کامپیوتر آل این وان چیست؟ خرید و قیمت جدیدترین مدل all in one

راهنمای خرید بهترین کامپیوتر رومیزی (all in one)

باوجود افزایش محبوبیت لپ‌ تاپ، نوت بوک و تلفن‌ هوشمند، کامپیوترهای رومیزی همچنان بخش مهمی از تجهیزات اداری و خانگی است. بسیاری از کامپیوتر های شخصی رومیزی مدرن جمع و جورتر از مدل‌های سنتی هستند، اما هنگام تصمیم‌گیری در مورد انتخاب رایانه رومیزی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟ در این مقاله از سایت چی‌بگیر با ما همراه باشید تا با نکات اصلی و کلیدی خرید بهترین برند کامپوتر همه کاره آشنا شوید. 

کامپیوتر آل این وان چیست؟

وقتی مردم به یک کامپیوتر فکر می کنند، معمولاً تصویر یک دسکتاپ سنتی با یک مانیتور جداگانه به ذهن خطور می کند.

یک کامپیوتر همه کاره نمایشگر، پردازنده، مادربرد و سایر قطعات کامپیوتر را در یک محفظه جمع و جور ترکیب می کند. صفحه کلید و ماوس و قطعات دیگر مستقل باقی می مانند. لپ‌ تاپ‌ ها قابل حمل هستند، در حالی که کامپیوتر های همه کاره نیاز به یک میز دائمی دارند.

ویژگی های یک کامپیوتر all in one

راهنمای کامل خرید کامپیوتر آل این وان

امروزه کامپیوترها انواع و اندازه‌های مختلفی دارند، ولی در حالت کلی می‌توان آن‌ها را در دودسته قرار داد؛ کیس کامپیوترها و All in One ها. هر کدام از این‌ها مزیت خاص خود را دارد. کیس کامپیوتر فرم کلاسیک کامپیوتر است و یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به خاطر بسپارید آن است که مجهز به مانیتور نیستند.

باید قیمت مانیتور را هنگام خرید کیس کامپیوترها در نظر بگیرید و همین‌طور اینکه سایر وسایل جانبی مانند ماوس، صفحه‌کلید و بلندگو هم باید بخرید. اگر قصد برقراری ارتباط با خانواده و دوستان با چت ویدیویی دارید، ممکن است به وب کم نیز نیاز داشته باشید.

پردازنده در کامپیوتر آل این وان

در حالی که می‌توانید یک آل این وان را پیدا کنید که از پردازنده‌های Core i3 یا پنتیوم اینتل استفاده می‌کنند، اما اینها پردازنده‌های ضعیفی برای all in one هستند و محدودیت‌های عملکرد آنها را خیلی سریع حس خواهید کرد. برای اکثر افراد، ما یک پردازنده Core i5 فعلی اینتل را توصیه می‌کنیم که عملکرد زیادی را برای همه استفاده‌های روزمره شما ارائه می‌دهد و پشتیبانی خوبی را در طول عمر رایانه ارائه می‌دهد. اگر می خواهیدقدرت یشتری داشته باشید، یک Core i7 قدرت زیادی را ارائه می دهد.

پردازشگر مرکزی (CPU) که اغلب با عنوان پردازنده شناخته می‌شود یک تراشه در داخل لپ‌ تاپ است که تمام عملکردها و برنامه‌های آن را هدایت می‌کند. سرمایه‌گذاری در یک پردازنده گران‌قیمت به معنای آن است که دستگاه شما روان‌تر و کارآمدتر خواهد بود، اگر نیاز به پردازنده قوی ندارید بهتر است یک نوع کم‌مصرف‌تر آن را انتخاب کنید.

معمولاً تنها گیمرها، طراحان گرافیک و تدوینگرها به پردازنده‌های قوی نیاز دارند، اما کاربران معمولی باید از انواع ارزان‌تر آن استفاده کنند. تولیدکننده‌های اصلی پردازنده‌ ها شرکت‌های Intel و AMD هستند که Intel در حال حاضر پرفروش‌ترین برند است و در بیشتر کیسه‌ای کامپیوتر از پردازنده Intel استفاده می‌کنند.

این را هم در نظر داشته باشید که چیپ های AMD معمولاً ارزان‌تر هستند و اگر بودجه کمی دارید، AMD انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

پردازنده intel شامل انواع زیر است:

پردازنده های اینتلویژگی

پردازنده Celeron

این نوع، یک پردازنده پایه محسوب می‌شود که بسیار ارزان‌تر از انواع دیگر است و برای کاربرانی که فقط می‌خواهند در اینترنت گشت‌وگذار داشته باشند یا ایمیل بفرستند، مناسب است.

پردازنده Core i3

این CPU دو هسته‌ای برای استفاده‌های گاه‌به‌گاه مناسب است و جز پردازنده‌های میان رده محسوب می‌شود. بیشتر در لپ‌ تاپ‌ های با رده قیمتی متوسط مورداستفاده قرار می‌گیرند.

پردازنده Core i5

این پردازنده درواقع CPU اصلی اینتل به‌حساب می‌آید که بیشتر لپ‌ تاپ‌ های میان رده و حتی رده‌بالا از این نوع استفاده می‌کنند. برای کاربری‌های تجاری یا استفاده دانشجویی که برنامه‌های نرم‌افزاری سبک روی لپ‌ تاپ خود نصب می‌کنند، انتخاب مناسبی است.

پردازنده Core i7

این مدل در انواع چهار هسته‌ای موجود هستند و تنها در گران‌قیمت‌ترین دستگاه‌ها دیده می‌شوند و برای گیمرها و کاربرانی که به قدرت پردازش با سرعت‌بالا نیاز دارند بسیار مناسب است.

ذخیره روی هارددیسک:

کامپیوتر شما ممکن است از هرکدام از درایورهای هارددیسک سخت سنتی (HDD) یا درایو حالت‌جامد (SSD) استفاده کند. محدودیت بودجه شما احتمالاً تأثیر زیادی در انتخابتان خواهد داشت.



HDDدر اکثر کامپیوترها یافت می‌شود، ارزان‌تر و با ظرفیت بیشتر نسبت به انواع SSD هستند.
SSDاین نوع از درایورها گرمای کمتری تولید می‌کنند و سرعت بالاتری نسبت به نسخه‌های HDD دارند اما قیمت کامپیوتر شما را به نسبت زیادی بالا می‌برند. این نوع، ظرفیت ذخیره‌سازی را کم می‌کند یعنی برای ذخیره موسیقی یا فیلم در رایانه خود با کمی دردسر مواجه می‌شوید.

همه کامپیوتر ها با اندازه‌های مختلف، فضای ذخیره‌سازی متفاوتی دارند، اما آنچه تعیین‌کننده هست در انتخاب یک درایور ذخیره‌سازی، نیاز شما است. اندازه‌ها به‌صورت زیر عنوان می‌شود:

1 ترابایت = 1000 گیگابایت

1 گیگابایت = 1000 مگابایت

  • اگر موسیقی یا فیلم زیادی دارید که می‌خواهید روی کامپیوتر ذخیره داشته باشید، فضای ذخیره بین 700 گیگابایت تا 1 ترابایت را انتخاب کنید.
  • اگر موسیقی یا عکس زیادی نگه می‌دارید اما نمی‌خواهید فیلم و سریال روی کامپیوتر ذخیره کنید، بین 250 تا 700 گیگابایت فضا مناسب خواهد بود.
  • اگر موسیقی هم نگه نمی‌دارید و فقط عکس و فایل‌های نوشتاری دارید و از یک هارد قابل‌حمل برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود استفاده می‌کنید، در حدود 120 تا 250 گیگابایت برای شما کافی است.

حافظه (RAM) در all in one

حافظه همان RAM (حافظه دسترسی تصادفی) است. در کامپیوترهای مختلف میزان حافظه RAM متفاوت خواهد بود، هرچه RAM بیشتر باشد، کامپیوتر هم گران‌تر خواهد بود. درواقع RAM حافظه‌ای است که برنامه‌ها برای اجرای آن استفاده می‌کنند.

RAM به عنوان ذخیره سازی کوتاه مدت رایانه برای برنامه هایی که در حال حاضر در حال استفاده هستند عمل می کند. تخصیص کمتر رم، توانایی شما را در انجام چند کار، حتی با یک پردازنده قدرتمند را محدود می کند. ما توصیه می کنیم تا جایی که می توانید رم بالایی را انتخاب کنید. اما 8 گیگابایت رم برای پشتیبانی بیشتر کاربران در تمام نیازهای محاسباتی آنها کافی است. خبر خوب این است که RAM نسبتاً ارزان است و اغلب یکی از تنها بخش‌های یک all-in-one است که می‌تواند توسط کاربر ارتقا یابد.

هرچه رم بالاتر باشد، می‌توانید برنامه‌های بیشتری را هم‌زمان با کارایی سریع‌تر اجرا کنید. به‌عنوان یک راهنمای کلی به نکات زیر حتماً توجه داشته باشید:

4 گیگابایت:

برای کاربران عادی که فعالیت‌های ابتدایی مانند گشتن در وب‌سایت‌ها، ارسال ایمیل و پخش فایل‌های موسیقی دارند، عالی است.

8 گیگابایت:

برای کاربران سطح متوسطی که برنامه‌های مختلفی مانند آفیس، پخش موزیک و غیره را اجرا می‌کنند، کافی است.

16 گیگابایت :

برای گیمرها و سایر نرم‌افزارهای ویرایش تصویر و فیلم موردنیاز است زیرا این برنامه‌ها برای عملکرد با سرعت‌بالا و مناسب به مقدار زیادی حافظه نیاز دارند.

اندازه صفحه‌ نمایش در all in one باید چطور باشد؟

اکثر سیستم‌ های همه‌ کاره دارای صفحه‌ نمایش‌ هایی با اندازه‌های 20 اینچی تا نمایشگر های 32 اینچی در سیستم‌ های پریمیوم هستند. 

نمایشگرهای LCD دنیای جدیدی از اندازه صفحه‌ نمایش را برای all in one ها ایجاد کرده‌اند که باعث می‌شود مانیتور هایی با اندازه زیر 23 اینچ نایاب شوند.

تا زمانی که فضای زیادی ندارید، مانیتورهای 27 اینچ بسیار مناسب هستند که کیفیت و وضوح تصویر بالایی دارند بدون آنکه تصویر آن‌قدر بزرگ باشد که دانه‌دانه شود.

در مورد وضوح تصویر می‌توانید روی یک مدل با رزولوشن 1920 * 1080 سرمایه‌گذاری کنید که از کیفیت بالای تصویر لذت ببرید. البته رزولوشن‌های پایین‌تر هم در بازار وجود دارد، اما ارزش آن را خواهد داشت که هزینه اضافی پرداخت کنید یا اندازه مانیتور را کوچک‌تر انتخاب کنید تا نمایشگری با کیفیت تصویر بهتر داشته باشید.

صفحه لمسی: بله یا خیر؟

اگر به ضربه زدن و کشیدن انگشت روی تلفن یا رایانه لوحی خود عادت کرده اید و می خواهید همان تعامل بصری را با رایانه شخصی خود داشته باشید، یک آل این وان با پشتیبانی لمسی راهی عالی برای انجام این کار است. از سوی دیگر، اگر می‌دانید که صفحه نمایش لمسی نمی‌خواهید یا بعید است از آن استفاده کنید، پس معنایی ندارد که برای ویژگی‌ای که از آن بهره نخواهید برد، هزینه کنید.

بهترین سیستم عامل برای آل این وان ویندوز است یا MacOS؟

پاسخ به اینکه کدام سیستم عامل برای آل این وان شما بهترین است بیشتر به محیط سیستم عاملی بستگی دارد که از قبل با آن راحت هستید. اگر اهل مک هستید و به مک‌ بوک‌ ها و آی‌ پد ها عادت دارید، خرید دستگاه ویندوز چندان منطقی نیست و بالعکس.

پورت ها در آل این وان

دنبال انواع پورت ها از جمله USB-C، Thunderbolt، USB 3.0 و HDMI باشید. یک یا دو پورت USB 2.0 اغلب برای اتصال صفحه کلید و ماوس در نظر گرفته شده است و کارت خوان های کارت حافظه مفید هستند اما در همه جا وجود ندارند. محل قرارگیری پورت نیز مهم است، زیرا بسیاری از مدل های آل این وان همه پورت‌ ها را در نقاطی که دسترسی به آن‌ها دشوار است، مانند پشت نمایشگر، قرار می‌دهند. پورت‌ هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است، تقریباً به همان اندازه بد هستند که هیچ درگاهی وجود ندارد، و شما می‌خواهید بدون نیاز به تغییر مکان کل سیستم، به پورت‌ ها دسترسی داشته باشید تا دستگاه‌های جانبی را وصل و جدا کنید.

کارت گرافیک

تمام جلوه های بصری زیبایی که در بازی ها و ویدیوها می بینید نیاز به پردازش گرافیکی دارند. اکثر کاربران می‌توانند با گرافیک یکپارچه، سخت‌افزار پردازش گرافیکی که با پردازنده رایانه شما همراه است، کار کنند. این برای مرور وب، کارهای اداری و جریان رسانه ای که بخش عمده ای از استفاده عمومی از رایانه را تشکیل می دهند، کافی است. با این حال، اگر می‌خواهید بازی کنید یا کارهای سخت‌تر و با گرافیک فشرده‌تری انجام دهید، سیستمی با یک کارت گرافیک مجزا می‌خواهید.

اگر یک گیمر فعال هستید، یک کارت گرافیک خوب در بالای لیست خواسته‌های شما قرار خواهد گرفت.

اگر به‌طور مرتب بازی‌های ویدیویی انجام نمی‌دهید یا فیلم و تصاویر گرافیکی ویرایش نمی‌کنید، کارت گرافیک همراه کامپیوتر استاندارد شما، باید خوب و کافی باشد. بااین‌حال، برای لذت بردن کامل از بازی، احتمالاً باید هزینه زیادی هم پرداخت کنید و بهترین کارت گرافیک را بخرید.

کامپیوتر همه کاره 16اینچی ایسوس مدل  AIO V161GART - A

مشخصات
ابعاد۳۷۷x۲۴۷x۲۸ میلی‌متر
سری پردازندهCeleron/Intel
ظرفیت حافظه RAM4 گیگا بایت
اندازه صفحه نمایش15.6 اینچ
اقلام همراه کیبورد و ماوس

مزایا:

  • مناسب برای وب گردی/ امور اداری و آموزشی
  • ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست
  • بسیار کم مصرف
  • صفحه نمایش لمسی

معایب:

  • سرعت کمی پایین
  • برای برنامه های سنگین و بازی ها مناسب نیست

 کامپیوتر همه کاره 19.5 اینچی ام اس آی مدل Pro 20 EX 8GL B

مشخصات
ابعاد۴۹۰x۳۹۴x۲۰۹ میلی‌متر
سازنده و سری پردازندهIntel/Celeron
محدوده سرعت پردازندهتا ۲.۰GHz
نوع حافظه رمDDR۴
پورت ها 4 پورت USB 2.0
2 پورت USB 3.1
سیستم عامل Microsoft Windows ۱۰

مزایا:

  • مناسب برای کارهای روزانه و اداری
  • قیمت مناسب
  • تعداد پورت های کامل

معایب:

  • برای کارهای سنگین و نصب بازی مناسب نیست

کامپیوتر همه کاره 23.8 اینچ اچ‌پی مدل Pavilion 24 K1305-A

مشخصات
ابعاد۵۴۰x۱۶۵x۴۳۵ میلی‌متر
سازنده و سری پردازندهIntel/Core i۵
محدوده سرعت پردازنده
۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر
ظرفیت حافظه RAM
۱۶ گیگابایت
سازنده و مدل کارت گرافیکNVIDIA/GeForce® MX۳۵۰ GDDR۵
اندازه و نوع نمایشگر۲۳.۸ اینچ/IPS LED-backlit LCD
پورت ها 4 عدد ،USB 3.2 GEN 2
1 عدد ،USB Type-c

این آل این وان دارای ورودی خروجی مجزای HDMI، است که برای استفاده کردن دستگاه به عنوان مانیتور از آن استفاده می شود. 

همچنین دارای شارژر وایرلس بر روی پایه دستگاه است. وب کم کشویی این کامپیوتر همه کاره حریم شخصی کاربر را به خوبی حفط می کند.  

همراه این دستگاه کیبورد و موس بدون سیم سفید رنگ سری پریمیوم اچ پی و آداپتور به شما داده می‍شود. 

این کامپیوتر همه کاره مجهز به دو عدد بلندگوی ۵ واتی سری Premium ساخت کمپانی B&O است که در نوع خود بی نظیر هستند. 


کامپیوتر همه کاره 27 اینچ لنوو مدل IdeaCentre AIO 3 27ITL6

مشخصات
ابعاد۲۰۰x۴۷۲x۶۳۱ میلی‌متر
سازنده و سری پردازندهIntel/Core i۵
محدوده سرعت پردازنده
۳.۷ گیگاهرتز تا ۴.۲ گیگاهرتز
نوع و ظرفیت حافظه RAMDDR۴/۸ گیگابایت
دقت صفحه نمایش
۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل - Full HD
پورت ها2 عدد USB 2.0
2 عدد USB 3.2 GEN 2
اقلام همراه ماوس وایرلس و کیبورد


در ادامه بخوانید : بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی (ارزان ترین)


در ادامه بخوانید : بررسی و معرفی بهترین لپ تاپ برنامه نویسی در 2021 (پرفروش ترین)

قیمت آل این وان:

بنابراین می توان انتظار داشت که یک کامپیوتر همه کاره خوب چقدر قیمت داشته باشد؟ مانند هر رایانه دیگری، پاسخ با توجه به آنچه می‌خواهید سیستم انجام دهد و ویژگی‌هایی که می‌خواهید شامل شود بسیار متفاوت است. با این حال، نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که یک کامپیوتر همه کاره گرانتر از هر رایانه رومیزی خواهد بود.

نرم‌افزارهای همراه

هنگام تصمیم‌گیری در مورد انتخاب کامپیوتر، چه نرم‌افزاری از همان ابتدا باید روی آن نصب کنیم؟

تا زمانی که نیاز نداشتید، احتمالاً فقط نرم‌افزارهایی مانند انواع آنتی‌ویروس‌ها و نرم‌افزارهای اداری را نصب کنید. در صورت لزوم نرم‌افزارهای مختلف می‌توانند دوباره نصب یا حتی حذف شوند.

بسته‌های نرم‌افزاری در اکثر فروشگاه‌ها، دقیقاً مانند همین‌هایی که ما معرفی می‌کنیم فروخته می‌شوند. با تماس با کارشناسان فروش می‌توانید بهترین گزینه را دریافت کنید.

اگر قصد دارید یک کامپیوتر برای گشتن در اینترنت بخرید، قطعاً باید یک بسته امنیتی هم داشته باشید. معمولاً آنتی‌ویروس‌ها یک‌ساله فروخته می‌شوند و پس از اتمام دوره می‌توانید آن‌ها را آنلاین به‌روزرسانی کنید.

سایر ویژگی‌هایی که باید در خرید all in one نظر داشته باشید

درنهایت فهرستی از سایر ویژگی‌ها و لوازم جانبی که می‌توان جداگانه خریداری کرد را نوشته‌ایم. شاید بخواهید در هنگام خرید کامپیوتر رومیزی درباره این موارد سوال کنید یا هر مورد را در نظر داشته باشید:

  • بلندگو برای پخش موسیقی و صدا
  • وب کم برای تماس تصویری با خانواده و دوستان
  • درایو نوری برای پخش دی‌وی‌دی و بازی‌ها
  • درگاه اترنت
  • درگاه خروجی HDMI
  • اسلات های USB - چندتا
  • شیار کارت‌خوان
  • پورت VGA
  • فایروایر

در نتیجه می توان گفت:


کاربران حرفه اییکاربران معمولی
پردازنده Intel Core i7, i8 or i9Intel Core i5 or i7 with
گرافیک کارت گرافیک مستقلکارت گرافیک یکپارچه یا بدون کارت گرافیک
هارد دیسک
5,200 یا 7,200 RPM drive or an SSD Drive
5,200 RPM drive or an SSD Drive
رم8 or 16 GB DDR3 or 4 DIMM or SODIMM RAM8 GB DDR2 or 3DIMM or SODIMM RAM


دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - مسعود

بررسی کامل و جامعی بود خیلی دنبال یک مقاله راجع به all in one میگشتم ولی هیچ چیزی در این حد عالی پیدا نکردم. مخصوصا اینکه در کنارش قطعات سیستم معمولی و حرفه ای رو هم پیشنهاد میده فوق العاده بود... ممنون

18 مرداد 1401 - 23:18

پاسخ
نظرات چی بگیر - مسعود

خوشحالیم که چی بگیر تونسته نظر شما را جلب کنه و راهنمای کوچکی در انتخاب شما باشد.

19 مرداد 1401 - 09:01