اسکنر چیست: معرفی بهترین برند اسکنر (کانن، بوش،اچ پی)

اسکنر چیست؟

اسکنر یک دستگاه الکترونیکی است که می تواند تصاویر را از اقلام فیزیکی گرفته و آنها را به فرمت‌های دیجیتال تبدیل کند، که به نوبه خود می‌توانند در رایانه ذخیره شوند و با استفاده از برنامه های کاربردی نرم افزار مشاهده یا اصلاح شوند.

انواع مختلفی از اسکنرها با رزولوشن های متفاوت در دسترس هستند. در دنیای انتقال داده های الکترونیکی، اسکن به عنوان مقرون به صرفه ترین و مطمئن ترین راه برای انتقال تصاویر در نظر گرفته می شود.

چه صاحب یک دفتر کار خانگی تازه تاسیس باشید یا یک شرکت بزرگتر، خرید یک اسکنر مناسب و متناسب با نیازهایتان امری ضروری و مفید است. به این فکر کنید که داشتن کدام نوع از اسکنرهای موجود در بازار برای شما بهترین است و در نظر بگیرید که چه ویژگی‌هایی به کار شما می‌آیند. در این مقاله تلاش کردیم لیست طیف کاملی از انواع مختلف اسکنر موجود در بازار را برای شما گردآوریم و به طور مختصر معرفی کنیم.

اسکنر های زیادی در بازار وجود دارد که برای بسیاری از برنامه‌های مورد نیاز مناسب است:

اسکنر بارکد، اسکنر اسناد، اسکنر اسناد A3، اسکنر موبایل، اسکنر سه بعدی، اسکنر گرافیکی A3، اسکنر اسناد A4، بارکد خوان CCD، اسکنر اسناد چند منظوره A4 یا موارد دیگر.

معرفی بهترین اسکنر حرفه ای:

اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 220

سایز اسکن A4
ابعاد 39* 365 * 250 میلی‌متر
وضوح اپتیکال4800 پیکسل در اینچ
قابلیت اسکن دو رو ندارد
اسکن نگاتیوندارد


اسکنر ای ویژن مدل FB1000N

سایز اسکنA4
قابلیت تشخیص متن OCR:
دارد
سرعت اسکن رنگی
سزعت اسکن سیاه و سفید
7 تا 13 ثانیه
8 ثانی
قابلیت اسکن دو رو
ندارد
تعداد اسکن روزانه
2500 برگ در روز

اسکنر تخت اچ پی مدل ScanJet Pro 2500 f1

سایز اسکنA4
سرعت اسکن رنگی
سرعت اسکن سیاه و سفید
3 تا 15 ثانیه
20 صفحه در دقیقه
قابلیت اسکن دو رو دارد
قابلیت تشخیص متن OCR:
بله
اسکن روزانه1500  برگ در روز 
اسکن نگاتیودارد

اسکنر حرفه‌‌ای اسناد کانن مدل imageFORMULA DR-F120

سایز اسکنA4
قابلیت اسکن دو رودارد
سرعت اسکن رنگی
سرعت اسکن سیاه و سفید
در 200dpi برابر با 10 برگ/ 18 تصویر در دقیقه
در 200dpi برابر با 20 برگ/ 36 تصویر در دقیقه
قابلیت اسکن نگاتیوندارد
قابلیت تشخیص اسناد سفید و حذف آنها
دارد

اسکنر قابل حمل اسکن زی مدل BSQ020

سایز اسکنA4
قابلیت تشخیص متن OCR:
دارد
قابلیت اسکن دو رو ندارد
سرعت اسکن رنگی
سرعت اسکن سیاه و سفید
13 ثانیه به ازای هر برگ کاغذ A4
13 ثانیه به ازای هر برگ کاغذ A4
اسکن نگاتیودارد

اسکنر ای ویژن مدل AD125

سایز اسکنA4
قابلیت اسکن دو رودارد
قابلیت اسکن نگاتیوندارد
سرعت اسکن رنگی
سرعت اسکن سیاه و سفید
20 برگ دورو
20برگ دورو
پیشنهاد اسکن روزانه4000 برگ

اسکنر اسناد کانن مدل imageFORMULA DR-C225

سایز اسکنA4
قابلیت اسکن دو رودارد
قابلیت تشخیص متن OCR:
دارد
اسکن نگاتیوندارد
سرعت اسکنر رنگی
سرعت اسکن سیاه و سفید
25 برگ 2 رو در دقیقه - 50 صفحه در دقیقه به صورت تک رو
25 برگ 2 رو در دقیقه - 50 صفحه در دقیقه به صورت تک رو

اسکنر کداک مدل Alaris E1025

سایز اسکنA4
قابلیت اسکن دو رودارد
قابلیت تشخیص متن OCR:
دارد
سرعت اسکن رنگی
سرعت اسکن سیاه و رنگی
25 برگه در دقیقه
25 برگه در دقیقه
قابلیت اسکن نگاتیودارد

انواع دستگاه اسکنر

کامل ترین راهنمای خرید اسکنر(بوش، اچ پی، کانن)

اسکنر مسطح یا صفحه تخت:

اسکنرهای مسطح مانند ماشین‌های همه کاره کار می‌کنند. آن‌ها می‌توانند مواد را از هر دو نوع نازک و ضخیم، از ورق‌های کاغذ تک برگ و نازک گرفته تا کتاب‌ها و مجلات ضخیم، هرچیزی را بررسی کنند. برای بررسی و انجام یک اسکن با اسکنر مسطح، کافی است فقط برگه را روی صفحه شیشه‌ای قرار دهید، دکمه را فشار دهید و اجازه دهید که شروع به اسکن تصویر و اطلاعات کند.

اسکنر عکس:

اسکنرهای عکس به پردازنده‌های تصویری با دقت بالا مجهز شده‌اند که برای بررسی نگاتیوهای عکس و ایجاد بزرگنمایی‌های درخشان عکس به موارد مورد نیاز مجهز هستند.

اسکنر تغذیه اتوماتیک اسناد:

یک اسکنر تغذیه اتوماتیک به روش اساسی کار دستگاه فکس را دنبال می‌کند. تصویری که در اسکنر نگه‌داری می‌کنید از منبع نور و سر چک عبور می‌کند و از طریق آن به یک سند الکترونیکی تبدیل می‌شود. نکته برجسته تشخیص تغذیه اتوماتیک ورق، فیدر ضبط شده برنامه ریزی شده یا ADF است. این مکانی است که مشتری مجموعه‌ای از سوابق را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا برای اسکن به دستگاه خود بپیوندند. اگر یک مشتری بخواهد بسیاری از گزارش ها را فیلتر کند، ممکن است یک اسکنر تغذیه اتوماتیک عالی باشد.

اسکنرهای قابل حمل:

اسکنرهای همه کاره‌ای که بزرگتر از اسکنرهای دستی هستند و با وجود وزن کمتر از اسکنرهای مسطح معمولی، در صورت نیاز مشتری به روشی برای فیلتر کردن بایگانی ها هنگام کار، می‌توانند عملکرد قابل توجهی داشته باشند.

اسکنر درام یا پویشگر:

اسکنرهای درام فیلترهای با کیفیت بالا ارائه می‌دهند. آنها اساساً توسط متخصصان تصویرگری، تجارت چاپ و سازمان‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسکنرهای درام لوله‌های نوری را به هر کانال خود متصل می‌کنند که وظیفه تغییر نور به ضربان‌های الکترونیکی قلب را دارند و حیرت‌انگیزترین دامنه دینامیکی قابل تصور را به وجود می‌آورند.

قبل از خرید دستگاه اسکنر به این موارد دقت کنید:

ویژگی‌های اسکنر را بررسی کنید تا درباره جزئیات اسکنر بیشتر بدانید. این ویژگی‌ها بینش قابل توجهی در مورد استفاده از اسکنر و نحوه استفاده از آن برای مزایای مطلوب را فراهم می‌کند. در بخش زیر ویژگی‌های مهمی که باید به دنبال آنها باشید بیان می‌کنیم:

قالب:

برای اسکن چه اندازه‌هایی لازم دارید؟

وضوح اسکنر:

هرچه تعداد پیکسل بیشتر باشد، جزئیات بیشتری از تصویر اول می‌گیرید و اندازه رکورد بزرگتر است. برای بررسی محتوا، حتی 200 پیکسل برای هر اینچ (ppi) برای اکثر اهداف کافی است و 300 ppi برای تصاویر استاندارد است (با نسبت اندازه متعادل).

سازگاری دستگاه اسکنر با سیستم:

اطمینان حاصل کنید که اسکنری که انتخاب کرده اید با سیستم شما سازگار است.

ظرفیت مورد نظر:

بسته به حجم اسنادی که باید اسکن کنید، این می‌تواند بسیار مهم باشد.

سرعت اسکنر:

سرعت هر لحظه در صفحات اندازه گیری می‌شود (ppm) ، اما بررسی کنید که آیا تعریف تولید کننده شامل صفحات دو رو یا صفحه‌های یک رو است.

اسکن دوبلکس:

اسکنر دوبلکس که اسکن دو طرفه نیز نامیده می‌شود،با  فیلتر کردن دوطرفه، اجازه بررسی برنامه ریزی شده هر دو طرف یک ورق را می‌دهد. بررسی اسکن دوبلکس در میان اسکنرهای دسک تاپی بسیار اساسی است، اما ممکن است در میان اسکنرهای مناسب گزینه برجسته ای نباشد.

قیمت اسکنر:

مطمعنا قیمت یکی از فاکتورهای مهم برای خرید بهترین برند اسکنر است. پیشنهاد ما به شما این است که یک برند خوب اسکنر را انتخاب کنید . کیفیت را فدای کمیت نکنید. این دستگاه قرار است سالیان طولانی برای شما کار کند. 

مزایای یک اسکنر خوب

اسکنرها به یک ضرورت برای افراد در ادارات و حتی در خانه تبدیل شده اند. چه برای اسکن برخی از اسناد و چه برای پروژه‌های دانشگاهی، اهمیت اسکنر را نمی‌توان بیشتر از این تأکید کرد. به طور خلاصه، در اینجا برخی از مزایای اسکنر بیان شده است که آن را به یک خرید محبوب در بازار تبدیل کرده است.

دسترسی به اسناد در حال حرکت: دیگر لازم نیست با ترس از دست دادن یک سند مهم زندگی کنید. با استفاده از یک اسکنر می‌توانید به راحتی یک کپی نرم افزار را در لپ تاپ یا رایانه خود ذخیره کرده و به هر کجا که بروید به آن دسترسی داشته باشید.

 مدارك كمتر: اسكنر به كاهش وابستگي به كاغذ كمك مي‌كند. به عنوان مثال برای پر کردن فرم یا بخشنامه‌ها، اسکن یک سند و تولید کپی برای توزیع بیشتر آسان است.

 کارآیی را افزایش می‌دهد: با حداقل وابستگی به مدارک، اسکنرها به ساده سازی روند کار و کار در دفتر کمک می‌کنند.

 برای دانش آموزان بسیار پربار است: چه برای پروژه‌های دانشگاهی و چه برای ایمن نگه داشتن اسناد، اسکنرها برای دانشجویان بسیار مفیدتر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.