کیبورد گیمینگ: راهنمای خرید بهترین کیبورد گیمینگ 2022 (ارزان ترین)

راهنمای خرید بهترین کیبورد گیمینگ2022

یکی از سرگرمی‌های کودکان و حتی برزگسالان بازی کامپیوتری است و برای این بازی نیاز به ابزار و  وسایل خاص دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کیبورد مخصوص بازی است. اگر شما نیز به بازی‌های کامپیوتری و انواع گیم‌ علاقه دارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب از سایت چی‌بگیر همراه ما باشید. در این مقاله از نکات مهمی که به هنگام خرید بهترین کیبورد گیمینک و مخصوص بازی، باید به آن‌ها توجه داشته باشید، خواهیم گفت و تعدادی از بهترین کیبوردهای مخصوص بازی و اندروید را برایتان معرفی خواهیم کرد.

کیبورد مخصوص بازی فیلیپس مدل SPK8404

برند فیلیپس یکی از معروف‌ترین و درجه یک‌ترین برند‌ لوازم‌الکترونیکی است . این کیبورد مخصوص بازی از آلیاژ آلومینیومی ساخته شده و کیفیت مرغوبی دارد. ابعاد آن 435×125×35 میلی‌متر بوده و وزنی معادل ۶۸۸ گرم دارد. نوع اتصال این کیبورد مخصوص بازی باسیم بوده و مجهز به پورت USB است. در مقابل نفوذ مایعات هیچ‌گونه مقاومتی نداشته  و همچنین در مقابل گرد و غبار نیز مقاوم نیست. 

صفحه کلید آن مجهز به چراغ بوده و حروف حک شده به زبان فارسی ندارد. تعداد کلیدهای این کیبورد مخصوص بازی ۱۰۴ تا است و طول عمر آن تا ۵۰ میلیون بار گزارش شده است. لازم به ذکر است که این کیبورد مخصوص بازی ورودی میکروفون و هدفون نیز نداشته و مجهز به تاچ پد نیست. برای منبع تغذیه نیز باید از برق USB استفاده کنید.

کیبورد مخصوص بازی گرین مدل GK403

این کیبورد منحصر به فرد مخصوص بازی گرین از بهترین مواد اولیه ساخته شده و استفاده از آن به شدت آسان و راحت است. طراحی آن کاملا ارگونومیک بوده و آسیبی به کاربر وارد نمی‌کند. دارای انکانات و قایلیت‌های ویژه‌ای است و از نظر قیمت نیز کاملا مقرون به صرفه است. ابعاد این کیبورد مخصوص بازی گرین 480×217×30 میلی‌متر بوده و وزنی معادل ۸۸۴ گردم دارد. نوع اتصال آن باسیم و با پورت USB است. مجهز به چراغ پس‌زمینه بوده و تعداد کلیدهای آن ۱۰۴ عدد و داری حروف حک شده به زبان فارسی است.

شدت نور پس‌زمینه این صفحه کلید مخصوص بازی یابلیت کنترل داشته و طول کابل آن‌۱‌.۵ متر گزارش شده است.  دارای ورودی میکروفن و هدفون نبوده و موس نیز ندارد. کلیدهای این صفحه کلید هیربدی بوده و طول عمر بسیار بالایی دارند. از معایب این صفحه کلید مخصوص بازی می‌توانیم به نداشتن پد تاچ اشاره کنیم.

کیبورد تسکو مدل TK 8021L با حروف فارسی

طراحی و عملکرد این کیبورد به شدت مناسب  و ارگونومیک است و کیفیت ویژه‌ای با قابلیت‌های منحصر به فردی دارد. ابعاد این کیبورد مخصوص بازی 42×220×470 میلی‌متر بوده و وزن ۴۰۰ گرم دارد. نوع اتصال کیبورد باسیم بوده و مجهز به پورت USB است‌. لازم به ذکر است که این صفحه کلید در مقابل رطوبت هوا مقاوم بوده و دارای چراغ‌های مناسب پس ‌زمینه صفحه کلید است.

تعداد کلیدهای آن ۱۰۴ عدد گزارش شده و حروف حک شده فارسی نیز دارند. این کیبوزد سازگاری ویژه‌ای با سیستم عامل‌های ویندوز و مک و سایر سیستم عامل‌ها داشته و بدنه فلزی آن نیز به شدت مقاوم است. طول سیم آن ۱.۸ متر بوده و مجهز به ورودی هدفون و میکروفون و تاچ پد نیست.

کیبورد مخصوص بازی هایپرایکس مدل ALLOY Elite RGB

این کیبورد بازی مجهز به کنترل‌های رسانه‌ای اختصاصی، گذرگاه USB، قسمت استراحت مچ دست قابل جدا شدن و نور پس زمینه کامل RGB است. این کیبورد همچنین شامل مجموعه‌ای اضافی از كلیدهای كلیدی نقره‌ای برای WASD و چهار كلید شماره اول است تا زیبایی این کیبورد افزایش پیدا کند. این کیبورد از قابلیت چرخش کامل کلید N پشتیبانی می‌کند.

دلایل خرید این کیبورد زیبا

  • مجموعه‌ای از ویژگی‌های عالی
  • نسبتاً مقرون به صرفه
  • محدوده عالی سوئیچ های Cherry MX

کیبورد مخصوص بازی ریزر مدل HUNTSMAN ELITE

خانواده صفحه کلیدهای Razer  مدل Huntsman تنها صفحه کلیدهای  اتوماتیک هستند و یکی از بهترین (و از لحاظ فنی جالبترین) کیبورد بازی موجود در بازار است. سازه اپتومکانیکی از تماس های فلزی سنتی دوری می‌کند و درعوض با پرتوی نور که هنگام فشردن کلید از طریق سوئیچ شلیک می‌شود، عمل می کند. 

یکی دیگر از مزیت‌های اصلی این کیبورد بازی عالی حذف تمام تماس‌های فلزی نسبتاً ضعیف از صفحه کلید است که دو برابر سوئیچ‌های مکانیکی استاندارد دوام بیشتری دارند، تا 100 میلیون کلید زدن. کلیدها لمسی هستند که با 1.5 میلی متر و 45 گرم نیرو تحریک می‌شوند، به همین دلیل برای تایپ عالی هستند.

کیبورد مخصوص بازی استیل سریز مدل Apex 3

اتصال این کیبورد بوسیله‌ی سیم است و قابلیت اتصال قابل اتصال به PC - Mac - Xbox One - PS4 را دارد. می‌توان گفت این کیبورد بازی در دنیای گیمینگ بدون رقیب است. طول عمر سویئچ‌ها در این کیبورد 20.000.000 کلیک است.این کیبورد بازی عالی قابلیت شخصی سازی را داراست. علاوه بر سرعت بالای این کیبورد، از دیگر مزایای این کیبورد می‌توان به نورپردازی بسیار زیبا و خاص آن اشاره کرد که این کیبورد را در لیست محبوب گیمرها قرار می‌دهد. سویئچ‌های این کیبورد از نوع مکانیکی هستند و بسیار کم صدا و باکیفیت‌اند. استاندارد استاندارد IP32 که به معنی قابلیت ضدآب بودن است در این کیبورد فعال می‌باشد. 

ست گیمینگ پرودو مدل PDX213

این کیبورد ساخت شرکت معتبر Porodo است. که محصولات آن از نظر کیفیت دارای رتبه بالایی هستند. همچنین قیمت محصولات این شرکت نیز بسییار مناسب است. ست گیمینگ کیبورد موس هدفون و پدموس پورودو مدل PDX213 یک پک حرفه ایی و کامل برای یک گیمرها می باشد. 

تعداد دکمه های کیبورد104 کلید انگلیسی و عربی
اتصال وسیله یک کابل 180 سانتی متری از جنس PVC
نور پس زمینه نور RGB
طول کابل هدفون 2متر
اتصال موساتصال سیمی با کابلی به طول 1.5 متر
دقت موس بین 800 تا 3200 DPI

ست گیمینگ ریزر مدل Level Up Bundle

یک ست گیمینگ کامل، از برند ریزر شامل کیبورد Cynosa Lite موس Viper Mini و پد موس Gigantus v2 سایز متوسط میباشد. 

وزن 904 گرم
نوع اتصال باسیم
منبع تغذیهusb
محدوده دقتبیشتر از ۳۲۰۰


در ادامه بخوانید : معرفی 7 مدل از بهترین موس گیمینگ (ارزان ترین)

برای خرید کیبورد گیمینگ باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

امروزه در بازارهای دیجیتال و الکترونیکی کیبوردهای مختلف و متنوعی برای بازی‌های کامپیوتری و اندروید وجود دارد. توصیه می‌کنیم برای خرید کیبورد گیمینگ به فاکتورهای زیر دقت داشته تا بتوانید بهترین کیبورد مخصوص بازی را خریداری کنید تا از بازی خود نهایت لذت را ببرید‌.

برند کیبورد گیمینگ

مارک‌های زیادی در بازار وجود دارد و این می‌تواند انتخاب را سخت کند. توجه به شرکت تولید کننده کیبورد مخصوص بازی به شدت حائز اهمیت بوده و باید به این مسئله نهایت دقت را داشته باشید. کیبورد مخصوص بازی گرین و کیبور مخصوص تسکو از متداول‌ترین انواع کیبوردهای موجود در بازار هستند. با خرید بهترین مارک کیبورد مخصوص بازی می‌توانید برای مدت‌ها سرگرم بوده و نیازی به صرفه هزینه مجدد بابت کیبورد مخصوص بازی باکیفیت نخواهید داشت.

توجه به جنس صفحه کلید

به اینکه صفحه کلید و کیبورد مخصوص بازی از چه متریال صنعتی تولید شده است، دقت داشته باشید تا کیفیت صفحه کلید را ارزیابی کنید. توجه به متریال و جنس کیبورد مخصوص بازی موجب می‌شود که کالای خریداری شده دوام و مقاومت بیشتری داشته باشد و از این بابت هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت.

طراحی ارگونومیک کیبورد بازی

اکثر کسانی که از کیبوردهای مخصوص بازی استفاده می‌کنند، کودکان و نوجوانان و گیمرهای حرفه‌ای بوده و ساعت‌ها مشغول استفاده از این صفحه کلید هستند. بنابراین طراحی ارگونومی کیبورد مخصوص بازی به شدت مهم بوده و نباید به گونه‌ای باشد که به مچ دست و انگشتان آسیب وارد نکرده و موجب بروز بیماری نشود.

کیبورد گیمینگ مکانیکی یا غشایی:

جنس دکمه‌های کیبورد مخصوص بازی

میزان سختی و سفتی جنس دکمه‌های کیبورد مخصوص بازی را به هنگام خرید حتما بررسی کنید تا از به راحتی قابل استفاده بودن آن‌ها اطمینان کسب کنید و پس از خرید متوجه این نشوید که کیبورد به خوبی کار نمی‌کند.

دو نوع اصلی از دکمه‌ی کیبورد وجود دارد. مکانیکی و غشایی. فناوری پشت هر نوع کاملاً متفاوت است اما قانون کلی این است که کیبورد مکانیکی در کل نوع بهتری است. اکنون اگر این مطلب را می خوانید و عاشق صفحه کلید غشایی هستید، نگران نباشید، کیبوردهای غشایی هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارند.

کیبورد گیمینگ مکانیکیکیبورد گیمینگ غشایی
با کلیک کردن صدا تولید می کند.هنگام کلیک کردن روی کلیدها صدا تولید نمی کند.
از سوییچ جدا برای هر کلید استفاده می کند.کلیدها باید خیلی محکم فشار داده شوند تا به مدار بفهمند کدام کلید فشرده شده است.
قیمت بالایی داردقیمت اقتصادی تری دارد.
بادوام تراحساس تایپ نرم تر

معمولاً  برای خرید کیبورد مکانیکی، سوئیچ‌ها مورد بحث قرار می‌گیرند و انواع مختلفی از آن وجود دارد. سوئیچ‌های مکانیکی در سه نوع اصلی وجود دارند. خطی، کلیکی و لمسی همه آنها برای بازی خوب هستند. نکته اصلی این است که هر یک از آنها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند - از جمله، فشار تحریک و واکنش پذیری. کلیدهای کیبورد مکانیکی کاملاً بلند هستند، بنابراین اگر بدنبال یک کیبورد بی صدا برای بازی هستید،  بهترین کیبورد بازی برای شما کیبورد غشایی است. زیرا آنها بواسطه‌ی نرم بودن دکمه‌ها بی‌صدا تر هستند.

توجه به با سیم و بی‌سیم بودن کیبورد بازی

برخی از کیبورد هایی که برای بازی اندروید و سایر بازی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند به صورت بی‌سیم هستند. شما می‌توانید مناسب با نیاز خود بهترین کیبورد مخصوص بازی بی‌سیم یا باسیم را خریداری کنید. صفحه کلیدهای بی سیم به شما کمک می‌کنند تا درهم و برهمی کابل در اطراف رایانه خود را کاهش دهید و اگرچه یک گزینه کاملاً مناسب برای استفاده عمومی در منازل یا محل کار است، اما تأخیر بیش از حد برای بازی را دارید. به همین ترتیب ما به شدت توصیه می‌کنیم صفحه کلید بازی با سیم را انتخاب کنید.

صفحه کلیدهای بازی بی‌سیم، مانند اکثر وسایل جانبی مخصوص بازی، کمتر رایج هستند و به طور کلی در سطح بالای بازی از آنها اجتناب می‌شود. این همیشه به قابلیت اطمینان فناوری بی‌سیم بستگی دارد زیرا بسیاری از گیمرها سرعت بازی را انتخاب می‌کنند.

توجه به نور پس‌زمینه کیبورد گیمینگ

خرید و قیمت انواع کیبورد گیمینگ ارزان

به هنگام خرید کیبورد مخصوص بازی به تک رنگ و یا چند رنگ بودن نور پس‌زمینه و بک‌گراند صفحه کلید توجه داشته باشید‌. انتخاب طیف رنگ نور پس‌زمینه تاثیر چشم‌گیری به روی قیمت کیبورد دارند.

سازگاری با سیستم عامل‌های مختلف

کیبورد مخصوص بازی که خریداری می‌کنید باید با سیستم عامل شما سازگاری کامل داشته باشد‌. توصیه می‌کنیم کیبوردی خریداری کنید که با تمامی سیستم عامل‌های مختلف قابلیت سازگاری داشته باشند.

توجه به عمر کیبورد مخصوص بازی

عمر تمامی صفحه کلیدهای مخصوص بازی به صورت عددی براساس تعداد لمس بیان می‌شود که در بیشتر مواقع بیشتر از ۵۰ میلیون بار لمس است. حتما به هنگام خرید کیبورد مخصوص بازی به طول عمر کیبورد دقت داشته باشید.


در ادامه بخوانید : صندلی گیمینگ: راهنمای خرید صندلی بازی + قیمت روز

سویئچ‌های مکانیکی برای کیبورد بازی بهتر هستند یا غشایی؟

ما می‌توانیم ساعت‌ها در مورد تفاوت سوئیچ‌های مکانیکی در مقابل کلیدهای غشایی صحبت کنیم، اما در نهایت این یک انتخاب شخصی است. با این وجود، چیزی که سوئیچ‌های مکانیکی را از نظر عینی برتر می‌کند، طول عمر بسیار طولانی تر آنهاست. آنها می‌توانند فشار بسیار بیشتری را تحمل کرده و مدتها پس از خراب شدن سوئیچ غشایی به کار خود ادامه دهند.

مهمترین چیزی که باید در صفحه کلید مکانیکی بازی جستجو شود چیست؟

قطعاً مهمترین نکته در انتخاب بهترین صفحه کلید بازی،سوئیچ است. سوئیچ‌های مکانیکی متداول‌ترین و قابل تشخیص‌تر هستند. 

اندازه‌ی مناسب کیبورد بازی چقدر است؟

اندازه صفحه کلید کاملاً یک عامل تعیین کننده است. صفحه کلید با اندازه کامل، بیشترین امکانات و Numpad را ارائه می‌دهد، اما اگر فضای کافی ندارید، تابلوهای بدون کلید (آنهایی که دارای شماره پد نیستند) و صفحه کلیدهای جمع و جور نیز می‌توانند گزینه خوبی باشند اگر به همه کلیدها و سوت‌های اضافی اهمیت ندهید ، یا از کدهای alt استفاده نکنید.

 سخن پایانی: 

برای اینکه به راحتی بتوانید به بازی‌های کامپیوتری مشغول شوید نیاز به یک کیبورد مخصوص بازی با کیفیت دارید. در این مقاله برایتان گفتیم که به هنگام خرید بهترین کیبورد مخصوص بازی اندروید و ... به چه مواردی دقت داشته و چه نکاتی را مد نظر داشته باشید‌. با توجه به موارد گفته شده حال می توانید با آگاهی کامل برای خرید کیبوردهای با کیفیت مناسب و مخصوص بازی اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.