دئودورانت چیست؟ بهترین دئودورانت‌ های مردانه

بهترین دئودرانت‌های مردانه

 گرم‌تر شدن هوا خودش به تنهایی از عواملی است که سبب می شود تعریق بدن بیشتر و بیشتر شود. اما افزایش فعالیت بدنی به خصوص در هوایی با دمای بالا بر افزایش تعریق بدن می‌افزاید.

عرق بدن به محض ترشح بوی بدی ندارد اما به محض اینکه باکتری‌های پوست در ناحیه زیر بغل شروع به تجزیه شدن می‌کند بوی بد ایجاد می‌شود. به دلیل شرایط خاص زیر بغل که معمولاً رطوبت‌دار است منبع تغذیه بسیار مناسب برای رشد باکتری‌های پوستی است. به دلیل متابولیسم بالاتر در آقایان و همچنین فعالیت بدنی بیشتر آنها نسبت به بانوان، به نظر می‌رسد که تعریق آنها بیشتر باشد.

دئودورانت چیست؟

دئودورانت یک محصول مراقبت از پوست است که به حفظ بوی تازه زیر بغل کمک می‌کند. دئودورانت به جای آنکه عرق را مانند ضدتعریق متوقف کند، روی باکتری‌های پوست کار می‌کند تا بوی بد را متوقف کند.

ضد عرق‌ها چه تفاوتی با دئودورانت‌ها دارند؟

به طور کلی ضد عرق‌ها دارای ترکیباتی از جمله آلومینیوم کلراید هستند. این مواد سبب بستن منافذ پوست می‌شوند و راه عرق کردن را مسدود می‌کنند و اجازه تعرق به بدن نمی‌دهند. در مقابل دئودورانتها را داریم. دئودورانتها موادی برای جلوگیری و مسدود کردن منافذ پوست ندارند فقط اجازه بد بو شدن عرق را نمی‌دهند. بدین معنی که باکتری‌های مولد بوی بد بدن و عرق را از بین می‌برند و همین امر سبب می‌شود تا عرقمان بوی ناخوشایندی نداشته باشد.

نکات مهم برای خرید دئودورانت

نکات مهم برای خرید دئودورانت

  • اگر قصد دارید در جلسه‌ای مهم شرکت کنید از ضد تعریق‌ها استفاده کنید. زیرا آنها اجازه عرق کردن به شما را نمی‌دهند و در قسمتهای زیربغل لباستان خیس و نمناک نخواهد شد. و در موارد فعالیتهای روزانه می‌توانید از دئودورانتها استفاده نمایید.
  • در زمان خرید انواع ضد تعریق و دئودورانتها حتماً مواد تشکیل دهنده آنها را مطالعه کنید. بعضی از افراد به ترکیبات تشکیل دهنده این مواد حساسیت دارند و همین حساسیت سبب تیرگی زیر بغل می‌شود. از محصولات ضد حساسیت استفاده نمایید.
  • یادتان باشد بلافاصله پس از اصلاح زیر بغل از این مواد استفاده نکنید چون ممکن است باعث سوزش آن ناحیه شود.
  • ممکن است استفاده کردن از دئودورانتها بر روی لباس شما ایجاد لک نماید. شما با پارچه‌ای پلاستیکی خواهید توانست لکه‌های ایجاد شده را از بین ببرید.

بدین سبب در روزهای گرم‌تر سال استفاده و خرید دئودورانتها و محصولات ضد تعریق در آقایان و البته در بانوان افزایش چشم گیری دارد. در ادامه بهترین دئودورانتها و محصولات ضد تعریق را مرور خواهیم نمود.

اسپری ضد تعریق مردانه نیوآ مدل cool kick حجم 150 میلی لیتر

اسپری ضد تعریق مردانه نیوآ مدل cool kick حجم 150 میلی‌لیتر، اسپری است که برندی آلمانی دارد. بهتر است این اسپری ضد تعریق حداکثر تا دمای 30 درجه نگهداری شود. درب این اسپری ضد تعریق دارای قفل است. اسپری ضد تعریق مردانه نیوا دارای ماندگاری بالایی است. 

کرم ضد تعریق مردانه لامینین حجم 50 میلی لیتر

کرم ضد تعریق مردانه لامینین حجم 50 میلی لیتر؛ حاوی 20 میلی لیتر آلومینیوم کلروهیدرات است. با استفاده از این کرم ضد تعریف از بوی ناخوشایند بدن جلوگیری به عمل خواهد آمد. همچنین استفاده از این سبب نرم شدن موضع بدون ایجاد اثر چربی و چسبندگی با قدرت جذب و ماندگاری بالا خواهد بود. این کرم الکل نداشته حاوری نرم کننده است و در ایران تولید شده.

اسپری ضد تعریق مردانه هیدرودرم مدل Relax حجم 150 میلی لیتر

اسپری ضد تعریق مردانه هیدرودرم مناسب برای استفاده آقایان است. این اسپری ضد تعریق قابلیت ماندگاری تا 48 ساعت را نیز دارد. آقایان محترم در روزهای گرم تابستان با خیالی آسوده می‌توانند از این اسپری ضد تعریق استفاده کنند. این اسپری خوشبو به غیر از جلوگیری از تعریض بیش از اندازه سبب رفع باکتری نیز می‌شود.

رول ضد تعریق مردانه شون مدل Fresh Bamboo حجم 50 میلی لیتر

رول ضد تعریق مردانه شون را درتصویر می‌بینید که مناسب برای استفاده آقایان است. این رول ضد تعریق مردانه قابلیت ماندگاری تا 24 ساعت را بر روی بدن ‌داراست. حجم این رول ضد تعریق مردانه 50 میلی‌لیتر است. این محصول تولید ایران است.

نوع رایحه موجود در این رول ضد تعریق گل، مرکبات و چوب بوده که این رایحه آرامش بخش است. این رول ضد تعریق ضد حساسیت بوده و بدون الکل است. در هنگام استفاده از این رول ضد تعریق لک و سفیدی بر جای نخواهد ماند.

4
رول ضد تعریق مردانه ژینووا مدل Lighter کد 03 حجم 50 میلی لیتر

رول ضد تعریق مردانه ژینووای 50 میلی‌لیتری مناسب برای آقایان است. این رول ضد تعریق دارای ماندگاری تا 72 ساعت است. این رول ضد تعریق گیاهی بوده و ضد تعریق است. رول ضد تعریق مردانه بالا روشن کننده و خوشبو کننده نیز هست.

ژل شفاف ضد تعریق مردانه کامان مدل Long Lasting حجم 75 میلی لیتر

ژل شفاف ضد تعریق مردانه کامان مناسب برای استفاده آقایان است. این ژل شفاف قابلیت ماندگاری تا 24 ساعت را نیز داراست. ژل 75 میلی‌لیتر ضد تعریق کامان،  حاوی روغن درخت چای است و برای روزهای گرم بسیار نیاز بوده و مناسب است.

اسپری دئودورانت مردانه دیوایز مدل دانهیل دیزایر بلو حجم 200 میلی لیتر

اسپری دئودورانت مردانه دیوایز مدل دانهیل دیزایر بلو حجم 200 میلی‌لیتر در تصویر دیده می‌شود. این اسپری ضد تعریف که مناسب برای آقایان است تا 24 ساعت ماندگاری خواهد داشت. رایحه‌ عامه پسند و خوبی دارد و با نسبت به قیمت مناسبی که دارد پر مصرف و به صرفه است.

اسپری دئودورانت مردانه کامان مدل Comfort & Fresh حجم 125 میلی لیتر

اسپری دئودورانت مردانه کامان مدل Comfort & Fresh حجم 125 میلی‌لیتر دارای مجوز سازمان غذا و دارو است. این اسپری مجهز به دارای حاوی قفل است. این اسپری دئودورانت ضد تعریق مردانه دارای ماندگاری 24 ساعته است. همچنین بولی عالی و خوبی نیز دارد.

اسپری دئودورانت مردانه رمی مارکوس مدل REMI حجم 175 میلی لیتر

اسپری دئودورانت مردانه رمی مارکوس مدل REMI حجم 175 میلی‌لیتر از ان اسپری‌هایی است که از بوی آن لذت خواهید بود. در واقع نوع رایحه آن تند و خنک است که با سلیقه خیلی از آقایان جور در می‌آید. ماندگاری این اسپری دئودورانت خوب است.

0
اسپری ضد تعریق مردانه آدیداس مدل Climacool حجم 150 میلی لیتر

اسپری ضد تعریق مردانه آدیداس مدل Climacool حجم 150 میلی‌لیتر، مناسب برای ورزشکاران است. این اسپری ضد تعریق فاقد الکل است. ماندگاری خوبی در حد 48 ساعت دارد. ترکیبات این اسپری ضد تعریق به گونه‌ای است که بسیار موثر برای کنترل تعریق و خشک نگه داشتن ناحیه زیر بغل است. اسپری کردن این محصول سبب می‌شود که روی پوست احساس خنکی ایجاد شده و از تعریق جلوگیری نماید. اسپری ادیداس دوست خوبی برای پوست بدن است.

 

بهترین زمان استفاده از ضدعرق‌ها و دئودورانتها چه زمانی است؟

به طور کلی بهتر است بعد از استحمام روزانه و خشک کردن کامل زیر بغل از ضد عرق‌ها و یا دئودورانتها استفاده شود. بعد از عرق کردن و خیس شدن زیر بغلتان از ضد تعریق‌ها استفاده ننمایید.

اگر غدد عرقی بیش از حد فعال باشند از چه ضد تعریقی استفاده شود؟

مام، اسپری و یا دئودورانتهایی که در بازار، داروخانه و مغازه های بهداشتی فروشی موجود هستند معمولاً در تولید آنها از یک فرمولاسیون عمومی استفاده شده است که برای عموم مردم مناسب است. اما اگر کسی هست که غدد عرقی اش، بیش از حد فعال بوده و در تمام روز تعرق زیادی دارد بهتر است به پزشک مراجعه کند تا از ضد تعریق با فرمولاسیون مناسب برای شرایط وی استفاده شود. هرچند که هیچ محصولی نمی‌تواند صد در صد عرق روی پوست را از بین ببرد.

چرا برای استفاده از بعضی از محصولات ضد عرق باید آنها را به طول کامل تکان د اد؟

همان طور که گفته شد این محصولات حاوی آلومینیوم هستند. با تکان دادن آنها این مواد به صورت یک نواخت در قوطی آن محصول توزیع شده و اسپری شدن آن آسان‌تر خواهد بود.

برای لکه‌های زرد در قسمتهای پر تعریق باید چه کرد؟

این لکه‌ها کم شدنی و از بین رفتنی نیستند اما بهتر است برای ایجاد نشدن آنها لباس را در فصل گرما زود به زود عوض کرد و پس از ایجاد آن لک‌ها برای کم رنگ‌تر شدن آنها، از اسید سیتریک استفاده کرده و برای مدتی لباس و یا آن ناحیه از لباس را در آب سرد خیساند. اینگونه درصد از بین رفتن لکه‌ها بسیار زیاد خواهد بود.

سخن آخر

از بزرگ‌ترین مشکلات افراد در روزهای گرم سال تعریق زیاد است که منجر به ایجاد بوی نامطلوب بدن خواهد شد. بنابر نیازتان شما می‌توانید از مام، اسپری، کرم و دئودورانتهای ضد تعریق استفاده نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - دنودورانت

با سلام . به نظر من دئودورانت خیلی بهتر از مام هست و ضرر کمتری برای پوست داره ... تشکر از سایت خوب تون

18 تیر 1401 - 16:35

پاسخ