تشک طبی: خرید و قیمت 10 مدل تشک طبی باکیفیت (یک نفره و دو نفره)

از مهمترین فاکتورهای استراحت کیفیت خواب است. این کیفیت با مناسب بودن تشک و رختخواب ارتباط مستقیم دارد. انسان در طول شبانه روز به طور متوسط یک سوم آن را به خواب می‌گذراند. ضرورت و اهمیت تشک‌ و تشک‌های طبی اکنون مشخص شد. در کوتاه ترین تعریف می‌توان گفت که تشک طبی تشکی است اسفنجی که فنر نداشته سفت است و خواص درمانی دارد. البته این یک تعریف کلی است. تشک‌های طبی انواع مختلف دارد.

شاید به تازگی دچار کمردرد و یا گردن درد شده‌اید شاید زمانی که از خواب بیدار می‌شوید همچنان کرخت هستید و مجدد نیاز به استراحت دارید. در نظر داشته باشید شاید همه این موارد به تشک و یا خوشخواب شما باز می‌گردد. حتما قبل از مراجعه به پزشک و یا ارتوپد تشک خود را چک کنید.

اگر قصد تعویض تشک تختتان را دارید، حتما قبل از خرید با انواع برندهای موجود در بازار آشنا شوید. در نظر داشته باشید که به طور کلی تشکها به دو گروه طبی و فنری تقسیم می‌شوند. پیشنهاد ما به شما آشنایی با مزیت استفاده از تشک‌های طبی و انواع آن است، تا خوابی پر از آرامش هدیه بگیرید. پس تا انتهای این مقاله با تیم چی‌بگیر همراه باشید شاید محصولاتی که ما معرفی می‌کنیم موردی جذابی برای شما باشد.

معرفی بهترین تشک‌های طبی موجود در بازار

تشک طبی آسایش مدل گلدن دو نفره سایز 180x200 سانتی متر

تشک آسایش مدل گلدن دو نفره کینگ است. این محصول بدون فنر و طبی است. ابعاد این تشک دو نفره طبی 200 در 180 سانتی‌متر است.

از آنجایی‌که تشک‌های طبی دارای ساختاری سفت و کم‌ترین حالت‌پذیری ممکن است. این مدل تشک هم دقیقا همان‌طوری است که توضیح داده شد. جنس این تشک نخی بوده و پرشده از چند لایه اسفنج و فوم و ترموفلت.

اگر دچار دیسک کمر هستند یا به توصیه پزشک باید در جای سفت بخوابید از این تشک عالی می‌توانید بهره ببرید. در نظر داشته باشید که این تشک قابلیت شستشو ندارد.

تشک طبی رویال مدل آیسان M07P یک نفره سایز 200 × 90 سانتی‌ متر

تشک طبی رویال مدل آیسان 7 (پارچه پفکی) یک نفره است. این تشک کاملا استاندارد بوده و در ابعاد 200 در 90 سانتی‌متر تولید و عرضه شده است. از محسنات این تشک طبی می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ این تشک دارای پارچه‌است که تار و پود آن پفکی (حوله‌ای) نرم و لطیف است و طراحی‌های گلدوزی شده دارد. این تشک ضد حساسیت، ضد عرق و آنتی باکتریال نیز هست.

این تشک از فنر متراکم که از فرسودگی زودهنگام آن جلوگیری می‌کند تشکیل شده و دیواره‌های تشک با ساپورت‌های M شکل تقویت شده و با توجه به ساختاری که در طراحی آن به کار رفته، توانایی تحمل هر وزنی را دارد. طراحی این تشک به گونه‌ای است که فشارهای وارده بر ستون فقرات را دفع کرده و با ارتفاع 30 سانتی‌متری و کیفیت بالا از بهترین محصولات تشک است. این تشک یک تشک سوپر طبی فمری است. گفتنی است این تشک قابلیت شستشو ندارد .

دلایل رضایت مشتری

  • ارزش رید با توجه به قیمت
  • کیفیت قابل قبول
  • ارتفاع مناسب
  • جنس خوب
  • پارچه با کیفیت
  • سوپر طبی فنری
  • تحمل هر وزنی

تشک طبی دانلوپیلو مدل Elegance Life 4000 یک نفره سایز 90 × 200 سانتی متر

تشک طبی دانلوپیلو با ابعاد 90 در 200 سانتی‌متر را در تصویر بالا می‌بینید. این تشک یک نفره است و جنس الیاف طبیعی، لاتکس، پلی استر، پلی‎پروپیلن، پلی‌آمید تشکیل شده است. این تشک پرشده با الیاف پلی‌استر و فوم‌لاتکس بوده و این الیاف ضد حساسیت و تعریق هستند. وجود الیاف طبیعی و وجود نخ نقره در این تشک جهت خنثی‌سازی الکتریسیته بدن می‌شود.

این تشک قابلیت شستشو نیز دارد. این تشک کاملا طبی بوده و برای کمردرد هم می‌توان از آن استفاده نمود.

دلایل رضایت مشتری

  • تشکی راحت
  • جنس رویه خوب
  • طبی
  • قابلیت شستشو

تشک طبی دانلوپیلو مدل Ephoria یک نفره سایز 120 × 200 سانتی متر

تشک طبی دانلو پیلو یک نفره است و از جنس لاتکس تشکیل شده است. این تشک طبی پرشده با فوم سرد و پلی‌فوم و لاتکس است. این تشک طبی دارای پوشش دو جداره کاملا بهداشتی بوده و قابلیت شستشو به صورت دستی را نیز داراست.

گفتنی است این تشک طبی با ساختار ماتریکس باز سبب شده است که تنفس و تنظیم رطوبت تشک به راحتی صورت گیرد.

تشک یک نفره خوشخواب مدل طبی پاکتی سایز 200 × 90 سانتی‌ متر

تشک یک نفره خوشخواب مدل طبی پاکتی در سایز 200 در 90 سانتیمتر را در تصویر بالا می‌بینید. ارتفاع این تشک 25 سانتی‌متر است. این تشک دارای فنر منفصل پاکتی است. رویه این تشک هم از پارچه‌ ژاکارد گرد بافت است.

این تشک متشکل از لایه‌های الیاف پلی استر، اسفنج رول ویژه، ترموباند، موکت، فنر پاکتی، با قاب فلزی M دار است که باعث استحکام بدنه این تشک می‌شود. این تشک به نسبتاً سفت هم هست ضد حساسیت و آنتی‌باکتریال نیز هست.

دلایل رضایت مشتری

  • استحکام
  • طبی بودن
  • فنر منفصل
  • طراحی بسیار زیبا
  •  با کیفیت
  • دارای 5 سال ضمانت

تخت خواب یک نفره آسایش باکس مدل AKA164 به همراه تشک طبی فنری مموری فوم سایز 200 × 120 سانتی متر

تخت خواب یک نفره آسایش باکس به همراه تشک طبی فنری مموری فوم سایز 200 × 120 سانتی متر را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. این تشک‌های طبی فنری مموری فوم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این تشک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سبب می‌شوند بدن فرد در شرایط مناسبی در حین خواب قرار گیرد.  

این تشک‌ها به خوبی فرم بدن فرد را به خود گرفته و باعث می‌شوند فشار به شکل مناسبی روی بدن و ستون فقرات تقسیم شود.

این محصول مجموعه‌ای شامل یک باکس فلزی و یک تشک طبی فنری مموری فوم است. تشک این محصول دارای کپسول‌های گردش هوا بوده و از خاصیت آنتی باکتریال و ضد حساسیت هم برخوردار است. این تخت ظرفیت وزنی 90 کیلوگرم داشته و ابعاد آن 120 × 200 سانتی‌متر است. ارتفاع از زمین تا کف تشک 51 سانتیمتراست.

محافظ تشک دو نفره رویا سایز 160 × 200 سانتی متر

محافظ تشک دو نفره رویا با سایز 160 × 200 سانتی‌متر است. جنسپارچه لمینت شده است و مناسب برای دو نفره است. این تشک قابلیت شستشو با دست و ماشین لباسشویی را دارد. دمای مناسب برای شستشو برای این تشک طبی از صفر تا 15 درجه سانتی‌گراد است.

بالش طبی اتللو مدل MEDIPOINT

بالش طبی اتللو از جنس الیاف طبیعی است و ابعاد آن 50 در 75 با عمق 8 سانتی‌متر است. این متکا دارای روکش بوده و جنس روکش آن هم از کتان است. جنس این بالش طبی از سیلیکن است و مناسب برای افرادی که خر و پف می‌کنند .

تشک زیو مدل آسایش یک نفره سایز 200 × 90 سانتی‌ متر

تشک زیو مدل آسایش یک نفره سایز 200 × 90 سانتی‌متری در عین سبکی بسیار سفت و طبی است. جنس این تشک طبی که مناسب برای دیسک کمر است از پارچه ژاکارد تهیه شده و الیاف داخلی آن از الیاف پلی‌استر است. این تشک قابلیت شست‌وشو با دست را داراست. از مزایای وجود پارچه ژاکارد ۲۵۰گرمی در تشک‌های طبی باید گفت که این مدل پارچه ها ضدحساسیت هستند و همچنین دارای اسپان باندضدحساسیت ضدتعریق نیز هستند. ارتفاع تشک 20 سانتی‌متر است.

تشک آقای تشک
 مدل Zee Land دونفره سایز 200×140 سانتی متر

تشک آقای تشک مدل Zee Land دونفره سایز 200×140 سانتی‌متر در تصویر دیده می‌شود. این تشک طبی دو نفره دارای جنسی از پارچه ژاکارد ترکیب پنبه پلی‌استر است. الیاف داخلی آن هم از فنرهای پردیف و اسفنج پرتراکم تشکیل شده است. قابلیت شست‌وشو با دست را دارد. این تشک مدل طبی‌‌فنری پددار است و دارای پدمموری و لایه‌های اسفنج پرتراکم‌ است. دارای قابلیت جابه‌جایی هوا به واسطه‌ الیاف به‌کاررفته در زیر پارچه همچنین دارای کپسول تهویه هوای دوفصل اکسیژن پلاس، استفاده از فنرهای متصل دوبل پرردیف، فرم تسمه‌ای و دیواره های Mشکل و همچنین دارای دستگیره‌ی مقاوم جهت جابه‌جایی سبب شده است که این تشک طبی پرطرفدار شود و نمره خوبی از مصرف کنندگان بگیرد.

 نکات کلیدی خرید تشک طبی 

یک تشک طبی و با کیفیت باید از مواد اولیه با کیفیت و مناسب تشکیل و ساخته شده باشد. درون تشکهای طبی فــوم‌های ژله‌ای به کار رفته است که این امر موجب آن شده که فشار کمتری بر بدن وارد شود. استفاده از تشک‌های طبی موجب می‌شوند تا وزن بدن به طور یکنواخت بر روی تشک پخش شده و فشاری بر روی کمر، شانه و گردن نباشد.

  • از مهمترین موارد و پر اهمیتی که برای خرید تشک طبی باید در نظر داشته باشید موارد زیر است:
  • تشک‌های طبی نباید بیش از حد و در اثر فشار فرو بروند
  • تشک‌های طبی باید دارای فنریت متعادل باشند
  • تشک‌های طبی باید منطبق با قوس‌های بدن باشند
  • انعطاف تشک‌های طبی باید متعادل باشند
  • تشک‌های طبی معمولا ضد باکتریال هستند
  • تشک‌های طبی باید دارای تهویه مناسب باشند
  • تشک‌های طبی معمولا ضد آلرژی هستند
  • تشک‌های طبی باید دارای پارچه مناسب و دوخت محکم هستند
  • تشک‌های طبی باید فنرهای قوی با فشردگی بالا داشته باشند
  • و مهمتر از همه سعی کنید از جاهای معتبر خریداری کنید

 قبل از خرید تشک‌های طبی بهتر است از یک متخصص یا پزشک مشورت بگیرید. مشکلتان را مطرح کنید تا متخصصان این حوزه با توجه به فیزیک بدنی شما و شرایطی که دارید بهترین و مناسب‌ترین نوع تشک را به شما توصیه کنند.


در ادامه بخوانید : محافظ تشک: بهترین مارک محافظ تشک ضد آب و ضد حساسیت

تفاوت تشک طبی با معمولی چیست؟

سفتی و نرمی تشک طبی بستگی به فرد دارد.

تشک طبی با انحنای بدن فرد منطبق می‌شود.

فرو رفتگی تشک طبی متعادل است نه بسیار نرم است و نه بسیار سفت.

معمولاً تشک‌های طبی برخلاف تشک‌های طبیعی آنتی آلرژیک و دارای خواص ضد میکروبی هستند.  

تشک‌های طبی گردباف هستند (دوخت‌های بدون درز دوخت).

پارچه‌های تشک‌های طبی خاصیت اکسیژن رسانی در سطح تشک را دارا هستند.

تشک‌های طبی معمولاً دارای عایق حرارتی برای حفظ دمای مناسب برای فرد استفاده کننده دارند.

 مهمترین مزایای استفاده از تشک ارتوپد یا تشک طبی چیست؟

پشتیبانی قوی برای خواب و طراحی براساس ارگونومیک بدن، وزن بدن و ستون فقرات.

تشک‌های ارتوپدی در اثر فشار دچار فرورفتگی نمی‌شوند.

تشک‌های ارتوپدی پشتیبانی مناسب برای کمر هستند.

خواب بی وقفه و راحت با تشک طبی میسر است.

تشک‌های ارتوپد و طبی از کوفتگی بدن جلوگیری می‌کند.

تشک طبی و ارتوپدی برای درمان دردهای عضلانی و استخوانی بسیار مناسبند.

تشک طبی فنری مموری فوم کدامند؟

مموری فوم اولین بارها در سازمان فضانوردی آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. این تشک‌ها فشارهای وارده به بدن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. فومی که در ساخت این تشک به کار رفته است ستون فقرات را در حالت S در طول شب حفظ می‌نماید. این تشک مموری فوم خون را در رگ‌ها به خوبی به جریان در می‌آورد. این تشکها بدون بو و به دور از باکتری هستند. شاید گرانی و قیمت و سنگینی و حجیم بودن این تشک‌ها تنها عیب آن باشد.

 سخن آخر 

تشک‌های طبی و ارتوپدی برای کاهش فشار روی کمر، گردن و مفاصل بدن و در نتیجه تسکین دردها طراحی و ساخته شده‌اند. تشک‌های طبی معمولا از دیگر مدل‌های تشک‌ها سفت‌تر و بادوام‌تر هستند. اگر از کمر درد و گردن‌دردها و کوفتگی بدن بعد از بیدارشدن از خواب رنج می‌برید شاید بهتر باشد بازبینی جدی در مورد تشک خود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.