همزن برقی: بهترین مارک همزن برقی(خانگی و حرفه ایی)

بهترین مارک همزن برقی

اگر از افراد علاقه‌مند به هنر آشپزی و شیرینی‌پزی بوده و به صورت حرفه‌ای آشپزی می‌کنید، داشتن یک همزن برقی خانگی و حرفه‌ای برای شما ضروری است. برخی از افراد براین تصور هستند که خرید بهترین همزن برقی جز موارد واجب نبوده و با یک همزن دستی و یا حتی می‌توان با یک چنگال ساده موارد را ترکیب و مخلوط کرد. اگر شما نیز این تصور را دارید، باید بگوییم آشپزی حرفه‌ای تنها به کمک همزن برقی درجه یک معنا پیدا می‌کند و کاربرد همزن برقی در آشپزی به شدت زیاد بوده و داشتن بهترین مارک همزن برقی جزء واجبات است.

امروز در این مقاله می‌‌خواهیم بهترین مدل همزن برقی خانگی و حرفه‌ای را برای شما معرفی کنیم. توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله از سایت چی‌ بگیر همراه ما باشید تا با کاربرد همزن برقی، بهترین همزن‌های برقی کاسه‌دار و ... آشنا شوید. 

چنانچه قصد خرید بهترین مارک همزن برقی دستی را داشته باشید، باید اطلاعات خود را در زمینه انواع همزن برقی و بهترین مارک همزن برقی کامل کنید. به عنوان مثال همزن برقی پارس خزر یکی از بهترین برندهای ایرانی است که همزن‌های برقی منحصر به فردی را وارد بازار کرده و به فروش می‌رساند. در ادامه انواع همزن‌های برقی خانگی و حرفه‌ای را برایتان معرفی می‌کنیم.

انواع همزن‌ برقی خانگی و حرفه‌ای

اولین تصمیمی که برای انتخاب همزن مناسب باید بگیرید این است که کدام یک از دو نوع اصلی را انتخاب کنید. همزن‌های برقی خانگی و حرفه‌ای معمولا به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

همزن برقی دستی:

این همزن مجهز به کاسه نبوده و برای استفاده از آن باید مواد مورد نظرتان را درون ظرفی ریخته و سپس همزن را داخل ظرف نگه داشته تا مواد مخلوط شوند. معمولا به هنگام استفاده از همزن برقی ایستاده دست افراد خسته می‌شود و باید بارها همزن را برای مخلوط کردن نگه دارند.

از همزن دستی ساده برای کارهای سبک مانند خامه زدن یا سفیده، مخلوط کردن مایه کیک و له شدن سیب زمینی استفاده می‌شود.  اما به خوبی مخلوط کن‌های ایستاده در مخلوط کردن خمیر نیستند.

اگر اولویت‌های اصلی شما مقرون به صرفه بودن یا یافتن همزن برقی است که فضای زیادی را اشغال نکند، همزن دستی بهترین انتخاب است. آنها طراحی ساده تری نسبت به همزن‌های کاسه دار دارند، معمولاً به راحتی در یک کشوی آشپزخانه جای می‌گیرند و قیمت آنها پایین‌تر از انواع دیگر همزن می‌باشد.

فواید همزن برقی دستی: 


معایب همزن برقی دستی:


  • همزن برقی دستی مقرون به صرفه تر است.

  • این نوع از همزن‌ ها کمی کار دستی دارند.

  • این همزن‌ها در آشپزخانه فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

  • معمولاً سریع و دقیق به اندازه میکسرهای ایستاده نیست.

  • تمیز کردن آنها آسان و سریع است.


  • این همزن‌ها تا حدی کثیف کاری دارند.
  • می توانید از هر کاسه ای استفاده کنید.


همزن برقی کاسه‌ دار:

رایج‌ترین و بهترین مدل همزن برقی خانگی و حرفه‌ای همزن برقی کاسه‌ دار است.  به هنگام استفاده از این همزن دیگر مشکلات استفاده از همزن برقی ایستاده را نخواهید داشت. امروزه بهترین مارک همزن برقی ایستاده با کاسه‌های متفاوت و قابلیت بالا وارد بازار لوازم الکترونیکی شده است. در همزن‌های برقی کاسه‌ دار هیچ گونه محدودیتی در زمینه وزن هم نخواهید داشت.

همزن کاسه دار می‌تواند هر کاری را که همزن دستی انجام می‌دهد انجام دهد و توانایی بیشتری در مخلوط کردن خمیر کلوچه و خمیر نان دارد. یک اشکال عمده همزن کاسه دار این است که  آنها سنگین‌ترند و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. آنها مخصوصاً برای هر نوع پخت که شامل خمیر غلیظ باشد، مانند نان یا خمیر پیتزا، یا دستورالعمل‌هایی که به مخلوط کردن پیچیده‌تری مانند تهیه کوفته، نیاز دارند مفید هستن.

فواید همزن کاسه دار: 


معایب همزن کاسه دار:


  • همزن‌های کاسه دار قدرت بیشتر نسبت به همزن‌های برقی دستی دارند.

  • قیمت همزن کاسه دار بیشتر از همزن دستی است.

  • همزن کاسه دار سریعتر و دقیق‌تر کار مخلوط کردن را انجام می‌دهند.

  • فضای زیادی را اشغال می کند.


  • تمیز کردن همزن کاسه دار مشکل‌تر است.

معرفی بهترین مارک همزن برقی

۲. همزن برقی پاناسونیک مدل MK-GB1

برخی از افراد قیمت را به عنوان اولویت اصلی قرار داده و به دنبال همزن برقی ارزان هستند، درصورتی که این روش اشتباه بوده و ممکن است محصول بی‌کیفیتی خریداری کنند.‌ همزن برقی پاناسونیک ضمن داشتن کیفیت مطلوب به شدت مقرون به صرفه نیز است.

ابعاد این همزن برقی 280×200×330 بوده و وزنی معادل 1.8 کیلوگرم دارد.توان مصرفی برق آن نیز نسبتاً مناسب و معادل 200 وات است. جنس پره‌ها و تیغه‌های آن از استیل ضد زنگ بوده و قابلیت شست و شو دارد. به هنگام استفاده از این همزن برقی می‌توانید سرعت چرخش را کنترل و تنظیم کنید.

مهم‌تربن ویژگی این همزن داشتن کتسه‌ای با ظرفیت 3 لیتر بوده و مجهز به خمیرزن نیز هست. طول سیم آن 1.7 بوده و به راحتی قابل استفاده در آشپزخانه‌های بزرگ است.توصیه می‌کنیم قبل ازاستفاده حتماً دفترچه داهنمای آن را مطالعه کنید.

۴.همزن برقی کنوود مدل HM430

همزن برقی کنوود ابعاد 500×330×300 داشته و وزن آن 2.2 کیلوگرم است. عملکرد این همزن برقی توربو بوده و می‌توانید سرعت چرخش آن را تا شش سرعته تنظیم و کنترل کنید. مجهز به کاسه و چرخش اتوماتیک‌وار کاسه‌است. دارای دو سری و تیغه چرخش بوده و طول سیم آن 1.7 متر است.

محدوه توان مصرفی همزن برقی کنوود 300 تا 400 وات بوده و جنس کاسه آن پلاستیکی بوده و قابلیت شست و شو دارد.

۵.همزن برقی گوسونیک مدل GBM-887

ابعاد این همزن برقی خانگی و حرفه‌ای 390×250×290 بوده و وزن آن معادل 5 کیلوگرم بوده و توان مصرفی 1000وات دارد‌. جنس پره آن از استیل ضد زنگ بوده و قابلیت تنظیم سرعت دارد. مجهز به خمیرزن بوده و به صورت خودکار قطع می‌شود. در کاسه این همزن برقی تا 6.5 لیتر موارد را می‌توانید مخلوط کنید. لازم به ذکر است که طول سیم برق این همزن یک متر است.

معیارهای چی بگیر برای خرید بهترین مارک همزن برقی

معرفی بهترین برند همزن برقی

یک همزن برقی برند و درجه یک دارای ویژگی‌های مثبتی است. در این مقاله این ویژگی‌ها را برایتان شرح می‌دهیم تا به هنگام خرید بهترین مدل همزن برقی خانگی و حرفه‌ای به آن‌ها توجه داشته باشید. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

قدرت چرخش همزن برقی

مهم‌ترین ویژگی یک‌ همزن برقی پرکاربرد قدرت چرخش آن است که به توان همزن برقی بستگی دارد. توجه داشته باشید هرچه قدرت چرخش و توان همزن بالا باشد، میزان مصرف برق نیز بیشتر است. توصیه می‌کنیم همزن برقی با توان بالا خریداری کنید تا به خوبی مواد خود را هم زده و مخلوط کنید، همزن برقی پارس خزر گزینه مناسبی برای خرید همزن برقی خانگی با قدرت چرخش مطلوب است.

تعداد سری با تیغه همزن برقی

همزن برقی درجه یک و مناسب همزنی است که مجهز به چندین سری و تیغه مخصوص هم زدن باشد، به عنوان مثال سری مخصوص هم زدن خمیر و تخم‌ مرغ آن مجزا باشد.

قابلیت تنظیم سرعت

بافت برخی از مواد به گونه‌ای است که باید به تندی و یا با دور کند هم زده شوند، بنابراین قابلیت تنظیم سرعت در انتخاب بهترین مدل همزن برقی خانگی و حرفه‌ای، بسیار مهم بوده و باید به آن توجه داشته باشید. بیشتر مدل‌های همزن برقی دستی و ایستاده سرعت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند - معمولاً از 3 تا 12 گزینه مختلف. 

همه همزن‌ها باید تنظیمات "شروع آهسته" داشته باشند، که باعث می‌شود بدون ایجاد خرابکاری بزرگی، موادی مانند آرد را به مخلوط اضافه کنید.

وزن همزن برقی

اگر انتخاب شما یک همزن برقی دستی است بهتر است همزنی را با وزن سبک انتخاب کنید تا هنگام استفاده از آن دچار دست درد و مشکل نشوید. 

اما اگر می‌خواهید یک همزن کاسه دار انتخاب کنید. باید یک همزن سنگین‌تر انتخاب کنید تا هنگام مخلوط کردن مواد محکم باشد. البته این در صورتی ممکن است که فضای لازم بر روز پیشخوان را در اشپزخانه داشته باشید تا مجبور به جابه جایی هر روزه‌ی همزن نشوید. 

سهولت تمیز کردن

در این مورد همزن‌ برقی دستی امتیاز بالاتری را دریافت می‌کند. چرا که تمیز کردن این نوع از همزن بسیار راحت‌تر است. در مورد همزن کاسه دار شرایط کمی سخت‌تر است. البته بعضی از قطعات را می‌توانید در ماشین ظرفشویی قرار دهیدو قبل از اینکه این کار را انجام دهید بهتر است دفترچه‌ی راهنمای همزن برقی را به خوبی مطالعه کنید. 

سطح سر و صدا در همزن برقی

همه‌ی انواع میکسرها دارای سر و صدا هستندو برخی کمتر و برخی بیستر. اگر نسبت بهوسایل پرسر و صدا حساسیت دارید به دنبال مدل‌های کم صداتر باشید. 

همزن برقی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

امروزه شاهد تولید همزن‌های برقی باکیفیت توسط شرکت‌های داخلی من جمله پارس خزر هستیم و کالاهای ایرانی در کنار کالاهای خارجی رقابت مطلوبی دارند و صرفا به دلیل خارجی بودن نمی‌توانیم بگوییم کالای خارجی بهتر است. پیشنهاد می‌کنیم قابلیت‌های همزن برقی و عملکرد آن را معیار خود برای انتخاب قرار دهید.

همزن برقی کاسه دار بهتر است یا ایستاده؟

استفاده از همزن برقی کاسه‌دار به مراتب آسان‌تر از استفاده از همزن برقی ایستاده است. اگر به صورت مداوم از همزن برقی استفاده می‌کنید برای سهولت کار بهتر است که از همزن برقی کاسه‌دار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
همزن قیمت انواع همزن