کارواش خانگی: قیمت و خرید بهترین کارواش خانگی (ارزان ترین)

راهنمای خرید کارواش خانگی ارزان قیمت

نظافت حیاط، پارکینگ منازل و یا شست و شوی ماشین مسئله‌ی مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت. به عنوان مثال همیشه این امکان میسر نیست که ماشین خود را برای شست و شو به کارواش ببرید، از طرفی شست و شوی ماشین در منزل آب زیادی را مصرف کرده و به شدت دشوار است. در این مقاله از سایت چی بگیر راهکار مناسبی برایتان ارائه داده و بهترین کارواش خانگی را برایتان معرفی می‌کنیم تا در منازل خود به راحتی اتومبیل شخصی خود را بشوید و حتی با این وسیله حیاط و پارکینگ خود را نیز شسته و نظافت کنید.

کارواش خانگی چیست؟

کارواش خانگی در واقع وسیله‌ای است برای شست و شوی ماشین و به این دستگاه واتر جت نیز گفته می‌شود که به کمک نازل آب را با فشار بسیار بالا خارج کرده و در کمترین زمان ممکن می‌توان شست و شوی اتومبیل را انجام داد. علاوه بر شست و شوی اتومبیل با کارواش‌های خانگی می‌توانید حیاط، نمای دیوارها و ساختمان، سنگ فرش، راهرو و راه پله، استخر و سایر مکان‌های دیگر را شست.

انواع کارواش خانگی

کلیه کارواش‌های خانگی را با توجه به ابعاد و سایزهایی که دارند می‌توان به سه مورد زیر دسته بندی کرد:

  • کارواش‌ خانگی متوسط
  • کارواش‌ خانگی کوچک
  • کارواش‌ خانگی بزرگ

کارایی و شیوه عملکرد کارواش‌ خانگی با توجه به ابعادی که دارند متفاوت است و میزان فشار آب در آن‌ها با هم فرق می‌کند.کارواش‌خانگی معمولا دارای موتورهای دینامی و یا زغالی هستند و معمولا کارواش‌ های خانگی که دارای موتور دینامی هستند بیشتر مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند.

در ادامه از مزایای دستگاه کارواش خانگی مطلع می‌شوید و درباره نکات ایمنی استفاده از بهترین کارواش‌ های خانگی اطلاعاتی به دست میاورید. برایتان انواع کارواش‌ های خانگی ارزان قیمت و بهترین کارواش خانگی را معرفی می‌کنیم.

کارواش رونیکس مدل RP-U100

کارواش رونیکس مدل RP-U100

با خرید این کارواش خانگی از برند رونیکس همواره اتومبیلی تمیز خواهید داشت. از نکات قوت این نوع کارواش مز‌توان به قدرت بالا، مجهز بودن به چرخ‌های جابه جایی، شلنگ ۵ متری و قیمت مناسب آن اشاره کرد.نوع موتور این کارواش زغالی بوده و توان موتور آن ۱۴۰۰ وات است.

قدرت فشار آب آن ۱۰۰ بار بوده و حداکثر دبی آب آن ۶.۵ لیتر در دقیقه است.مجهز به مخزن مایع شوینده بوده و طراحی آن به شدت ارگونومیک است.

کارواش بوش مدل Advanced Aquatak 150

کارواش بوش مدل Advanced Aquatak 150

اگر کیفیت و مرغوبیت کارواش خانگی نسبت به قیمت آن برای شما مهم‌تر است، بهترین گزینه ممکن برای خرید، کارواش بوش است که توان مصرفی آن ۲۲۰۰ وات است.نوع موتور ازن کارکاش خانگی القایی بوده و دارای ابعاد 44×40×89 سانتی‌متر و وزن 23 کیلوگرم است.

قدرت فشار آب این کارواش خانگی ۱۵۰ بار بوده و حداکثر دمای آب برای آن ۴۰ درجه سانتی‌گراد است.حداکثر دبی آب در آن ۸ لیتر در دقیقه بوده و به صورت کارواش خانگی نیمه صنعتی است.

کارواش هیوندای مدل HP1420

کارواش هیوندای مدل HP1420

ابعاد این کارواش خانگی  21×16×41 سانتی‌متر بوده و وزنی معادل ۵ کیلوگرم دارد. نوع موتور آن زغالی است و توان موتور آن ۱۴۰۰ وات است. قدرت فشار آب آن ۱۰۰ بار و حداکثر دمای آب برای استفاده آن ۴۰ درجه سانتی‌گراد است.

طول شلنگ آن ۵ متر است و دارای دو عدد لنس، سوزن تمیز کننده نازل، دسته تفنگی، مخزن مواد شوینده و رابط اتصال به آب ورودی و خروجی است و حداکثر دبی آب در آن ۵.۵ لیتر در دقیقه است.

کارواش توسن مدل 1114CPWX

کارواش توسن مدل 1114CPWX

ابعاد این کارواش منحصر به فرد 30×26×92 سانتی‌متر است و وزن آن معادل ۵.۸کیلوگرم است و دارای موتورزغالی است. بازه توان این کارواش درجه یک ۱۵۰۰ تا ۱۰۰۰ وات بوده  و توان موتور آن ۱۴۰۰ وات است. قدرت فشار آب آن ۱۰۰ بار بوده و برای مصارف خانگی و شست و شوی اتومبیل در منزل مناسب است.

طول شلنگ آن ۶ متری است و حداکثر دبی آب آم ۵.۵ لیتر در دقیقه است و مجهز به تفنگی و لنس و کابل برق ۵ متری با روکش بسیار ضخیم است.

کارواش آنووی ریوربری مدل HOT 2021N

ابعاد این کارواش منحصر به فرد  120×148×168 سانی‌متر بوده و وزن آن ۱۳۵کیلوگرم است. نوع موتور آن القایی و بازه توان آن ۲۰۰۰تا ۲۵۰۰۰ وات است و توان موتور آن معادل ۹۳۰۰ وات بوده و قدرت فشار آب آن ۲۰۰ بار است.

طول شلنگ این کارواش خانگی ۱۰ متر بودع و کاربرد صنعتی دارد. از ویژگی‌های منحصر به فرد آن می‌توان به داشتن مزایای زیر اشاره کرد:

  • سه فازی بودن
  • پمپ سه گانه با پیستونهای سرامیکی
  • بویلر استیل عمودی با پایه محافظ نسوز
  • مجهز به سیستم خاموش کننده در حالت کمبود آب
  • نشانگر اخطار گازوئیل، فشار، آب، نشتی
  • قابلیت تنظیم دمای آب توسط ترموستات
  • توان گرم کنندگی بالا توسط کویل دوبل
  • امکان تنظیم مکش مایع شوینده
  • لانس تنظیمی با قابلیت تعویض نازل
  • فن الکتریکی خنک کننده کویلها
  • شیر قطع کن بای پس خودکار
  • گیج نشانگر فشار و شیر تنظیم
  • محافظ حرارتی موتور
  • مدار امنیتی 24 ولت
  • فشار سنج روغنی
  • حالت پاشش آب افشانی

معیارهای چی بگیر برای خرید قویترین کارواش خانگی

معرفی  و قیمت بهترین مارک کارواش خانگی

اگر از شست و شوی اتومبیل خود خسته شده‌اید و به دنبال خرید یک کارواش خانگی باکیفیت هستید، به نکات و فاکتورهای زیر به هنگام خرید کارواش خانگی نهایت دقت را داشته باشید.

میزان قدرت کارواش خانگی

توجه داشته باشید که این کارواش خانگی را به چه منظور و برای چه هدفی خریداری می‌کنید و قدرت آن تا چه میزان است، آیا کارواش خانگی با این میزان قدرت قابلیت پاک کردن و نظافت آلودگی‌ها را دارد یا خیر؟

بررسی میزان فشار و حجم آب خروجی

میزان فشار آب خروجی در کارواش‌های خانگی مختلف متفاوت است و میزان فشار خروجی حجم آب را گزارش می‌کند. هر چه میزان فشار بیشتر باشد اتومبیل با شدت بیشتری تمیز می‌شود.

برای بررسی حجم خروجی آب باید به این نکته دقت داشته باشید که در یک دقیقه چه میزان آب از دستگاه خارج می‌شود و خروجی آن به چه میزان است. به هنگام خرید کارواش خانگی و سیار باید به میزام حجم خروجی آب دقت داشته باشید که آیا مناسب برای استفاده و نیاز شما هست یا خیر. فشار و میزان حجم خروجی آب در دستگاه‌های مختلف متفاوت بوده و باید به این اعداد توجه کنید.

میزان طول شلنگ و سیم

دستگاه کارواش خانگی که خریداری می‌کنید باید طول شلنگ و سیم اتصال آن نسبتاً بلند باشند تا به راحتی بتوانید در پارکینگ یا حیاط منزل خود به شست و شوی خودرو و سایر موارد دیگر بپردازید.

لنس کارواش خانگی

اگر به بخش انتهایی کارواش خانگی دقت کنید حتما لنس دستگاه را خواهید دید. لنس‌ها ابعاد و اندازه مختلفی داشته و با توجه به توع کارواش خانگی متفاوت و متمایز هستند. لنس‌ها به نازل افشانه کارواش خانگی متصل شده و درجه و زاویه فشار آب را تعیین می‌کنند.

نازل افشانه و دسته تفنگی

به کمک نازل افشانه کارواش آب خروجی تنظیم و کنترل می‌شود و به شدت قطعه مهمی در کارواش خانگی است که درجات مختلف دارد و می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین آن‌ها را خریداری کنید. لازم به ذکر است که برای خرید باید به دسته تفنگی کارواش خانگی نیز نهایت دقت را داشته باشید که کاملا مرغوب، راحت و ارگونومیک باشد.

توان مصرفی موتور کارواش

همانطور که قبلا اشاره کردیم موتور دستگاه کارواش خانگی یا دینامی است و یا زغالی و میزان پمپاژ آب به شدت به توان موتور بستگی دارد  و توجه به توان مصرفی موتور موجب مدیریت هزینه برق می‌شود. معمولا توان مصرفی کارواش‌های خانگی متوسط بین ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ وات است.

قیمت بهترین کارواش خانگی

قیمت این دستگاه به عوامل زیادی مانند کیفیت و برند سازنده دستگاه کارواش خانگی دارد. توصیه ما به شما انتخاب بهترین و باکیفیت ترین دستگاه است تا با گذشت زمان دچار خرابی و ضرر نشوید. در این مقاله سعی کردیم بهترین و مناسب ترین کارواش های خانگی را به شما معرفی کنیم. 

مزایا و معایب استفاده از کارواش خانگی

راهنمای خرید بهترین کارواش خانگی دینامی

زمانی که یک کارواش سیار و خانگی خریداری می‌کنید از مزایای منحصر به فرد آن بهرمند می‌شوید که این مزایا به شرح زیر است:

  1. از آنجایی که کارواش‌های خانگی دارای محدودیت دمای آب هستند، اتومبیل شما دچار بخار گرفتگی نمی‌شود و به میزان قابل ملاحظه‌ای  آلودگی‌های آن پاک می‌شود.
  2. از مهم‌ترین مزایای بهترین کارواش خانگی صرفه جویی در مصرف آب است و از طرفی دیگر لازم نیست که زمان زیادی را در کارواش‌ها سپری کنید تا اتومبیل شما را بشویند.
  3.  با پرداخت هزینه خرید کارواش خانگی برای همیشه از پرداخت هزینه کارواش راحت خواهید شد.
  4.  به کمک کارواش خانگی نه تنها قادر به شست و شوی اتومبیل خواهید بود بلکه می‌توانید نمای ساختمان، سرامیک‌های پارکینک و حیاط و ... را نیز به راحتی نظافت کنید.

استفاده از کارواش خانگی نیز معایبی دارد، از جمله معایب استفاده از کارواش خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از کارواش خانگی نمی‌توان به صورت صنعتی و مداوم برای شست و شو استفاده کرد، به عنوان مثال قابل استفاده در کارواش‌ نیست و فقط برای مصارف خانگی کاربرد دارد. چنانچه بیشتر از حد ممکن از کارواش خانگی استفاده کنید ممکن است مشکلات زیر در عملکرد آن اختلال ایجاد کنند.

  1. نشت آب و وجود اختلال در کارواش خانگی
  2. کاهش فشار آب ورودی و خروجی کارواش خانگی
  3. لرزش بیش از حد
  4. سر و صدای بیش از حد
  5. خرابی موتور دستگاه

نکات ایمنی استفاده از دستگاه کارواش خانگی

زمانی که قصد استفاده کردن از دستگاه کارواش خانگی را دارید، باید به نکات ایمنی و کلیه موارد زیر دقت داشته باشید.

نکات ایمنی مربوط به کارواش خانگی
به هنگام استفاده از کارواش خانگی از تجهیزات ایمن استفاده کنید.
توجه داشته باشید که میزان فشار ورودی جریان آب با روی دستگاه تطابق داشته باشد.
دمای آب نباید از ۴۰ درجه سانتی‌گراد بیشتر و گرم‌تر باشد‌.
به هیچ عنوان از دستگاه بدون آب استفاده نکنید.
برای استفاده و شست و شو حتما از آب شیرین استفاده کنید.
مطمئن باشید که سیم دستگاه کارواش خانگی سالم است و امکان اتصالی برق وجود ندارد.
این دستگاه برای کار جدی است، به هیچ عنوان از آن برای شوخی و آب ‌بازی استفاده نکنید.
دستگاه را به روی سطح ناهموار قرار ندهید.

بهترین مارک کارواش خانگی کدام مارک است؟

کارواش‌های خانگی متعددی در بازار وجود دارند که کیفیت مطلوبی دارند، از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رونیکس، بوش، هیوندا و سایر موارد اشاره کرد.

آیا برای نطافت منزل می‌توان از کارواش خانگی استفاده کرد؟

توجه داشته باشید که برای شست و شوی راهرو، راه‌ پله، پارکینگ و نمای ساختمان می‌توانید از کارواش خانگی استفاده کنید اما رعایت کلیه نکات ایمنی الزامی است.

تجهیزات کارواش‌ خانگی شامل چه چیزهایی شده و چه کاربردی دارند؟

تجهیزات کارواش‌های خانگی موجب سهولت در شست و شو شده و با قدرت بیشتری نظافت را انجام می‌دهند، از جمله مهم‌ترین تجهیزات کارواش خانگی می‌توان به نازل‌های زاویه‌دار، لنس‌های بلند، نازل با زاویه متغییر و ... اشاره کرد.

 سخن پایانی:

در این مقاله از سایت چی بگیر برای افرادی که قصد خرید بهترین کارواش خانگی را داشته و به دنبال خرید بهترین کارواش خانگی با کیفیت و قیمت مناسب بودند، بهترین کارواش‌های خانگی را معرفی کرده و از مزایای آن‌ها گفتیم. حال با خیالی آسوده و آگاهی کامل می‌توانید برای خرید کارواش خانگی اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.