معرفی ده مدل از بهترین شامپو های ضد شوره (بهترین شامپو ضد شوره)

باورهای غلط درباره‌ی شوره‌ی سر

از هر دو نفر، یک نفر در دوره‌ای از زندگی خود شوره سر را تجربه می‌کند. هنوز هم باورهایی پیرامون بیماری پوستی وجود دارد. ما هفت باور را در کنار هفت حقیقت برای درک بهتر دلایل به وجود آمدن آن تا راه‌های رفع شوره برای شما توضیح می‌دهیم. به‌علاوه نکاتی را خواهیم گفت که به شما کمک می‌کند به‌سرعت با تمام علائم آن مقابله کنید و از شیوع بیشتر شوره در سر جلوگیری نمایید. در این مقاله از سایت چی‌بگیر ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین شامپوی ضدشوره را انتخاب کنید پس با ما همراه باشید.

آیا شوره سر فقط روی ظاهر شما اثر دارد؟

واقعیت: تحقیقات نشان داده که افراد مبتلا به شوره سر به‌طور مداوم احساس عدم امنیت، اعتمادبه‌نفس پایین در روابط اجتماعی و حتی اضطراب و درماندگی دارند. استرس ناشی از شوره سر حتی می‌تواند باعث ایجاد شوره بیشتر هم بشود و درنتیجه یک چرخه معیوب ایجاد می‌کند. خبر خوب اینکه هنوز هم می‌توانید این مشکل را شکست بدهید. شامپوها و شوینده‌های جدید قادرند 100% شوره‌ها را از بین ببرد. شامپوهای ضدشوره شامل مواد شوینده آزمایش‌شده توسط متخصصان پوست و مو هست که علاوه بر شوینده حاوی مواد نرم‌کننده 2 در 1 هستند و با ماده سولفید سلنیوم 1% تقویت‌شده‌اند.  شامپوهای ضدشوره جدید با 35% قدرت بیشتر با شوره سر مبارزه کرده و به تسکین علائم شما کمک می‌کند تا بتوانید روی موارد مهم‌تر زندگی‌تان تمرکز کنید.

آیا پوست چرب یا پوست خشک باعث ایجاد شوره می‌شود؟

واقعیت: باید بگویم که خشکی پوست سر از علائم شوره سر است و نه دلیل آن. شوره سر شما احتمالاً به دلیل واکنش بیش‌ازحد به یک نوع قارچ به نام مالاسزیا است که در پوست سر همه وجود دارد. مالاسزیا از سبوم نوعی روغن که توسط غدد چربی پوست ترشح می‌شود، تغذیه می‌کند. که باعث ایجاد اسید اولئیک می‌شود. از هر دو نفر یک نفر به اسید اولئیک حساس است و با تحریک پوست سر و ریزش پوست این حساسیت را نشان می‌دهد. بنابراین باعث ایجاد پوسته‌پوسته شدن و شوره سر می‌شود. دو ماده پیریتین روی و سولفید سلنیوم با از بین بردن مالاسزیای اضافی، شوره سر را درمان می‌کنند.

آیا تجربه همه از شوره سر یکسان است؟

افراد با شوره سر، تجربه‌های متفاوتی دارند، برای مثال پوسته‌شدن، خارش، خشکی و حتی چرب شدن بیش‌ازحد. که ممکن است خفیف یا شدید باشد. برای درمان بهتر شوره‌ی سر بهتر است اول نوع موهای خود را بشناسید. موهای چرب، خشک و یا معمولی. بعد از شناخت موهای خود می‌توانید با توجه به این شناخت بهترین شامپوی ضدشوره را انتخاب کنید. 

اگر به دنبال خرید یک شامپوی ضدشوره‌ی خوب هستید پیشنهاد می‌کنم در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی بهترین شامپو ضدشوره

شامپو ضد شوره اویدرم مدل Ciclozinc حجم ۲۵۰ میلی لیتر

  • شامپو ضد شوره اویدرم یکی از بهترین شامپوهای ضد شوره می‌باشد. این شامپو حاوی عصاره کالاندولا و چای سبز است. همچنین دارای ترکیبات ضد قارچ و ضد شوره می‌باشد. حجم این شامپو 250 میلی لیتر است و برای آقایان و خانم ها مناسب است. 
  • مناسب برای: خانم‌ها و آقایان
  • خصوصیت: ضدشوره 
  • ویتامین: ندارد
  • نوع عصاره: کالاندولا، چای سبز، گزنه، مورد، آویشن، گل ختمی، آلوئه ورا

شامپو ضدشوره مو درماسیف مدل DERMA-SCALP حجم 200 میلی لیتر

  • شامپو ضد شوره مو درماسیف، این شامپو مناسب برای موهای خشک می‌باشد. و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به ضدشوره، ضد التهاب و ضد خارش بودن را نام برد. عصاره استفاده شده در این شامپو عصاره لیمو، نیشکر و رزماری می‌باشد. 
  • خصوصیت اصلی: ضدشوره، ضد التهاب، ضد خارش
  • مناسب برای: خانم‌ها و آقایان
  • مخصوص: موهای خشک
  • حجم: 200 میلی لیتر

شامپو مو هد اند شولدرز مدل nemlendirici bakim حجم 400 میلی لیتر

این شامپو ضد شوره خارجی ساخت کشور ترکیه است و با موهای خشک و انواع موها سازگاری دارد. این شامپو ضد شوره 400 میل است و حاوی عصاره بادام می‌باشد. همچنین خاصیت آبرسانی و تقویت موها را نیز دارد. 

شامپو ضد شوره بانوان کلییر مدل Soft and Shiny حجم 200 میلی لیتر

شامپو ضد شوره بانوان کلیر برای انواع موها مناسب است و از جمله ویژگی‌های آن براق کنندگی و ضدشوره بودن را می‌توان نام برد.حجم این شامپو ضدشوره 200میلی لیتر می‌باشد. 

شامپو ضد شوره ایروکس مدل اکتوپیروکس حجم ۲۰۰ میلی لیتر

شامپو ضد شوره ایروکس یکی از بهترین شامپوهای ضدشوره ایرانی موجود در بازار است. اگر بخواهیم خواص این شامپو را نام ببریم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ضدالتهاب
  • ضدخارش و شوره
  • کنترل ریزش مو
  • مرطوب کننده و حالت دهنده مو

بواسطه ویتامین‌های B5و  E که در این شامپو موجود است موهای شما به خوبی آبرسانی می‌شود و از خشکی و شکنندگی آن جلوگیری می‌کند.

شامپو ضد شوره آقایان مخصوص موهای چرب کلییر مدل Grease Control حجم 400 میلی لیتر

شامپو ضد شوره کلیر یک برند نام آشنا در این صنعت است و به علت کیفیت بالا و خوبی که دارد طرفداران زیادی نیز دارد. این شامپو مناسب برای موهای چرب است و وظیفه آن کاهش چربی مو و از بین بردن چربی‌ اضافی مو می‌باشد. حجم این شامپو 400 میلی لیتر است. 

شامپو ضد شوره لافارر مخصوص موهای خشک و زبر مدل CLIMBA حجم 180 میلی لیتر

مورد بعدی پیشنهادی این لیست شامپو ضد شوره لافار است. از جمله مواد تشکیل دهنده این شامپو می‌توان به سالیسیک اسید، کلیمبازول، آلفاگلوکان‌الیگوساکارید، عصاره بید سفید، عصاره آلوئه‌ورا، ویتامینB5 اشاره کرد. اگر دارای موهای خشک و ملتهب و شوره دار هستید شامپو لافار یکی از بهترین انتخاب‌هاست. ویتامین‌های موجود در این شامپو A, B5, C و E است. حجم این شامپو 180 میلی لیتر است و برای خانم‌ها و آقایان مناسب است. 

شامپو ضد شوره مو سینره مدل Anti Dandruff Willow حجم 250 میلی لیتر

شامپو ضد شوره ایرانی سینره ضد قارچ و ضد باکتری می‌باشد که کمتر از یک ماه بعد از استفاده از آن شاهد از بین بردن شورها و التهاب و قرمزی سر خواهید بود. اگر موهای رنگ شده‌ایی دارید ولی از شوره سر رنج می‌برید این شامپو بهترین گزینه برای شما است زیرا باعث از بین رفتن رنگ موهای شما نمی‌شود.

بهترین روش برای استفاده از شامپو ضدشوره سینره این است که در هفته‌ی اول یک روز در میان و به مرور از میزان استفاده آن کم شود. همچنین برای اثر بخشی بیشتر می‌توانید از لوسیون‌های ضدشوره نیز استفاده کنید. 

شامپو ضد شوره استم سل مدل Sulfate Free مناسب شوره خشک حجم 250 ميلي ليتر

شامپو ضدشوره استم سل فاقد سولفات است و حاوی عصاره گیاهانی مانند آلوئه ورا و عصاره درخت چای می‌باشد.  این شامپو ضدشوره خارش و التهابات پوستی سر را از بین می‌برد و رطوبت طبیعی را به موهای شما بازمی‌گرداند. شما می‌توانید با خیال راحت بعد از دکلره کردن و رنگ کردن موهایتان از این شامپو استفاده کنید. 

شامپو ضد شوره مو سریتا مدل Dry Dandruff مناسب برای موهای خشک حجم 200 میلی لیتر

آخرین شامپو ضد شوره که به شما معرفی می‌کنیم شامپوی ضدشوره سریتا است. این شامپو مناسب برای موهای خشک است و از ویژگی‌های آن می‌توان به ضد قارچ، ضدشوره، نرم کنندگی و ضدالتهاب بودن اشاره کرد. 


در ادامه بخوانید : 10 مدل بهترین شامپو و سرم‌ ضد ریزش مو (خارجی و ایرانی)


در ادامه بخوانید : مزایای و معرفی بهترین شامپو بدون سولفات (ایرانی و خارجی)

آیا شوره سر نشانه عدم رعایت بهداشت است؟

واقعیت: عدم رعایت بهداشت هیچ‌گاه باعث به وجود آمدن شوره در سر نمی‌شود. اگر از شامپوهای درمانی برای شوره سر که حاوی پیریتین روی و سولفید سلنیوم 1% است استفاده نمی‌کنید، باید منتظر ادامه پوسته‌پوسته شدن، خارش و تحریک‌پذیری پوست سر خود حتی با رعایت بهداشت هم باشید. سازگار شدن را هم فراموش نکنید. مراقب باشید باید به‌طور منظم از شامپوهای ضدشوره درمانی خود استفاده کنید.

آیا شستن بیش‌ازحد موی سر باعث ایجاد شوره می‌شود؟

واقعیت: دقیقاً عکس این واقعیت دارد. شوره سر به دلیل حساسیت پوست به مالاسزیا اتفاق می‌افتد. هرچقدر کمتر موهایتان را بشورید، شوره هم بیشتر می‌شود. شستن مرتب موها با شامپو ضد شوره می‌تواند به‌سلامت پوست و مو کمک کند و پوسته‌شدن، خارش و حتی خشکی پوست را از بین ببرد. استفاده از شامپوهای ضدشوره و همچنین استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده برای آب‌رسانی به پوست سر و حفاظت از خشکی بسیار مفید هستند.

آیا مهم نیست از چه نرم‌کننده‌ای برای شوره‌ی سر استفاده کنید؟

واقعیت: اگرچه نرم‌کننده‌ها، مو را صاف و ابریشمی می‌کنند، اما ممکن است مواد فعال موجود در شامپو ضد شوره را بشوید که حتی بعد از دوش هم روی موها ثابت می‌ماند. استفاده از نرم‌کننده‌های متناسب با شامپو ضد شوره تا 50% پیروتیون روی پوست شما را پاک نمی‌کند. مثلاً نرم‌کننده‌های ضد شوره هداندشولدر بعد از شامپوهای همین برند باهم تناسب دارند و باعث کاهش کارایی شامپو نمی‌شود. 

آیا تمام محصولات ضدشوره یکسان عمل می کنند؟

واقعیت: محصولات ضدشوره ازنظر نحوه درمان این وضعیت پوست سر و اینکه چقدر به لطافت و زیبایی موها می‌افزاید، متفاوت هستند. البته بسته به درمانی که برای رفع شوره نیاز دارید حتماً در محصولاتی که می‌خرید به دنبال ماده فعال مانند روی پیریتیون یا سولفید سلنیوم 1% باشید که با حمله به ریشه مشکل، میکروب‌های مولد شوره سر و مالاسیزیا را از بین می‌برد. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.