موکاپات چیست؟ معرفی بهترین قهوه جوش دستی و خانگی (بهترین مارک)

راهنمای خرید بهترین قهوه جوش دستی

قهوه یکی از نوشیدنی‌های محبوب در سراسر دنیا است که این محبوبیت امروزه با پی بردن به خواص بی‌نظیرش دو چندان شده. قهوه این معجون سلامتی آور از درختی سرسبز به نام درخت Coffea گرفته می‌شود. به میوه‌های این درخت که موقع برداشت قرمز رنگ می‌شوند اصطلاحا گیلاس قهوه گفته می‌شود. قهوه جوش دستی را با نام‌های دیگر از جمله موکاپات، موکا اکسپرس، قهوه ساز و قوری موکا می‌شناسند. این وسیله کاربردی نوشیدن قهوه را برای ما بسیار راحت می‌کند.

قهوه خواص زیادی برای بدن دارد و اگر مایلید هر وقت انرژِی کمی داشتید با نوشیدن یک فنجان قهوه نشاط و انرژِی خود را بالا ببرید می‌توانید با دستگاه های کوچکی به نام موکات یا قهوه جوش دستی خود را به نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت کنید. 

موکاپات یا قهوه جوش چیست؟

موکاپات نام دیگر قهوه جوش دستی است. قهوه ساز یا قهوه جوش دستی یک وسیله‌ی کاربردی است که با مکانیزمی بسیار ساده قهوه خوش طعمی به شما می‌دهد. قهوه جوش با قرار گرفتن روی شعله گاز،  آبی را که در قسمت زیرین دستگاه ریخته‌اید را به جوش می‌آورد، این بخار از دانه‌های قهوه عبور می‌کند و نوشیدنی گرم شما آماده می‌شود. ظرفیت و اندازه دستگاه‌ها نیز متفاوت است و شما بر اساس نیاز خود از قهوه جوش یک نفره تا چند نفره می‌توانید انتخاب کنید.

انواع قهوه جوش دستی:

قهوه ساز دستی دو نوع دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

قهوه جوش رو گازی: 

همانطور که اشاره شد قهوه جوش گازی روی شعله گاز با حرارت ملایم قرار می‌گیرد و آب را به جوش می‌آورد و سپس بعد از چند دقیقه قهوه آماده می‌شود. 

قهوه جوش برقی:

همانطور که از نامش پیداست از نیروی برق برای آماده کردن قهوه استفاده می‌کند و نیازی به حرارت گاز ندارد. این مدل به صورت خودکار عمل می‌کند و بعد از آماده کردن قهوه خاموش می‌شود. قیمت این مدل نسبت به قهوه جوش  گازی بیشتر است.

معرفی بهترین قهوه جوش دستی:


در ادامه بخوانید : فرنچ پرس چیست؟ لیست قیمت و خرید فرنچ پرس قهوه

کاربرد قهوه جوش چیست؟ 

علاقمندان به قهوه می‌دانند که برای تهیه یک فنجان قهوه تازه دم دستگاه‌های پیشرفته از جمله اسپرسوسازها وجود دارند که کارایی آن‌ها بر هیچکس پوشیده نیست. اما در این میان قهوه جوش یا موکاپات‌ها نیز کارایی‌های منحصر به فرد خود را دارند:

  • قیمت مناسب: قهوه جوش یک وسیله کاربردی در عین حال ارزان قیمت است و برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه زیادی در این خصوص کنند بهترین گزینه می‌باشد.
  • سرعت در فرایند تولید قهوه: انتخاب قهوه جوش دستی باعث می‌شود هر گاه هوس یک فنجان قهوه گرم کردید، سزیعا آن را تهیه کنید و لذت ببرید. 
  • یک وسیله کاربردی: امروزه دسرهای زیادی با قهوه درست می‌کنند و از ترکیبات آن در سایر نوشیدنی‌ها و دسرها بهره می‌گیرند. با قهوه جوش می‌توانید به راحتی برای مهمانان خود یک قهوه خوش طعم یا دسرهای ترکیبی با قهوه را درست کنید. 

برای خرید بهترین مارک قهوه جوش دستی به چه نکاتی دقت کنیم؟

بهترین و ارزان‌ترین قهوه‌ جوش دستی

اگر قصد خرید بهترین قهوه جوش یا قهوه ساز خانگی را دارید، نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

ظرفیت قهوه ساز دستی:

 ظرفیت موکاپات‌ها متفاوت است. در هنگام خرید موکاپات نیاز خود را در نظر بگیرید که دچار اشتباه نشوید.

انتخاب بهترین جنس دستگاه قهوه جوش دستی: 

جنس قهوه ساز یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باید بدان توجه شود. جنس بدنه قهوه ساز از استیل یا آلومینیوم است که نوع استیل مقاوم‌تر و گرانتر می‌باشد.

دسته قهوه ساز دستی: 

جنس دسته قهوه ساز بهتر است از مواد نسوز باشد که هنگام قرار دادن روی شعله نسوزد.

قهوه جوش آلومینیومی یا استیل؟ موکاپات استیل یا آلومینیومی؟

اگر در هنگام خرید با این سوال (موکاپات استیل یا آلومینیوم) مواجه می‌شوید، باید بگوییم هر کدام از این قهوه جوش ها مزایا و معایب خود را دارند. همانطور که اشاره کردیم توجه به جنس قهوه ساز از نکات بسیار مهم می‌باشد. معمولا قهوه جوش را یا از استیل یا از آلومینیوم می‌سازند که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند:

جنس قهوه جوشمشخصات

قهوه جوش آلومینیومی:


آلومینیوم جز فلزات ارزان قیمت محسوب می‌شود و قهوه جوش آلومینیومی نیز قیمت پایین‌تری دارد. اما در هنگام خرید قهوه جوش آلومینیومی دقت کنید که این محصول روکش داشته باشد تا فلز آلومینیوم با ترکیبات قهوه واکنش ندهد، چون این امر موجب ورود مواد سمی به بدن می‌شود. همچنین هنگام شستن آن از اسفنج نرم استفاده کنید که موجب خراشیده شدن سطح آلومینیومی و ورود به مواد قهوه نشوید.

قهوه جوش استیل:

استیل نسبت به آلومینیوم قیمت بالاتری دارد. اما قهوه جوش استیل دوام و استحکام بالایی برخوردار می‌باشد و همچنین نگرانی از بابت ورود مواد به درون قهوه ندارید. سطح استیل صاف و صیقلی است و به راحتی شسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

  • خواص قهوه بسیار زیاد و کم نظیر است. قهوه را شادی آور و انرژِی می‌دانند، به همین دلیل برای رفع خستگی ذهن و افزایش انرژِی و هوشیاری بدن کاربرد دارد. 
  • قهوه حاوی مقادیر فراوان ویتامینB2- B5- منگنز، پتاسیم، منیزیم می‌باشد.
  • خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد. 
  • دشمن بسیاری از انواع سرطان‌ها می‌باشد.
  • کافئین موجود در قهوه برای جوانسازی پوست هم به صورت ماسک و هم به صورت نوشیدنی کاربرد دارد. 
  • خطر ابتلا به آلزایمر در افرادی که قهوه می‌خوردند، کمتر است و پیری را به تعویق می‌اندازد. 
  • موجب افزایش متابلیسم بدن می‌شود.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
شیر جوش - قهوه جوش قیمت انواع شیر جوش - قهوه جوش