و ضبط کند. مانیتورهای بازو در آزمایشات ما دقیق‌تر عمل می‌کنند. تناسب صحیح با بازو ضروری است. اگر خیلی تنگ یا شل باشد، ممکن است قرائت نادرست داشته باشید. اغلب واحدها حجیم هستند یا قابل حمل نیستند و اغلب به راحتی مانیتورهای مچ دست نیستند.

مچ دست: دارای کافی هستند که به دور مچ دست متصل می شود. گیج فشار الکترونیکی مستقیماً روی کاف نصب می شود که باعث صرفه جویی در فضا می شود. این دستگاه ها برای بیمارانی که زیاد سفر می کنند ایده آل هستند.

نکات مثبت مانیتور مچ دستنکات منفی
آن‌ها جمع و جور، سبک و قابل حمل هستند. معمولاً راحت‌تر از مانیتور بازو هستند.اندازه گیری فشار در مچ دست به موقعیت بدن بسیار حساس است. برای خواندن دقیق، هر دو دستبند مچ دست و بازو باید در سطح قلب قرار بگیرند. فیکس کردن حالت صحیح با دستبند دشوارتر است.

فشارسنج عقربه ای (دستی): 

این فشارسنج های سنتی به طور عمده برای متخصصان مراقبت های بهداشتی در نظر گرفته شده است. در این روش فشار خون بیمار با روش سمعی اندازه گیری شود. فشارسنج دستی با گوشی پزشکی و یک کاف بادی که به یک فشارسنج سوزنی متصل است استفاده می شوند. این مدل نیز دو نوع  دارد:

  • کاف نصب شده: این دستگاه ها اولین وسایلی بودند که تجاری شدند. آنها گیج فشار را مستقیماً به کاف متصل می کنند و مقادیر فشار روی صفحه سوزن خوانده می شود. بسیاری از متخصصان از این نوع دستگاه به دلیل دقت بالای آن استفاده می کنند. با این حال، به دلیل وزن آنها (با فشار سنج روی کاف)، استفاده از فشارسنج های نصب شده روی کاف برای کودکان یا افراد مسن دشوارتر است. بنابراین، متخصصان اطفال و سالمندان ترجیح می‌دهند فشارسنج‌های دستی را انتخاب کنند که کاف سبک‌تری دارند، زیرا فشار سنج مستقیماً به آن متصل نیست.
  • دستی: اینها محبوب ترین نوع فشارسنج هستند. آنها دارای فشار سنج در همان سطح لامپ هستند و نه روی کاف. حباب بخشی از دستگاه است که برای باد کردن کاف به منظور اندازه گیری فشار خون استفاده می شود. برخلاف فشارسنج‌ های روی کاف، فشارسنج‌ های دستی به سادگی با برداشتن لوله‌ای که گیج فشار را به کاف متصل می‌کند، اجازه می‌دهند که کاف خیلی سریع برای سازگاری با مورفولوژی بیمار تغییر یابد. این یک مزیت غیرقابل انکار برای پزشکان عمومی است که بیماران را در هر سن و وزنی می بینند. تنها نقطه ضعف این است که کاربر باید وزن گیج فشار روی لامپ را با هر بار استفاده تحمل کند.

معرفی بهترین مارک فشارسنج دیجیتالی و دستی

مشخصات
ابعاد۲۰×۲۵×۱۰ میلی‌متر
منبع انرژیباتری
ویژگی هانمایشگر ضربان قلب، نبض، میزان مصرف باطری، فشار ماکزیمم، فشار مینیمم

مشخصات
ابعاد۱۶x۱۰x۶ میلی‌متر
منبع انرژیمکانیکی
وزن480 گرم
ویژگی هااندازه گیری به صورت آنالوگ
دارای یک گوشی برای سنجش ضربان قلب کاربری آسان

مشخصات
ابعاد۱۰۴ × ۸۴ × ۱۲۹ میلی‌متر
نوع نمایشگر LCD
منبع انرژی برق و باتری
ویژگی ها- مجهز به سیستم Intellisense برای افزایش سرعت و دقت اندازه‌گیری
دارای نشانگر صحیح بستن کاف
۴ عدد باتری قلمی
صفحه نمایش با اعداد بزرگ و خوانا

مشخصات
ابعاد۱۵۳x۱۰۵x۸۷ میلی‌متر
وزن 310 گرم
منبع انرژی باتری
ویژگی حداکثر خطا: ۳ میلی‌متر جیوه۴ عدد باتری AA

مشخصات
مشخصات۶۳x۱۳۸x۱۲۰ میلی‌متر
منبع انرژیبرق و باتری
نوع نمایشگرLCD
ویژگی هاقابلیت انتقال اطلاعات از طریق بلوتوث سازگار با سیستم‌عامل IOS و Android امکان اتصال به اپلیکیشن فارسی سیناکِر با قابلیت تحلیل و رسم نمودار امکان اتصال تعداد نامحدود کاربر از طریق اپلیکیشن به هر دستگاه،کاملا خودکار


در ادامه بخوانید : دستگاه قند خون: راهنمای خرید و قیمت بهترین دستگاه تست قند خون

راهنمای خرید دستگاه فشارسنج

بهترین مارک فشارسنج دیجیتالی و عقربه ایی

مدلی با بالاترین امتیاز را انتخاب کنید که دارای ویژگی‌های مورد نیاز شما باشد و آزمایش را برای شما آسان کند. به عنوان مثال، برخی از مدل‌ها به شما امکان می‌دهند قرائت ها را برای بیش از یک کاربر ذخیره کنید. تمام مدل‌هایی که ما توصیه می کنیم از نظر دقت بسیار عالی هستند، اما عوامل دیگری نیز باید در نظر گرفته شوند. بهتر است برای انتخاب بهترین دستگاه فشارسنج ، این نکات را دنبال کنید:

اندازه مناسب را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که دستگاه اندازه گیری فشار خون دارای یک کاف است که متناسب با دور بازو یا مچ دست شما باشد. (برای اطمینان از نوار اندازه گیری استفاده کنید.) استفاده از دکمه سر دست که اندازه آن اشتباه است می‌تواند منجر به قرائت نادرست شود. بیشتر مدل‌های بازویی که ما آزمایش کردیم دارای دو کاف یا یک کاف است که می‌تواند متناسب با بیشتر افراد تنظیم شود. مدل‌های مچ دست نیز برای بیشتر افراد مناسب است.

قیمت فشارسنج

مدل‌های پیشنهادی در رتبه بندی از 40 تا 100 دلار قیمت داشتند. اما در اطراف پرس و جو کنید. و بفهمید که آیا بیمه شما خرید یک دستگاه اندازه گیر فشار خون را پوشش می‌دهد یا خیر.

کاربرد و استفاده آسان

صفحه نمایش روی مانیتور باید به راحتی خوانده شود. دکمه‌ها باید بزرگ و بصری باشند. دستورالعمل‌های استفاده از کاف و عملکرد مانیتور باید روشن باشد.

ویژگی‌های دیگر فشارسنج

ویژگی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید هنگام انتخاب دستگاه اندازه گیری فشار خون به جستجوی آن‌ها بپردازید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر گرفت: آشکارساز ضربان قلب نامنظم، نشانگر رده خطر، چندین حافظه کاربر، چندین کاف ، قابلیت بارگیری حافظه، صفحه نمایش با رقم بزرگ و عملکرد میانگین سازی داده‌ها.

چگونه با فشارسنج کار کنیم؟

  • قبل از اندازه گیری فشار خون، حداقل 30 دقیقه سیگار نکشید، کافئین ننوشید یا ورزش نکنید.
  • قبل از گرفتن فشار، از حمام استفاده کنید و 5 دقیقه آرام استراحت کنید.
  • کاف را به دور بازوی خود بپیچید، بدون اینکه هیچ لباسی بین کاف و پوست شما باشد.
  • روی یك صندلی محكم با پشتی پشتیبان (نه مبل) بنشینید، در حالی كه پاهای خود را روی زمین قرار داده اید. بازوها باید روی یک سطح صاف قرار بگیرند. کاف دستگاه، چه روی بازو باشد و چه روی مچ شما، باید در همان سطح قلب شما باشد.
  • برای هر دوره زمانی که پزشک توصیه می‌کند، هر روز در یک زمان مشخص فشار را اندازه گیری کنید - مانند صبح و عصر. و هر بار که می‌خواهید فشار خون خود را بگیرید، باید دو یا سه بار قرائت کنید، به فاصله 1 دقیقه. نتایج خود را ثبت کنید و آنها را مقایسه کنید.

فشارسنج دیجیتال بهتر است یا فشارسنج دستی؟ 

هر کدام مزایا و معایبی دارند: 

  • فشارسنج دیجیتال: به طور کلی، دستگاه های الکترونیکی خواندن فشار خون را بسیار آسان تر می کنند. این فشارسنج ها کاملا اتوماتیک هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کاف را بگذارید و دکمه را فشار دهید. دستگاه به طور خودکار کاف را باد می کند و اندازه گیری فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را روی صفحه نمایش دیجیتال نمایش می دهد. در صفحه می توانید هر دو عدد را به دنبال آن پالس بخوانید. برخی از مدل ها ویژگی های دیگری مانند تشخیص آریتمی را نیز ارائه می دهند. حافظه دستگاه همچنین امکان نمایش اندازه‌گیری‌های قبلی را فراهم می‌کند و برای بیمارانی که مراقبت‌های بعدی نیاز به اندازه‌گیری منظم فشار خون دارند، آن را برای خود اندازه‌گیری در خانه مناسب می‌سازد.
  • مدل‌های مچ دست: سبک‌تر و حمل‌ونقل آسان‌تر از مدل‌های بازو است که این مزیتی است در اندازه‌گیری خود به‌ویژه برای افرادی که اغلب سفر می‌کنند. با این حال، اندازه گیری آنها اغلب از دقت کمتری نسبت به اندازه گیری سایر انواع فشارسنج خون برخوردار است. مدل‌های بازو: اندازه‌گیری فشار خون قابل اعتمادی را ارائه می‌دهند و برای اندازه‌گیری خود در خانه یا پزشکان در مراکز بهداشتی کاملاً مناسب هستند.

در انتخاب فشارسنج چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟

در هنگام خرید فشارسنج باید معیارهایی  را در نظر گرفت، مانند نوع دستگاه یا اندازه کاف (دور؟ انعطاف پذیر بودن؟ از قبل پانچ شده؟ و ....اگر می خواهید یک مدل دیجیتال بخرید، مهم است که بررسی کنید که آیا گزینه های زیر را دارد یا خیر:

  •  تشخیص آریتمی
  • تشخیص حرکت
  • نشانه فشار خون بالا
  • ذخیره اندازه گیری های قبلی
  • نسبت قابلیت اطمینان / قیمت نتایج خوب.

چرا باید یک دستگاه فشارخون در خانه داشته باشیم؟

تحقیقات نشان می‌دهد که کنترل فشار خون در منزل می‌تواند به افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک کند تا آن را تحت کنترل داشته باشند. تحقیقات مقدماتی اخیر نشان می‌دهد که استفاده از دستگاه کنترل فشار خون در منزل ممکن است به افراد مبتلا به فشار خون بالای کنترل نشده کمک کند تا مقدار آن را بهتر کنترل کنند.

برای برخی، در وهله اول نظارت در خانه می‌تواند برای تشخیص فشار خون مفید باشد. برخی از افراد "فشار خون بالا" را تجربه می‌کنند و فشار خون آن‌ها که در طول معاینه پزشکی بالا است اما در خانه طبیعی است. به گفته آلدو پیکسوتو، استاد پزشکی در دانشکده ییل، دلایل آن کاملاً روشن نیست اما یک نظریه مشهور این است که حضور برخی افراد در مطب پزشک یا سایر مراکز بهداشتی و درمانی منجر به افزایش فشار خون‌شان به طور موقت می‌شود.

اثر معکوس، معروف به "پرفشاری ماسک خون" نیز می‌تواند رخ دهد - بعضی از افراد در مطب پزشک فشار خون طبیعی دارند اما در بیشتر اوقات فشار خون بالا دارند. (متاسفانه مشخص نیست که چرا این اتفاق افتاده است)

توجه: افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی یا آریتمی‌های دیگر ممکن است کاندیداهای خوبی برای نظارت در خانه نباشند. قبل از خرید دستگاه، با پزشک خود درمورد اینکه آیا استفاده از آن برایتان کارایی دارد یا خیر صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
فشارسنج قیمت انواع فشارسنج