معرفی و خرید بهترین مدل های بانکه( پرکاربردترین) و ارزان قیمت

بانکه چیست؟

برای نظم بخشیدن به حبوبات، بنشن و حتی ادویه‌ها در آشپزخانه، نیاز به یک سری نظم دهنده داریم. این نظم دهنده یا بانکه‌های درب‌داری هستند که قابلیت مرتب‌سازی به آشپزخانه‌ها را برای ما فراهم می‌آورند.

اگر یادتان باشد در گذشته‌ای نه چندان دور برای نگهداری حبوبات در خانه‌ها مادرانمان از بانکه‌ها و یا سطل‌های پلاستیکی استفاده می‌کردند اما با گذشت زمان و اهمیت پیدا کردن چیدمان و دکوراسیون منازل و آشپزخانه‌ها و هارمونی و چشم‌نواز بودن وسایل در آشپزخانه تولیدات و سبک‌های جدیدی از این بانکه‌ها وارد بازار شدند. بانکه‌های جدید به افراد اجازه دادند تا هم درمراقبت از وسایل و پیشگیری از فساد آنها پیشگیری به عمل آورند. هم ظاهری زیبا به آشپزخانه ببخشند.

 بانکه‌‌ها از نظر جنس انواع گوناگونی دارند: بانکه‌های استیل، بانکه‌های چوبی، بانکه‌های شیشه‌ای، بانکه‌های سرامیکی و چوبی.

جالب است بدانید که استفاده از این مدل بانکه‌ها فقط در آشپزخانه‌ها مرسوم نیست. کابردهایی از قبیل، استفاده در جلوی میز آرایش، به عنوان دکوراسیون، استفاده به عنوان جای میوه خشک و شکلات و پاستیل، استفاده در سرویسهای بهداشتی، به‌عنوان جاشمعی و جاگلدانی هم دارد.

بانکه چیست؟

در ادامه لیستی از بهترین بانکه‌ها و پرکاربردترین بانکه‌های موجود را خواهیم دید.

محصول فوق دارای سه عدد بانکه با جنس بدنه ای از شیشه و درب شیشه ای است. درب این محصول به صورت فشاری باز و بسته می شود. بلندترین محصول این کالا 23 سانتیمتر ارتفاع دارد. همچنین ارتفاع سایز متوسط 19 و سایز کوچکتر 16 سانتیمتر است. این محصول عالی و کاربردی قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی را نیز دارد. از آنجایی که جنس بدنه شیشه ای است درون آن کاملا پیدا خواهد بود.

خرید این محصول از این جهت به شما توصیه می شود که بسیار کاربردی است و به نسبت قیمت ارش خرید دارد.

بانکه نوا مدل N2631 F مجموعه 3 عددی را در تصویر بالا ملاحظه می‌کید. این مجموعه جنس بدنه‌ای از شیشه دارد که بسیار ظریف و با کیفیتی عالی ساخته شده است. اما جنس در این مجموعه سه عددی از استیل است و نحوه بسته شدن درب آنها از طریق فشاری است.

این بانکه‌ها قابلیت شستشوی دستی را دارند.

این مجموعه سه عددی از آن جهت ارزش خریدن دارد که ظاهر و طراحی زیبایی دارد و از کیفیت خوبی برخوردار است.

بانکه کومر طرح گل ارکیده کد 409 مجموعه 7 عددی در تصویر بالا نمایش داده شده است. این مجموعه را پاسماوری نیز نام خواهیم برد. این بانکه‌ها 7 عددی هستند و بسیار به محیطی که قرار است شما آنها را در آنجا قرار دهید زیبایی می‌دهند. 

این محصول از فلز ساخته و شده و بر روی هر بانکه آن گل ارکیده میناکاری وجود دارد. این محصول با توجه به کیفیت و طراحی که دارد، توانسته به طور فراوان مورد استفاده قرار بگیرد. نحوه بسته شدن درب این بانکه‌ها ساده است و به راحتی چفت می‌شود. به راحتی نیز شستشو می‌شود. در این مجموعه 3 عدد بانکه به یک اندازه و 4 عدد نیز به اندازه‌ای دیگر است.

این بانکه‌های 7 پارچه در 4 مدل رنگ طراحی شده‌اند. سفید طلایی، سفید، مشکی چروک و قهوه‌ای چروک.

این مجموعه بانکه‌ از آن جهت ارزش خرید دارد که دارای تنوع رنگ است. سرویسی 7 عددی است. مناسب برای استفاده در پای سماور با طرحی بسیار زیباست.

بانکه زیباسازان مدل Hana سایز 3 را در تصویر مشاهده می‌کنید. ابعاد این بانکه که بسیار مناسب برای حبوبات است 5/14 در 5/9 در 5/9 سانت سانتی‌متر است. 

جنس بدنه این بانکه از شیشه بوده و جنس در آن نیز از پلاستیک است. نحوه بسته شدن در این بانکه نیز به صورت فشاری است. این مجموعه از آن جهت ارزش خریدن دارد که بسیار برای نگهداری حبوبات و خشکبار مناسب است. 

  1. بانکه طرح بهار گل‌ها مجموعه 3 عددی را در تصویر مشاهده می‌کنید. این ست از جنس سرامیک مرغوب بوده و تمام طرح‌ها توسط هنرمندان شهر لالجین و به صورت دستی بر روی این سری محصولات طراحی شده   است. درب این مجموعه به صورت ساده برای روی بانکه قرار می‌گیرد. این بانکه‌ها هم به‌صورت دستی و هم با ماشین ظرفشویی قابلیت شستشو دارد. 
  2. این بانکه‌ها که در سه سایز هستند و از آنجا که نقاشی‌های روی این بانکه‌ها به‌صورت دستی ترسیم شده‌اند ارزش خرید داشته و بسیار کاربردی و زیبا هستند.

بانکه کلاسیک مدل کدو مجموعه 3عددی که مشاهده می‌کنید سه عدد بانکه است که بسیار ظریف و زیبا است. این سه عدد بانکه با جنس بدنه‌ای از شیشه بوده. و نحوه بسته شدن درب آنها نیز ساده است. 

برای دقت در نگهداری این بانکه‌ها در هنگام شستشو بهتر است که دستی شستشو شوند. این بانکه دارای نوار سیلیکونی دور درپوش جهت جلوگیری از ورود هوا هستند.

این بانکه‌ها از آن جهت ارزش خریدن دارد که مناسب برای استفاده مواد غذایی و ایده‌آل برای نگهداری مواد غذایی خشک و مایع حتی در یخچال است. 

بانکه بارک را در تصویر بالا می‌بینید. ابعاد این بانکه 10 در 12 در 11 سانتی‌متر است. این بانکه با جنس بدنه‌ای از استیل است و جنس درب آن از پلاستیک است. و نحوه بسته شدن درب آن نیز چفتی و بسیار محکم است.

  1. این بانکه قابلیت شستشو به صورت دستی و ماشین ظرفشویی را دارد. این بانکه از آن جهت ارزش خریدن دارد زیرا از استیل ضد زنگ ساخته شده و دارای درب بسیار کیپی است. لازم به ذکر است این بانکه ساخت کشور چین است.

بانکه ایکیای موجود در تصویر با ابعاد 13 در 11 در 31 سانتی‌متر است. وزن این بانکه 1090 گرم است و حدود 2 لیتر گنجایش دارد.

بانکه ایکیای موجود در تصویر از جنس شیشه است و درب آن نیز از شیشه است. نحوه بسته شدن درب آن نیز چفتی است و بسیار خوب چفت می شود. این بانکه قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را نیز دارد. 

این بانکه از آن جهت ارزش خریدن دارد که بسیار مناسب برای حبوبات است. 

بانکه لیمون را در تصویر می‌بینید. ابعاد این بانکه 11 در 11 در ارتفاع 12 سانتیمتر است. گفتنی است گنجایش این بانکه 300 گرم بوده و جنس بدنه آن نیز از اکریلیک است.

جنس درب این بانکه از پلاستیک است و نحوه بسته شدن در آن هم به صورت چفتی و بسیار محکم است. این بانکه قابلیت شستشو به صورت دستی و با ماشین ظرفشویی را داراست.

بانکه لیمون از آن جهت ارزش خرید دارد که از مواد اولیه غیر سمی و مرغوب ساخته شده و از پلی‌کربنات نشکن است. از مهمترین ویژگی این بانکه جلوگیری از انتشار بوی نا مطبوع است. همچنین این بانکه‌ها قابلیت چیدمان آسان روی یکدیگر را دارد.

بانکه باریکو ترکیبی از شیشه و استیل ضد زنگ است. این بانکه مناسب برای نگهداری قند و شکر و مشتقات پای سماور است. این بانکه دارای پوشش اکریلیکی غیر قابل نفوذ هوا، دارای پنجره اکریلیکی برای تشخیص نوع و میزان محتویات درون ظرف است. 

این بانکه با ابعاد 15 در 13 در 13 سانتی‌متری است. گنجایش این بانکه نیز 4/1 لیتری و مناسب برای نگهداری مواد اولیه خشک مانند حبوبات است. 

این بانکه از آن جهت ارزش خریدن دارد که بدن نیمه فلزی و نیمه شیشه ای آن سبب می‌شود که محتویات آن در هر لحظه دیده نشود و به دلیل کیفیت ساخت درب و چفت شدن کامل آن سبب می‌شود که کمترین میزان هوا وارد آن شود. 

بانکه مدل dm_10 مجموعه 3 عددی است. این مجموعه سه عددی از جنس بدنه کریستال، با دربی فلزی ساخته شده است. نحوه بسته شدن درب آن هم ساده است به طوری که درب آن به سادگی بر روی بانکه قرار می‌گیرد.

این مجموعه بانکه سه عددی قابلیت شستشو به صورت دستی و با ماشین ظرفشویی را دارد. این مجموعه از آن جهت ارزش خریدن دارد که ابعاد بانکه ها مناسب و کارا هستند و از نظر کیفیت و ساخت و طراحی مناسبند. 

چرا باید از بانکه‌ها استفاده نماییم؟

بانکه‌ها به خصوص آنهایی که برای حبوبات طراحی شده‌اند بسیار برای نظم دهی و ترتیب بخشی مناسب هستند. استفاده از بانکه‌ها سبب می‌شود که مواد خوراکی مورد نظر شما در ظروف یک شکل نگهداری شوند و ترتیب خاصی نیز به دکوراسیون منزل شما بخشیده شود. همچنین فضای کابینت‌ها افزایش یافته و مواد مورد نظر در دسترس‌تر باشند.

چطور یک بانکه مناسب انتخاب کنیم؟

 برای در امان ماندن مواد غذایی از فساد درون این بانکه‌ها لازم است که این بانکه‌ها دارای درب محکمی باشند و کاملا چفت هم شوند. از طرفی به راحتی و بدون فشار آوردن به بدنه، باید بتوان درب این بانکه‌ها را باز نمود. بانکه‌ای را تهیه نمایید که عمر مفید آن زیاد باشد و دوام آن خوب باشد. بانکه‌های شیشه‌ای و سرامیکی از آنجا که شکننده‌تر هستند نیاز به مراقبت بیشتری در هنگام جابجایی و یا شستشو دارند. علاوه بر اهمیت و توجه کردن به رنگ مناسب برای خرید بانکه ها برای آشپزخانه، توجه داشته باشد اگر دنبال بانکه مناسب برای حبوبات هستید حداقل بتوان یک کیلوگرم از حبوبات را در آن جای داد.

آیا می‌توان مربا و ترشی و یا ادویه را در بانکه‌ها قرار داد؟

معمولاً خانم‌های باسلیقه و خوش سلیقه این کار را انجام می‌دهند. و اگر ترشی و یا مربایی درست می‌کنند برای نگهداری آنها درون یخچال و یا جای خنک در منزل، از بانکه‌های شیشه‌ای زیبا و مناسب استفاده می‌کنند. از بانکه‌های کوچک‌تر نیز می‌توان به‌عنوان جای ادویه‌ای استفاده نمود. معمولاً برای جای ادویه‌ای زیبا شما نیاز به بانکه‌های یکسان و یک اندازه خواهید داشت. خاطر نشان می‌کنیم که برای نگهداری ادویه های ارزشمندتری مانند زعفران از بانکه‌های شیشه‌ای با دربهای سلیکونی استفاده کنید. هم باز و بسته کردن آنها راحت‌تر است و هم مزه ادویه تغییر نخواهد کرد.

چرا بانکه‌های شیشه‌ای برای نگهداری مواد غذایی مناسب‌ترند؟

ظروف شیشه‌ای به طور کل از آنجایی که دارای مواد عالی شدند و از اختلال مواد تشکیل دهنده ظرف با مواد غذایی جلوگیری به عمل می‌آید ظروف مناسب‌تری برای نگهداری مواد غذایی هستند. و در طعم، رنگ ، مزه و .. مواد اختلال و تغییری به وجود نمی‌آورند.

در هنگام خرید بانکه دقت کنید:

می‌خواهید بانکه را برای نگهداری چه موادی بخرید. به چه جنس بانکه نیازمند هستید. ارتفاع بانکه را با محلی که قرار است نگهداری شود بسنجید. راحتی باز و بسته شدن درب بانکه‌ها را مد نظر داشته باشید. در انتخاب رنگ بانکه‌ها دقت کنید. هارمونی و نظم بخشیدن به آشپزخانه را نیز از بگذرانید. اگر قصد خرید بانکه برای نگهداری ادویه جات دارید. بانکه‌ای را بخرید که درب آن خوب چفت شود تا از بو و عطر ادویه بتواند خوب نگهداری کند.

سخن آخر: همانطور که قبلاً هم بیان شد که دیگر مورد جایزه منزل قرار می گیرد از بانکه استفاده می شود. از آنجایی که بانکه ها در قد و اندازه و رنگهای مختلف در حال تولید هستند قادرند هرچیزی را در خود جای دهندگان و کاربردهای تزئینی را نیز پیدا کنند. در بانکه های کوچک و تزئینی زیبا شما را ترجیح می دهید پاستیل ، شکلات های کوچک ، پاستیل ، میوه های خشک و ... را جایزه بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.