بهترین بازی‌ فکری و معمایی برای همه ی رده های سنی

بهترین بازی‌های فکری و معمایی

با وجود شیوع شیوه‌های جدید زندگی و تغییرات مهم و اساسی در سبک زندگی، حتی شیوه‌های بازی و سرگرمی نیز تغییر کرده است. شیوه‌های آموزشی کودکان، سرگرم کردن آنها تاثیر مستقیم بر آموزش آنها گذاشته است. امروزه برای سرگرم نگه داشتن کودکان بزرگسالان هم دست به کار شده و وارد دنیای سرگرمی آنها شده‌اند. بازی‌های جدیدی طراحی و موجب سرگرمی همه اعضاء خانواده شده است.

این بازی‌ها سبب تقویت ذهن، نقشه کشی در مراحل حساس، تقویت مهارت‌های شخصی، انجام کار گروهی، بالا بردن توانایی‌های یادگیری، استفاده و کنترل هوش هیجانی و... خواهد شد.

بازی‌های فکری براساس گروه سنی طبقه‌بندی می‌شوند:

  •  بازی های فکری شش ماه به بالا
  • بازی فکری یکسال به بالا
  • بازی فکری سه سال به بالا
  •  باری فکری پنج سال به بالا

در ادامه محبوب‌ترین بازی‌های فکری کودکان که در جمع خانوادگی همراه با نوجوان و دیگر اعضاء خانواده می‌توان از آنها استفاده نمود را پیش رو خواهید داشت.

بازی فکری فندقچه مدل گربه های انفجاری

بازی فکری فندقچه مدل گربه‌های انفجاری یک بازی است به سبک بازی کارتی و فکری. این بازی فکری مناسب برای تمام گروه سنی است. یعنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان. برای این بازی بهتر است بیش از 4 نفر باشید. مدت زمانی که برای این بازی قرار است زمان بگذارید کمتر از یک ساعت است.

محتویات این بازی فکری پرطرفدار یک بسته است که شامل 56 کارت بازی، یک دفترچه راهنما و 4 کارت راهنما است.

بازی فکری فندقچه مدل گربه افنجاری یک بازی استراتژیک و ریسکی شبیه به بازی رولت روسی است. این بازی برگردان کامل بازی Exploding Kittens است. درست است که برگردان یک بازی خارجی است اما بسیار پرطرفدار و سرگرم کننده است بسیار از این بازی لذت خواهید برد.

این بازی فکری اینگونه است که همه از مخزن کارت برمی‌دارند و ممکن است شما کارت گربه منفجره را بردارید که منفجر خواهید شد مگر اینکه کارت خنثی کننده داشته باشید. بقیه کارت‌های مخرن برای جابه‌جایی یا جلوگیری از برداشتن کارت گربه منفجره است. این بازی فکری یکی از بهترین سرگرمی‌ها دردورهمی‌‌های و مهمانی‌های دوستانه است.

مزایا این بازی فکری

  •  ترجمه عالی
  • جنس کارت‌ها
  • سرگرم کننده
  • کیفیت جعبه

معایب

  •  قیمت نسبتا بالا

بازی فکری زیر خاکی مدل 002

بازی فکری زیر خاکی دارای یک جعبه است که محتویات این بسته شامل ۶۰ کارت زیرخاکی، ۸ کاشی انگشتری، ۴ کارت راهنما و دفترچه بازی است.

این بازی مناسب برای رده سنی نوجوان و بزرگسال بوده و برای انجام آن به بیش از 4 نفر نیاز است و کمتر از یک ساعت هم طول می‌کشد و طولانی و خسته کننده نیست. بنابراین شما در دور همی‌ها و مهمانی‌هایتان می‌توانید از این بازی و سرگرمی استفاده کرده و محفلتان را شاد و پرانرژی نگه دارید. سبک این بازی کارتی در واقع هم تست هوش است هم بازی فکری و هم بازی حافظه.

در توضیح بازی باید گفت که در این بازی، بازیکنان در تلاشند تا اشیای عتیقه بیشتری را کسب کنند و به همین دلیل برای کسب آن تا مرز شجاعتشان پیش می‌روند.

این بازی هم کپی شده از بازی بسیار محبوب Dead Man`s Draw است. در این بازی فکری و سرگرم کننده افراد سعی می‌کنند تا کارت‌های بیشتری را از دسته‌ کارت زیرخاکی رو کنند و گنج‌های بیشتری به دست بیاورند. ولی مشکل اینجاست که اگر کارتی تکراری رو کنند بلافاصله نوبتشان تمام می‌شود. بازیکن تا زمانیکه بخواهد می‌تواند کارت رو کند ولی هر زمانی که کارت تکراری رو کند بلافاصله می‌سوزد و نوبتش رد می‌شود. اما اگر قبل از اینکه بسوزد، کارت رو کردن را متوقف کند، می‌تواند هر چه رو شده را برای خود جمع‌آوری کند.

در پایان بازی هر بازیکن بالاترین عدد هر نوع کارتش را با هم جمع می‌زند و بازیکنی که بیشترین امتیاز را داشته باشد برنده بازی می‌شود. همچنین هر کارت که در بازی رو می‌شود قابلیتی دارد که به محض رو شدن اعمال می‌شود. مثلا تپانچه به بازیکن اجازه می‌دهد کارت یک بازیکن دیگر را بسوزاند و .... گفتنی است، این بازی هم اهداف آموزشی دارد هم بسیار سریع و اعتیادآور و سرگرم کننده است.

مزایا این بازی فکری

  •  پیچیده نبودن
  • سرعتی
  •  سرگرم کننده

معایب

  •  کیفیت کم کاغذهای بازی

بازی فکری دکتر دومینو کد 2112

بازی فکری دکتر دومینو یک بازی معمایی، تست هوش، بازی حافظه و بازی آموزشی است. این بازی مناسب همه رده‌های سنی است از خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال است. این بازی را می‌توان یک نفره هم انجام داد و حدود یک ساعت هم این بازی به طول خواهد انجامید.

بسته بازی فکری دکتر دومینو شامل؛ 2 هزار عدد دومینو استاندارد، 60 عدد مینی دومینو، 6 عدد خط کش چیدمان دومینو، 6 عدد اسپینر، 8 جفت کمان، 6 جفت پل دومینو، 6 عدد رابط پل، 6 عدد رَپید، 6 عدد شروع کننده چندمسیر و کتابچه آموزش مقدماتی دومینو و 24 تکنیک دومینو است.

در باره توضیح بازی دومینو باید گفت که دومینو یکی از این نوع سرگرمی‌هاست که در زمینه‌های مختلف علمی چون ریاضیات، فیزیک، خلاقیت‌های فردی در طراحی سازه و علوم اجتماعی و مدیریتی (کارگروهی و مدیریت فردی و گروهی) باعث رشد افراد می‌‌شود. و در عین حال یک هنر و وسیله ای برای نشان دادن خلاقیت و ابتکار در این زمینه می باشد. مکعب مستطیل هایی که به شیوه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند تا از وقت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

این بازی اهداف آموزشی نیز دارد. سرگرمی عالی برای تجربه و تمرین ریاضیات، هنر، مهندسی، تکنولوژی، علوم پایه است.

بازی فکری دکتر دومینو قابل چیدمان در آب است.، قابلیت ایجاد سازه‌ها در ارتفاع به دلیل تعادل و وزن متناسب با حجم قطعه‌ها است. مقاومت مناسب در برابر شکستگی و لب پریدگی است. قابل شستشو بودن است. وجود خط کش چیدمان با قابلیت چیدمان سازه (دیوار) است. دارای کتابچه آموزش مقدماتی دومینو و 24 تکنیک دومینو است.

مزایای این بازی فکری

  • سرگرم کننده
  • قابلیت استفاده درهر مکانی
  •  افزایش رشد ذهنی فرد

بازی فکری رومیز مدل فوتبال بزنیم؟

بازی فکری رومیز مدل فوتبال بزنیم؟ یک بازی کارتی است که بر اساس قوانین یک فوتبال استاندارد طراحی شده است. برای انجام این بازی به 2 یا 4 بازیکن نیاز است. از آن دست بازی‌هایی است که هر چه بیشتر و تندتر بازی کنید، جذابیت آن بیشتر می‌شود. این بازی مناسب برای رده‌های سنی نوجوان و بزرگسال مناسب است.

محتویات بسته فکری رومیز مدل فوتبال شامل؛ 73 عدد کارت بازی و دفترچه راهنما است. با این بازی می‌توانید تمام لحظات طلایی فوتبال مانند پاس، شوت، تکل، دریبل، آفساید و گل را در ۵ دقیقه تجربه کنید.

مزایا این بازی فکری

  • جنس و گرافیک خوب کارتها
  • یادگیری سریع و آسان
  • شبیه سازی بازی فوتبال

بازی دورهمی مدل شب مافیا

بازی مافیا یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دورهمی است. این بازی کارتی مناسب برای رده سنی بزرگسال و نوجوان است. تعداد بازیکنان باید بیش از 4 نفر باشد و این بازی بیش از یک ساعت طول خواهد کشید.

هدف داستان مافیا شناسایی مافیای یک شهر و از بین بردن آن‌ها توسط شهروندان است. بازی مافیا در دو فضا انجام می‌شود؛ روز و شب و هر کدام دارای قوانین مشخصی است. بازی دورهمی شب مافیا، تغییرات کوچکی را در این بازی ایجاد کرده است تا نقش هریک از بازیکنان منحصربه فرد باشد.

در بازی شب مافیا 40 کارت شخصیت وجود دارد. بازیکنان به دو گروه شهروندان و مافیا تقسیم می‌شوند. گادفادر یا پدرخوانده سردسته‌ی گروه مافیا محسوب می‌شود و رهبری این گروه را بر عهده دارد. از دیگر اعضای گروه مافیا می‌توان به دزد، ناتاشا، تروریست، مذاکره کننده اشاره کرد. اما گروه شهروندان متفاوت است و از آنجایی که یکدیگر را نمی‌شناسند، رهبر ندارند و باید با تحلیل اطلاعات یکدیگر را شناسایی کنند.

گروه شهروندان همیشه دو برابر تعداد مافیاست و شامل نانوا، معجزه ‎گر، دکتر، کارآگاه، شهردار، تک تیرانداز، کشیش، جوکر و ... می‌شود. اگرچه جوکر در گروه شهروندان قرار می‌گیرد، اما شخصیت ویژه‌ای دارد. اگر مافیا جوکر را بکشد، این گروه برنده‌ بازی خواهد شد، اما اگر با رای گیری از بازی بیرون رود، جوکر برنده می‌شود. نقش دکتر در حفظ جان جوکر بسیار مهم است. هم‌چنین تلاش اسنایپر برای کشتن جوکر فایده‌ای ندارد و نمی‌تواند.

محتویات بسته بازی مافیا شامل، 40 عدد کارت شخصیت، 33 عدد کارت رای، 30 کارت حرکت آخر، 14 عدد کارت شب و روز، 12 عدد کارت اتهام، 3 عدد کارت سفید، 1 عدد کارت سر صحبت، 1 عدد کارت شرایط برد، 60 عد برگ جدول گرداننده و رای گیری، 1 عدد راهنمای بازی، 1 عدد راهنمای شخصیت‌ها، 1 عدد کیسه حمل بازی، 4 عدد ماژیک وایت برد.

مزایای این بازی فکری

  • کیفیت عالی کارت‌ها
  • داشتن دفتر یاداشت گرداننده
  • بسته محکم و زیبا

معایب

  • ·قیمت کمی بالا
  • نداشتن کارت دزد
  • نداشتن ماسک صورت
  • نداشت خبرنگار
  • نداشتن لایک و دیس لایک انگشتی

بازی فکری ارشیا مدل دختر کفشدوزکی و پسر گربه ای کد 074

بازی فکری ارشیا مدل دختر کفشدوزکی و پسر گربه‌ای یک بازی کارتی و فکری است. این بازی مناسب برای کودک، نوجوان و حتی بزرگسالان است. تعداد شرکت کنندگان مناسب در این بازی 4 نفر است و هر دور بازی کمتر از یک ساعت طول خواهد کشید.

محتویات بسته این بازی کارتی و فکری عبارتند از، صفحه بازی و راهنما، کارت‌های بازی و تاس و 4 عدد مهره است.

مزایا این بازی فکری

  • سرگرم کننده
  • جنس خوب کاغذهای بازی

بازی فکری هوپا مدل پایاپای

بازی فکری هوپا مدل پایاپای یک بازی کارتی، بازی حافظه و بازی فکری است. این بازی مناسب همه رده‌های سنی اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال است. تعداد بازیکن مناسب برای انجام این بازی بیش از 4 نفر است و این بازی کمتر از یک به طول خواهد کشید. محتویات بسته این بازی فکری شامل یک عدد زنگ، 74 عدد کارت بازی و دفترچه راهنماست.

در این بازی پر هیجان، بازیکنان در نقش تاجران یک بازار شلوغ، به داد و ستد کالاهایشان با یکدیگر مشغول هستند. بازیکنان به شکل هم‌زمان و سرعتی و با تعویض کارت‌هایشان به شکل پایاپای (کارت در برابر کارت) با یکدیگر، تلاش می‌کنند تا تمام کارت‌های یک کالا را در دست خود جمع‌آوری نمایند. بازیکنان بدون در نظرگیری نوبت و به شکل هم‌زمان کارت‌هایی از دست خود را جدا کرده و تعداد آن‌را اعلام می‌نمایند و زمانی که یک بازیکن همه کارتهای یک کالا را جور کند برنده خواهد بود.

این بازی یک بازی پرانرژی و بسیار هیجان انگیز و مناسب برای دورهمی و مهمانی است.

مزایای این بازی فکری

  •  تقویت حافظه
  • تقویت مهارت ارتباطی
  • آشنایی با کار گروهی
  • مناسب برای تعداد زیاد

معایب

  •  کم بودن ضخامت کارت ها

بازی فکری مونوپولی مدل دبلیو Az129

بازی فکری مونوپولی مدل دبلیو هم جزو بازیهای فکری است در این بازی بازیکنان تلاش می‌کنند تا خانه و زمین‌هایی را در انحصار خود بگیرند. رده سنی این بازی فکری مناسب نوجوان است. برای این بازی به 2 نفر نیاز است و این بازی فکری حدود 1 ساعت به طول خواهد انجامید.

محتویات بسته این بازی فکری شامل صفحه بازی، کارت و ملزومات بازی مونوپولی است.

مزایای این بازی فکری

  • داشتن دفترچه راهنمای فارسی
  • طراحی جالب
  •  بسته‌بندی خوب
  • جنس خوب کاغذ

معایب

  •  کیفیت متوسط صفحه مقوایی بازی
  • عدم هماهنگی برخی رنگها

دارت مغناطیسی دلفین مدل M1

دارت مغناطیسی دلفین مدل M1 دارای ابعاد  30 در 30 سانتی‌متر است. کمتر از 700 گرم وزن دارد و دارای 4 عدد دارت است. جنس این دارت مغناطیسی آهن سخت با آبکاری کروم است. جنس پرهای این دارت مغناطیسی از پلاستیک نشکن مرغوب است. شما برای پرتاب این دارت مغناطیسی تا شعاع 30 متر، قابلیت پرتاب دارد. این دارت مغناطیسی درجه‌بندی شده است. این دارت مغناطیسی در ایران ساخته شده و در سایزهای مختلف موجود است. 

بهترین مزایای بازی فکری چیست؟

همان طور که مشخص است بازیهای فکری مربوط به گروه خاصی نمی‌شود و پیر و جوان هم نمی‌شناسند، و گفتنی است مزایای بازی‌های فکری بالا بردن سطح تمرکز فرد، سرعت تصمیم‌گیری و تفکر در زمان کوتاه برای داشتن بهترین عملکرد، افزایش مشارکت اعضاء خانواده و دوستان برای بازی، ایجاد شادی و نشاط، ایجاد لحظا پر از خنده، تفکر در حل مساله، منظم کردن افکار، افزایش قدرت تحلیل، حس عالی انجام کار گروهی تقویت حافظه و آموزش در حین بازی  و صدها مزیت‌های عالی دیگر است.

انواع بازی‌های فکری چیست؟

  • بازیهای کارتی
  •  انواع بازی‌های رو میزی
  •  انواع بازی‌ها با طرح تست هوش
  • انواع بازی‌ها با طرح‌های معمایی
  •  انواع بازی‌های ساختنی

 سخن آخر:

بازی‌های فکری چه برای کودکان باشد چه بزرگسالان؛ به شما کمک خواهد کرد که زمانی را به شادی و تفریح بگذرانید. این بازی‌ها امکان بازی برای تمام گروه‌های سنی را فراهم کرده است. بهتر است از خجالت دست برداریم و از مزایای نشاط و شادمانی انجام این بازی‌ها سود بجوییم.

از بازیهای فکری رومیزی که معمولا یک صفحه بازی دارند مانند شطرنج بهره ببریم. درگیرش شویم و زمانی را به بی‌خیالی اطراف سپری کنیم. از بازیهای معمایی و تست هوش لذت ببریم مغز و ذهنمان را به چالش بکشیم تا پاسخ صحیح را بیابیم. یافتن پاسخ‌های جدید شاید راه حل خیلی از سوالهای بی‌پاسخ اطرافمان باشد.

بازیهای ساختنی را انجام دهیم این بازیها که بیشتر مخصوص کودکان دوست داشتنی است مهارتهای عملکردی آنها را زیاد خواهد کرد به آنها در ساخت اعتماد به نفس می‌دهدو برای آینده آماده خواهند شد.

اهمیت بازی‌ها فکری و ساختنی را دست کم نگیرید. این بازیها را انجام دهید و تجربیات خود را با ما تقسیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.