پایه دوربین: معرفی بهترین سه پایه دوربین/ قیمت روز

سه پایه دوربین چی بخرم؟

سه پایه دوربین عکاسی یکی از اولین لوازمی است که همه علاقه دارند همراه با خرید یک دوربین جدید، خریداری کنند. اما صدها نوع سه پایه دوربین عکاسی در بازار وجود دارد، که همه با ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلفی هستند. چطور می‌توانید بهترین سه پایه دوربین عکاسی را انتخاب کنید؟ این مقاله از سایت چی‌بگیر راهنمای 5 ویژگی مهم را که باید قبل از خرید سه پایه جدید در نظر بگیرید برایتان بازگو می‌کند. بنابراین برای خرید بهترین سه پایه دوربین عکاسی با ما همراه باشید.

معرفی بهترین پایه دوربین 

حداکثر ارتفاع 240 سانتی متر 
حداکثر تحمل وزن 5 کیلوگرم
سیستم قفل پیچیدارد
قابلیت تغییر جهت سری سه پایه
دارد

حداکثر ارتفاع1 متر 
حداکثر تحمل وزن10000کیلوگرم
نحوه نصببه دیوار و سقف
کاتالوگ نصبدارد

حداکثر ارتفاع280 سانتی‌متر 
حداکثر تحمل وزن5 کیلوگرم 
جنس بدنهبدنه و اتصالات فلزی
کیف همراهندارد

حداکثر ارتفاع210 سانتی متر 
حداکثر تحمل وزن5 کیلوگرم
جنس بدنهآلومنیوم
مناسب برای مناسب برای دوربین.تلفن همراه.رینگ لایت.پروژکتور.سافت باکس.نور ثابت

حداکثر ارتفاع256 سانتی متر
حداکثر تحمل وزن6 کیلوگرم 
جنس بدنهآلومنیوم
کیف همراهدارد

حداکثر ارتفاع43 سانتی متر 
حداکثر تحمل وزن3 کیلوگرم
قابلیت نصب هولدر موبایل
دارد
انعطاف پذیری تا 180 درجه

حداکثر ارتفاع4 متر 
حداکثر تحمل وزن8 کیلوگرم
جنسپلاستیک و فلز
حداکثر تعداد فون قابل استفاده
4 عدد

حداکثر تحمل وزن2 کیلوگرم
حداکثر ارتفاع65 سانتی متر 
طول هر بازو30 سانتی متر 
جنسآلومنیوم


در ادامه بخوانید : دوربین عکاسی: فاکتورهای مهم خرید بهترین دوربین عکاسی


در ادامه بخوانید : بررسی دوربین دیجیتال نیکون مدل D3500

قبل از خرید پایه دوربین عکاسی به چه نکاتی دقت کنیم؟

حداکثر ظرفیت سه پایه دوربین

اولین ویژگی قابل بررسی هنگام تحقیق در مورد سه پایه دوربین عکاسی، میزان بار یا حداکثر ظرفیت بار آن است. به عبارت دیگر، سه پایه دوربین چقدر توانایی تحمل وزن را دارد؟ این عدد به طور معمول در توضیحات محصول هر سه پایه وجود دارد. برای ارائه این عدد، سنگین ترین و بزرگترین دوربینی را که قصد استفاده از آن روی سه پایه را دارید، در نظر بگیرید. وزن دوربین و لنز را می‌توان از طریق جستجو در گوگل یا بررسی توضیحات مربوط به محصول خریداری شده به راحتی یافت.

به عنوان مثال، بدنه دوربین سونی A7rIII فقط 23.2 اونس (657 گرم) وزن دارد. اگر سنگین ترین لنز شما نیز دارای وزن 52.16 اونس (1480 گرم) باشد، بنابراین با هم، سنگین ترین تنظیم دوربین شما 75.36 اونس (2137 گرم) خواهد بود. این بدان معناست که باید یک سه پایه دوربین با حداقل مقدار 2137 گرم خریداری کنید.

همچنین مهم است که به سر سه پایه دوربین یا قطعه‌ای که دوربین شما را به پایه‌های سه پایه متصل می‌کند، توجه کنید. بعضی از سه پایه‌های دوربین دارای یک سر هستند. شما می‌توانید آن را با هد که جداگانه خریداری می‌کنید جایگزین کنید. بسیاری از سرهای سه پایه میزان بار مخصوص به خود را مشخص کرده‌اند، بنابراین حتماً این عدد را نیز در نظر بگیرید.

حداقل و حداکثر ارتفاع سه پایه دوربین عکاسی

تمام سه پایه‌ های دوربین عکاسی حداقل و حداکثر ارتفاع را در توضیحات محصول خود بیان می‌کنند. بعضی از سه پایه‌ های دوربین می‌توانند بسیار بلند شوند، برخی دیگر می‌توانند کاملا به زمین برسند و با ارتفاعی بسیار کم قرار گیرند. به این فکر کنید که از چه نوع سوژه هایی عکاسی می‌کنید و ارتفاع بهینه ای که می‌خواهید سه پایه دوربین شما داشته باشد را پیدا کنید.

اگر قد بلندی دارید یا قصد عکسبرداری از سوژه‌های بلند را دارید، باید بلندترین سه پایه دوربین را انتخاب و خریداری کنید. با این حال، اگر از سوژه هایی که پایین‌تر از سطح زمین هستند عکس می‌گیرید، ممکن است بخواهید سه پایه دوربینی با حداقل ارتفاع را در نظر بگیرید. حتی سه پایه‌های جدیدی نیز وجود دارد، مانند سه پایه دوربین مسافرتی Peak Design Travel که برای پایین آوردن بسیار کم و به ارتفاع 5.5 اینچ طراحی شده است.

کیفیت سر سه پایه دوربین

بعضی از سه پایه‌های دوربین عکاسی دارای یک سر سه پایه هستند و برای برخی دیگر لازم است که آن را جداگانه خریداری کنید. در برخی موارد اگر ترجیح می‌دهید بهترین نوع استفاده را داشته باشید، ممکن است لازم باشد سر سه پایه دوربین خود را جدا بخرید.

سر توپی متداول ترین نوع سر سه پایه دوربین عکاسی است که امکان چرخش 360 درجه را برای قرار دادن دوربین در مکان مورد نظر شما فراهم می‌کند. با این حال، بسیاری از سرهای توپی به ویژه آنهایی که ارزان یا بی کیفیت هستند، با گذشت زمان لغزنده می‌شوند و از ثبات کمتری برخوردار می‌شوند. بنابراین ممکن است ارزش خرید یک سر بالایی سطح بالا یا نگاه به نوع دیگری از سر برای استفاده در سه پایه دوربین شما ضروری باشد.

قطعه نهایی سر سه پایه دوربین عکاسی که باید در نظر گرفت صفحه سه پایه یا قطعه‌ای است که مستقیماً روی دوربین شما سوار می‌شود. صفحه‌های نوع Arca-Swiss از جمله رایج ترین و جهانی‌ترین‌ها هستند، اما اغلب آنها نیاز به استفاده از آچار آلن برای محکم کردن صفحه به دوربین دارند.

آخرین نکاتی که در خرید بهترین سه پایه دوربین عکاسی باید در نظر گرفت، ویژگی‌های اضافی همراه با سه پایه دوربین عکاسی است. در اینجا چند مثال وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

تبدیل سه پایه به مونوپاد

برخی از سه پایه‌های دوربین عکاسی مانند MeFoto به شما امکان می‌دهند سه پایه را به راحتی با برداشتن یک پایه و اتصال آن به ستون وسط به مونوپاد تبدیل کنید. اگر پیش‌بینی می‌کنید که به یک مونوپاد احتیاج خواهید داشت، این یک ویژگی مفید است. سه پایه دوربین با یک ستون که می‌تواند در حالت 90 درجه قرار گیرد. اگر نیاز به عکسبرداری با یک ستون 90 درجه دارید، به دنبال سه پایه‌ دوربینی باشید که این ویژگی را ارائه دهد. 

ترازوی حباب داخلی

اگرچه بسیاری از دوربین‌ها دارای یک سطح تراز داخلی هستند، اما برای اطمینان از صاف بودن دوربین شما همیشه یک سطح تراز کننده حبابی کمک می‌کند. برخی از سه پایه‌های دوربین عکاسی دارای ترازهای حباب دار هستند که در قسمت سر سه پایه یا ستون مرکزی سه پایه تعبیه شده اند.

کیف حمل پایه دوربین 

برخی از سه پایه‌های دوربین برای کمک به حمل و نقل دارای یک کیف حمل هستند و در  برخی مدل‌ها نیز باید کیف حمل را جداگانه خریداری کنید.

حمل پایه دوربین عکاسی چقدر آسان است؟

اگر قصد سفرهای زیادی همراه با سه پایه دوربین عکاسی خود را دارید و از آن در سفر استفاده می‌کنید، مهم است که وزن کلی و طول تا خورده سه پایه را در نظر بگیرید. اگر یک سه پایه دوربین بزرگ و سنگین را انتخاب کنید، ممکن است ثبات بهینه داشته باشید، اما احتمالاً  حمل آن بسیار سخت است. 

موادی را که سه پایه دوربین عکاسی از آن ساخته شده در نظر بگیرید. بیشتر سه پایه های دوربین از آلومینیوم (ارزان تر، اما سنگین تر) یا فیبر کربن (سبک، اما گران تر) ساخته شده اند. بسیاری از مدل‌های سه پایه در هر دو نوع ماده موجود است، بنابراین به بودجه خود و میزان اهمیت صرفه‌جویی در وزن فکر کنید.

همچنین به سهولت جمع شدن سه پایه دوربین به سمت بالا نگاه کنید. بیشتر پایه‌های سه پایه دوربین سه بخشی هستند به این معنی که با هر بخشی که باز می‌کنید بلندتر می‌شوند، اما بعضی از آنها می‌توانند دو بخش یا حتی پنج بخش باشند. بخش‌های بیشتر برابر با زمان طولانی‌تری برای تنظیم و کنار گذاشتن است. در امتداد خطوط پایه‌های سه پایه دوربین عکاسی ، به مکانیزمی که آنها برای استقرار استفاده می‌کنند نگاه کنید. اکثر سه پایه‌ها از مکانیزم پیچ قفل استفاده می‌کنند، که می‌تواند در مورد جهت قفل یا باز شدن پاها گیج کننده باشد. در همین حال، سه پایه‌های دیگر دارای یک قفل کلیپ ساده هستند که باز کردن و قفل کردن آن بسیار آسان‌تر است.

پایه دوربین چقدر پایدار است؟

موردی بعدی که باید هنگام خرید سه پایه دوربین در نظر گرفت این است که سه پایه دوربین عکاسی چقدر پایدار است. اول، ظرفیت وزنی را که در بالا ذکر شد در نظر بگیرید. این به شما ایده خوبی می‌دهد که آیا سه پایه می‌تواند از دوربین و ترکیب لنز شما پشتیبانی کند یا خیر. اما ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند ثبات سه پایه دوربین را افزایش دهد.

برخی از سه پایه‌ های دوربین عکاسی دارای پایه‌ های جمع شونده یا متحرک در پایه‌ های سه پایه هستند. اینها می‌توانند در صورت عکس برداری در فضای باز، با چسبیدن به خاک یا زمین نرم ثبات بیشتری را ایجاد کنند.

سه پایه دوربین همچنین می‌تواند قلاب جمع شونده در ستون مرکزی سه پایه داشته باشد، که به شما امکان می‌دهد تا وزن را از آن آویزان کنید تا سه پایه را تثبیت کند. اتصال کیسه شن سنگین به قلاب اغلب گزینه بهینه است، اما می‌توانید با استفاده از وسایل دیگری مانند بطری آب سنگین یا حتی کیف دوربین خود نیز خلاقیت ایجاد کنید.

چرا از پایه دوربین متحرک در عکاسی استفاده می‌کنیم؟

چند دلیل وجود دارد که در وهله اول ممکن است به شما ثابت کند به خرید یک سه پایه دوربین عکاسی احتیاج دارید.

  • اگر می‌خواهید از سرعت عکس برداری آهسته یا توقف دیافراگم بالا استفاده کنید، باید از سه پایه دوربین استفاده کنید.در شرایطی مانند: عکاسی از املاک و مستغلات، فضای داخلی، معماری و عکاسی از مناظر سه‌پایه استتفاده می‌شود، جایی که شما باید صحنه خود را تا حد ممکن واضح کنید (اغلب در شرایط کم نور).
  • هنگام عکاسی از براکت برای ترکیب بندی یا HDR در مرحله پس از تولید، یا هنگام گرفتن عکس سلفی یا عکسی گروهی که می‌خواهید خودتان نیز بخشی از آن باشید، باید از سه پایه دوربین استفاده کنید.
  • مطمئناً دلایل بیشتری برای استفاده از سه پایه وجود دارد، اما امیدوارم که اینها مثال‌های خوبی برای شروع باشند.

سخن نهایی:

تعداد زیادی سه پایه دوربین وجود دارد و پیدا کردن مورد مناسب برای شما کار ساده ای نیست. در نهایت، این راهنمای خرید سه پایه دوربین به شما کمک می‌کند تا به تمام موقعیت‌هایی که قصد استفاده از سه پایه را دارید فکر کنید و شما را به تحقیق دقیق در مورد همه‌ی ویژگی بالا تشویق می‌کند. در حالی که تعداد زیادی سه پایه دوربین ارزان وجود دارد، بهتر است صرف هزینه و خرید یک سه پایه دوربین باکیفیت را در نظر بگیرید. تجهیزات دوربین شما گران است و بدون شک نمی‌خواهید به دلیل قرار دادن آن روی یک سه پایه دوربین ارزان و حادثه یا لغزشی که انتظارش را ندارید، به دوربین خود آسیب بزنید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
سه پایه نگهدارنده قیمت انواع سه پایه نگهدارنده