تاب کودک: خرید بهترین تاب بچه(پارچه ایی و بارفیکسی)

چطور بهترین مدل تاب کودک را بخریم؟

از لذت‌بخش‌ترین بازی‌های همه دورانهای زندگی تاب سواری است. در واقع تاب بازی در هر سنی آرامش‌بخش است. این بازی برای کودکان بسیار جذاب است. استفاده از تاب برای کودکان در منزل شاید یکی از راه‌های مطمئن برای بازی و سرگرمیشان باشد. تاب بازی می‌تواند انرژی کودکانه خود را در محیطی امن تخلیه کرده و باعث شادی آنها گردد.

 توصیه: از گذاشتن کودکتان در تاب به تنهایی و به مدت زیاد خودداری نمایید.

تاب سواری برای کودکان در فضاهای باز سبب می‌شود تا توانایی یادگیری در آ‌ن‌ها افزایش یابد. اما بعضی از روزها شاید به‌دلیل کمبود زمان یا شرایط بد آب و هوایی امکان پارک بردن کودک وجود نداشته باشد اما با تهیه تاب بچه که در خانه نصب می‌شوند شما امکان استفاده از این وسیله را به کودک خواهید داد.

توصیه: بهتر است از تاب بچه با کمربندهای 5 نقطه‌ای استفاده کنید تا از جراحت و فرو افتادن کودک در تاب در هنگام خواب‌آلودگی جلوگیری شود. 

معرفی بهترین مدل تاب کودک پارچه ای و چوبی

در ادامه به بهترین‌ تاب‌ بچه گانه موجود در بازار توجه کنید.

تاب کودک روناک مدل ستاره ای

 تاب کودک نی نی موند مدل گهواره

تاب کودک نی نی موند مدل گهواره از جنس پارچه و چوب ساخته شده و مناسب برای گروه سنی زیر 9 سال است. ابعاد آن 30 در 42 در 70 سانتیمتر است. پس از خرید این محصول آن را سرهم بندی نمایید.

این محصول به‌راحتی قابلیت آویزان کردن از بارفیکس، سقف منزل، چارچوب در و شاخه‌ درخت را دارد. این تاب کودک قابلیت تغییر وضعیت دارد. یعنی هم به حالت نشسته به عنوان تاب و در خوابیده به عنوان ننو قابلیت استفاده دارد.

در بسته‌ این محصول ۹ متر طناب پنبه‌ای ضخیم که در عین نرم بودن برای کودکان، تحمل وزن بالایی دارد و ۴ عدد استوانه‌ی چوبی بسیار مستحکم از مغز تنه‌ درخت قرار داده شده است. این تاب قابلیت شستشو در ماشین لباس شویی البته با دور کم را داراست. به راحتی سرهم می‌شود و قابلیت استفاده هم در خانه و هم در طبیعت را دارد.

تاب کودک مدل الین

تاب کودک مدل الین به گونه‌ای طراحی شده است که کودک بدون استفاده از کمربند، قادر خواهد بود آزادانه در تاب حرکت کند و به جلو یا عقب واژگون نشود. 

این محصول از چوب و پارچه است. ابعاد آن 20 در 36 در 36 سانتیمتر است و قابلیت تحمل 20 کیلوگرم را دارد. این تاب مناسب برای از 6 ماهه تا 4 ساله است. این محصول نیاز به سرهم‌بندی کردن ندارد. پارچه این تاب از پارچه مبلی مازراتی است و طناب آن از کنف است. این طناب در برابر نور خورشید و خیس شدن مقاوم است. شما قادر خواهید بود از این تاب کودک در محیط منزل و فضای باز استفاده کنید.

تاب کودک مانلی تویز مدل Giraffe

تاب کودک مانلی تویز نیازی به سرهم بندی کردن داشته و قابلیت تحمل وزن تا حدود 25 کیلوگرم را دارد.

این تاب باید به طور ثابت می‌ایستد زیرا جاپایی دارد و از ایمنی برخوردار است. ابعاد آن 77 × 127 × 127 سانتی‌متر بوده و مناسب برای سنین 1 تا 4 ساله است.

شما از این تاب می‌توانید در فضای بیرون و داخل منزل استفاده کنید. این تاب دارای تسمه‌های ثابت نگهدارنده و پایه‌های فلزی است. به همیت دلیل محکم و استوار است. یادآوری می‌شود نشیمن این تاب دارای پشتی پلاستیکی به‌همراه گارد تسمه‌ای جلو است.

تاب کودک مدل الینا

تاب کودک مدل الینا که در تصویر می‌بینید مناسب برای کودکان 6 ماهه تا 4 ساله است. این تاب از جنس چوب، پارچه (مازاراتی) و طناب کنفی بوده و ابعاد آن عبارتند از 20 در 36 در 36 سانتی‌متر است. 

این محصول ظرفیت وزنی معادل 20 کیلوگرم برایش قابل تحمل است. همچنین این تاب نیاز به سرهم‌بندی ندارد. همانطور که در تصویر می‌بینید در قسمت آویزان شدن پای کودک با باریک‌تر شدن قسمت پایینی محافظ، هیچ‌گونه فشاری به پاهای کودک وارد نمی‌شود. 

گفتنی است طناب مورد استفاده در این تاب در برابر نور خورشید و خیس شدن مقاومت خود را ار دست نخواهد داد و می تواند در محیط منزل و فضای باز مورد استفاده قرار گیرد.

تاب کودک بی بی ماک مدل Raika

تاب کودک بی بی ماک از جنس فلز بوده و از سن 12 ماهگی تا نهایت 5 سال قابل استفاده است.

این تاب فضای کمی را اشغال می‌کنند بنابراین شما با خیالی آسوده می‌توانید از آن در فضای منزل و مهد کودک از آن استفاده نمایید. این محصول ظرفیت تحمل وزن تا 36 کیلوگرم را داشته و پس از خرید و دریافت محصول نیاز به سرهم بندی کردن دارد.

از مزایای این تاب وجود جای پا برای تعادل بهتر کودک، دارای سینی موزیکال با دو آهنگو  دارای گارد محافظ برای کودک است. این محصول به راحتی قابلیت شستشو داشته و به راحتی نیز جمع می‌شود.

تاب دو نفره کودک سپیده تویز مدل Twin 104

تاب کودک ساحل کیدز فریم فلزی به‌همراه نشیمن و قطعات پلاستیکی دارد. از مهمترین ویژگیهای این محصول وجود کمربند ایمنی، تسمه‌های ثابت‌کننده پایه‌ها، جاپایی ثابت و قابلیت استفاده در فضای بیرون و داخل اشاره کرد. همچنین موزیکال‌بودن و تنوع رنگ از جذابیت‌های تاب سپیده تویز برای کودکان است.

این محصول دو نفره است و در مجموع وزن دو کودک نباید بیش از 25 کیلوگرم باشد. نشیمن این تاب کودک از جنس پلاستیک بوده و دارای لبه‌های گرد جهت افزایش ایمنی کودک است. 

دو کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای با یک بست پلاستیکی هم مهار کودکان را روی نشیمن به عهده دارند. گفتنی است چهار قطعه پلاستیکی به شکل زرافه، محور فریم را به نشیمن متصل می‌کنند و این فریم به‌وسیله‌ روکش رنگ در برابر زنگ‌زدگی مقاوم شده است تا دوام بالایی داشته باشد

این محصول نیاز به سرهم بندی کردن دارد همچنین مناسب برای کودکان 1 تا 4 سال است.

تاب کودک مدل 30-1590

این مدل از تاب کودک که در تصویر می‌بینید خاصیت ضدآب بودن دارد. و قابلیت شستشو بودن داشته و همچنین از پارچه ضد حساسیت برای تشک تاب استفاده شده است.

این تاب به آسانی و راحتی نصب می‌شود. این مزیت این تاب است. از دیگر مزایای این تاب ایمنی فوق العاده بالای آن است که دلیل آن هم طراحی بی‌عیب و نقص و همینطور استفاده از کمربند برای این تاب است. در ساخت این تاب ارگونومی و بهداشت و سلامت کودک نیز در نظر گرفته شده است.

این محصول مناسب برای گروه سنی12 تا 36 ماهگی است. این تاب نیاز به سرهم بندی کردن دارد.

تاب کودک ساحل کیدز مدل Squirrel

تاب کودک «ساحل کیدز» مدل (Squirrel) مناسب برای گروه سنی 2 تا 6 سال است. ابعاد این محصول 90 در 70 در 124 سانتیمتر و تحمل وزنی 50 کیلوگرم است.

این تاب از جنس پلی‌اتیلن که نوعی پلاستیک بوده تولید شده و لبه‌های تاب گرد و دارای منحنی است تا از برخورد کودک با این لبه‌ها آسیب چندانی به وجود نیاید. مونتاژ و سرهم کردن این تاب کار سختی نیست و بدون ابزار قابل انجام است.

با خرید و سرهم کردن این تاب شما خواهید توانست لحظات شادی را برای فرزند خود به ارمغان آورید.

سرسره کودک مدل سورنا

سرسره کودک مدل سورنا از جنس پلاستیک است و مناسب برای گروه سنی 2 تا 6 سال است. ابعاد این محصول 150 در 53 در 87 سانتی‌متر و وزنی حدود 7 کیلوگرم بودن.

این محصول قادر است وزنی تا 50 کیلوگرم را تحمل نماید. بعد از خرید این محصول باید آن را سرهم‌بندی نمایید. هماطور که گفته شد این محصول از جنس پلاستیک فشرده بوده و لبه‌های گرد جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به کودک جلوگیری به عمل می‌آورد. شما می‌توانید پس از خرید این محصول از آن در داخل منزل و حیاط یا محیط بیرون از منزل از آن استفاده نمایید. نصب این محصول آسان بوده و نیاز به ابزار خاصی ندارد. دسته بسکتبال حالت جداشونده دارد.

تاب کودک مدل 01

مشخصات
ابعاد۴۰x۴۰x۴۰ سانتی‌متر
وزن1.8 کیلوگرم
جنسچوب/پارچه
رده سنی مورد استفاده2 تا 6 سال

تاب کودک مدل کوالا

مشخصات
ابعاد۴۵x۴۰x۴۵ سانتی‌متر
وزن2 کیلوگرم
جنسچوب/پارچه
رده سنی2 تا6 سال


در ادامه بخوانید : چادر بازی کودک: خرید و قیمت چادر بازی کودک (ارزان ترین)

آیا تاب بازی برای کودکان فایده‌ایی دارد؟

از جمله فواید تاب بازی برای کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کودکان در محیط‌های بازی می‌توانند با هم سن‌های خود ارتباط برقرار کنند.
  • چون تاب بازی با جب و جوش همراه است موجب می‌شود تا کودکان ورزشی هم انجام دهند و انرژی خود را تخلیه نمایند.
  • توانایی کودکان در استفاده از چشم و دست و هوش افزایش می‌یابد.
  • در هنگامی که کودکی بی قراری می‌نماید تاب سواری می‌تواند برای وی خواب‌آور و آرامش‌بخش باشد.

ایمن ترین راه برای استفاده از تاب بچه گانه پارچه ای چیست؟

بهترین تاب کودک در منزل

  • اجازه ندهید کودک شما در تاب نوزاد بخوابد.
  • مطمئن شوید که تاب کودک شما نمی تواند به راحتی واژگون شود. 
  • صندلی‌های کودکی که می‌توانند در زاویه 50 درجه یا بیشتر استفاده شوند، باید دارای بند‌های شانه‌ای باشند تا کودک شما را در جای خود نگه دارد. همیشه از تسمه های شانه ای که روی تاب کودک ارائه شده است استفاده کنید و مطمئن شوید که از آنها به درستی استفاده می کنید.
  • محدودیت های وزن تاب کودک خود را رعایت کنید و اگر کودک شما وزن بالاتری دارد، او را در تاب قرار ندهید.
  • بررسی کنید تا مطمئن شوید که گهواره تاب چه در حالی که تاب در حال حرکت است چه در حالت ثابت صاف می ماند.

مزایا و معایب استفاده از تاب بچه گانه

مزایامعایب
والدین می توانند بدون نگرانی در مورد ایمنی کودک کارهای خانه را انجام دهند. تاب مکانی امن برای نوزادان را فراهم می کند و می توان از آن در تمام اتاق های خانه استفاده کرد. به عنوان مثال، می توانید تاب را در آشپزخانه قرار دهید و حین آماده کردن شام یا تمیز کردن، مراقب کودک خود باشید. بنابراین تاب راه حلی عالی برای مادری است که باید تمام کارهای خانه را در حین مراقبت از کودک انجام دهد.کودکی که در تاب خوابیده است، تحرک بسیار محدودی دارد.
 تاب بچه دارای ویژگی های ایمنی بسیاری است (اکثر تاب ها دارای یک مهار هستند، که کودک را در جای خود نگه می دارد و از افتادن کودک یا آسیب رساندن به کودک جلوگیری می کند.اگر کودک برای مدت طولانی در تاب دراز بکشد، ممکن است روی ستون فقرات و باسن او تأثیر منفی بگذارد.
تاب خوردن برای نوزاد بسیار خوشایند و آرامش بخش است. کودک را آرام می کند و گاهی به خواباندن نوزاد کمک می کند.

سخن آخر:

 امیدوارم این مطلب از سایت چی بگیر به شما کمک کرده باشد تا بهترین محصول را برای کودک خود انتخاب کنید. اگر هنوز تردید دارید که کدام تاب کودک پارچه ایی و بارفیکسی را انتخاب کنید، در بخش نظرات زیر ما در میان بگذارید. تیم چی بگیر تمام تلاش خود را می کند تا به شما کمک کند تاپ کودک مناسبی را پیدا کنید که مطابق با نیازهای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.