چادر مسافرتی: بهترین و باکیفیت ترین چادر مسافرتی

معرفی بهترین مدل چادر مسافرتی

هرچند وقت یکبار دلتان هوای مسافرت و ماندن در دل طبیعت می‌کند؟ می‌دانید برای لذت بردن از اوقات فراغتتان در دل کوه و دشت و دمن به چه وسایلی نیازمندید؟ یکی از وسایل گردشگری مخصوصاً اگر با خانواده قصد تردد دارید استفاده از چادر مسافرتی است. چادرهای مسافرتی در هر سایز و رنگ و مطابق با هر سلیقه‌ای موجود است.

چادر مسافرتی انواع گوناگونی دارد که عبارتند از چادر فنری، چادر عصایی و چادرهای اتوماتیک. چادرهای فنری ساده‌ترین و بیشترین مدل و نمونه از چادرهایی هستند که شما دیده‌اید. این چادرها پس از درآوردن از کیف خود با سرعت بازشده و به سرعت به یک چادر مسافرتی دوست داشتنی تبدیل خواهد شد.

مدل بعدی از نوع عصایی است. در این مدل فنرها مقاوم‌ترند و از ون و حجم کمتری برخوردارند. برای طبیعت‌گردی و کوهنورد این مدل مناسب‌تر است.

اما آسان‌ترین مدل نسب چادر مدل اتوماتیکی است. این چادر تشکیل شده از یک سری، ستون و بازو و با باز کردن ستون چادر خود به خود سرپا می‌شود.

از نظر شکل ظاهری هم چادرهای مسافرتی به؛ چادر هرمی، چادر خط الراسی، چادر تونلی، چادر گنبدی وچادر ژئودزیک تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه معرفی بهترین چادرهای موجود را از تیم چی‌بگیر خواهید دید.

معرفی بهترین مارک چادر مسافرتی

تصویر چادر مسافرتی دو نفره نیچرهایک مدل NH18Z022_P در بالا ملاحظه می‌کنید. این چادر مسافرتی مناسب برای کمپینگ، کوه نوردی، صخره نوردی و طبیعت گردی است و برای یک یا دو نفر مناسب است. این مدل چادر بدون پنجره است و یک ورودی دارد. اما دارای هواکش است. این چادر مسافرتی آفتابگیر نیز دارد.

چادر مسافرتی 8 نفره آ آپکس طرح دو رنگ مناسب برای کمپینگ، کوه نوردی و طبیعت‌گردی است. گنجایش این چادر مسافرتی مناسب برای 7 یا 8 نفر است. 

این چادر مسافرتی دارای 3 عدد پنجره و یک در ورودی است. همچنین این سه پنجره نقش هواکش را نیز دارند. متاسفانه این مدل چادر مسافرتی بدون آفتاب‌گیر است. این چادر دارای دوخت خوبی است. جاداره و همچنین کیفیت خوبی نیز دارد. 

بهتر است قبل از استفاده از این چادر مسافرتی نحوه باز و بسته شدن آن را آموزش ببینید تا به راحتی بدون فشار آمدن به فنرهای این چادر آن را به راحتی باز و بسته کنید. یادآوری می‌شود این چادر با فضای مناسب ضد آب است.

چادر مسافرتی ۲ تا 3 نفره پکینیو مدل C-2001 که به کله گاوی نیز معروف است در برابر باران و طوفان کاملا مقاوم بوده تا شما بتوانید داخل چادر خود به راحتی استراحت کرده و در شرایط جوی بد هیچ نگرانی نداشته باشید. این چادر مناسب برای کمپینگ، کوه نوردی و طبیعت گردی است. 

این چادر مسافرتی دارای 2 در و 2 پنجره و همچنین دارای آفتاب‌گیر است. برای مقاومت بیشتر این چادر در برابر طوفان از ستون‌بندی آلومینیومی با هشت‌گیره در چهارطرف زمین استفاده شده است. همچنین وجود پشه‌بند در این چادر از ورود حشرات به داخل آن جلوگیری به عمل می‌آورد.

از سقف این چادر مسافرتی یک قلاب آویزان است که مناسب برای آویزان کردن چراغ قوه و دیگر وسایل روشنایی است. این چادرها دارای کیفیت بالایی دارند. 

ستون‌های آلومینیومی قدرتمند، ضد آب بودن و دولایه بودن و داشتن توری مناسب برای استفاده در فصل گرما از محسنات این چادر مسافرتی است.

مشخصات
جنس پارچهبرزنت
گنجایش افراد10/12
تعداد پنجره2 عدد
مقاومت در برابر آبضد آب
اقلام همراهسایه بان

مشخصات
جنس بدنهپلی استر
ستون بندیآلومینیوم
مورد استفاده کمپینگ/ طبیعت گردی
گنجایش4 تا 5 نفر
تعداد هواکشیک عدد
قابلیت های مقاومتیپوشش ضدآب و ضدآلودگی بلبرینگ
اقلام همراهتیرک ها میخ کیسه حمل طناب

مشخصات
جنس پارچهپلی استر
ستون بندیفلز
تعداد هواکش3 عدد
تعداد دریک عدد
قابلیت های مقاومتیپوشش ضدآب و ضدآلودگی بلبرینگ
گنجایش10 تا 12 نفر
اقام همراهسایه بان

مشخصات
جنس پارچهپلی استر
ستون بندیفلز
تعداد هواکش3 عدد
گنجایش3 تا 4 نفر
قابلیت های مقاومتیپوشش ضدآب و ضدآلودگی بلبرینگ
امکانات ایمنیترمز
تعداد در1 عدد
تعداد پنجره1 عدد

مشخصات
جنس پارچهبرزنت
ستون بندیفلز
تعداد در 2 عدد
تعداد پنجره4 عدد
گنجایش10 تا 12 نفر
قابلیت مقاومتیمقاوم در برابر آب
اقلام همراه کیف ست

مشخصات
جنسپلی استر
ستون بندیآلومینیوم
تعداد هواکشدو عدد
تعداد دردو عدد
تعداد پنجرهدو عدد
گنجایش2 تا 3 نفر
قابلیت های مقاومتیپوشش ضدآب و ضدآلودگی بلبرینگ
اقلام همراه۱۳ تیرک آلمینیومی دارای کاور مخصوص حمل تیرک دارای کاور مخصوص حمل

سوالات مهمی که در هنگام خرید بهترین مارک چادر مسافرتی باید از خود بپرسید:

  • کجا میری؟ 
  • کی میری؟
  •  آب و هوا به چه صورت خواهد شد؟ 
  • آیا یک شب پیاده روی یا پیاده روی چند روزه دارید؟
  •  چه تجهیزات دیگری را حمل خواهید کرد؟ 
  • چه فعالیت هایی انجام خواهید داد؟ 
  • جایی که اقامت می‌کنید چطور زمینی دارد؟ 

دانستن پاسخ این سوالات به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که چه طرح چادری نیاز دارید و چه ویژگی‌هایی برای شما مهم است. به عنوان مثال، یک کوهنورد فوق سبک در یک تعطیلات آخر هفته در اواسط تابستان به یک چادر سبک با یک کوله پشتی نیاز دارد. بدون شک شما در زمستان باید با تجهیزات بیشتری و چادرضدآب کمپینگ خود را شروع می‌کنید. 

چه مواردی که برای خرید بهترین برند چادر مسافرتی باید در نظر داشته باشیم؟

lمعرفی و قیمت بهترین جنس چادر مسافرتی

ظرفیت چادر مسافرتی:

 هنگام خرید چادر مهم است که تصمیم خود را بر اساس تعداد افرادی که در چادر می خوابند بگیرید. شما همچنین باید فاکتور مورد نیاز برای وسایل اضافی، حیوانات خانگی یا دوستان را که هر از گاهی ممکن است به شما بپیوندند، در نظر بگیرید. در هنگام خرید چادر ظرفیت چادر مسافرتی و حداکثر افرادی که می‌خواهند از این چادر استفاده کنند را در نظر داشته باشید. در مورد انتخاب ظرفیت چادر این مساله را در نظر بگیرید که همواره زمانی که به پیک‌نیک یا کوه نوردی و یا ... می‌روید وسایلی نیز همراهتان هست. پس اگر قصد دارید برای 5 نفر یک چادر تهیه کنید از چادر 6 نفره بخرید. مطمئین باشید فضای اضافه برای وسایل همراه شما و دوستانتان استفاده خواهد شد.

صفحه زمینی:

صفحه زمین باید به چادر داخلی متصل شود و باید کاملا ضدآب باشد تا از تراوش آب از سطح زمین جلوگیری کند. لازم است که تمام درزها مهر و موم شده باشند.  یادآوری می‌شود که ظرفیت چادر با کف آن سنجیده می‌شود.

تهویه: 

در هنگام خرید چادر مسافرتی به تهویه‌ی آن دقت کنید.  یک چادر با تهویه خوب از جمع شدن میعان جلوگیری کرده و به راحتی ساکنان آن کمک می‌کند. بسیاری از چادرها دارای نقاط تهویه هستند تا با افزایش جریان هوا، میعان را کنترل کنند. ترکیبی از تهویه بالا و پایین راحتی را به حداکثر می‌رساند.

وزن چادر مسافرتی:

در هنگام خرید چادر مسافرتی وزن چادر را نیز در نظر داشته باشید. چادری را تهیه کنید که به راحتی قابلیت حمل و نقل داشته باشد. ممکن است زمانی که به پیک نیک می‌روید از محلی که وسیله نقلیه‌تان را پارک می‌کنید تا محلی که می‌خواهید چادر را برپا کنید فاصله و مسافت زیادی باشد. این مساله را نیز در نظر داشته باشد. 

جنس چادر مسافرتی:

جنس از دیگر ویژگی‌های مهم در انتخاب یک چادر مسافرتی است. جنس چادر باید باید مرغوب و با کیفیت باشد. بهتر است ضد آب بوده و رطوبت هوا را بگیرد.

 در آخر به شما توصیه می کنیم که در هنگام خرید چادر مسافرتی لوازم جانبی و کمکی چادر مسافرتی را نیز در نظر داشته باشید. ممکن است در هنگام خرید چادرمسافرتی لوازم و اجرای آن داخل محصول موجود باشد. اگر اینطور نبود حتما با فروشنده برای وسایل و تجهیزات جانبی مشورت کنید. 

نصب چادر مسافرتی به چه صورت است؟

قبل از اینکه از خانه خارج شوید ، چادر خود را در خانه برپا کنید. خانه یک محیط کم استرس را برای شما مهیا می کند تا بتوانید به مراحل چیدن چادر جدید تسلط داشته باشید. بدترین زمان برای یادگیری برپایی چادر مسافرتی بعد از یک روز پیاده‌روی است. 

دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید و مراحل آن را فهرست کنید. خواندن دستورالعمل‌ها راهی عالی برای جلوگیری از سردرگمی و آسیب دیدن قطعات چادر است. و اگر قطعه‌ای گم شده باشد، زمان لازم را برای تهیه آن قبل از سفر خود را دارید. و فراموش نکنید که یک نسخه از دستورالعمل‌ها را با خود داشته باشید.

برای برپایی چادر کمپینگ خود یک فضای باز و صاف انتخاب کنید. هنگامی که مکانی را انتخاب کردید، زمین را تمیز کنید تا از شاخه‌ها و سنگ‌هایی که می‌توانند چادر شما را سوراخ کنند یا باعث اذیت شما در هنگام خواب شوند، عاری باشد.

آیا می‌دانید چادر مسافرتی اتوماتیک چه نوع چادری است؟

نام دیگر چادر مسافرتی اتوماتیک چادر چتری است. ساختار این نوع چادر مسافرتی بسیار شبیه چتر است. برای راه اندازی این چادر نیاز به سرهم کردن پایه‌ها و نصب بدنه نیست. این چادرها به نسبت چادرهای دیگر ارتفاع بیشتری داشته و سقف آنها مرتفع‌تر است. در کل این چادرها همانند یک چتر باز و بسته می‌شوند. همان بازوی چتر و اتصال پارچه را به بازوها در نظر بگیرید که با باز کردن آن، چادر به راحتی سرپا می‌شود. این چادرها با سرعت و کمتر از یک دقیقه نصب و جمع می‌شوند. این مدل چادر بیشتر مناسب برای گردشهای خانوادگی است.

سخن آخر:

در آخر به شما توصیه می کنیم که در هنگام خرید چادر مسافرتی لوازم جانبی و کمکی چادر مسافرتی را نیز در نظر داشته باشید. ممکن است در هنگام خرید چادرمسافرتی لوازم و اجرای آن داخل محصول موجود باشد. اگر اینطور نبود حتما با فروشنده برای وسایل و تجهیزات جانبی مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
چادر مسافرتی قیمت انواع چادر مسافرتی