مانیتور خمیده: خرید و قیمت بهترین مانیتور منحنی (جدیدترین)

راهنمای خرید مانیتور خمیده

حتماً شما هم به خاطر دارید زمانی را که برای اولین بار مانیتور خمیده در سال 2014 به بازار آمدند، آینده‌نگری فوق‌العاده‌ای به نظر می‌آمدند. افراد زیادی فکر می‌کردند این طرح یک مد زودگذر است، اما بعد از گذشت چند سال هنوز هم از این مانیتورها استفاده می‌شود که دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. در این مقاله از سایت چی‌بگیر به شما کمک می‌کنیم بهترین مانیتور خمیده را انتخاب کنید و معایب و مزایای مانیتورهای خمیده را با هم بررسی می‌کنیم.

مانیتور خمیده PC چیست؟

ممکن است برای شما هم توضیح ساده‌ای باشد و احتمالاً حدس می‌زنید که مانیتور خمیده کمی دارای انحنا هستند و این بدان معنا است که با میدان دید شما سازگارتر است. اگر در خانه کار می‌کنید یا حتی در دفتر کار، این مانیتور تجربه‌ای ایجاد می‌کند که به واقعیت نزدیک‌تر است. بااین‌حال، برای اینکه بتوانید از مزایای کامل یک مانیتور خمیده بهره ببرید باید مانیتوری را انتخاب کنید که 30 اینچ (حدود 76 سانتیمتر) یا بیشتر باشد. یک قانون کلی وجود دارد که می‌گوید هرچه عریض‌تر باشد، بهتر است، زیرا فضای بیشتری در اختیار شما می‌گذارد که برنامه‌ها و پنجره‌های بیشتری را هم‌زمان روی مانیتور ببینید. باوجوداین، باید هنگام خرید مانیتور خمیده موارد زیادی را در نظر داشته باشید.

اگر عادت دارید که به مانیتور تخت نگاه کنید، فکر می‌کنم بتوانید درک کنید که نگاه کردن از پنجره به بیرون چه احساسی دارد. افق دید وسیع‌تر با تصویرهای کامل‌تر خواهید داشت. ما معتقدیم که پس از تجربه عمیق و غوطه‌وری مشاهده مانیتور خمیده، بازگشت به یک مانیتور صفحه تخت سنتی برای شما مشکل خواهد بود.

بعضی‌ها اهمیتی به خمیده بودن مانیتور نمی‌دهند و برخی معتقدند خریدن یک مانیتور خمیده ارزش ندارد. ما قصد داریم نگاهی دقیق به مزایا و معایب خرید مانیتور خمیده داشته باشیم، اما این تصمیم درواقع به ترجیح شخصی شما مربوط می‌شود همراه با مبلغی که می‌خواهید برای رایانه خود خرج کنید.

معرفی بهترین مانیتور خمیده

 مانيتور شيائومي مدل 1C سايز 23.8 اينچ

مانیتور خمیده شیائومی. این مانیتور 23.8 اینچ است و دارای تصاویر فوق‌العاده‌ای است. این مانیتور عالی دارای گواهینامه‌ی TUV Low Blue Light که از آسیب‌ چشم در برابر نور آبی مانیتور محافظت می‌کند است. همچنین مانیتور شیائومی از فناوری IPS (دقت رنگی بهتر در زاویه دید) بهره می‌برد. رزولوشین این مانیتور 1920*1080 است. شما می‌توانید به راحتی نور این مانیتور را کنترل کنید. مدت زمان پاسخ گویی در این مانیتور 3 تا 6 میلی‌ثانیه است. از این مانیتور برای مصارف اداری، طراحی و ادیت و گیمینگ می‌توانید استفاده کنید. 

مانیتور خمیده سامسونگ مدل LC27T550FD-M سایز 27 اینچ

 مانیتور سامسونگ LC27T550FD-M
وزن مانیتور5.1 کیلوگرم
ابعاد 613.2x369.7x112.5 میلی متر
مورد مصرفگیمینگ/ خانگی/ طراحی و ادیت/ اداری....
میزان انحنا 1800R
درگاهدرگاه نوع (VGA) یا (D-Sub) جهت اتصال به رایانه، یک عدد خروجی هدفون، یک درگاه نوع (HDMI)، یک عدد درگاه (Display Port). یک پورت صدا
نور پس زمینه LED

مانیتور خمیده ال جی مدل 38WK95C-W سایز 38 اینچ

مانیتور خمیده  ال جی 38WK95C-Wویژگی ها
وزن9 کیلوگرم
نوع صفحه نمایش مات
نوع مانیتوراداری/ گیمینگ/طراحی و ادیت
نمایشگر38 اینچ


نقاط قوت

  • نمایشگر عریض 
  • HDR10
  •  رزولوشن (+WQHD)
  •  طیف رنگی sRGB 99%
  •  پنل IPS 
  • بلندگوی قدرتمند(10 وات)
  •  پورت USB type-c با قابلیت شارژ لپتاپ
  •  رفرش ریت 75Hz 
  • تکنولوژی Freesync AMD
  •  قابلیت PBP

نقاط ضعف 

  • روشنایی متوسط 300 cd/m2
  • میزان کانتراست 1000:1 
  • نداشتن پورت Thunderbolt
  • طیف رنگی پایین Adobe RGB 79%

مانیتور خمیده فیلیپس مدل 272M8CZ سایز 27 اینچ

مشخصات مانیتور فلیپس 272M8CZویژگی ها
وزن 4400 کیلوگرم
نوع صفحه نمایشمات
نوع مانیتور خمیده
نور پس زمینهWLED
رزولوشنFULL HD

مانیتور خمیده گیگابایت آروس مدل CV27Q سایز 27 اینچ

مانیتور خمیده گیگابایت آروس مدل CV27Qویژگی ها 
صفحه نمایش 27 اینج
نرخ به روز رسانی 165 هرتز
شدت روشنایی ۴۰۰cd/m۲(HDR)
نوع صفحه نمایش مات 
پشتیبانی از تکنولوژیFlicker-Free و Blue Light Reduction
نور پردازیRGB

برای خرید بهترین مانیتور خمیده به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

راهنمای خرید و قیمت بهترین مانیتور خمیده

انحنای مانیتور

آیا مانیتور بزرگ‌تر همیشه بهترین است؟ خوب، قطعاً اندازه برای شما مهم است تا بتوانید از یک مانیتور خمیده بیشترین بهره را ببرید، اما یکی از مهم‌ترین مشخصاتی که باید هنگام مقایسه مانیتورها به خاطر بسپارید، شعاع منحنی است. انحنای این مانیتورها با شعاع یا 'R' نشان داده می‌شود که همیشه با میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود. هر نمایشگر خمیده یکی از این سه اندازه متداول را دارد: 

  • 1800R
  • 3000R 
  • 4000R

تنها چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که عدد کمتر به معنی انحنای بزرگ‌تر است. اندازه‌های بیشتری نسبت به مقادیر بالا نیز وجود دارد، اما خواهید دید که سایر اندازه‌های شعاع بین این سه عدد است.

زاویه دید در مانیتور خمیده

منحنی بزرگ‌تر زاویه دید وسیع‌تری ایجاد می‌کند. هنگام مشاهده یک صفحه‌نمایش LCD تخت استاندارد از هر زاویه‌ای به‌غیراز حالت مستقیم، بیننده اغلب به دلیل نحوه نمایش نور روی صفحه‌نمایش، کنتراست و اشباع رنگ را از دست می‌دهد. خم شدن جزئی در یک صفحه خمیده درواقع تغییر شکل طبیعی را جبران می‌کند که زاویه دید بیشتری نسبت به LCD مسطح استاندارد برای شما ایجاد می‌کند.

بنابراین، آنچه ما می‌گوییم این است که وقتی درجایی بنشینید که مستقیماً در مرکز مانیتور های خمیده باشید، بهترین عملکرد آن را خواهید دید. اگر خارج از مرکز بنشینید، احتمالاً تصاویر را با تغییر شکل‌هایی مشاهده خواهید کرد. شما یا باید با استفاده از یک صفحه‌نمایش منحنی بزرگ کنار بیایید یا باید یک میز بزرگ‌تر خریداری کنید تا چندین صفحه منحنی را در خود جای دهد.

رزولوشن مانیتور گیمینگ

اگرچه بازی‌های ویدیویی موردعلاقه‌تان بر روی یک مانیتور منحنی 4K خیره‌کننده بسیار ایدئال است، اما اگر مدلی با استاندارد Full HD (1080p) بخرید، درواقع پس‌انداز زیادی کرده‌اید. با این اوصاف، یک مانیتور خمیده که از وضوح بالاتری برخوردار است، طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها، رنگ‌های سیاه عمیق‌تر و تصویری واقعی‌تر را به نمایش می‌گذارد. به یاد داشته باشید، Full HD حداقل وضوح تصویری است که باید خریداری کنید و اگر در حال حاضر مانیتور منحنی را انتخاب کرده‌اید، قطعاً ارزش این را دارد که پول خود را صرف یک مدل با تصویر حتی واضح‌تر کنید.

بهترین اندازه مانیتور خمیده

وقتی صحبت از مانیتورهای PC خمیده می‌شود، اندازه بزرگ‌تر تجربه بهتری به شما می‌دهد. و به این دلیل است که اگر یک مانیتور منحنی کمتر از 30 اینچ بگیرید و آن را با نمایشگر LCD مسطح مقایسه کنید، درواقع تفاوت زیادی در آن‌ها نمی‌بینید. همان‌طور که گفته شد، 30 اینچ (به بالا)، بزرگ‌تر از آن است که بسیاری از مردم واقعاً می‌خواهند و البته مانیتورهای بزرگ‌تر، هزینه بیشتری هم دارند.

هرکسی که فرصتی برای انجام بازی‌های موردعلاقه خود یا کار روی یک مانیتور بزرگ‌تر و خمیده داشته باشد، از تجربه تماشای جذاب و پرچین صفحه‌نمایش بزرگ‌تر راضی خواهد بود. اگر به فکر خرید یک مانیتور خمیده برای بازی بیشتر یا خروجی بهتر کار خود هستید، یک تجربه دید عالی خواهید داشت.

زاویه دید

اما در مورد زاویه دید؛ اگرچه ازنظر فنی زاویه دید وسیع‌تری را برای اعوجاج ارائه می‌دهند، اما صفحات منحنی نیز به‌طور طبیعی دامنه دید شما را محدود می‌کنند. اکثر تولیدکنندگان معتقدند که این چیزی در حدود 35 درجه است، جایی که گوشه‌های تصویر به دلیل منحنی بودن صفحه منحرف می‌شوند.

تجربه بازی در مانیتور گیمینگ

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، مانیتورهای خمیده طوری طراحی‌شده‌اند بیشتر در آنچه تماشا می‌کنید غوطه‌ور شوید، بنابراین لذت بیشتری از بازی می‌برید. 

این غوطه‌وری به‌ویژه برای گیمرها بسیار مؤثر است، زیرا هرکسی که در موضع شیرین مانیتور خمیده نشسته باشد، احساس غوطه‌وری واقعی در بازی خود پیدا می‌کند. همچنین همزمان که از حریف بعدی خود پیش می‌افتید می‌توانید تصاویر براق و تعادل رنگ برجسته‌ای داشته باشید.

قیمت مانتور گیمینگ

صفحه‌نمایش‌های با زاویه منحنی به‌طورکلی گران‌تر از صفحه‌های مسطح هستند. هرچند مانند تمام نمایشگرها، بسته به‌وضوح، اندازه صفحه، ویژگی‌های مختلف، تعداد و نوع پورت‌های ارائه‌شده، قیمت آن‌هم متفاوت خواهد بود.

مزایا و معایب مانیتور خمیده

مزایا مانیتور خمیده معایب مانیتور خمیده
انعکاس یا بازگردانی نور کمتری برای لذت‌بخش‌تر کردن مشاهده دارد.
  • مانیتورهای خمیده گران‌ترند.

میدان دید گسترده‌تر برای افزایش تجربهبرای نصب روی دیوار ایدئال نیستند.
مانیتورهای خمیده بسیار عالی به نظر می‌رسند.
  • برای داشتن بهترین تجربه مشاهده باید مستقیم از مرکز نمایشگر به آن نگاه کنید.

  • اگر تنها مانیتور باشد بهترین عملکرد را دارد.

  • هرچه مانیتور بزرگ‌تر باشد، از تأثیر بیشتری برخوردار است.


  • برخی از افراد متوجه اعوجاج‌های جزئی در صفحه می‌شوند.


  • ممکن است به فضای بیشتری احتیاج داشته باشید.

آیا یک مانیتور خمیده PC عمق بیشتری ایجاد می‌کند؟

به دلیل نحوه خم شدن، مانیتور منحنی تابش خیره‌کننده کمتری دارند و انعکاس را به حداقل می‌رسانند که می‌تواند واقعاً آزاردهنده باشد و تجربه خوبی برای شما به‌جا نگذارد.

البته هنوز هم می‌توان مانیتور خود را به‌گونه‌ای قرارداد که تابش خیره‌کننده بیشتر شود. در مورد اینکه مانیتور جدید را در کجا قرار بدهید باید بیشتر فکر کنید، وقتی در جای مناسب قرار گرفت، نگرانی شما نسبت به اینکه یک مانیتور صفحه تخت دارید، کمتر می‌شود.

طرفداران مانیتورهای منحنی به شما خواهند گفت که آن‌ها حس طبیعی‌تری دارند که مانیتورها دید جانبی ایجاد می‌کنند و از دید انسان تقلید می‌کند. این یک روش طبیعی‌تر برای مشاهده همه‌چیز است و باعث می‌شود که بازی کامپیوتری‌ها بسیار واقع‌بینانه‌تر باشد و عمق بیشتری برای تصاویر روی صفحه به ارمغان بیاورد.

اساساً مانیتورهای PC خمیده، به دلیل ماهیت صفحه‌نمایش، تصویری تقریباً سه‌بعدی مانند مشاهده 3D ایجاد می‌کند بودن آنکه مزاحمت‌ها و سردردهای 3D را داشته باشند. بدیهی است که تصاویری که در صفحه خمیده مشاهده می‌کنید سه‌بعدی نیستند، انحنای صفحه‌نمایش درک شما از عمق را افزایش می‌دهد. ممکن است خیلی ظریف باشد، اما وقتی آن را با صفحه تخت مقایسه کنید، تفاوت تازه مشخص می‌شود.

آیا یک مانیتور منحنی برای چندین بیننده در یک‌ زمان مناسب است؟

نه، واقعاً نیست. شخصی که مستقیماً روبرو یا کمی خارج از مرکز نشسته است، بهترین تجربه مشاهده را دارد. هرچه فرد از مرکز دورتر شود، ممکن است تصویر بد شود. همچنین باید به خاطر داشته باشید که اگر مدت‌زمان طولانی یک مانیتور خمیده را با زاویه بد تماشا کنید، ممکن است منجر به خستگی چشم شود.

آیا یک مانیتور خمیده باید "فوق عریض" هم باشد؟

 خیر، اما هرچه مانیتور عریض‌تر باشد، بهتر است، زیرا عمق، غوطه‌وری و جزئیات بیشتری را ارائه می‌دهد. مانیتورهایی با نسبت ابعاد کوچک‌تر نمی‌توانند این موارد را ارائه دهند. به یاد داشته باشید که یک مانیتور خمیده در حال حاضر نسبت ابعادی بزرگ‌تر نسبت به مانیتور متوسط به شما می‌دهد، اما یک صفحه خمیده فوق‌العاده گسترده باعث می‌شود تجربه مشاهده شما فراموش‌نشدنی شود.

آیا قیمت مانیتور خمیده از مدل‌های تخت سنتی بیشتر است؟

بله. این وضعیت همیشه در فناوری‌های جدید وجود دارد، اما قیمت‌ها به‌تدریج در حال کاهش هستند و ادامه خواهند یافت. قیمت مانتور خمیده بسیار بالاتر از مانیتورهای دیگر است.

آیا بازی روی مانیتور خمیده بهتر است؟

بله، به دلیل این کلمه است: غوطه‌وری. درست مثل‌اینکه یک صفحه خمیده بهترین تجربه تماشای فیلم را ارائه می‌دهد، پخش جریانی و بازی بسیار بهتر می‌شود؛ به‌خصوص در چشم شما. ازآنجاکه تصاویر از فاصله چشم شما برابر نیستند، این‌یک تجربه بسیار طبیعی‌تر ایجاد می‌کند. یک مانیتور خمیده تقریباً خود را به دور میدان دید شما می‌پیچد.

آیا می‌توانید یک مانیتور منحنی را به دیوار نصب کنید؟

همان‌طور که ممکن است تصور کنید، نصب یک مانیتور خمیده بر روی دیوار به‌اندازه مانیتور تخت محکم به نظر نمی‌رسد، زیرا صفحه با دیوار جور نیست. برخی از افراد آن‌ها را بر روی دیوار قرار می‌دهند و تولیدکنندگان نیز صفحه‌های نصب مخصوص مانیتورهای خمیده را هم ارائه می‌دهند. بااین‌حال وقتی مانیتور خمیده را روی یک میز می‌گذارید در مقایسه باحالت نصب‌شده روی دیوار جلوه بهتری دارد؛ اما خب این هم یک انتخاب شخصی است.

چه کسی بیشتر از یک مانیتور خمیده گیمینگ سود می‌برد؟

ازآنجایی‌که مانیتور خمیده بسیار گران‌تر از مانیتور های تخت هستند، بنابراین اگر مدت‌زمان استفاده از رایانه شما هزینه را جبران می‌کند، پس باید این نکته را هم در نظر داشته باشید. گیمرهای جدی و کسانی که ساعت‌های طولانی با رایانه خود می‌گذرانند، مانند طراحان گرافیک و عکاسان، بیشترین بهره را از استفاده آن می‌برند. ازآنجاکه این نمایشگرها بزرگ هستند، برای هرکسی که هم‌زمان در چندین برنامه و پنجره کار می‌کند بسیار مناسب است.

آیا تغییر شکل یا اعوجاج در مانیتور منحنی مسئله مهمی است؟

احتمالاً هرگز متوجه نشده‌اید، اما برخی از مردم معتقدند که در صفحه منحنی، اعوجاج هندسی جزئی وجود دارد. از همه مهم‌تر، می‌تواند یک اثر "پاپیون" ایجاد کند که در آن لبه‌ها در مقایسه با مرکز، به‌صورت حاشیه‌ای کشیده شوند. این مورد کمی بحث‌برانگیز است زیرا بسیاری از افراد از زاویه دید استاندارد متوجه هیچ‌گونه اعوجاجی نمی‌شوند. این مسئله فقط در هنگام مشاهده خارج از مرکز است که این مسئله بیشتر به نمایش می‌گذارد.

سخن آخر: مانیتور های خمیده عالی هستند. بله، ما می‌دانیم که این موضوع ذهنی است، اما باید اعتراف کنیم که صفحه‌های خمیده خیلی نسبت به نمونه‌های معمولی خود بهتر به نظر می‌رسند. به همان روشی که LCD ها در CRT پیشرفت داشتند، صفحات خمیده هم فقط آینده‌نگرانه به نظر می‌رسند. هنگام صحبت در مورد هر چیزی که به خانه شما می‌آید، ظاهر مهم است، زیرا این روی زیبایی مبلمان خانه اثر می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.