مزایای استفاده از شیر دوش و قیمت خرید انواع شیردوش برقی و دستی

راهنمای خرید شیردوش برقی و دستی 

گاهی پیش می‌آید مادر به هر دلیل کنار کودک نباشد. مثلا شاید بخواهید بعد از زایمان به شغل خود بازگردید و ساعتی که کودک پیش همسر شما یا پرستارش است، خیال شما از بابت تغذیه او راحت باشد. در این صورت به وسیله‌ای به نام شیردوش نیاز دارید.

اهمیت شیر مادر برای رشد کودک بر هیچکس پوشیده نیست. همواره از شیر به عنوان کامل‌ترین منبع مواد مغذی برای نوزاد یاد می‌شود. از خواص شیر مادر می‌توان به مواردی مانند:

  • میزان ابتلا به بیماری‌هایی مانند: میزان ابتلا به آسم و انواع آلرژِی و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی در نوزادانی که شیر مادر خوردند در بزرگسالی کمتر است.
  • چربی و پروتیین شیر مادر بهتر از تمامی انواع شیر هضم و جذب می‌شود.
  • در هر وعده که نوزاد پستان مادر را می‌مکد، چربی شیر بیشتر می‌شود. همزمان با رشد کودک شیر غلیظ‌تر می‌شود.
  • تشنگی و گرسنگی کودک را کاملا برطرف و تمام موادی که کودک برای رشد نیاز دارد به او می‌دهد.
  • میزان سدیم و پروتیین شیر مادر به اندازه‌ای است که به کلیه‌های نوزاد هیچ آسیبی نمی‌زند.

این‌ها فقط چند مورد از خواص شیر مادر بودنند. 

مزایای استفاده از شیر دوش برقی و دستی:

  • وقتی از شیردوش استفاده کنید، در این صورت برای شما مشخص است که نوزادتان در طول روز چه مقدار شیر خورده. 
  • استفاده از شیردوش همچنین باعث می‌شود شما زمانی برای استراحت داشته باشید و وظیفه‌ی شیر دادن به نوزاد را به دیگری بسپارید.
  • و همچنین اگر مقداری از شیر خود را در فریزر نگه دارید، همیشه مقداری شیر ذخیره شده برای مواقع اظطراری که ممکن است نتوانید به نوازاد شیر دهید دارید. مثلا اگر امروز دارویی خوردید که وارد شیر شما شده و می‌دانید که برای نوزاد خوب نیست. می‌توانید از شیر ذخیره شده که به وسیله شیر دوش گرفته‌اید، با خیالی آسوده به او بدهید.
  • فراموش نکنید شما به روال گذشته نیاز دارید زمانی برای خود داشته باشید، زمانی که به آرایشگاه یا باشگاه و یا با دوستانتان سپری کنید، در این زمان است که یک شیر دوش خوب به کمک شما می‌آید.

معایب استفاده از شیردوش:

  • شاید یکی از عمده‌ترین معایب آن صرف هزینه زیادتر برای پدر و مادر است.
  • شیردوش و تمام اجزای آن مدام نیاز به شستشو و تمیز شدن دارند که کمی زمان‌بر است.
  • همچنین ممکن است بخواهید شیر را در فریزر بگذارید و دوباره گرم کنید که این کار پروتیین و ویتامین‌های شیر را تا حدودی از بین می‌برد. بهتر است شیر تازه دوشیده شده به نوازد بدهید جز مواقع واقعا ضروری که راه دیگری ندارید.

مشخصات
ابعاد۹x۷x۱۲ سانتی‌متر
جنسپلی‌پروپیلن
گنجایش50
شرکت سازندهبببی لند

مشخصات
ابعاد۱۷x۵x۱۰ سانتی‌متر
جنسپلی‌پروپیلن
گنجایش180 میلی لیتر
درجه بندیدارد

مشخصات
ابعاد۲۲x۹x۲۳ سانتی‌متر
جنسپلی‌پروپیلن
گنجایش150 میلی لیتر
جنس رابط سیلیکونی

مشخصات
ابعاد۹*۱۹*۲۲ سانتی‌متر
جنسپلی‌پروپیلن
گنجایش150 میلی لیتر
ویژگی ها بدون مواد مضر و BPA

انواع شیردوش:

شیردوش دستی: 

در این نوع شیردوش باید پمپ مخصوص را فشار داده و با حرکات دست شیر را خارج کنید. شیر دوش دستی معمولا قیمت کمتری دارد ولی تا حدودی زمان بیشتری صرف دوشیدن شیر می‌شود. 

شیردوش برقی: 

این نوع شیردوش که دارای مکانیسم خودکار است و انواع مختلفی دارد. با شیر دوش برقی در مدت زمان کمتری می‌توانید شیری بیشتری بدوشید و همچنین معمولا به صورت همزمان می‌توانید شیر هر دوسینه را خارج کنید. البته ممکن است کمی صدای بلندی داشته باشند.

آیا استفاده از شیر دوش برای مادر ضرری دارد؟

خیر، استفاده از شیردوش به دلیل اینکه این دستگاه‌ها با ساکشن و اکثرا با ماساژ سینه همراه هستند و حالتی شبیه به مکیدن شیر نوزاد ایجاد می‌کنند، هیچ ضرری برای مادر و نوزاد ندارد.

برای نوزادانی که زودتر متولد می‌شوند، می‌توان از شیردوش استفاده کرد؟

بله. قطعا یکی از موارد استفاده این دستگاه برای نوزادانی است که، پیش از موعد متولد شده‌اند و قدرت مکیدن سینه‌ی مادر را به خوبی ندارند.

سخن آخر:

قطعا شیر مادر و لذت شیر دادن به نوازد حس بی‌نظیری است که بهتر است خود را از آن محروم نکنید، تا تمامی مراحل رشد و نمو فرزند دلبند شما به خوبی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
پستانک و ملزومات قیمت انواع پستانک و ملزومات