12 مدل ساعت دیواری جدید و زیبا (چوبی، فانتزی و لوتوس)_ قیمت

راهنمای خرید ساعت دیواری 

زمان همواره با ارزش‌ترین دارایی انسان بوده و هست به همان اندازه که زمان اهمیت دارد وسیله‌ی سنج و نشان دادن آن نیز مهم است. ساعت یکی از اساسی‌ترین وسایل هر خانه یا دفتر کاری می‌باشد که بدون آن دچار سردرگمی می‌شویم. البته امروزه با وجود طرح‌های مختلف بازار رقابت سازندگان ساعت داغ‌تر شده و ساعت لزوما وسیله‌ای برای نشان دادن زمان نیست، بلکه جزیی از دکوراسیون و زیبایی خانه یا محل کار محسوب می‌شود.

از این رو انتخاب ساعت دیواری مناسب که به سبک دکوراسیون شما بیاید دقت بیشتری می‌طلبد. گاهی فقط با این وسیله‌ی ساده به طور کلی نمای یک دیوار و در نهایت دکوراسیون شما تغییر چشم نواز و زیادی می‌کند.

نکات مهم مورد توجه هنگام خرید ساعت دیواری:

نکات مهمی که قبل از خرید ساعت دیواری باید بدانید

به جنس ساعت دیواری توجه کنید:

امروزه ساعت‌ دیواری در جنس‌های مختلف مانند چوب، پلاستیک، فلز، شیشه، اکرولیک و ... می‌سازند. که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند اما از این بین ساعت دیواری چوبی و فلزی مقاومت بیشتری دارند. امروزه مدل‌هایی از ساعت دیواری که با رزین روی آن‌ها کار شده وارد بازار شدند که زیبایی خاص و متفاوتی دارند و اگر دنبال ساعت دیواری جدید و امروزی هستید می‌تواند گزینه خوبی برای انتخاب باشد.

به سبک دکوراسیون خود توجه کنید:

 یک ساعت دیواری زیبا و جدید باید هماهنگی و هارمونی درستی با سایر وسایل شما داشته باشد. انتخاب ساعت متضاد با سبک دکوراسیون نمای زیبایی ندارد، اما از تضاد رنگ‌ها به زیبایی می‌توانید استفاده کنید. همچنین می‌توانید مثلا رنگ مبل را با رنگ ساعت از دو رنگ مکمل انتخاب کنید.

فریم ساعت دیواری

اگر دکوراسیون داخلی مدرنی دارید، ساعت دیواری را انتخاب کنید که دارای فریم فلزی باشد. جزئیات صفحه ساعت باید دقیق و واضح باشد.

هنگامی که محیط شما سنتی تر یا مینیمال است، می‌توانید ساعت دیواری که اعداد رومی را به عنوان نماد ساعت در خود جای داده است، را انتخاب کنید. همچنین انتخاب ساعت چوبی نیز برای این فضا مناسب است. 

محل نصب ساعت دیواری مهم است:

ساعتی که برای نصب در آشپزخانه یا سالن پذیرایی می‌خرید یا ساعتی که برای دفتر کار می‌خرید قطعا تفاوت‌هایی دارد. پس اول به محل نصب ساعت دقت کنید اینکه برای کدام قسمت خانه ساعت نیاز دارید و هم اینکه اندازه دیوار محل نصب ساعت در انتخاب ساعت دیواری مهم است. ساعت با طرح‌های فانتزی برای آشپزخانه یا خواب اتاق مناسبند. 

موتور ساعت دیواری:

کوارتز یا مکانیکی؟ حتما اسم موتور کوارتز به گوشتان خورده، موتور کوارتز برای تغذیه به باطری نیاز دارد، معمولا اکثر ساعت‌ دیواری امروزی از این نوع هستند و عامه پسندترند.

ساعت‌ دیواری کوارتز دقیق‌ترین ساعت‌های دیواری خانگی امروزی هستند که زمان توسط یک نوسان‌گر کریستال کوارتز در داخل تنظیم می‌شود. حرکات کوارتز موجود در این ساعت ها را می توان با کیفیت های بسیار متنوعی انجام داد. البته ساعت‌های بسیار دقیقی هستند که آرام گردند و دوام خوبی دارند.

ساعت‌های مکانیکی پر از چرخ دنده‌های متحرک و سیم هستند. در ساخت آن‌ها مهارت و ظرافت به اوج رسیده. ساعت موتور مکانیکی این گونه است که با آزاد سازی منظم و دقیق انرژی از یک فنر باعث چرخش چرخ دنده‌ها می‌شود، مکانیسم این ساعت‌ها جالب است و طرفداران زیادی دارد و هم اکنون نیز طراحان زیادی در رقابت تولید آن‌ها هستند. ساعت‌ کوارتز دقیق‌تر از ساعت‌های مکانیکی هستند.

ابعاد ساعت دیوار20*600*600 میلی متر
قطر 60 سانتی متر
 جنس قابام دی اف

در ساخت این ساعت دیواری آیینه و MDF بکار رفته است. و ترکیب این دو باعث زیبایی و خاص بودن ساعت شده است.آیینه شیشه‌ای با ضخامت 4 میلی متر که در فضاهایی که نور تزیینی مانند هالوژن‌ها یا نورپردازی سقف دارند، انعکاس نور زیبایی ایجاد می‌کند. علاوه بر زیبایی ضمانت سه ساله موتور ساخت کمپانی کوارتز خیال شما را از کیفیت آن مطمئن می‌کند.بدنه چوبی موجب می‌شود ساعت روی دیوار برجسته و نمایان‌تر باشد.

ابعاد ساعت دیواری410*410*60 میلی متر
قطر37 سانتی متر
جنسپلاستیک

ساعت دیواری زیبا و جدید ی که در تصویر می‌بینید دارای طراحی ساده ایی است. که آن را تبدیل به یک ساعت مدرن کرده. این ساعت دیواری با بیشتر دکوراسیون‌ها هم‌خوانی دارد. ترکیب رنگ سفید و طلایی در این مدل بسیار چشم نواز است البته این مدل دارای تنوع در رنگبندی نیز می‌باشد.

ابعاد ساعت دیواری40*480*480 میلی متر
قطر48 سانتی متر
جنس فلز، چوب

چوب همیشه القا کننده حس خوبی به انسان بوده و نشانی از طبیعت در خود دارد. وسایلی که با آن ساخته می‌شوند، هیچوقت قدیمی و به قول معروف از مد افتاده نمی‌شوند. این مدل ساعت دیواری زیبا نیز که از ترکیب چوب و فلز ساخته شده است. در عین سادگی بسیار زیبا و البته با کیفیت است.

تکنولوژی بکار رفته در این ساعت کوارتز است و موتور آرام گرد آن بسیار باکیفیت است. 

ابعاد ساعت دیواری30*600*600 میلی متر
قطر60 سانتی متر
جنسآینه، ام دی اف

ساعت دیواری النسی متشکل از 28 قطعه ذوزنقه‌ای شکل آینه که با انعکاس نور در آن زیبایی چشم گیری به سالن می‌دهند. آینه‌های به کار برده شده در این محصول که توسط برند Elenci طراحی شده مانند الماس می‌درخشند. موتور آن کوارتز تایوان است که در پوشش بدنه چوبی قرار گرفته و ساعت از روی دیوار برجسته می‌باشد.

ابعاد ساعت دیواری30*1040*1800 میلی متر
قطر80 سانتی متر
جنسشیشه تراش خورده، ام دی اف

اگر می‌خواهید یک دیوار سالن خود را با وسیله‌ای زیبا بپوشانید که جلوه‌ای شیک و خاص به منزل یا دفتر کار شما بدهد، قطعا ساعت دیواری به همراه دو گوشواره کناری آن که تماما نمای آینه‌ای تراش دار به سبک آینه‌های ونیزی می‌باشد، گزینه مناسبی برای شما است. قطعات کوچک و بزرگ در این ساعت زیبا موجب شکست نور و خلق انعکاسی زیبا از نور می‌شود. 

موتور این ساعت دیواری لاکچری ساخت یکی از بزرگترین تولید کنندهای ساعت در دنیا به نام کمپانی معروف و معتبر Young Town تایوان است. 

همچنین برای راحتی نصب ساعت دیواری کلیه وسایل مورد نیاز در داخل جعبه آن موجود است.

ابعاد ساعت دیواری1200*1200میلی متر
قطر120 سانتیمتر
جنسپلکسی گلاس و مولتی استایل شفاف

طراحی متفاوتی از ساعت‌ دیواری که بعد از نصب زیبایی آن نمایان می‌شود. رنگ مشکی هارمونی از جنس پلکسی گلاس براق و بسیار سبک و همچنین رنگ نقره‌ای و طلایی آینه مولتی استایل شفاف می‌باشد. رنگ ثابت و با فوم چسبی که دارد روی هر سطحی قابل نصب است. موتور باکیفیت کوارتز و درخشندگی محصول خیال شما از یک خرید لذت بخش آسوده می‌کند.

ابعاد ساعت دیواری40*370*370 میلی متر
قطر37 سانتی متر 
جنسچوب

ساعت دیواری چوبی وکا وود بسیار شیک و زیبا است.این ساعت از جنس چوب در رنگ‌های گردویی تیره، گردویی روشن و سفید صدفی می‌باشد. عقربه‌ های ساعت از جنس استیل برنز هستند که نمای زیبایی به ساعت بخشیده‌اند. همچنین موتور آن آرام گرد و بی صدا است.

ابعاد ساعت دیواری لوتوس490*410*140 میلی متر
وزن ساعت3 کیلوگرم
جنس قاب پلاستیک

ساعت دیواری لوتوس یک ساعت دو طرفه است که ساعت یک طرف اعداد انگلیسی و طرف دیگر اعداد رومی دارد. اگر دیوار مناسبی برای نصب آن پیدا کنید قطعا جلوه زیبایی به منزل شما می‌بخشد. طراحی متفاوت و کیفیت خوب از مزیت‌های خرید ساعت دیواری لوتوس می‌باشد.

تکنولوژی ساخت این ساعت کوارتز است. 

ابعاد ساعت دیواری310*310 میلی متر
قطر32 سانتیمتر
 وزن0/790 کیلوگرم

یک مدل دیگر از ساعت دیواری که با رنگ‌های متنوع و شاد جلوه‌ی زیبایی به دیوار شما می‌دهد. این مدل برای دیوار اتاق خواب و آشپزخانه هم مناسب است. قطر این مدل 32 سانتی متر است و چهار عدد آن بزرگتر نمایش داده شده. ساعت آرام گرد و بی صدا می‌باشد.

ابعاد ساعت دیواری400x400x30 میلی‌متر
قطر40 سانتی متر
وزن 3 کیلوگرم

اگر قصد خرید ساعت دیواری جدید و شیک را داریئ شاید این گزینه بتواند شما را راضی کند. این ساعت بسیار زیبا و باکیفیت است. 

جنس قاب آن از ام دی اف است و رویه آن از آینه براق ضخیم می‌باشد. تکنولوژی ساخت این ساعت کوارتز است. همچنین در برابر شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم است. 

بهترین مکان برای نصب ساعت دیواری کجاست ؟

بهترین مکان برای نصب ساعت دیواری

 اتاق نشیمن رایج‌ترین و مناسب‌ترین مکان برای نمایش ساعت دیواری است. بهترین مکان برای آویزان کردن ساعت دیواری، بالای  بزرگترین مبلمان شماست. یکی دیگر از مکان های رایج برای قرار دادن ساعت دیواری بالای کنسول است.

چگونه یک ساعت دیواری سنگین را با خیال راحت آویزان کنیم؟

هنگامی که یک ساعت دیواری بزرگ یا یک ساعت قاب چوبی را انتخاب می کنید، باید مطمئن شوید که آن را به درستی آویزان کرده اید تا از هرگونه مشکل ایمنی جلوگیری کنید. مطمئنا، نه تنها می خواهید از آسیب دیدن دیوار خود جلوگیری کنید، بلکه می خواهید از احتمال لغزش، افتادن و آسیب رساندن به یکی از اعضای خانواده خود نیز جلوگیری کنید. مهم ترین کلیدی که باید هنگام آویزان کردن ساعت دیواری خود به خاطر بسپارید، اطمینان از داشتن تکیه گاه کافی روی دیوار انتخابی خود است. مراحل زیر را دنبال کنید تا ساعت دیواری جدید خود را ایمن در جای خود نگه دارید:

  • محل مناسب برای نصب ساعت را پیدا کنید.
  • مکان مورد نظر را علامت گذاری کنید تا بدانید میخ را کجا باید بکوبید. 
  • پیچ را با دریل برقی در جای خود محکم کنید. برای ایمنی بیشتر از بیش از یک مورد استفاده کنید.
  • ساعت خود را آویزان کنید و از آن لذت ببرید، زیرا می دانید که از اقدامات امنیتی مناسب استفاده کرده اید.

باتری های ساعت دیواری چقدر دوام می آورند؟

اگر باتری مورد استفاده کیفیت خوبی داشته باشد، یک باتری جدید در ساعت دیواری می‌تواند بیش از یک سال در ساعت دیواری دوام بیاورد. 

بهترین اندازه ساعت دیواری چقدر باید باشد؟

اندازه ایده‌آل ساعت‌ دیواری بستگی به دکوراسیون شما دارد. اندازه ساعت دیواری به طور متوسط بین 25 تا 75 سانتیمتر است. برای یک فضای کوچک، یک ساعت دیواری کوچک یا متوسط را انتخاب کنید، چیزی در محدوده 25 تا 45 سانتیمتر. 

برای یک سالن بزرگ به یک ساعت بزرگتر نیاز دارید،  60 یا 75 سانتیمتر. 

سخن پایانی

انتخاب یک ساعت دیواری مناسب که با فضای منزل شما هم‌خوانی دارد، می‌تواند هم باعث تنوع در دکوراسیون شما شود و هم زیبایی خانه‌ی شما را تکمیل کند. البته فراموش نکنید در انتخاب وسایلی که جز کاربرد از نظر زیبایی شناسی چیدمان خانه هم مهم هستند سلیقه شما اولویت است. چون قطعا حس خوبی به شما منتقل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.